2 Декември, 2014 11:00 51 270 53

Употребявани коли, които държат висока цена II

  • употребявани автомобили-
  • цена
Преди две седмици ви разказахме за едно интересно проучване, направено от аналитичната компания ALG и фирмата TrueCar, което засяга употребяваните коли в САЩ и по-конкретно, което ни дава представа за тези екземпляри, които държат висока цена на вторичния пазар. Там при масовите автомобили най-напред бяха класирани модели на Toyota, а при луксозните, тези на британската марка Land Rover. Сега в интернет пространството се появи още едно такова изследване, изнесено от руската агенция "Автостат". Тяхното заключение е, че колкото е по-скъп един автомобил като нов, толкова повече се обезценява на вторичния пазар.
 
Още нещо интересно е, че масовите автомобили на пазара държат по-висока цена при препродажбата им след време. Анализът на руснаците е на база сравнение на цените на нови автомобили през 2011 година и цените на същите, вече употребявани, през 2014-а. Прави впечатление, че Dacia (в Русия се продава под марката Renault) и VW са за предпочитане при леките коли, а при SUV-тата най-висока цена държат компактните предложения на Honda и Hyundai. Сравнявайки популярността на повечето модели у нас, може да се каже, че това изследване може да бъде отнесено и към родната действителност, с известни уговорки разбира се.
 
Ето и автомобилите, които според руснаците са най-изгодни за препродажба след три години.
 
 
Nissan Note — минус 18,2%

 

Kia Soul — минус 18%

 

Volkswagen Amarok — минус 17,7%

 

Honda CR-V — минус 16,9%

 

Great Wall Hover H5 — минус 16,9%

 

Volkswagen Polo — минус 16,2%

 

Volkswagen Golf — минус 16,1%

 

Hyundai Santa Fe — минус 16%

 

Dacia (Renault) Sandero — минус 14,9%


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 анонимен1

    2 6 Отговор
    Ами кои коли държат цена? Истинските коли. Не може едно рено 2005та година да струва, колкото едно бмв 1997ма година. Според вас, коя от двете коли е по-надеждна и ще си държи цената? Просто не мога да разбера какви са тия относително нови коли 2002+ година, който струват по-малко от стари БМВ-та, Аудита и тн? РАзни рена, пежа и тн... непълноценни автомобили, Купуваш я от шоуруума и след една година вече е на -50% от цената хахаха

    Коментиран от #8

  • 2 Употребявани коли, които държат висока ц

    6 0 Отговор
    Няма такива коли -
    при Свръхпредлагане колите губят Мин 20 % при излизане от магазина

    това е заглавие за хора-които имат повече пари от акъла си...

    като купят такава кола - ще узреят ;)
    ......

    само при комунизъма една Лада струваше двойно...заради дефицита

    но това беше преди 25 год ;)
  • 3 BMW hater

    7 2 Отговор
    Ауу понеже BMW са толкова надежни направо ми идва да си направа харакири всеки пък като по край мен мине някое бмв е36 в повечето случай пред разпад , но явно това са според теб надежни автомобили.Разберете рекламата pr-a и името не правят качество.Поради същата причина BWM отзоваха в сервизите всички 3ки от 2000г нагоре заради проблеми.
  • 4 Kofti

    8 1 Отговор
    Употребявани жени, които държат висока цена: Николета Лозанова; Паинер-ките; Златка 1,2,3,4.... и т.н.
    П.С. Баш Дачия, КИА и Грейт Уол ще държат свястна цена, опитайте пак...

    Коментиран от #5

  • 5 Марто

    3 2 Отговор

    До коментар #4 от "Kofti":

    На кой говориш, на руснаците от Автостад ли? Ще те чуят, да знаеш. Освен това, проучването се прави на база статистика, то си го пише в материалчето, така, че фактите са си факти. Аре бегай некъде.
  • 6 Гост

    0 0 Отговор
    Не знам за САЩ, но в европа 2-3 годишна кола е с мин 30% по-евтина и то говоря за тези с малко навъртяни километри - до около 50-70хил.
    Гледах наскоро 3-годишно Санта Фе (точно модела, който сте дали отгоре) и цената е с 60% по-ниска, но пък и колата беше на 120 хил км.
  • 7 Бате Цецо

    3 0 Отговор
    Кола на 3 години да се обезцени САМО с 14.9% си е направо извратено. Е вярно, че по времето на Бай Тошо кола втора ръка се продаваше по-скъпо от нова, но тази епоха е вече минало.
  • 8 991

    8 0 Отговор

    До коментар #1 от "анонимен1":

