Last news in Fakti

19 Юни, 2003 11:56 12 121 1

Audi A3

  • audi a3

Последният малък градски автомобил, произвеждан някога под марката Audi, изчезва от моделната гама на компанията през далечната 1978 г. Тогава близнакът на Volkswagen Polo - 50, е принесен в жертва на новата маркетингова политика на концерна, целяща пробив в сегмента на по-скъпите и престижни автомобили. Времената обаче се менят и през 1996 г. на пазара дебютира първото Audi от Голфовия клас. Новото А3 дори използваше платформата на прочутия си братовчед и то цяла година преди той изобщо да се появи на пазара с четвъртата си генерация. Ако се съди по отклика на публиката стратегията е била правилно избрана. В края на 1996-а търсенето беше толкова голямо, че онези, които искаха да се сдобият с новака от Инголщад, трябваше да чакат поне девет месеца, за да изпълнят поръчката им.

Седем години по-късно Audi A3 вече трайно присъства на пазара на употребявани возила. Макар и убийствено високи за категорията, цените на компактния хечбек също приеха по-поносими за логиката измерения, а след премиерата на второто поколение вероятно ще спаднат допълнително. Надеждата да се свият до нормални за Голфовия клас граници обаче меко казано е безпочвена. А-тройката може да изглежда като обичаен градски автомобил, да използва технологичната база на такъв и да мери сили с конкуренти от най-популярната категория, но си остава Audi. По същество това означава, че четирите преплетени кръга на радиаторната решетка са достатъчна гаранция за качество и престиж, труднодостъпни за мнозинството останали производители.

Превъзходното на пръв поглед лаково покритие в саона,

рядко се оказва токова качествено в колите от първите години на производствотоРазбира се, както при всеки употребяван автомобил, покупката на A3 не може и не бива да се основава единствено на реномето на марката. Въпреки че превъзхожда огромна част от съперниците си на Golf-фронта като експлоатационни качества, прецизна изработка и имидж, компактният германец далеч не е съвършен. През 1996 г. моделът дебютира с една-единствена
 

каросерия

с три врати. На първо време тя се оказа напълно достатъчна, за да отговори на очакванията на публиката за хечбек с откровени спортни амбиции и секси външност. Три години по-късно обаче в Инголщад решиха, че за успешна борба с главния и може би единствен достоен конкурент BMW 3 Compact А-тройката се нуждае от допълнителен чифт врати. Във всички случаи обаче купето на малкото Audi се отличава с изключителна сглобка, която допълва приятното впечатление от стилния дизайн, съчетаващ функционалност и сдържана агресия.
А3 се представя като истинско Audi и по отношение на интериора. Използваните материали са подбрани крайно внимателно и впечатляват с качеството си. За жалост не всичко, което изглежда добре, трябва непременно да бъде изработено така. В случая с А-тройката критики отнася
 

салонът

на колите от първите две години на производството. Неслучайно през 1998 г. Audi провежда мащабна кампания, с която ревизира стандартите на сглобката в купето. Като резултат от нея страничните дразнещи шумове (потропващи монтажни механизми на предните седалки, поскърцващи декоративни панели и т.н.), които тровят нервите на собственици на автомобили от периода 1996-1998, остават в миналото. Малко странен дефект се среща в колите, които преди това са били собственост на пушачи. След системна употреба пепелникът просто отказва да се затваря.С лансирането на A3 VAG умело покри две пазарни ниши с практически един и същи автомобил.

Старият проблем на Audi - неиздържливите спирачни

маркучи - е преодолян при А3Докато Volkswagen Golf продължи победоносния си ход като най-популярния модел на Стария континент обаче, Audi-то беше предназначено за по-взискателни купувачи с вкус към индивидуалността и престижа. Ето защо - макар да представляват технологични близнаци - Golf IV и А3 се различават като концепция. Затова хечбекът от Инголщад се оборудва със значително по-мощни версии на Фолсквагеновите

двигатели

Изключение правят само базовият 1.6-литров бензинов мотор и прочутият турбодизел с работен обем 1 896 см3. Те разполагат съответно със 101 и 90 (от 1997 г. - и 110) конски сили. Истинския си спортен характер обаче А-тройката разкрива с помощта на 1.8-литровия бензинов агрегат и неговите пет варианта с атмосферно и принудително пълнене и мощност 125, 150, 180, 210, а след 2000 г. и 224 к.с. Пак тогава табунът на TDi-моторът също нараства на 130 кончета.

