Last news in Fakti

25 Септември, 2014 11:35, обновена 26 Април, 2016 16:35 22 355 29

Бодичек: ново срещу старо

  • катастрофа-
  • газ-21-
  • волга-
  • краш тест
Бодичек: ново срещу старо - 1

В конструкцията на съвременните автомобили има програмирани зони на деформация. Те поглъщат кинетичната енергия при удар, за да не навреди на пътниците. Медалът обаче си има и друга страна. Едва ли има шофьор, който да не е виждал пораженията, нанасяни дори и от леко стълкновение между нови коли. Размерът на щетите и сериозността им обикновено са такива, че човек неволно започва да мисли конспиративно. Дали пък производителите нарочно не проектират автомобилите си буквално да се размазват при катастрофа, за да печелят повече от продажбата на резервни части?

Бодичек: ново срещу старо



Сблъсъкът между съвременна кола и стар ГАЗ-21 явно коства повече на новото возило. Какви обаче са последствията за пътниците във Волга-та само може да се предполага, тъй като телата им със сигурност са понесли много по-високи натоварвания. Между другото темата "Ново срещу старо" е предмет на съвсем сериозни изпитания.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ярослав станчев

    4 3 Отговор
    Дали ми се привижда или наистина в коша на дъртия Шевролет няма двигател.
  • 2 ДОШО ПЕТФЪШКИЕВ

    8 10 Отговор
    Скапани немски щайги,да ги претопиш и да пратиш метала в япония да направят от него коли

    Коментиран от #5, #7

  • 3 Симеон Тасев

    0 8 Отговор
  • 4 ха

    6 2 Отговор
    май дъртия шевролет наистина е без двигател
  • 5 Дошо

    3 8 Отговор

    До коментар #2 от "ДОШО ПЕТФЪШКИЕВ":

    Абе и вилици да направиш пак по-добре
  • 6 Ивайло Желев

    7 1 Отговор
    Тука бъкано с хора, страдащи от раздвоение на личността !
  • 7 Румен Янев

    3 3 Отговор

    До коментар #2 от "ДОШО ПЕТФЪШКИЕВ":

  • 8 ГАЗ 21

    6 1 Отговор
    Лично съм виждал Газ 21 ударен челно от БМВ Х5 със скорост на 140 км/ч понеже или беше 140 или 160 км/ч. Волгата тегли каравана ( стрелбище). Волгата е пострадала тотална щета, шофьорът и счупена ръка, 2 ребра и естествено натъртвания. БМВ-то обаче и то не ставаше за нищо освен за скрап, а неговия шофьор имаше и той имаше поражение почти като на другия без счупена ръка. Сега който е запознат с модела Газ 21 и като цяло марката ГАЗ знае за тяхната здравина, но това че волгата е толкова здрава не означава, че ако беше станало с друг ретро автомобил пораженията за неговия шофьор, нямаше да са по тежки и пагубни.
    И нека дадем стар на шеметните коментари, на вечните ДЕНГУБАРИ !!!!!

    Коментиран от #10

  • 9 Logrus

    7 0 Отговор
    Бел Еър-а е с празен кош - ако беше с нормалния за онези времена редови осмак надали щеше да се сгъне така. Ама тогава новия корейски Шевролет нямаше да мине теста ;-)

    Коментиран от #14

  • 10 Никой

    4 0 Отговор

    До коментар #8 от "ГАЗ 21":

    То при катастрофа от 140км/ч вече зоната за смачкване не върши голяма работа и става по-важно да е здрава колата, отколкото да се смачка твърде много. С каквато и кола да си, няма как да ти няма нищо.
  • 11 Веселин

    2 4 Отговор
    Ама те японците и коли ли правели?
  • 12 XXXX

    1 1 Отговор
    Normalno e povecheto podobni udari kato tozi na snimkata zavarshvat po fatalno za zadniq tai kato se predpolaga che nesi slqp i si udaril spirachka sashtevremeno kolata ti se navejda napred i vliza pod drugata daje na men mi se sluchi 1 momche si pochupi kolata navrq mi se do zadniq most edinstvenata mi shteta beshe che mi shcupi stopcheto za zadnata :D karah land cruiser 70 a toi mazda 323f s digashtite farove :D
  • 13 бай Иван