    Това, за което говориш има много просто и логично обяснение. Реното като ново е струвало например 25 хиляди лева, а немските премиум коли няколко години преди това са били 100 хиляди лева. Разбира се, че ще бъдат на една цена на вторичния пазар.
    В този ред на мисъл, ако си вземеш чисто ново Ауди/Мерцедес/БМВ след 3 години ще имаш по-голяма загуба на себестойност, от колкото ако си си купил Рено, Пежо или която и да е сравнително евтина марка коли.
    А надеждността вече е относително нещо, лично според мен до голяма степен зависи от това собственика да си поддържа автомобила на време и с качествени части, масла филтри.
  • 9 Gost

    2 1 Отговор
    Точно затова предпочитам кола на 1 или 2 години, защото мога да спестя поне 30-40% от цената.
    Направих малка справка. Мерцедес на едва 8 месеца (E250 2.2 CDi) струва с 32% по-малко, отколкото като нов. А разликата за едногодишно Инфинити М 3.5 ГТ беше умопомрачителна - около 55%.
  • 10 Гост

    2 0 Отговор
    Аз си спомням като излезе Нисан Мурано 105 00 лв., а след 3 години 30 000 лв.
  • 11 баш

    3 0 Отговор
    "Прави впечатление, че Dacia (в Русия се продава под марката Renault)"

    хехе добро утро. това е така от край време сега ли го разбрахте

    Коментиран от #13

  • 12 Стоян Стоянов

    1 3 Отговор
    Е как пък точно Sandero включиха в класацията?
  • 13 Skier

    0 1 Отговор

    До коментар #11 от "баш":

    Тъп ли си или да. Сега го казват на хора, които незнаят. Иначе ще се чудят какво е това рено сандеро или пък разбирачи като теб ще кажат, че в Русия не е Дачия, а е Рено.
  • 14 Oxygen

    1 0 Отговор
    Абе да има за какво да се пише... Преди време гледах и не вярвах на ушите си едни обяви, излизаха една под друга в мобилето - А8 от 2003 в изряден вид се продаваше спешно за 13000, а една шкодичка суперб от 2003, даже неизмита, фирмена кола - за 15000. Ако от това направим статистика - велика статия ще стане.
  • 15 Бай Ганьо

    0 4 Отговор
    Ммм дааа и в Русия като и тука, отвратителните боклуци държат цена, защото на Бай Ганьо трябва да му е евтинко, а истински благородните автомобили (Mercede, BMW, Audi) са скъпи, със скъпа поддръжка и според Бай Ганьо "не струват", прост народ еййй...

    Коментиран от #18

  • 16 потребител

    3 0 Отговор
    Най зле са БМВ.Купуваш за 140-150 хиляди М3 например и има няма след една година цената му е 80.Направо си е отишла половината кола.
    Това показва колко изкуствено надути са цените на БМВ.

    Коментиран от #17

  • 17 Shmeker

    2 1 Отговор

    До коментар #16 от "потребител":

    М3 е кола от масова марка, която не е народна. Много ясно, че ще е евтина на старо. А като нова цената е такава, защото доста инженери са се блъскали допълнително върху тройката.
  • 18 Shmeker

    2 2 Отговор

    До коментар #15 от "Бай Ганьо":

    Лично аз се изненадвам как нямаше някое Ауди А3 или А4 тук.

    Коментиран от #20

  • 19 Валери

    2 1 Отговор
    Логика !!! Всичките са що годе наджни, евтини за поддръжка и практични-това е клиента който купува втора ръка. Ако разполагаш с 100 000 не е прудно (предполагам) да ги направиш 150 000 затова просто няма много клиенти за скъпи автомобили втора ръка и по пазарната логика техният загубен % е по висок(второто не важи за подрастващи български ганкстери, гъзари и техни производни) :)
  • 20 Дошo

    5 2 Отговор

    До коментар #18 от "Shmeker":

    Аз пък не се изненадвам.Това са такива батали (особено А4), че никой не иска да се набутва с една торба пари за подобни долнопробни кочеци и съвсем логично не държат цена.

    Коментиран от #22, #31, #37

  • 21 qwerty

    1 1 Отговор
    treтата част на статията да бъде за БГ-пазара: голф2, бмв3, мерцедес 124-ка, хонда цр-в 98г и други подобни, които се обезценяват с 5%, но за сметка на това в митническите им декларации тя е поне 90 на сто.
  • 22 скар фейс

    0 3 Отговор

    До коментар #20 от "Дошo":

    До колко знам, от 2009 година насам, доста са ги пипнали, а двигателите вече са модернизирани с комон рейл.
  • 23 Ф1

    1 4 Отговор
    Рашките не могат да направят кола, най-добре е да купят лиценз на Дачия!

