В конструкцията на съвременните автомобили има програмирани зони на деформация. Те поглъщат кинетичната енергия при удар, за да не навреди на пътниците. Медалът обаче си има и друга страна. Едва ли има шофьор, който да не е виждал пораженията, нанасяни дори и от леко стълкновение между нови коли. Размерът на щетите и сериозността им обикновено са такива, че човек неволно започва да мисли конспиративно. Дали пък производителите нарочно не проектират автомобилите си буквално да се размазват при катастрофа, за да печелят повече от продажбата на резервни части?
Сблъсъкът между съвременна кола и стар ГАЗ-21 явно коства повече на новото возило. Какви обаче са последствията за пътниците във Волга-та само може да се предполага, тъй като телата им със сигурност са понесли много по-високи натоварвания. Между другото темата "Ново срещу старо" е предмет на съвсем сериозни изпитания.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ярослав станчев
11:54 25.09.2014
2 ДОШО ПЕТФЪШКИЕВ
Коментиран от #5, #7
12:05 25.09.2014
3 Симеон Тасев
12:31 25.09.2014
4 ха
13:01 25.09.2014
5 Дошо
До коментар #2 от "ДОШО ПЕТФЪШКИЕВ":
Абе и вилици да направиш пак по-добре14:01 25.09.2014
6 Ивайло Желев
15:08 25.09.2014
7 Румен Янев
До коментар #2 от "ДОШО ПЕТФЪШКИЕВ":
16:04 25.09.2014
8 ГАЗ 21
И нека дадем стар на шеметните коментари, на вечните ДЕНГУБАРИ !!!!!
Коментиран от #10
17:17 25.09.2014
9 Logrus
Коментиран от #14
19:58 25.09.2014
10 Никой
До коментар #8 от "ГАЗ 21":
То при катастрофа от 140км/ч вече зоната за смачкване не върши голяма работа и става по-важно да е здрава колата, отколкото да се смачка твърде много. С каквато и кола да си, няма как да ти няма нищо.20:30 25.09.2014
11 Веселин
22:31 25.09.2014
12 XXXX
23:31 25.09.2014
13 бай Иван
07:57 26.09.2014
14 ярослав станчев
До коментар #9 от "Logrus":
Бел Еър от 1959 г. са с редови 6 цилиндъра и ве-8 цилиндъра.Ама няма значение.Ако беше с мотора в коша наистина щеше да е малко по-различен теста.10:40 26.09.2014
15 суяка
Коментиран от #16
10:40 26.09.2014
16 Име:
До коментар #15 от "суяка":
Въпреки това. Почти всички стари автомобили ще се смачкат далеч по-страшно и застрашаващо живота от новите! Първо новите коли всички вече са с висока предница и площта е увеличена, я си представи Fiat 1/9 бертоне или Lotus esprit. Второ вече краштестовете за по-засилени. Четвърто са многото нови системи за активна безупасност. Пето - еърбеците. Единственото място където старите коли печелят е в значително по-ниското тегло. Нали се сещаш че сблъсък м/у две 900кг коли с 50км/ч е едно, а две 1400кг коли с 50км/ч е съвсем друго. Но категорично новите автомобили са далеч по-безопасни.https://www.youtube.com/watch?v=emtLLvXrrFs
Някакво си рено срещу уж най-безопасните навремето. (поне така се хвалеха)
Коментиран от #18, #26
12:41 26.09.2014
17 SUZUKI gsxr
Коментиран от #20
18:28 26.09.2014
18 Борман
До коментар #16 от "Име:":
Фиат Бертоне или Лотус Еприт..... Абе ти луд ли си бе?Дори и на снимка не си ги виждал та камо ли да ги даваш за пример кауш!Коментиран от #19
19:50 26.09.2014
19 Име:
До коментар #18 от "Борман":
Недей да обиждаш бе! Аз какво съм виждал си знам. Освен това става дума за дизайн и много точно съм казал какво имам предвид. Ако не го разбираш - твой проблем. Има доста коли с подобен дизайн. Ходи агресирай някъде другаде!19:56 26.09.2014
20 Име:
До коментар #17 от "SUZUKI gsxr":
Така е метала остарява, но точно това ще се случи в реална ситуация. Ще се блъснат нов и стар автомобил. Нали се сещаш колко гаражно запазени коли от 70те и 80те се движат по пътя, че да става дума за краш между еднакво нов Бел Еър и Малибу. То даже звучи абсурдно.19:59 26.09.2014
21 мимо
20:17 26.09.2014
22 PlimP
Коментиран от #24, #27
20:39 26.09.2014
23 Желязото си е желязо
22:25 26.09.2014
24 мимо
До коментар #22 от "PlimP":
Видях катастрофа между новичък Хюндай, Москвич Алеко и Жигули. Хюндая като нацепи москвича отзад и го подкара, та удари жигулката. Щети: Хюндая - всичко отпред помляно и изтекоха течностите от двигателя! Скъси се с около 30-40 см. На Москвича спукана задна броня и изпадна резервната гума, която намира отзад точно зад бронята. Счупи стойката за резервната гума. Отпред пукната броня и счупен фар. Жигулката се скъси с 15 см. отзад и край със затварянето на багажника! Прости се и с единия стоп. Най-малко щети имаше по Москвича, въпреки че понесе удар и отпред, и отзад! За Жигулите няма какво да коментирам. Те са с пословично слаби ламарини...Коментиран от #28
22:44 26.09.2014
25 -_-
02:27 27.09.2014
26 -_-
До коментар #16 от "Име:":
Предният ми коментар е до теб .02:28 27.09.2014
27 ярослав станчев
До коментар #22 от "PlimP":
само не ми е ясно с кво двигателят на дъртия шевролет ще му помогнеМи освен,че в коша на дъртото Шеви ще има още 200-300 кг. джилязу движещо се с 60 км/ч и действащо като огромна броня,едва ли ще му помогне с друго.
Нали се сещаш,че тогава дъртия кораб няма да се сгъне като консерва.Пак ще има поражения,но ще е интересно какво ще остане от модерната и безопасна кола.
Все пак при евентуална катастрофа между тези 2 автомобила в реална среда (колкото и да е невероятно) Бел Еъра едва ли ще е без двигател.
11:00 28.09.2014
28 моско
До коментар #24 от "мимо":
Москвич алеко или 2141 е съвсем друга бира като здравина на купето. Той е със съвременни показатели и здравина, за времето си е превъзхождал може би повече от 50% от останалите коли на пазара. Просто няма активна безопасност при него. Затова при тази катастрофа той е с най малко щети. Жигулата си е типична кола на 70-те години и си е била съвсем безопасна по онова време.За новите западни коли няма какво да говорим - икономии, икономии пък цените същите, качеството не. Гласят ги колкото за такива краш тестове, а серийните варианти се различават като ламарина от континент на континент. И познайте тези за "третия" свят дали са като за западния.
09:36 29.09.2014
29 Морето
09:09 02.10.2014