Last news in Fakti

16 Януари, 2015 09:07, обновена 16 Януари, 2015 09:08 25 895 38

Audi и FIAT в спор за имена

  • audi-
  • alfa romeo-
  • vag-
  • fiat-
  • q2-
  • q4

Съвпадащи моделни имена предвещават нова ескалация на напрежението между VAG и Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Според британското сп. Car Audi се опитва да се споразумее за правото да използва названията Q2 и Q4, които са патентовани от Alfa Romeo. Първият индекс се използва за версиите на моделите 147 и 159 с предно предаване и самоблокиращ диференциал Torsen, а Q4 обозначава 159-ката с четири задвижващи колела.

Audi планира да нарече Q2 най-компактния си кросоувър, макар да не е изключено той да се казва и Q1. Моделът бе одобрен през 2013 г. и ще се качи на конвейера догодина. Q4 пък ще заеме нишата между Q3 и Q5.

От Car прогнозират, че босът на FCA Серджо Маркионе няма да бъде категорично против преотстъпването на правата върху двете имена, тъй като Alfa Romeo вече не ги използва. В същото време съвсем не е изключено Маркионе да опита да върти номера на заклетия си враг Фердинанд Пиех, председател на съвета на директорите на немския концерн.

Препирнята между немеца и италианеца бушува от години и достигна връхната си точка през 2012-а, когато плъзнаха слухове, че Audi води преговори с FIAT за покупката на Alfa Romeo. Тогава Маркионе декларира нееднократно, че никога не би позволил такава сделка. Стигна се дори до размяна на остри реплики в медиите, което надали ще улесни решаването на назряващия спор за имената Q2 и Q4.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    2 0 Отговор
    Audi Q22 и Q44 би решило проблема.
  • 2 Име:

    4 0 Отговор
    Още Алфа 155 имаше q4!!!
  • 3 Петко

    5 0 Отговор
    Q4 има даже преди 155, обаче журналистите са доста "компетентни"
  • 4 петър

    0 4 Отговор
    те пак щесе трепят за някви q2 q4. да хварлят монета и които познаее тои взима името
  • 5 Бате Цецо

    4 0 Отговор
    Няма какво да спорят. Q4 си е на Фиат (Алфа), както и други преди мен отбелязват Q4 е от времето на 155-ицата.
  • 6 Tie

    0 0 Отговор
    Грешите момчета... ;) Q4 го има още от времето на първия фейс на 164-ката (мисля 90-та година) с 3.0 В6 24В и 200 к.с. ...

    Коментиран от #9

  • 7 йордан иванов

    3 0 Отговор
    Просто да си плащат Гирманците за това дето искат...елементарно и доходно..
  • 8 Симеон Тасев

    0 4 Отговор
  • 9 Бате Цецо

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Tie":

    До колкото си спомням 164-ката през 90-та излиза модификация Quadrifoglio (QV), а чак през 93-та и слагат индекс Q4, a 155-ката през 92-ра. Но това с индексите може да зависи и от това на кой пазар се предлага и не е толкова важно дали в 155 Q4 или 164 Q4 първо. Важното е че е Алфа.

    Коментиран от #13

  • 10 ярослав станчев

    2 0 Отговор
    На Алфа 33,след обновяването през 1989 г. има модификация Permanent 4,която през 1992 г е преименувана на Q4.

    Коментиран от #14, #20

  • 11 Autohouse Randm

    0 4 Отговор
    kozeta na VAG triabva da bade zabranen s zakon

    Коментиран от #12

  • 12 БУМЕР КАМОР

    1 4 Отговор

    До коментар #11 от "Autohouse Randm":

    s 2 dumi lada po dobriat avtomobil
  • 13 Име:

    2 1 Отговор

    До коментар #9 от "Бате Цецо":

    Колега не бъркай Quadrifoglio verde (зелената детелина) с Q4. Та Q4 наистина има даже още от 1983-та на 33ката. Като една от версийте се казва Permanent 4, но не съм на 100% сигурен. http://www.awdwiki.com/en/alfa-romeo/

    А тия от ауди какво искат да направят? Всеки модел да го има по размери каквито искаш. Да е им е станал директор някой, който се е занимавал с производство на дрехи....

    Коментиран от #21

  • 14 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "ярослав станчев":

    Май си прав. Защото 33ката излиза 83 но е само предно, а по-късно е Permanent 4 , което е преименувано на Q4. Както и да е... такава алфа виждал ли е някой?? Виждал съм 155 Q4 и 159, но 33ка и 164ка не съм. Ако някой може да сподели впечатления от такава...

    Коментиран от #18

  • 15 Japoneze

    1 3 Отговор
    Хайде "красавците" на Ауди-да списват QTK-демек Кютюк!
  • 16 Бай Цеко замфирски ;д

    0 3 Отговор
    Нема кво да спорат Ауди си е ауди !Италиянците се копират по нещо
  • 17 Калоян Велинов

    0 0 Отговор
    ПРОБЛЕМА СЕ РЕШАВА С ЕДНА . (ТОЧКА) AUDI Q-4. П. С . ХАРЕСВАМ И ДВЕТЕ МАРКИ!!!
  • 18 Петко

    0 0 Отговор

    До коментар #14 от "Име:":

    Q4 e съкретно Quadrifoglio 4. Има го и при 164 и при 33, 155 и т.н. Ето една такава, загледай се в детелината ;)

    http://i227.photobucket.com/albums/dd234/mirko34000/102_1755.jpg

    Коментиран от #19

  • 19 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Петко":

    Зелената детелина няма нищо общо с 4х4 системата на Алфа, а е част от спортната им история още от 30те!