    Коментиран от #36

  • 24 НашаРаша

    3 1 Отговор
    За какъв им е на рашките да правят коли бре? Те правят самолети,танкове,космически кораби и орбитални станции! Коли има кой да прави-разни корейци,японци и т.н.
  • 25 НашаРаша

    2 3 Отговор
    И сега не започвайте да ми хвалите японките-какви били и колко били арни.Само да кажа,че това,което правят сега разни нисани,субарута и други джапанки,в Евпора са го направили и се е доказало още по време на забранената вече рали група"Б".

    Коментиран от #32

  • 26 борето

    0 4 Отговор
    Купих си нова киа с отстъпката я взех за 23 500лв.Много съм доволен.Добър автомобил с 7-8000лв. надолу от аналозите си.Имал съм преди това Голф 5 пак нов, ауди а6, тойота корола, бенц 124 и 190 Е.
  • 27 Japoneze

    3 3 Отговор
    В България класацията би трябвало да е(първо са отличниците):
    1.Голф
    2.Ауди 4
    3.Мерцедес Ц-клас
    4.Хонда Акорд
    5.Поло
    6.Пасат
    7.БМВ 3-ка
    8.БМВ Х5/Х6
    9.Тойота Ланд Круизър
    10.БМВ 5-а
    11.Мерцедес Е-класа
    12 Мерцедес Г-клас
    ........
    ........

    и последните(най-зле най-долу):
    Форд Мондео
    Шевролет Круз
    Рено Меган
    Пежо 407
    Рено Лагуна
    Хюндай Соната
    Киа Рио
    Дачиа Логан
    Ситроен Ц5


    Коментиран от #33, #38

  • 28 Ники Николов

    0 2 Отговор
    истината е полото 15 000 като ново след 11 години 4500
  • 29 CarPro

    0 1 Отговор
    Great Wall izlaskana plastmasa

    Коментиран от #30

  • 30 987

    0 2 Отговор

    До коментар #29 от "CarPro":

    глупав си-в италия е пълно с Great Wall,жабарите да не са будали че ги карат,само такива "разбирачи" като теб харесват опели и вагове

    Коментиран от #52

  • 31 додошо

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "Дошo":

    Дошо, когато си прав, си ПРАВ!
  • 32 някой

    1 1 Отговор

    До коментар #25 от "НашаРаша":

    Въобще не си в час.Група Б няма нищо общо с нормалните коли.
    Ако говориш за турбини те са ползвани много преди група Б.
    А малки двигатели с турбини за серийни коли японците са правели преди повечето европейски фирми.Въобще даунсайзинга се практикува от японците преди всички останали.
  • 33 Type R

    0 1 Отговор

    До коментар #27 от "Japoneze":

    Акорда е преди А4 някъде до голфа.
  • 34 Златко Тролчев

    0 1 Отговор
    mercedes pak ruti poklon pred caria na patia
  • 35 фау ве

    1 1 Отговор
    Поклон пред 10-20 годишният ти мъртвец, пък било то и мерцедес!
  • 36 някой си

    0 3 Отговор

    До коментар #23 от "Ф1":

    Рашките правят коли...и то какви...Много се зарадвах когато видях MARUSSIA наживо....доста красив автомобил. И да не забравяме че в Русия сглобяват от Рено до Хамър. И Лада правят все още с лиценз от Рено...И Грейт Уол сглобяват...
    Всички се подигравахме на Дачия.... Поне румънците сглобяват... а ний какво правим....? ний нищо....аз сме в пъти по кадърни...но колкото сме кадърни , толкова по некадърни има около нас , които не могат нищо освен да плюят....
    :) а кажи че не така :)))

    Коментиран от #47

  • 37 Shmeker

    1 1 Отговор

    До коментар #20 от "Дошo":

    Ми квото и да приказваш, някои от А4-ките минават 20 години и си ги карат и харесват хората. Освен ако не си си взел някоя думкана в дувар или търкаляна по сечищата...
  • 38 Стоян Стоянов

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Japoneze":

    ей, жапонезе - Peugeot 407 най-зле??? Най-отдолу в класацията? Защо така - помниш ли, като го бяха анонсирали преди години какъв уникален дизайн за времето си имаше? Защо го броиш за провал? За мен това си беше уникална кола тогава (особено Купето) - не знам какви Голфове, какви А4-ки? А точно А4-ката на Ауди е е.ати провала според мен - там значително преобладават негативните мнения на собственици на А4. Но може пък като е била нова да е била ОК де - знам ли. То при нас повечето батали са над 10-15 години.
  • 39 Трифонов

