4 Септември, 2014 11:01, обновена 4 Септември, 2014 11:02 14 102 21

Северна Корея дължи на Volvo 300 млн. евро

  • volvo-
  • 144-
  • такси-
  • северна корея

На малкото снимки, които се процеждат през филтъра на цензурата в Корейската народно-демократична република, понякога могат да се видят зелени таксиметрови коли Volvo. Оказва се, че през 1974 г. шведската марка доставя партида от хиляда седана от модела 144, но не е получила и стотинка за тях до ден-днешен, съобщава Newsweek.

Трудно е да се прецени дали севернокорейците изобщо са имали намерение да платят за поръчаните и доставени автомобили. Дългът им към Volvo към днешна дата обаче е достигнал 300 млн. евро заради натрупаните за 40 години лихви. Така всяка от таксиметровите 144-ки струва на КНДР около 300 000 евро.

Шансовете на шведите да си получат парите клонят към отрицателни стойности. Единственият шанс на Volvo да извлече полза от провалената сделка с комунистическата монархия е рекламата, която правят споменатите снимки на зелените таксита. Скандинавските седани все още се движат без обслужване във фирмен сервиз или доставка на каквито и да било резервни части вече четвърто десетилетие.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 bibendum

    6 1 Отговор
    Какво да кажем за Волво - Не железни, а титаниеви.

    Коментиран от #5

  • 2 Пламен Бакърджиев

    3 2 Отговор
    Наистина е страхотна реклама. Парите няма да ги получат, но удовлетворението ще е достатъчно. Защо само ВОЛВО правят толкова здрави автомобили?

    Коментиран от #16

  • 3 ДОШО ПЕТФЪШКИЕВ

    1 9 Отговор
    Старите Волво са железни, защото са по лиценз на Нисан, новите са Форд и са немски кашони
  • 4 Бай Брадър

    7 1 Отговор
    Абе, Петфъшкиев, този лиценз ти ли го измисли или по агенция ЕЖК го съобщиха.
  • 5 tobradex

    4 1 Отговор

    До коментар #1 от "bibendum":

    С уговорката че това се отнася за старите коли, не за НОВИТЕ БОКЛУЦИ!!
  • 6 rikki

    4 3 Отговор
    В момента ВОЛВОправят все още добри и здрави купета ---всичко останало е като другите боклуци
  • 7 Пешо

    5 1 Отговор
    Те може да са усвоили производството вече.
  • 8 Алън Копле

    4 1 Отговор
    Не знам кой реши, че няма доставка на каквито и да било резервни части?!? Резервни части за Волво не се правят само в Швеция...
    Да отбележим - в България все още се движат 40-годишни москвичи и Лади. Също не са обслужвани във фирмени сервизи.

    Коментиран от #9

  • 9 Никой

    3 2 Отговор

    До коментар #8 от "Алън Копле":

    Тези, които все още се движат, а не са се разложили тук, са на ръба на разпадането.
  • 10 ВАЛКО

    3 2 Отговор
    ВОЛВО към собственика-НЕ МЕ ЖАЛИ АЗ ЩЕ ТЕ НАДЖИВЕЯ това е една от старите реклами на ВОЛВО
  • 11 явертъ

    0 4 Отговор
    волво вече отдавна е китайска (geely), та едва ли някой ще си търси тия пари...
  • 12 mr.A

    3 1 Отговор
    Аз имам Волво от 2000 година,карам го 10 години е е много здраво и надеждно,без значение дали китайци или марсианци са собственици на марката ,100% от всяка кола се проектира и изработва в Швеция и друга европейска страна ,няма нищо китайско във Волво!
  • 13 Симеон Тасев

    0 2 Отговор
    кой знае може и да стават за нещо ама както и да е мани че феновете ще почнат да реват как били безотказни
  • 14 комшията

    0 0 Отговор
    някой може ли да ми каже volvo s60 i s80 да сли си заслужават кефят ме и смятам да си закупя единият от двата модела ако може някой да ми каже нещо интересно за тях моля да го направи или общо за мерката!

    Коментиран от #15

  • 15 mr.A

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "комшията":

    Вземай С80 с Ауди мотор(2.5тди),желязна е,моята е на почти половин милион километра!По точно 483000,частите са по евтини от сравними коли в този клас,возията и салонното оборудване е супер,но за града е малко не приятна за каране,с60 е по подходяща за града но д5 мотора е малко по скъп за поддръжка от 2.5,абе ако попаднеш на добре поддържана кола ще удариш джакпота.успех колега
  • 16 Shmeker

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Пламен Бакърджиев":

    Волво обичат да правят здрави купета и да правят солитно окачване. Но нямат дизел към днешна дата, както и малки бензинки. Това е много странно.
    Моторите обикновено са форд, рено, а по-предпочитаните са дизелите от VW/Audi. Мотори на Волво са много малко -главно турбо-бензинките, но там нещата загрубяват откъм резервни части щото не са масови.

    Коментиран от #18

  • 17 Бяй Брадър

    0 0 Отговор
    Моторите Д3, Д4 и Д5 са изцяло на Волво, на Пежо са малките дизели 1,6 и 2,0. Това, че Форд също ги използват, не ги прави техни. Бензинките са изцяло разработка на Волво - с турбина или без. Това са двигатели след 2001 година. Д5 двигателя е доста по-добър и здрав от този на Ауди, който се слага до 2001 година.
  • 18 Autohouse Randm

    3 0 Отговор

    До коментар #16 от "Shmeker":

    tuk si prav naistina e taka.
  • 19 мануел апостолов

    2 1 Отговор
    Volvo triabva da e benzin turbo i da ne e avtomat che i tam stanaha edni troshliaci.imam XC90 V8 i e unikalno no avtomata mnogo me barka.
  • 20 mr.A

    1 2 Отговор
    Двигателя D5 е много по добър от мотора на Audi,но частите му са двойно по скъпи ,а двигателя НЕ Е ДВОЙНО ПО ДОБЪР от TDI мотора!Живеем в България и фактора цени на части НЕ Е МАЛОВАЖЕН!
  • 21 ПОЧИТАТЕЛ ВОЛВО

    0 0 Отговор
    ЗА ЗДРАВИНАТА .............МОГА ДА СЕ ПОХВАЛЯ СЪС МОДЕЛА 244 .....ЧЕ ВТОРИЯ СИ ЖИВОТ ГО ДЪЛЖА НА НЕГО,СЛЕД ЧЕЛЕН УДЪР СЪС 136КЛ.