Last news in Fakti

26 Април, 2016 17:26 8 568 16

Бодичек: Volvo срещу FIAT

  • катастрофа-
  • volvo-
  • fiat-
  • xc70-
  • seicento-
  • краш тест
Бодичек: Volvo срещу FIAT - 1

Макар да са далеч по-сигурни от предците си, съвременните автомобили нямат особени шансове да запазят "физиономиите" си в двубой с дебелите ламарини на миналото. Програмираните зони за деформация абсорбират енергията на удара и предпазват пътниците, но щетите са несравнимо по-сериозни.

Драстични разлики в здравината на купето обаче съществуват дори между коли на сходна възраст. Снимката на това Volvo XC70 лесно може да подведе зрителя, че е било чукнато в лека катастрофа, но видеото по-долу показва същинските последици от сблъсъка за налетелия отзад FIAT Seicento.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 112

    2 0 Отговор
    Все едно са участвали в различни катастрофи.
  • 2 Бай Коста

    1 3 Отговор
    Затова карам Волво.
  • 3 РАМБО

    4 0 Отговор
    АБСОЛЮТНО НЕКОРЕКТНО Е ПРЕДСТАВЕНО !!!
    Фиатчето тежи по - малко от половината Волво !
    Освен това прост физичен закон - удрящата отад кола ВИНАГИ понася много по - тежки поражения от ударената ! И какво - ако Волвото го блъсне влак какво ще пишете "бахти шведския таралясник виж го колко е смачкан " . Моите уважения към шведите Волвото винаги си е било прекрасна машинка но това са съвсем различни категории !
  • 4 mr:A

    2 0 Отговор
    АЗ също карам волво само че с80,блъсна ме странично голф 3 и изглеждаше по същия начин-голфа беше дроб,а на мен само ми беше леко крив носача даже бронята не ми се откачи!Вярно размерите на колите имат значение,но волвото си е много здрава шведска машина!
  • 5 straus

    1 1 Отговор
    Ако сложиш волвото отзад и то ще изглежда по същия начин. От спирачното усилие предница пада ниско и за това задния отнася пораженията.
  • 6 Ghost

    2 1 Отговор
    Преди време бях свидетел на подобна катастрофа.
    Но със S60 и Rover 75,роувъра фарове броня преден капак радиатор леш,VOLVO-то охлузена задна броня и малка пукнатина.
    Но каквото и да е както и да се увърта,VOLVO отдавна са се доказали със сигурност,надеждност,удобство...
  • 7 GoGoTarzana

    2 1 Отговор
    Пълна нелепица. Предниците на колите са изчислени да предпазят пешеходец. По тази причина няма нищо здраво и твърдо поне 25 см от предницата. Съвсем нормални последици са това. Статията е ужасно некоректна!
  • 8 минал съм го

    1 1 Отговор
    Претърпял съм подобно нещо и след огледа на застрахователя разбрах защо моята кола изглеждаше като волвото отзад,само чупена броня и почти недокоснат заден капак.Комби,ван и хечбек под бронята има една доста солидна греда която явно държи страниците.Предниците на всичките са рехави за да обират енергията при челен удър.
  • 9 Марулчо

    1 1 Отговор
    Наистина некоректна статия .
    Ама №3 Рамбо не е прав - не наполовина , Волвото е 3 пъти по-тежко от фиатчето .
  • 10 Бай Коста

    0 2 Отговор
    Ако говорим за разликите в килограмите, а и в класовете, спор няма.
    Фиатката е на половината от Волвото. Няма значение от коя страна е ударът, въпреки коментара за "меката" зона. При Волво обаче и отпред има греда, зад силно изпъкналата броня, която защитава трите радиатора на охладителната течност, климатика и кулера, а омекотяващата зона е за сметка на размерите, които правят предницата дълга.
    Пак ако се заяждаме, не Волвото е натресло мъника, а обратното. Иначе приказката за накланянето напред при спиране не важи.
    Виждам, че някои са ми начукали минуси профилактично, но живи и здрави да са. Реалностите са такива, каквито са.
  • 11 Грешен код

    1 0 Отговор
    Няма такова нещо! Пробвай тогава Ауди Q7 да разбереш, защо застрахователите му правят по-скъпа застраховка има МНОООГО информация в нета - при челен сблъсък аудито ГАЗИ и смъртността на отсрещните е гарантирана, освен ако не са в камион! Няма как да съхраниш живота на пешеходец заради "мека" предница ако го удариш с 90км.ч. (Знам че в БГ цигаРОМите си пускат децата пред автомобилите, за да вземат пари от шофьора при съдебното дело и ще се наложи да си купувате видеорегистратори, за да си спасите кожите от българското правосъдие, но няма как предницата да е толкова безопасна за пешеходците!) Идеята на системите за безопасност са да спасят живота на шофьора, затова са и титаниевите решетки в бутиковите автомобили, а не да спасят повече пешеходци по пътя!
  • 12 бай Пич