В рубриката "Автомобилът на старо, +/-" тези двигатели са разглеждани неведнъж, а качествата и недостатъците им са добре известни. Изборът на определена модификация зависи както от предпочитанията на купувача, така и финансовите му възможности, тъй като дизеловите версии например се намират доста по-трудно от останалите и съответно поддържат високи цени. Той се явява и един от най-предпочитаните варианти за по-спокойни водачи, защото не отстъпва особено на базовия бензинов мотор по динамика, а харчи несравнимо по-малко. Съвсем друга тема са турбодвигателите, с които А-тройката може да сложи в малкия си джоб не едно и две откровено спортни купета. Дори във версията с атмосферно пълнене обаче 1.8-литровият агрегат със 125 к.с. отговаря напълно на представата за вълк в овча кожа.

Според статистиките напълно изтощеният акумулатор е

сред най-често срещаните неизправностиВъзможните проблеми по силовата част са съсредоточени главно около турбодизеловия двигател. Най-чувствителното му място е ангренажният ремък, чието скъсване може да коства невъобразими главоболия. При дебюта на модела Audi препоръчва смяната му на 90 000 км, но твърде скоро в Инголщад са принудени да намалят прекалено оптимистичната цифра на 60 000. Сравнително често протичат семеринги на разпределителния вал, а базовият бензинов мотор от първите години на производството нерядко дразни с нестабилна работа на празен ход, недостатъчна отзивчивост при подаване на газ и забавено впръскване на горивото заради дефектни контролери на въздушния приток. В най-мощните турбомодификации пък са отчетени случаи на строшени клапани - особено след системно използване на пълния капацитет на двигателя. Като цяло обаче за повечето неизправности под предния капак са виновни периферни възли. Най-често това са дефектирали горивни помпи.Според повечето специалисти и собственици на Audi A3

ходовата част

заслужава само хвалби. Возията на хечбека от Инголщад е традиционно твърда и понякога шумничка, но пък поведението на пътя е образцово. Амортизация на окачването се усеща едва след навъртането на внушителен пробег, като в повечето случаи тракането от предния мост се дължи на износени накрайници на стабилизираща щанга. При оглед все пак не е зле да се обърне внимание на състоянието на селеновите втулки на носачите, тъй като сипмтомите са същите.Както всички останали модели на Audi, А3 се предлага с предно предаване или quattro-

трансмисия

Забележки към нея могат да се чуят в крайно редки случаи. Единственото слабо масто по силовото предаване е съединителят, който - било заради недостатъчна устойчивост на амортизация, било заради прекалено много спортни изпълнения по светофарите - се износва по-бързо от обикновеното. Същото важи с пълна сила за спирачните дискове. Използването на по-твърди накладки също често носи вина за изтъняването им.

С течение на времето покритието на оранжевите крушки в

мигачите се олющваПрез 2000 г. Audi подложи А-тройката на лек фейслифт. Променени освен всичко друго са предните и задните светлини. Тогава е преодолян един от малкото и все незначителни проблеми по

електрическата инсталация

- разрегулиращите се къси светлини. Макар и доста рядко, понякога изчезва осветяването на таблото, а във влажно време отказват механизмите на електрическите стъкла. С течение на времето покритието на оранжевите крушки в мигачите се олющва, а дистанционното управление на стереото невинаги функционира безотказно.
Ако се изключат дреболиите, Audi A3 напълно оправдава принадлежността си към елита. С покупката му можете само да спечелите. Стига, разбира се, да можете да си я позволите...

