Last news in Fakti

2 Август, 2003 22:47 833 0

Сърцето на лятото

  • abt sportsline-
  • sportec-
  • а4 cabrilet-
  • audi-
  • h&r

С настъпването на лятото почти закономерно страстите се нажежават заедно с темепратурата на въздуха, а по пътищата все по-често можете да забележите (в повечето случаи само да усетите) профучаващи тузарски автомобили, при които покривът липсва.

В този случай, ако сте стандартна средна класа ви остава единствено възможността да въздъхнете тежко и да не мислите за трудното си ежедневие, а ако все пак сте от късметлиите с пари можете да понахвърлите идеи как да направите личното си кабрио още по-атрактично. Затова в този брой ще ви запознаем с възможностите, които предлагат някои тунингстудия за допълнителното наточване на модела А4 Cabrilet на Audi.

Abt Sportsline

Баварската компания вече в продължение на доста време се счита за едно от водещите тунингстудия за автомобили с марка VW, Audi, Seat и Skoda. Ежегодно майсторите в германската провинция внасят елементи на разхубавяване в около 2000 возила, като неизменно се придържат към максимата, че много по-важно е да се държи на високото качество, отколкото на огромното количество. Благодарение на оптимизирането на двигателя, подобренията в окачването и грамотните промени, внасяни в интериора и екстериора на возилата, всяко от тях придобива своя ярко изразена идентичност. Все пак за четиридесетилетното си съществуване специалистите от Abt Sportsline са натрупали достатъчно опит. Постиженията им при A4 Cabriolet пък надминават и най-смелите ви очаквания. Така например баварците обещават на своите клиенти, че след намесата им елегантното кабрио ще предлага максимален комфорт на пътуване както по магистралите, така и по тесните пътища в живописните планински местности. Това до голяма степен се дължи на измененията, внесени в окачването. Инженерите от Abt Sportsline заменят серийните пружини с нови, предназначени за спортен тип шофиране, което намалява клиренса с 35-40 мм. Резултатът - по-нисък център на тежестта и изключително "примерно" поведение на кабриото в момента, в който го препуснете максимално. Усещането пък е най-пълно, когато редувате прави отсечки с остри завои, което веднага ви доказва ползата от намесата на баварците. И понеже състезанията са в кръвта на все автомобил с марката Audi от Abt Sportsline решават да внесат допълнителна мощ в сърцето на звяра - с подходящ чип-тунинг 3.0-литровият сериен V-образен двигател с шест цилиндъра добавя към списъка с техническите си характериситки още 70 к.с. Повечето от вас при това положение биха се съгласили, че 290 к.с. никак не изглеждат зле. По външното излъчване на атлета също се внасят корекции.

Допълнителното хромиране на цялата радиаторна решетка, на отворите на въздухозаборниците отпред, както и добавянето на елегантен спойлер отзад определено внасят съществена разлика във визията на автомобила. Обликът се завършва от типичните за Abt петлъчеви 19-цолови алуминиеви джанти.

Sportec

е другият традиционен "разкрасител" на автомобилите с марка Аudi. Типично по швейцарски, специалистите от Sportec подхождат с изключителна прецизност към всеки детайл. По подобие на немските си колеги от Abt, алпицийте също внасят изменения в окачването, като в резултат на това купето вече "стои" с 40 мм по-ниско. Визуалният ефект е отличен. Ниската позиция допълнително подчертава елегантните очертания на возилото, като силно наклонената предна част на A4, дори при покой, придава внушението за енергичност и голяма доза динамика при управлението му. Спортните заглушители, специална разработка на Sportec, внасят нова гама в гласа на двигателя, така че няма начин да го сбъркате с гърленото ръмжене на друг екземпляр.

H&R

е другият колос от Великата тройка, посветил съществуването си на автомобилите Audi. Немците в случая с A4 Cabriolet се занимават основно с окачването. По-евтиният, но и доста опростен вариант за клиентите е отново замяна на серийните пружини със спортни такива, което намалява клиренса с 30 мм, като прусаците увеличават и задната следа на возилото. Резултатът е много по-спортно излъчване и стабилност на пътя.

Хората с повечко пари пък могат да заплатят за радикална сманя на окачването. Там серийните детайли се подменят изцяло. Новото окачване на H&R позволява плавното регулиране на клиренса, "отпускайки" предницата от 30 до 70 мм по-ниско, а задната част на возилото с 20-60 мм.

Станислав ГАВАЗОВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА