Американският институт по пътна безопасност (IIHS), европейският аналог на който е EuroNCAP, направи една интересна статистика, която засяга автомобилите, с които са станали катастрофи с фатален край. Става дума за периода 2009 - 2012 година.
Специалистите от IIHS отличават девет автомобила, с които, според данните, са станали най-малко тежки катастрофи. Не е странно, че в списъка на IIHS попадат само всъдеходи и леки автомобили със система 4х4.
Считаните за най-безопасни автомобили при катастрофи са: Audi A4 quattro, Honda Odyssey, Kia Sorento, Lexus RX 350, Mercedes-Benz GL, Subaru Legacy, Toyota Highlander, Toyota Sequoia и Volvo XC90.
От американската организация отчитат, че надеждността на всъдеходите е силно увеличена през последните няколко години. Те отбелязват факта, че преди 10 години т.нар. джипове са били доста опасни при катастрофи.
Като основен фактор за високата смъртност вследствие на колизия със стар джип е посочено лесното преобръщане на колата. Сега обаче, с развитието на електронните системи за сигурност и по-специално на системата за стабилизация, тези рискове са значително намалени.
Още един интересен факт, посочен от IIHS третира автомобилите, в които след катастрофи са загинали най-много пасажери. Това са Hyundai Accent и Kia Rio. В тези автомобили загиват средно 120 - 149 души на милион регистрирани возила от едно поколение на модела.
Подробна техническа информация за всички модели , ще откриете ТУК
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Hundai
Коментиран от #2
10:38 02.02.2015
2 Мартин
До коментар #1 от "Hundai":
Ако не си забелязал точно сорентото е сред деветте отличени автомобила. Ама на нас ни дай първо да говорим, после да четем.Коментиран от #4
10:46 02.02.2015
3 незнайко
10:52 02.02.2015
4 Kia
До коментар #2 от "Мартин":
Точно Киа са най-големите боклуци, все тая от тестовете им, скапани евтинджоси, ама нали трябва да си защитаваме бай ганювското......................Коментиран от #6
10:58 02.02.2015
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Ганю
До коментар #4 от "Kia":
Аз като гледам в Европа класациите по продажби, немците се спукват да НЕ купуват премиуми! В топ 10 на най-продаваните модели в германия няма нито един премиум!А ти явно си толкова образован, че знаеш повече от IIHS.
Единственото, което знам е, че ганьо умре да се прави на богат. Никой не казва, че кия и хюндай са по-хубави от премиумите, но със сигурност са достатъчно добри за парите си, понеже продажбите им растат в цял свят. Хюндай продава 7.23 милиона автомобила през 2013, БМВ 2 милиона, Мерцедес под два милиона. Ауди предполагам продава не повече от милион и половина. VAG като цяло продава повече от корейците, ама там има някаква шкода, дето е много премиум, и други евтини марки.
Коментиран от #7, #15
12:01 02.02.2015
7 ярослав станчев
До коментар #6 от "Ганю":
За 2014 г. БМВ продава над 1,8 млн.,Ауди над 1,7 млн.,а МБ над 1,5 млн. коли.БМВ заедно с Мини и РР има над 2 милиона продажби.12:32 02.02.2015
8 DENMARK
Факт е и че в Германия се вдигат продажбите и си държат цена волваците явно има и защо!
Коментиран от #10
12:46 02.02.2015
9 Бхд БхД
Коментиран от #30
13:14 02.02.2015
10 Гост
До коментар #8 от "DENMARK":
Волво са хубави автомобили, но точно цената си не държат изобщо!!!13:24 02.02.2015
11 гого
Коментиран от #24
13:52 02.02.2015
12 Алоо
Коментиран от #17
14:38 02.02.2015
13 qwerty
16:30 02.02.2015
14 Кур4о
16:37 02.02.2015
15 бай Иван
До коментар #6 от "Ганю":
Абе Ганьо ми Мерцедес са скъпи лимузини бе, как искаш да са масови?18:01 02.02.2015
16 Ивайло Николов
19:07 02.02.2015
17 Владислав Димитров
До коментар #12 от "Алоо":
Да ве, все едно сме американска колония !19:20 02.02.2015
18 Vasik Atanasova
19:24 02.02.2015
19 Иракли Иракли
19:26 02.02.2015
20 Недялков
21:13 02.02.2015
21 дженев
22:07 02.02.2015
22 Бхд БхД
22:33 02.02.2015
23 Кобрата
23:23 02.02.2015
24 mediator37
До коментар #11 от "гого":
Триточковия колан и чистачките за предно стъкло Форд са ги измислили. Ама е важно и кой как ги е усъвършенствал.Те и китайците са измислили чадъра, но КГБ го усъвършенства.