Модел: Audi A3 Вр. кВ/к.с. Нов 2000 1999 1998 1997 1996
1.6 Attraction 3 74/101 17 077 10 950 9 900 8 950 8 300 7 400
1.6 Ambition 3 74/101 18 151 11 500 10 450 9 400 8 800 7 800
1.6 Ambiente 3 74/101 18 253 11 500 10 450 9 500 8 800 7 850
1.6 Attraction 5 74/101 17 936 11 350 10 300 - - -
1.6 Ambition 5 74/101 19 010 11 900 10 750 - - -
1.6 Ambiente 5 74/101 19 112 10 900 10 750 - - -
1.8 Attraction 3 92/125 18 458 11 600 10 350 9 250 8 250 7 500
1.8 Ambition 3 92/125 19 531 12 200 10 900 9 800 8 700 7 850
1.8 Ambiente 3 92/125 19 634 12 300 11 000 9 900 8 800 7 900
1.8 Attraction 5 92/125 19 317 12 050 10 750 - - -
1.8 Ambition 5 92/125 20 390 12 450 11 150 - - -
1.8 Ambiente 5 92/125 20 493 12 800 11 400 - - -
1.8 T Attraction 3 110/150 20 170 12 450 11 100 9 850 8 800 7 850
1.8 T Ambition 3 110/150 21 244 13 050 11 550 10 300 9 250 8 250
1.8 T Ambiente 3 110/150 21 346 13 100 11 550 10 400 9 350 8 350
1.8 T Attraction 5 110/150 21 029 12 650 11 200 - - -
1.8 T Ambition 5 110/150 22 103 13 250 11 700 - - -
1.8 T Ambiente 5 110/150 22 205 13 400 11 850 - - -
1.8 T Attraction 3 132/180 21 883 13 000 11 450 10 100 - -
1.8 T Ambition 3 132/180 22 957 13 650 12 000 10 650 - -
1.8 T Ambiente 3 132/180 23 059 13 800 12 200 10 750 - -
1.8 T Attraction 5 132/180 22 742 13 300 11 750 - - -
1.8 T Ambition 5 132/180 23 816 13 950 12 300 - - -
1.8 T Ambiente 5 132/180 22 205 14 000 12 350 - - -
1.8 T quattro Attraction 3 110/150 22 062 13 300 11 800 10 700 - -
1.8 T quattro Ambition 3 110/150 23 136 13 900 12 350 11 200 - -
1.8 T quattro Ambiente 3 110/150 23 238 13 950 12 500 11 200 - -
1.8 T quattro Attraction 5 110/150 22 921 13 400 11 850 - - -
1.8 T quattro Ambition 5 110/150 23 995 14 000 12 400 - - -
1.8 T quattro Ambiente 5 110/150 24 097 14 100 12 550 - - -
1.8 T quattro Attraction 3 132/180 23 596 13 950 12 450 11 000 - -
1.8 T quattro Ambition 3 132/180 24 670 14 600 13 100 11 500 - -
1.8 T quattro Ambiente 3 132/180 24 772 14 800 13 200 11 650 - -
1.8 T quattro Attraction 5 132/180 24 455 14 300 12 560 - - -
1.8 T quattro Ambition 5 132/180 25 529 14 850 13 250 - - -
1.8 T quattro Ambiente 5 132/180 25 631 15 000 13 350 - - -
1.8 T quattro 3 154/210 29 370 17 250 45 450 - - -
1.9 TDi Attraction 3 66/90 18 304 12 050 10 650 9 450 8 600 7 600
1.9 TDi Ambition 3 66/90 19 378 12 600 11 150 10 000 9 100 8 100
1.9 TDi Ambiente 3 66/90 18 253 12 550 11 250 10 050 9 100 8 150
1.9 TDi Attraction 5 66/90 19 163 12 400 11 000 - - -
1.9 TDi Ambition 5 66/90 20 237 13 000 11 600 - - -
1.9 TDi Ambiente 5 66/90 20 339 13 100 11 600 - - -
1.9 TDi Attraction 3 81/110 19 327 12 900 11 400 10 350 9 350 -
1.9 TDi Ambition 3 81/110 20 401 13 750 12 100 10 950 9 800 -
1.9 TDi Ambiente 3 81/110 20 503 13 800 12 200 11 000 10 000 -
1.9 TDi Attraction 5 81/110 20 186 13 650 12 050 - - -
1.9 TDi Ambition 5 81/110 21 260 14 350 12 650 - - -
1.9 TDi Ambiente 5 81/110 21 362 14 450 12 650 - - -
*Цените са в EUR в Германия по данни от Eurotax-SuperSchwacke
Audi A3
BMW 3 Compact
Работен обем: 1595-1 896 куб. см
Мощност: 90-224 к. с.
Максимална скорост: 181-243 км/ч
Ускорение: до 100 км/ч 12.4-6.5 сек.
Работен обем: 1 596-2 494 куб. см
Мощност: 90-170 к. с.
Максимална скорост: 178-230 км/ч
Ускорение: до 100 км/ч 12.2-7.8 сек.

 

Volkswagen Golf
Alfa Romeo 145/146
Работен обем: 1 390-2 792 куб. см
Мощност: 68-204 к. с.
Максимална скорост: 160-235 км/ч
Ускорение: 18.5-7.1 сек.
Работен обем: 1 351-1 929 куб. см
Мощност: 90-155 к. с.
Максимална скорост: 178-215 км/ч
Ускорение: 13.2-8.3 сек.

 

Димитър Димитров
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 роман ценов

    0 0 Отговор
    за първа кола на сина ми стоян исках такава