    1 0 Отговор
    Ако за Пежа ще си говорим, излишно е... Най-красивата моделна гама на Пежо за всички времена, безспорно бяха шестиците. А най-красивата кола за всички времена на Пежо, е 406 Купе... Разбира се, защото е с дизайн на краля на автомобилния дизайн - Серджо Пининфарина. И тези именно Пежа - 106, 206, 306, 406, 406 Купе и 607, бяха в своите класове, едни от най-надеждните коли и безспорно най-красивите. Само да припомня 206 какъв бестселър беше. Да не забравяме и че HDI двигателите в тази моделна гама, бяха и едни от най-добрите дизелови двигатели. И именно с тази моделна гама, Пежо изобретиха и внедриха DPF филтъра... Благодарение на което френско изобретение, днес дизеловите автомобили са в състояние да отговорят на евростандартите за отработени емисии. Друг въпрос е колко бяха надеждни в началото тези филтри при повечето производители. След тази моделна гама обаче, в дизайнерско отношение, Пежо са един пълен и абсолютен провал!!! Те просто нямат нито един поносим модел, за красиви изобщо не говорим. Невярно е, че при пускането си на пазара, 407 е правило някому впечатление... освен с грозотата си. Просто феновете на Пежо, които в мнозинството си бяха станали такива, защото се бяха влюбили в дизайна на шестиците, се насилваха да харесат тая недомислица 407 и говореха хвалебствия от типа колко "нестандартен", колко "екстравагантен", колко "модернистичен" е дизайна на новата кола? Като започне някой по този начин да хвали дизайна на една кола, избягвайки всячески думата "красив" просто защото цялото му същество се бунтува срещу тази квалификация, да знаете, че става дума за нещо грозно, назадничаво и по съществото си глупаво и ненужно. Каквото е в момента положението със Ситроен Кактус. Освен всичко останало, цялата моделна гама на Пежо, завършваща на 7, и в техническо отношение, както и като надеждност, също не беше на ниво. Аз лично се отказах от тази марка в момента в който видях на изложението в Париж, представянето на 407. И до днес не ми се е появило желание да се върна към тази марка. И едва ли ще ми се появи такова... В крайна сметка, когато човек покара чисто ново БМВ, единственото, с което би сменил тази марка, е някой италиански суперкар... Ако, разбира се, до края на живота си, напредне достатъчно, за да си го позволи. А до тогава ще влиза от БМВ в БМВ, защото това е днешният крал в премиум сегмента! Нищо че Мерц S клас е с много "разточителен", "екстравагантен" и "модернистичен" дизайн.

    Коментиран от #48

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 1234

    3 1 Отговор
    Когато се купува втора ръка, логиката при продажби и покупки е доста по-различна от това да следим, чия цена пада най-бързо или бавно. Защото в различните автомобилни класове собствениците на автомобили са с различен начин на мислене. Собственика на Поло или Грийт Уол или Хонда примерно е човек със средни доходи, който знае цената на всеки изкаран лев,евро, долар... Той си купува кола като трудно дава парите за нея а още по трудно и сваля цената като я продава. Собственика на S-класа примерно е човек с много пари, автомобила е глезотия за него той кара 4 години и си взема новия модел, защото така обича. Иска да е с последен модел автомобил, телефон, дрехи, прическа и т.н... Той лесно купува и още по-лесно продава на старо автомобила си, не се пазари много, защото "стария" Мерцедес само му заема парко място, за това продава евтино, за сметка на това, докато е притежавал автомобила не се е пазарил в при обслужването а е ползвал най-скъпите консумативи. Така, че е спорно, кое е по изгодно, евтин автомобил на старо, собственика на който пести от всичко, защото няма пари в излишък и иска да вземе максималната цена за автомобила си или автомобил от скъпа марка, поддържан в сервизите с най-скъпите и добри консумативи и собственика му го продава доста по евтино, защото е зарит в пари и не се пазари много, много, защото вече си е купил последния модел и стария изобщо не го забелязва.