    1 0 Отговор
    Ако една ламарина на автомобил се удари със сила маса на автомобила по ускорение или приблизително 1000 кг със 60 км в час или приблизително 16.7-17 метра в секунда, удара би огънал в зависимост от съставките на метала ии закалеността му в различна степен ламарината. Но, понеже човешкото тяло е по-меко, удара е в пъти по-смазващ върху него. Е, няма стомана-чугун-...с които ако удариш тялото на човек да не му нанесеш тежки поражения. За ламарините е по-друго. Ако обаче предната част е твърде мека, това няма да предпазва автомобила при челен сблъсък с друго МПС или статичен предмет. Така, че няма причина да се смята, че предната част на автомобила трябва да е особенно мека - това бли сплескало носа и при лек сблъсък в бордюр, дърво, мантинела. Компромис може да се направи частично с предният капак, решетки..., но не и с предната броня. А ако тя удари краката на човек пак ще го осакати или убие. Затова, че пътят не е в правенето на по-меки такива части, а в подсигуряване на спирачната система и ехективността на спиране преди сблъсъка. В съвременните електронизирани автомобили не е трудно - поставят се датчици и камери за движение и в комбинация със сензори за определен натиск над вматериала на предната броня и капацзи това би активирало спирачната система и без намеса на шофьор - както с педалите на инструкторите.... Но, повечето автомобили нямат такива системи и трябва да разчитаме на рефлекси и състояние на спирачна система. Тук вече е различното за всеки автомобил и шофьор. Най-лошото е, че не винаги можеш да разчиташ на надеждността на всяка резервна част, понеже някои се правят в трети страни където гаранциите са по-различни... Няма идеална защита срещу удар на пешеходец, освен навременен рефлекс и ефективна спирачна система. Останалото са илюзии. Да, правят вече автомобили и сами да шофират, но и те са рискови. Защото няма как автомобила да прецени в натоварена зона дали пешеходец близо до бордюра ще си лафи с аверите или ще тръгне да пресича? Ето това би объркало всяка машина. Докато шофьора би могъл да намали и да се озърта, то машината ще очаква команда от компютъра. Единственно би могъл да и нареди да намали или спре. Да може да се направи, но пак си е играчка. Затова и ако не внимава и шофьор и пешеходец авариите лесно стават. Най-добре е да се монтират еърбеци отпред пред автомобила и ако се случи да се блъсне куче, човек, сърне, чакал язовец...въздушната да омекоти и частично да предпази тялото на живата твар. това не е трудно, въпроса е как да се настрои защото ако чукнеш бордюр отпред, както често става с ниски просвети и гърбици и високи бордюри, те ке задействуват възглавницата? Така, че пак опира до лична преценка работата. Освен, ако се вградят и датчици за идентификация на обекта, ако е човек или животно да разреши отваряне, ако не е - не. Не е трудно да се направи автоматична система за защита. Трудното е, че става много претъпкан с датчици и електронни и мефанични системи автомобила, оскъпява се, става поддръжката по-трудна и скъпа. А това превръща автомобила в голямо бреме понякога. Според мен, най-доброто е, да се правят спирачните системи високо ефективни и да се кара внимателно - останалото само усложнява нещата. Защото колкото повече системи има един автомобил, толкова по-сложен за обслужване, ремонт, енергоемкост изискват. А това е не по-малко опасно от вероятността да удариш някого. При съвременните автомобили, ако караш внимателно, при тези добри спирачки, шанса да не удариш никого е голям. Старите автомобили бяха по-тромави и със слаби спирачки спрямо сегашните. Сега логически трябва да няма катастрофи. А на практика те са много? Значи водачите често надценяват трасето и автомобила си. Значи, че не могат да преценят на това трасе как ще спрат максимално бързо, при неочакванна ситуация? Аз затова не карам с повече от 80 - по-икономично е от бясното препускане и имаш време и за музика и да се ослушваш кво става по пътя около теб. ДДокато при 200 имаш само възможност да зяпаш пътя, и то стесняващ се в тясна ивица .- изтървеш ли го шанса за мантинела или друго ауто е висок. А при 250 още повече отиваш към точка. И мигнеш ли, не се знае...я камилата я камиларя- я мантинела я канавка... Най-добрата защита на пешеходеца е - пази се, да не те удари пешеходец! Иначме ще го духаш! Аз така мисля - пешеходеца и водача на МПС са най-опасните за шофьора на МПС. Ако не се пазиш от тях, може да духаш супата якоооо? Поне статистиките са доста стряскащи... Затова трябва да се гледа на пешеходеца, като на потенциален атентатор към аутото ти и тогава бягаш от него умело. Представи си, че във всеки момент пешеходеца може да реши да те блъсне? И вземе, че скочи върху предницата ти? Тогава я духаш... Затова - бегай далеч от пешеходецо и нема да газиш луко!
  • 13 До Бай Пич

    3 0 Отговор
    И за пешеходци има измислена защита - пак от Волво - еърбег който покрива предния капак:

    http://images.cdn.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/volvo-v40-crash.jpg

    Обърнете внимание какви гредички има напъхани по конструкцията - не случайно старото XC90 отвя всички нови автомобили когато направиха краштест с 10% припокриване. Всички правят колите си да покриват EURONCAP. Волво ги прави безопасни.
  • 14 postman

    2 0 Отговор
    Птреди време една моя позната със Сеат Ибиза удари едно Субару Трибека,картинката беше същата...Добре поне,че се размина без травми!
  • 15 Косматия

    2 0 Отговор
    Абслютно по същия начин изглеждаше опела който се занити в S80-то ми лане!
  • 16 ала бала

    0 0 Отговор
    Същото съм виждал: голф 3 в задницата на БМВ 520, голфа беше пълен дроб.