2 Февруари, 2015 10:21 53 259 39

Най-надеждните коли при катастрофа

  • iihs-
  • катастрофи-
  • надеждност
Американският институт по пътна безопасност (IIHS), европейският аналог на който е EuroNCAP, направи една интересна статистика, която засяга автомобилите, с които са станали катастрофи с фатален край. Става дума за периода 2009 - 2012 година.
 
Специалистите от IIHS отличават девет автомобила, с които, според данните, са станали най-малко тежки катастрофи. Не е странно, че в списъка на IIHS попадат само всъдеходи и леки автомобили със система 4х4.
 
Считаните за най-безопасни автомобили при катастрофи са: Audi A4 quattro, Honda Odyssey, Kia Sorento, Lexus RX 350, Mercedes-Benz GL, Subaru Legacy, Toyota Highlander, Toyota Sequoia и Volvo XC90.
 
От американската организация отчитат, че надеждността на всъдеходите е силно увеличена през последните няколко години. Те отбелязват факта, че преди 10 години т.нар. джипове са били доста опасни при катастрофи.
 
Като основен фактор за високата смъртност вследствие на колизия със стар джип е посочено лесното преобръщане на колата. Сега обаче, с развитието на електронните системи за сигурност и по-специално на системата за стабилизация, тези рискове са значително намалени.
 
Още един интересен факт, посочен от IIHS третира автомобилите, в които след катастрофи са загинали най-много пасажери. Това са Hyundai Accent и Kia Rio. В тези автомобили загиват средно 120 - 149 души на милион регистрирани возила от едно поколение на модела.

Подробна техническа информация за всички модели , ще откриете ТУК

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Hundai

    6 5 Отговор
    Хахаха, това е показателно за Хюндай и Киа - отвратителни марки във всяко едно отношение, тук обаче Бай Ганю ги боготвори и се изказва Киа Соренто колко хубаво си било джипчето и било много по-добре от немския премиум - и защо така бе Бай Ганю, ами защото е по-евтино - типично мислене на необразовани хора.

    Коментиран от #2

  • 2 Мартин

    7 3 Отговор

    До коментар #1 от "Hundai":

    Ако не си забелязал точно сорентото е сред деветте отличени автомобила. Ама на нас ни дай първо да говорим, после да четем.

    Коментиран от #4

  • 3 незнайко

    7 0 Отговор
    Защо до сега няма статистика за зблъсак между еднакви всъдеходи и автомобили? Когато са еднакво здрави какво би станало? На този въпрос може да отговори само физиката.
  • 4 Kia

    4 5 Отговор

    До коментар #2 от "Мартин":

    Точно Киа са най-големите боклуци, все тая от тестовете им, скапани евтинджоси, ама нали трябва да си защитаваме бай ганювското......................

    Коментиран от #6

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Ганю

    4 4 Отговор

    До коментар #4 от "Kia":

    Аз като гледам в Европа класациите по продажби, немците се спукват да НЕ купуват премиуми! В топ 10 на най-продаваните модели в германия няма нито един премиум!
    А ти явно си толкова образован, че знаеш повече от IIHS.
    Единственото, което знам е, че ганьо умре да се прави на богат. Никой не казва, че кия и хюндай са по-хубави от премиумите, но със сигурност са достатъчно добри за парите си, понеже продажбите им растат в цял свят. Хюндай продава 7.23 милиона автомобила през 2013, БМВ 2 милиона, Мерцедес под два милиона. Ауди предполагам продава не повече от милион и половина. VAG като цяло продава повече от корейците, ама там има някаква шкода, дето е много премиум, и други евтини марки.

    Коментиран от #7, #15

  • 7 ярослав станчев

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "Ганю":

    За 2014 г. БМВ продава над 1,8 млн.,Ауди над 1,7 млн.,а МБ над 1,5 млн. коли.БМВ заедно с Мини и РР има над 2 милиона продажби.
  • 8 DENMARK

    5 4 Отговор
    Волво си е Волво и винаги ще е номер 1 в безопастността!
    Факт е и че в Германия се вдигат продажбите и си държат цена волваците явно има и защо!

    Коментиран от #10

  • 9 Бхд БхД

    1 6 Отговор
    Хора не вярвайте на разни ИНСТИТУТИ и те са хора като нас и най-вече го правят за пари който им плати най-добре техните коли са в класацията.За Волво знам и съм виждал реално колко е здраво но останалите са кошници пък и БМВ,Мерцедес са си Н1 2013г възрастен мъж направи катастрофа с БМВ М3 с 4 врати със скорост над 280км/ч и оцеля пък някой да ми похвали Тойота или Лексус с подобни случаи НЕ просто не остава кой да разкаже :D

    Коментиран от #30

  • 10 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #8 от "DENMARK":

    Волво са хубави автомобили, но точно цената си не държат изобщо!!!
  • 11 гого

    3 2 Отговор
    ...значи доказан факт е, че ВОЛВО са измислили и въвели най много джажи за безопастност, но дали са по сигурни и защитени , много трудно може да се каже.