    Коментиран от #44

  • 42 шефа

    1 0 Отговор
    Браво един умен мъж.Остави ги да карат коли на старо.Който е карал чисто нова кола знае какво е, но вие няма как да знаете това.
  • 43 БМ

    1 0 Отговор
    Всички пропускате нещо. Когато някой КУПУВА кола втора употреба, какъвто е случая с 90% от българите, то това че дадена кола е загубила най-малко от цената си не е +! Когато купуваш по-скоро трябва да се интересуваш коя кола е загубила най-много от цената си, за да я вземеш по-изгодно. Затова са прави руснаците от "Автостат", че колкото по-скъпа е една кола първоначално, толкова повече губи от стойността си. Има вкарани много пари, които може да "загуби". Но със сигурност такава кола има много повече остатъчна стойност от евтините първоначално, които нямата стойност, която да губят. Т.е. една кола която като нова е струвала 100 хил. след 10 г ще струва да речем 10 хил. А тази, която като нова е струвала 10 хил. след 10 г. колко да струва, хиляда ли? Тя струва 3-4 хил. и затова реално втората и употреба е по-скъпа от тази на луксозната кола.
  • 44 Глупав

    1 0 Отговор

    До коментар #41 от "1234":

    Колега, личи си, че не си човек с пари. Ако беше щеше да знаеш, че хората с пари ценят парите най-много и са най-стиснати и се пазарят за всяка стотинка ;-) Инак си прав, че средната класа човек се стреми към най-добра цена и това му е много важно. Особено при тия търгаши "автокъщите" за коли втора употреба, които ти представят една кола за супер запазена, а и личи, че е пълна барака. И не стига, че не си богат ами и охота те набутват.
  • 45 Глупав

    2 0 Отговор
    Проблемът, когато си купиш скъпа кола която много се е обезценила, но остатъчната и стойност е голяма е, че после те боли глава при поддръжката и. И за това е измислен изразът "всяка жаба да си знае гьола"
  • 46 1234

    1 0 Отговор
    До глупав
    Може да не съм човек с пари, но имам приятел, чийто баща е с много пари и още преди години, когато бяхме ученици, той сменяше през 2-3 месеца телефоните си, като продаваше за стотинки "старите" си телефони или направо ги подаряваше на хората които бяхме около него. Що дънкита и маратонки ми е подарил на мен, къде са по на 2-3 месеца. Само за последната 1 година смени 4 коли. 3-ка купе, 5-та серия с М-пакет, седмица и Х6 и всичко се купува чисто ново от магазина. 5-тицата само да ти кажа, че я подари на съседа си на етажа, даде 130 бона с всички екстри кара я 4 месеца и тъй като станаха приятелски семейства със съседа си, направо му я подари, след като си взе седмицата.
  • 47 987

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "някой си":

    обясни го на карпро да види колко е глупав
  • 48 gost

    1 0 Отговор

    До коментар #39 от "Трифонов":

    Bravo, tova e komentar!Pozdravleniq! Za Peugeot, spored men, modelite 205, 405 i 605, bqha nai krasivi, kachestveni i konkurentni (nai veche 205 i 405). V momenta, modelite im sa neveroqtno grozni i skuchni, opasqvam se, che tova vaji i za kachestvoto.
  • 49 italia

    0 0 Отговор
    До 987
    Къде ги видя в Италия тия греит уолл
  • 50 Бранко

    0 0 Отговор
    Г клас си остава енда от единствените коли, който си държат високи цени, въпреки годините и състоянието. Да не говорим пък, за по-новите модели.

    Коментиран от #51

  • 51 Стоян Стоянов

    0 0 Отговор

    До коментар #50 от "Бранко":

    G класата не я намесвай - то това сигурно е единствения немски сериозен "джип".
    Относно Пежо, колегата gost (коментар №48) е отчасти прав: 205 и 405 навремето си бяха нелоши автомобили - много се бях навил да си купувам 405 по едно време - дизайна ми допадаше. Но недейте да пренебрегвате и 206 - я си припомнете 1997-98 година. Че дизайна точно на 206 лично според мен доста си беше изпреварил времето, а този тип фарове в последствие започнаха да копират почти всички автомобилни производители. И продадените 206-ци през 98-а, 99-а, 2000-та въобще не бяха малко. Поне според официалните данни.
    А това 407 защо да не е "правило впечатление" - не знам. Лично за мен и то е красива кола - но всеки си има вкус. Естествено, 407 въобще не можа дори да се доближи до успеха на 206.
    За Пининфарина е ясно също - красивия си дизайн французите дължат именно на Пининфарина!
  • 52 CarPro

    0 1 Отговор

    До коментар #30 от "987":

    be tam nqma da ti karat koreiski bokluci a koli na nivo do sega ne sam vidql da gi karat pazi boje i da ne gi i karat

    Коментиран от #53

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.