    2 1 Отговор
    E разбира се ,че съвременните автомобили са с много повече системи за контрол и сигурност , но при високи скорости нищо не помага.Мисля ,че трябва да караме разумно и внимателно на пътя.Това е най важното а не да си мислим ,че като се качим в мощното БМВ или Мерцедес и сме безсмъртни.
  • 14 ярослав станчев

    5 0 Отговор

    До коментар #9 от "Logrus":

    Бел Еър от 1959 г. са с редови 6 цилиндъра и ве-8 цилиндъра.Ама няма значение.Ако беше с мотора в коша наистина щеше да е малко по-различен теста.
  • 15 суяка

    5 0 Отговор
    статията е писана от дилетант , старите автомобили също имат зони на смачкване - торпедото на двигателя и багажника , конструктивната схема е еднотипна - монокок , разликата е в количеството на метала - в полза на старите , и количеството на пластмасата - в полза на новите , разбира се индивидуалната защита като аербеци , колани , меки брони предпазващи пешеходците и т.н. повишават безопастноста

    Коментиран от #16

  • 16 Име:

    1 5 Отговор

    До коментар #15 от "суяка":

    Въпреки това. Почти всички стари автомобили ще се смачкат далеч по-страшно и застрашаващо живота от новите! Първо новите коли всички вече са с висока предница и площта е увеличена, я си представи Fiat 1/9 бертоне или Lotus esprit. Второ вече краштестовете за по-засилени. Четвърто са многото нови системи за активна безупасност. Пето - еърбеците. Единственото място където старите коли печелят е в значително по-ниското тегло. Нали се сещаш че сблъсък м/у две 900кг коли с 50км/ч е едно, а две 1400кг коли с 50км/ч е съвсем друго. Но категорично новите автомобили са далеч по-безопасни.
    https://www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFs
    Някакво си рено срещу уж най-безопасните навремето. (поне така се хвалеха)

    Коментиран от #18, #26

  • 17 SUZUKI gsxr

    3 0 Отговор
    Че са по-безопасни новите е лесно да се сетиш, поне 80% са. Интересното е, че освен "без двигател" 99% съм сигурен, че е така ЯСНО се виждат 20-30 кила ръжди падащи при удара, все пак това е един вид реклама. Ако Бел Еър-а беше нов колкото Малибуто щеше да има кайма и доста различна картинка.

    Коментиран от #20

  • 18 Борман

    3 0 Отговор

    До коментар #16 от "Име:":

    Фиат Бертоне или Лотус Еприт..... Абе ти луд ли си бе?Дори и на снимка не си ги виждал та камо ли да ги даваш за пример кауш!

    Коментиран от #19

  • 19 Име:

    1 1 Отговор

    До коментар #18 от "Борман":

    Недей да обиждаш бе! Аз какво съм виждал си знам. Освен това става дума за дизайн и много точно съм казал какво имам предвид. Ако не го разбираш - твой проблем. Има доста коли с подобен дизайн. Ходи агресирай някъде другаде!
  • 20 Име:

    0 1 Отговор

    До коментар #17 от "SUZUKI gsxr":

    Така е метала остарява, но точно това ще се случи в реална ситуация. Ще се блъснат нов и стар автомобил. Нали се сещаш колко гаражно запазени коли от 70те и 80те се движат по пътя, че да става дума за краш между еднакво нов Бел Еър и Малибу. То даже звучи абсурдно.
  • 21 мимо

    2 0 Отговор
    Виждал съм Шивролет да влиза през каменна ограда с поражения само по фаровете и малко одраскана и леко очукана ламарина! Като гледам тоя как се смачка май доста са го поокастрили откъм здравина и със сигурност са извадили двигателя, че и част от ламарините! Иначе няма начин да се свие вратата по този начин! Някой ако не е поглеждал под капака на такова нещо няма да разбере за какво става дума, ама няма такова огъване без да са резнали нещо!
  • 22 PlimP

