Преди две седмици ви разказахме за едно интересно проучване, направено от аналитичната компания ALG и фирмата TrueCar, което засяга употребяваните коли в САЩ и по-конкретно, което ни дава представа за тези екземпляри, които държат висока цена на вторичния пазар. Там при масовите автомобили най-напред бяха класирани модели на Toyota, а при луксозните, тези на британската марка Land Rover. Сега в интернет пространството се появи още едно такова изследване, изнесено от руската агенция "Автостат". Тяхното заключение е, че колкото е по-скъп един автомобил като нов, толкова повече се обезценява на вторичния пазар.
Още нещо интересно е, че масовите автомобили на пазара държат по-висока цена при препродажбата им след време. Анализът на руснаците е на база сравнение на цените на нови автомобили през 2011 година и цените на същите, вече употребявани, през 2014-а. Прави впечатление, че Dacia (в Русия се продава под марката Renault) и VW са за предпочитане при леките коли, а при SUV-тата най-висока цена държат компактните предложения на Honda и Hyundai. Сравнявайки популярността на повечето модели у нас, може да се каже, че това изследване може да бъде отнесено и към родната действителност, с известни уговорки разбира се.
Ето и автомобилите, които според руснаците са най-изгодни за препродажба след три години.
Nissan Note — минус 18,2%
Kia Soul — минус 18%
Volkswagen Amarok — минус 17,7%
Honda CR-V — минус 16,9%
Great Wall Hover H5 — минус 16,9%
Volkswagen Polo — минус 16,2%
Volkswagen Golf — минус 16,1%
Hyundai Santa Fe — минус 16%
Dacia (Renault) Sandero — минус 14,9%
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 анонимен1
Коментиран от #8
11:15 02.12.2014
2 Употребявани коли, които държат висока ц
при Свръхпредлагане колите губят Мин 20 % при излизане от магазина
това е заглавие за хора-които имат повече пари от акъла си...
като купят такава кола - ще узреят ;)
......
само при комунизъма една Лада струваше двойно...заради дефицита
но това беше преди 25 год ;)
11:22 02.12.2014
3 BMW hater
11:23 02.12.2014
4 Kofti
П.С. Баш Дачия, КИА и Грейт Уол ще държат свястна цена, опитайте пак...
Коментиран от #5
11:28 02.12.2014
5 Марто
До коментар #4 от "Kofti":
На кой говориш, на руснаците от Автостад ли? Ще те чуят, да знаеш. Освен това, проучването се прави на база статистика, то си го пише в материалчето, така, че фактите са си факти. Аре бегай некъде.11:37 02.12.2014
6 Гост
Гледах наскоро 3-годишно Санта Фе (точно модела, който сте дали отгоре) и цената е с 60% по-ниска, но пък и колата беше на 120 хил км.
11:38 02.12.2014
7 Бате Цецо
11:39 02.12.2014
8 991
До коментар #1 от "анонимен1":
Това, за което говориш има много просто и логично обяснение. Реното като ново е струвало например 25 хиляди лева, а немските премиум коли няколко години преди това са били 100 хиляди лева. Разбира се, че ще бъдат на една цена на вторичния пазар.В този ред на мисъл, ако си вземеш чисто ново Ауди/Мерцедес/БМВ след 3 години ще имаш по-голяма загуба на себестойност, от колкото ако си си купил Рено, Пежо или която и да е сравнително евтина марка коли.
А надеждността вече е относително нещо, лично според мен до голяма степен зависи от това собственика да си поддържа автомобила на време и с качествени части, масла филтри.
11:43 02.12.2014
9 Gost
Направих малка справка. Мерцедес на едва 8 месеца (E250 2.2 CDi) струва с 32% по-малко, отколкото като нов. А разликата за едногодишно Инфинити М 3.5 ГТ беше умопомрачителна - около 55%.
11:51 02.12.2014
10 Гост
11:58 02.12.2014
11 баш
хехе добро утро. това е така от край време сега ли го разбрахте
Коментиран от #13
12:29 02.12.2014
12 Стоян Стоянов
13:20 02.12.2014
13 Skier
До коментар #11 от "баш":
Тъп ли си или да. Сега го казват на хора, които незнаят. Иначе ще се чудят какво е това рено сандеро или пък разбирачи като теб ще кажат, че в Русия не е Дачия, а е Рено.13:33 02.12.2014
14 Oxygen
14:07 02.12.2014
15 Бай Ганьо
Коментиран от #18
14:22 02.12.2014
16 потребител
Това показва колко изкуствено надути са цените на БМВ.