    Коментиран от #24

  • 12 Алоо

    7 1 Отговор
    Пишете за европейски коли и проучвания,стига с информация за американския пазар.

    Коментиран от #17

  • 13 qwerty

    9 0 Отговор
    търкалям едно мицубиши паджеро 3/2006г. и според мен е що-годе обезопасен. по-висок и с "дълга муцуна", лошото е, че ако се целуне един ТИР със 120км/ч и най-добрата защитя няма да подейства.
  • 14 Кур4о

    6 0 Отговор
    дано никога да не ти се налага да разбираш и да си я караш с здраве ;)
  • 15 бай Иван

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "Ганю":

    Абе Ганьо ми Мерцедес са скъпи лимузини бе, как искаш да са масови?
  • 16 Ивайло Николов

    1 0 Отговор
    Който иска да се самоубива да си купи кола от ненадеждните модели вместо да скача от шеснайстия етаж.
  • 17 Владислав Димитров

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "Алоо":

    Да ве, все едно сме американска колония !
  • 18 Vasik Atanasova

    4 7 Отговор
    АУДИ Е НОМЕР 1
  • 19 Иракли Иракли

    2 0 Отговор
    Да не дава ГОСПОД!
  • 20 Недялков

    3 0 Отговор
    Интересно защо статията смислено доста се разминава с оригиналната новина която е в интернет
  • 21 дженев

    1 1 Отговор
    А бе тия нарочно ли ни насъскват да се блъскаме.Като си купувам кола първо ще искам да я изтряскат здраво и ако ми хареса как се е смачкала ще я платя......
  • 22 Бхд БхД

    0 1 Отговор
    Добре ,че колите иначе населението щеше да е поне 2х повече
  • 23 Кобрата

    2 3 Отговор
    От показаните автомобили по-горе-Mercedes, Audi, Volvo и Toyota са здрави машини, другите са гола вода...За Lexus също съм чувал хубави отзиви, но Kia-та са ментаци.
  • 24 mediator37

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "гого":

    Триточковия колан и чистачките за предно стъкло Форд са ги измислили. Ама е важно и кой как ги е усъвършенствал.
    Те и китайците са измислили чадъра, но КГБ го усъвършенства.

    Коментиран от #26

  • 25 ЯПОНЕЦ

    2 2 Отговор

    До коментар #5 от "харалампи":

    5 японеца, 1 кореец и 3 европееца. Та да питам пак - КОЙ ПРАВИ НАЙ-ЗДРАВИТЕ И НАДЕЖДНИ КОЛИ ? НЕМЦИТЕ ЛИ ??? НЕ, НЕ МИСЛЯ !!!

    Коментиран от #27, #31

  • 26 DENMARK

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "mediator37":

    Точно триточковия колан е измислен от Волво!Леснопроверим факт.
  • 27 mediator37

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "ЯПОНЕЦ":

    Ти сега като македонец към мома:
    - Ке те питам нещо, ама сакам да ми отговориш с "да".
  • 28 Japoneze

    0 0 Отговор
    GL, Land Cruiser , XC90 - да нямат грешка-шанса за оцеляване е най -голям ако някой "спортист" загуби контрол и хопа в/у теб!
    Е ,има Автобус,Камион,Танк и т.н- който иска може да се вози "супер зашитен".
  • 29 Ганю

    0 0 Отговор
    Бай Иване, бай Иване!
    Преди 15 години сигурно пазарният им дял е бил 15 пъти по-малък на корейците. Тогава скъпи лимузини ли са били, като не са били масови?
    Преди няколко десетилетия японските коли са били повече от посредствени. Сега има кеф ти Lexus, кеф ти Infinity, Acura. В Щатите се продава един Hyundai, който хич не е за изхвърляне. Full-size Luxury Car.
    Освен това, тук като погледна по пътищата гледам немските премиуми са си съвсем масови. От друга страна, като си говорим за истински коли, Mercedes BMW и Audi не са Bentley, нали? Като видя Bentley се обръщам, немските много много не ми правят впечатление. Aston Martin и Maserati също ме карат да се обръщам. Панамерата не я харесвам никак, въпреки, че за мен Порше са най най.
    Разбира се, Kia и Hyundai не могат да се сравняват с немската тройка, ама от друга страна не отстъпват по нищо от масовите коли - Форд, Опел, френски и италиански.
  • 30 Огнян