    1 2 Отговор
    пичове, говорите глупости колкото си искатене, виждал съм челен удар(умерено силен) между москве 12-ак и пасат 3 и вдете коли бяха за моргата, но да ви пи..м на нас..ния москвич, беше му изкаран хастара навън, воланът се беше преместил до облегалката на предната седалка заедно с все "здравите" тенекии около него, а на пасаторчето му се отваряше предната врата почти свободно, тва беше близка среща от 3-ти вид между пасат на 22г. и тъп москвич, не знам кво ще се случи с москвето ако го хакне пасат на 3г., виждал съм и леко съпрекосновение межди жигула и опел сигнум, баси смотана жигулка, погром :D:D:D, само не ми е ясно с кво двигателят на дъртия шевротлет ще му помогне, кво ще стане с по-здрава тенекия ли, а относно снимката с ГАЗ-ката, жива лъжа и измама си е, танк да беше, поне фарчето щеше да му се чупи, а соц. толупът е, като излязъл от музея, но както казва един човек "жовеем във време с прости хора и умни телефони"

    Коментиран от #24, #27

  • 23 Желязото си е желязо

    1 0 Отговор
    До коментар 22 приятелче на волгата от снимката и е паднал ауспуха, бронята леко е кривнала, така че не е без поражения. Виж сега пич давам ти една темичка разгледай я и след като видиш конструкцията на волгата пак коментирай : http://www.classiccar-bg.com/index.php/topic,1810.0.html тука е направена тотална реставрация на Газ 21 и е разглобена на съставни части, а накрая даже може да я видиш и сглобена !
  • 24 мимо

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "PlimP":

    Видях катастрофа между новичък Хюндай, Москвич Алеко и Жигули. Хюндая като нацепи москвича отзад и го подкара, та удари жигулката. Щети: Хюндая - всичко отпред помляно и изтекоха течностите от двигателя! Скъси се с около 30-40 см. На Москвича спукана задна броня и изпадна резервната гума, която намира отзад точно зад бронята. Счупи стойката за резервната гума. Отпред пукната броня и счупен фар. Жигулката се скъси с 15 см. отзад и край със затварянето на багажника! Прости се и с единия стоп. Най-малко щети имаше по Москвича, въпреки че понесе удар и отпред, и отзад! За Жигулите няма какво да коментирам. Те са с пословично слаби ламарини...

    Коментиран от #28

  • 25 -_-

    2 3 Отговор
    Виж колко минуси имаш :D Тук всички са лапета на по 15-20 години или червени дядовци . Няма как да обиждаш старите автомобили на такова място, всички тук знаят, че старите автомобили са много по-добри във всяко едно отношение от новите . Сигурен съм, че повечето от коментаторите ще потвърдят, че една Волга М21 или М24 е по-добра от Lexus LS600h, въпреки, че 70% от тях никога не са се качвали дори да се повозят на М21 или М24 и 100% от тях не са докосвали LS600h .
  • 26 -_-

    1 2 Отговор

    До коментар #16 от "Име:":

    Предният ми коментар е до теб .
  • 27 ярослав станчев

    1 1 Отговор

    До коментар #22 от "PlimP":

    само не ми е ясно с кво двигателят на дъртия шевролет ще му помогне
    Ми освен,че в коша на дъртото Шеви ще има още 200-300 кг. джилязу движещо се с 60 км/ч и действащо като огромна броня,едва ли ще му помогне с друго.
    Нали се сещаш,че тогава дъртия кораб няма да се сгъне като консерва.Пак ще има поражения,но ще е интересно какво ще остане от модерната и безопасна кола.
    Все пак при евентуална катастрофа между тези 2 автомобила в реална среда (колкото и да е невероятно) Бел Еъра едва ли ще е без двигател.
  • 28 моско

    3 0 Отговор

    До коментар #24 от "мимо":

    Москвич алеко или 2141 е съвсем друга бира като здравина на купето. Той е със съвременни показатели и здравина, за времето си е превъзхождал може би повече от 50% от останалите коли на пазара. Просто няма активна безопасност при него. Затова при тази катастрофа той е с най малко щети. Жигулата си е типична кола на 70-те години и си е била съвсем безопасна по онова време.
    За новите западни коли няма какво да говорим - икономии, икономии пък цените същите, качеството не. Гласят ги колкото за такива краш тестове, а серийните варианти се различават като ламарина от континент на континент. И познайте тези за "третия" свят дали са като за западния.
  • 29 Морето

    0 0 Отговор
    И двете коли са с двигателите - теста го изисква. Ясно е че в старата барака сте със сменена физиономия и счупен врат. Аз също харесвам стари коли но стандартите за безопасност вече са други.