Коментиран от #17
14:46 02.12.2014
17 Shmeker
До коментар #16 от "потребител":
М3 е кола от масова марка, която не е народна. Много ясно, че ще е евтина на старо. А като нова цената е такава, защото доста инженери са се блъскали допълнително върху тройката.14:52 02.12.2014
18 Shmeker
До коментар #15 от "Бай Ганьо":
Лично аз се изненадвам как нямаше някое Ауди А3 или А4 тук.Коментиран от #20
14:53 02.12.2014
19 Валери
15:15 02.12.2014
20 Дошo
До коментар #18 от "Shmeker":
Аз пък не се изненадвам.Това са такива батали (особено А4), че никой не иска да се набутва с една торба пари за подобни долнопробни кочеци и съвсем логично не държат цена.Коментиран от #22, #31, #37
15:25 02.12.2014
21 qwerty
16:44 02.12.2014
22 скар фейс
До коментар #20 от "Дошo":
До колко знам, от 2009 година насам, доста са ги пипнали, а двигателите вече са модернизирани с комон рейл.16:47 02.12.2014
23 Ф1
Коментиран от #36
16:57 02.12.2014
24 НашаРаша
18:17 02.12.2014
25 НашаРаша
Коментиран от #32
18:23 02.12.2014
26 борето
18:38 02.12.2014
27 Japoneze
1.Голф
2.Ауди 4
3.Мерцедес Ц-клас
4.Хонда Акорд
5.Поло
6.Пасат
7.БМВ 3-ка
8.БМВ Х5/Х6
9.Тойота Ланд Круизър
10.БМВ 5-а
11.Мерцедес Е-класа
12 Мерцедес Г-клас
........
........
и последните(най-зле най-долу):
Форд Мондео
Шевролет Круз
Рено Меган
Пежо 407
Рено Лагуна
Хюндай Соната
Киа Рио
Дачиа Логан
Ситроен Ц5
Коментиран от #33, #38
19:04 02.12.2014
28 Ники Николов
21:26 02.12.2014
29 CarPro
Коментиран от #30
21:26 02.12.2014
30 987
До коментар #29 от "CarPro":
глупав си-в италия е пълно с Great Wall,жабарите да не са будали че ги карат,само такива "разбирачи" като теб харесват опели и ваговеКоментиран от #52
22:17 02.12.2014
31 додошо
До коментар #20 от "Дошo":
Дошо, когато си прав, си ПРАВ!22:45 02.12.2014
32 някой
До коментар #25 от "НашаРаша":
Въобще не си в час.Група Б няма нищо общо с нормалните коли.Ако говориш за турбини те са ползвани много преди група Б.
А малки двигатели с турбини за серийни коли японците са правели преди повечето европейски фирми.Въобще даунсайзинга се практикува от японците преди всички останали.
22:48 02.12.2014
33 Type R
До коментар #27 от "Japoneze":
Акорда е преди А4 някъде до голфа.22:50 02.12.2014
34 Златко Тролчев
23:46 02.12.2014
35 фау ве
01:17 03.12.2014
36 някой си
До коментар #23 от "Ф1":
Рашките правят коли...и то какви...Много се зарадвах когато видях MARUSSIA наживо....доста красив автомобил. И да не забравяме че в Русия сглобяват от Рено до Хамър. И Лада правят все още с лиценз от Рено...И Грейт Уол сглобяват...Всички се подигравахме на Дачия.... Поне румънците сглобяват... а ний какво правим....? ний нищо....аз сме в пъти по кадърни...но колкото сме кадърни , толкова по некадърни има около нас , които не могат нищо освен да плюят....