    Коментиран от #22, #24

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Радой Мянков

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Име:":

    То цялата съвремена автопродукция се мъчи да разшири гамата си извън границите на възможностите си. Харесвам Аudi, но целта на такова обезличаване с изкуствено натъпкване на модели не ми е понятна. Същото важи и за Mercedes и BMW. Върха на безумието беше обяснението за A7, когато излезе на пазара. "Вътрешното пространство ще е цели 7мм по-широко от това на А5 Sportsback."

    Коментиран от #23

  • 22 Петко

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Име:":

    Не съм казал никъде, че детелината означава задължително 4x4, както и обратното. При 156/9 има Q4, но нямат QV версии. 145 за пример има QV, но пък няма 4x4. Самото съкращение Q4 ти написах от какво идва и ако се заглежаш внимателно в детелината на снимката, ще видиш че в нея е изобразена 4-ка ;)
  • 23 hfij

    0 1 Отговор

    До коментар #21 от "Радой Мянков":

    7мм за да може да возиш в нея мадама с по дълъг маникюр :)
  • 24 ярослав станчев

    0 1 Отговор

    До коментар #19 от "Име:":

    Абсолютно точно.Не съм запознат с колите на Алфа Ромео,обаче доколкото успях да разбера в по-късните версии на Алфа означението Quadrifoglio е степен на оборудване на колите.“Quadrifoglio Oro" (злато),е висока степен на оборудване,а "Quadrifoglio verde" нормална степен.За да е 4х4 тябва да има и цифрата 4 в описанието.Така си го обясних,като четох за Алфа Ромео Q4.А означението QV е Quattrovalvole,буквално-четири клапана,което се използва и при Ферари.При Мазерати има и Quattroporte,което пък е четири врати.Май нямат точно означение за коли 4х4,освен самата цифра 4 в описанието на модела.Все пак това си го обяснявам аз,някой колега,ако е по-запознат с означенията на Алфа да разясни.
  • 25 Петко

    1 0 Отговор
    Пишеш абсолютни глупости, QV е съкращениена quadrifoglio verde (т.е. първите 2 букви на всяка дума ), което означава зелена детелина

    Коментиран от #28

  • 26 алфамен

    2 0 Отговор
    Дизайна на Алфа ме кофи от създаването на колата до сега, винаги са били красиви коли!
  • 27 ярослав станчев

    0 0 Отговор
    Възможно е и да греша.Писах,че не съм специалист по Алфите.Но по пътя на твоята логика,щом QV е съкратено от "Quadrifoglio verde" то тогава “Quadrifoglio Oro" би трябвало да е QO,обаче такова обозначение май няма???За да не съм голословен,ето справка за изясняване на обозначенията :
    Alfa Romeo 33
  • 28 ярослав станчев

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "Петко":

    Извинявам се грешката и приемам забележките.Наистина QV е съкращение от Quadrifoglio Verde.
  • 29 Shmeker

    2 3 Отговор
    Фиат? Алфа? Кои бяха тия?

    Коментиран от #30, #31

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Боян

    2 2 Отговор

    До коментар #29 от "Shmeker":

    Тия, дето са правили коли тогава, когато ауди не е било нищо по-различно от комбинация от букви.

    Коментиран от #32

  • 32 Радой Мянков

    2 0 Отговор

    До коментар #31 от "Боян":

    А да се обосновеш? Стига с тия глупости - едните били велики, другите за нищо не ставали. Освен да ти връчим една библия и да ходиш да покръстваш папуасите в Нова Гвинея. С твоята логика точно за тази работа ставаш.
    Истината - няма пряка конкуренция между немските премиуми и италианците. Коренно различни маркетингови цели при производителите и огромна разлика във философиите на потребителите.

    Коментиран от #33

  • 33 Боян

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "Радой Мянков":

    Да си прочел, че Фиат са велики? Че Ауди са боклуци? Ако ми отговориш на този въпрос, ще ти купя локумена вафла да се почерпиш.

    Коментиран от #35

  • 34 танашиба танахака

    1 1 Отговор
    искам бой да гледам,мъжки бой между ауди и алфа,ама бой с юмруци,ритници,тукати удари под кръста с кървища а не да се деркат по вестниците като п...ли
  • 35 Радой Мянков

    1 0 Отговор

    До коментар #33 от "Боян":

    Батя, ако ще си играем да си извъртаме думите, слабо ще се получи. Айде сега си провери справочниците (кой какво и що), после пак ще говорим. Не съм хванал да крещя "Само Ауди!", което се вижда в постовете ми, успокой топката!
    ПС: Е аре бръкни се поне за шоколадова, отядох си на локумени вече!
  • 36 Боян

    1 1 Отговор
    Вафла Боровец ще черпя! :D
  • 37 Радой Мянков

    0 0 Отговор
    Извинявай за минуса, сбърках бутона.
  • 38 джи джи праднята

    1 0 Отговор
    трябва ауди да спечели спора