    0 1 Отговор

    До коментар #9 от "Бхд БхД":

    Ами то и шофьорката на този Focus е оцеляла, но никой не хвали Ford, нали?

    http://fakti.bg/avto/117211-zashto-ne-trabva-da-se-izprevarva-ot-dasno
  • 31 Shmeker

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "ЯПОНЕЦ":

    Муахахааа мани тия глупости, виж че колите са само 2 - другото са джипове, ванове. И тия коли са субару и Ауди. Тва е истината.
  • 32 SAAB

    2 1 Отговор
    Жалко, че вече СААБ ги няма. Биеха и винаги ще бият всички немски и японски кошници! Между другото направете си справка за триточковите колани, SAHR системата, първият еърбег на тавана на автомобила, вградения дрегер в ключа....контактния ключ между седалките, броните с аванс за поемане на удари, отоплеями и вентилирани седалки и куп други системи за най-вече ПАСИВНА безпоасност. Германците и японците КРАДАТ, други нации мислят!

    Коментиран от #34

  • 33 Красимир Димитров

    0 0 Отговор
    Сааб или скъп Опел защото например 9-3 и 9-5 с годините е произвеждан на базата на Вектра която е немска.Дрегера в ключа е напълно излишен като екстра, елиминира се "проблема" с духването на някой друг който е в колата.Да имат някой хубави,интересни и полезни решения,но не са чак толкова велики.
  • 34 мнение

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "SAAB":

    Хайде хайде не се изсилвай ако бяха толкова добри нямаше да станат Опел и после да фалират.Всяка нация си има своя принос не можеш така да обобщаваш.
  • 35 SAAB

    1 1 Отговор
    Сааб никога не е ставал Опел. GM "окраде" добрите технологии на Сааб, опита се в рамките на 20-тина години да направи от Сааб - Опел и след като не се пречупи волята на шведите, ги фалира. Никога не е произвеждан Опел, в който ще оцелеете след удар, дори сравнено с производството на Сааб отпреди 30 години! Че има малко копчалъци, пластмаски и прочие "поевтинявания", има ги. Но нито първата Вектра, нито която и да е следваща, не е била на нивото на Сааб. След като минали тестовете за сигурност на първата Вектра, от Сааб казват, че такъв "кашон" няма да изкарат на пътя, правят 900 NG, в последствие 9-3 OG, и от там започват пререканията си с GM, докато майката ги фалира! Да живеят масовките VW, BMW и прочие, в тях доказано мрат най-много хора в огромен процент дори от елементарните удари, особено във версиите им "3". Благодаря, няма да карам Опел или ФВ, или БМВ, няма да кача семейството и децата си, докато все още има Сааб по улиците, Волво и в частност някои Мерцедеси!

    Коментиран от #37

  • 36 Любомир Ковачев

    2 0 Отговор
    аз мисля че мерцедес s 500 е един от най надеждните автомобили за това аз съм един горд собственик на такъв мерцедес
  • 37 Тираджия

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "SAAB":

    Ти май бараш яко маслото. Преди няколко дни минах покрай катастрофа при която един пич със бмв е 60 беше откъснал стълб на енергото със 140км в час. Той ми го призна докато чакахме да пуснат движението . Двигателя и скоростната кутия бяха изхвърчали на около 40метра но пътническата клетка беше непокътната а пича имаше само дребни рани на лявата ръка, и си помислих тогава че голямата и яка кола могат да ти спасят живота понякога. Със някой малък кенеф стълба щеше да е вътре при него а той на кайма
  • 38 Баща ви.

    0 0 Отговор
    Аз имам 1000 банички на седмица продажби, Джейми Оливар 100 гурмета на седмица. По вашата "ганчовска" логика аз съм по-добър готвач.
  • 39 ТИКВЕНИК

    0 0 Отговор
    Дебилите оТ ПАРТИЯ гроб СЕ ПРЕХВЪРЛИХА ДА ДРАСКАТ ГЛУПОСТИ ВЪВ фАКТИ И ТАКА СЕ ОПИТВАТ ДА ЗАДУШАТ ТАЗИ МЕДИЯ,КАТО И ПРЕВЗЕМАТ АУДИТОРИЯТА.ТАКА ДА СЕ ДДЕЙСТВА Е НАРЕДИЛ ЛИЧНО ИМПЕРАТОР ТИКВОНИЙ,НО НЯМА ДА СТАНЕ.ЦЯЛАТА БЪЛГАРИЯ Е "ФАКТИ"