:) а кажи че не така :)))
Коментиран от #47
02:37 03.12.2014
37 Shmeker
До коментар #20 от "Дошo":
Ми квото и да приказваш, някои от А4-ките минават 20 години и си ги карат и харесват хората. Освен ако не си си взел някоя думкана в дувар или търкаляна по сечищата...08:05 03.12.2014
38 Стоян Стоянов
До коментар #27 от "Japoneze":
ей, жапонезе - Peugeot 407 най-зле??? Най-отдолу в класацията? Защо така - помниш ли, като го бяха анонсирали преди години какъв уникален дизайн за времето си имаше? Защо го броиш за провал? За мен това си беше уникална кола тогава (особено Купето) - не знам какви Голфове, какви А4-ки? А точно А4-ката на Ауди е е.ати провала според мен - там значително преобладават негативните мнения на собственици на А4. Но може пък като е била нова да е била ОК де - знам ли. То при нас повечето батали са над 10-15 години.09:47 03.12.2014
39 Трифонов
Коментиран от #48
10:54 03.12.2014
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 1234
Коментиран от #44
11:12 03.12.2014
42 шефа
11:26 03.12.2014
43 БМ
11:37 03.12.2014
44 Глупав
До коментар #41 от "1234":
Колега, личи си, че не си човек с пари. Ако беше щеше да знаеш, че хората с пари ценят парите най-много и са най-стиснати и се пазарят за всяка стотинка ;-) Инак си прав, че средната класа човек се стреми към най-добра цена и това му е много важно. Особено при тия търгаши "автокъщите" за коли втора употреба, които ти представят една кола за супер запазена, а и личи, че е пълна барака. И не стига, че не си богат ами и охота те набутват.11:47 03.12.2014
45 Глупав
11:51 03.12.2014
46 1234
Може да не съм човек с пари, но имам приятел, чийто баща е с много пари и още преди години, когато бяхме ученици, той сменяше през 2-3 месеца телефоните си, като продаваше за стотинки "старите" си телефони или направо ги подаряваше на хората които бяхме около него. Що дънкита и маратонки ми е подарил на мен, къде са по на 2-3 месеца. Само за последната 1 година смени 4 коли. 3-ка купе, 5-та серия с М-пакет, седмица и Х6 и всичко се купува чисто ново от магазина. 5-тицата само да ти кажа, че я подари на съседа си на етажа, даде 130 бона с всички екстри кара я 4 месеца и тъй като станаха приятелски семейства със съседа си, направо му я подари, след като си взе седмицата.
12:05 03.12.2014
47 987
До коментар #36 от "някой си":
обясни го на карпро да види колко е глупав13:08 03.12.2014
48 gost
До коментар #39 от "Трифонов":
Bravo, tova e komentar!Pozdravleniq! Za Peugeot, spored men, modelite 205, 405 i 605, bqha nai krasivi, kachestveni i konkurentni (nai veche 205 i 405). V momenta, modelite im sa neveroqtno grozni i skuchni, opasqvam se, che tova vaji i za kachestvoto.13:29 03.12.2014
49 italia
Къде ги видя в Италия тия греит уолл
16:17 03.12.2014
50 Бранко
Коментиран от #51
16:27 03.12.2014
51 Стоян Стоянов
До коментар #50 от "Бранко":
G класата не я намесвай - то това сигурно е единствения немски сериозен "джип".Относно Пежо, колегата gost (коментар №48) е отчасти прав: 205 и 405 навремето си бяха нелоши автомобили - много се бях навил да си купувам 405 по едно време - дизайна ми допадаше. Но недейте да пренебрегвате и 206 - я си припомнете 1997-98 година. Че дизайна точно на 206 лично според мен доста си беше изпреварил времето, а този тип фарове в последствие започнаха да копират почти всички автомобилни производители. И продадените 206-ци през 98-а, 99-а, 2000-та въобще не бяха малко. Поне според официалните данни.
А това 407 защо да не е "правило впечатление" - не знам. Лично за мен и то е красива кола - но всеки си има вкус. Естествено, 407 въобще не можа дори да се доближи до успеха на 206.
За Пининфарина е ясно също - красивия си дизайн французите дължат именно на Пининфарина!
17:23 03.12.2014
52 CarPro
До коментар #30 от "987":
be tam nqma da ti karat koreiski bokluci a koli na nivo do sega ne sam vidql da gi karat pazi boje i da ne gi i karatКоментиран от #53
18:22 03.12.2014
53 Този коментар е премахнат от модератор.