Коментиран от #26
03:21 03.02.2015
25 ЯПОНЕЦ
До коментар #5 от "харалампи":
5 японеца, 1 кореец и 3 европееца. Та да питам пак - КОЙ ПРАВИ НАЙ-ЗДРАВИТЕ И НАДЕЖДНИ КОЛИ ? НЕМЦИТЕ ЛИ ??? НЕ, НЕ МИСЛЯ !!!Коментиран от #27, #31
09:10 03.02.2015
26 DENMARK
До коментар #24 от "mediator37":
Точно триточковия колан е измислен от Волво!Леснопроверим факт.09:14 03.02.2015
27 mediator37
До коментар #25 от "ЯПОНЕЦ":
Ти сега като македонец към мома:- Ке те питам нещо, ама сакам да ми отговориш с "да".
09:55 03.02.2015
28 Japoneze
Е ,има Автобус,Камион,Танк и т.н- който иска може да се вози "супер зашитен".
20:54 03.02.2015
29 Ганю
Преди 15 години сигурно пазарният им дял е бил 15 пъти по-малък на корейците. Тогава скъпи лимузини ли са били, като не са били масови?
Преди няколко десетилетия японските коли са били повече от посредствени. Сега има кеф ти Lexus, кеф ти Infinity, Acura. В Щатите се продава един Hyundai, който хич не е за изхвърляне. Full-size Luxury Car.
Освен това, тук като погледна по пътищата гледам немските премиуми са си съвсем масови. От друга страна, като си говорим за истински коли, Mercedes BMW и Audi не са Bentley, нали? Като видя Bentley се обръщам, немските много много не ми правят впечатление. Aston Martin и Maserati също ме карат да се обръщам. Панамерата не я харесвам никак, въпреки, че за мен Порше са най най.
Разбира се, Kia и Hyundai не могат да се сравняват с немската тройка, ама от друга страна не отстъпват по нищо от масовите коли - Форд, Опел, френски и италиански.
23:06 03.02.2015
30 Огнян
До коментар #9 от "Бхд БхД":
Ами то и шофьорката на този Focus е оцеляла, но никой не хвали Ford, нали?http://fakti.bg/avto/117211-zashto-ne-trabva-da-se-izprevarva-ot-dasno
23:55 03.02.2015
31 Shmeker
До коментар #25 от "ЯПОНЕЦ":
Муахахааа мани тия глупости, виж че колите са само 2 - другото са джипове, ванове. И тия коли са субару и Ауди. Тва е истината.08:00 04.02.2015
32 SAAB
Коментиран от #34
10:54 04.02.2015
33 Красимир Димитров
22:49 04.02.2015
34 мнение
До коментар #32 от "SAAB":
Хайде хайде не се изсилвай ако бяха толкова добри нямаше да станат Опел и после да фалират.Всяка нация си има своя принос не можеш така да обобщаваш.00:15 05.02.2015
35 SAAB
Коментиран от #37
11:32 05.02.2015
36 Любомир Ковачев
19:52 17.02.2015
37 Тираджия
До коментар #35 от "SAAB":
Ти май бараш яко маслото. Преди няколко дни минах покрай катастрофа при която един пич със бмв е 60 беше откъснал стълб на енергото със 140км в час. Той ми го призна докато чакахме да пуснат движението . Двигателя и скоростната кутия бяха изхвърчали на около 40метра но пътническата клетка беше непокътната а пича имаше само дребни рани на лявата ръка, и си помислих тогава че голямата и яка кола могат да ти спасят живота понякога. Със някой малък кенеф стълба щеше да е вътре при него а той на кайма23:22 12.08.2019
38 Баща ви.
21:21 17.10.2019
39 ТИКВЕНИК
09:18 15.11.2020