Last news in Fakti

30 Октомври, 2004 12:20 661 0

Само за маниаци

  • venturi-
  • fetish-
  • venturi fetish

Фирмата Venturi е основана през 1984 г. и тогава за пръв път, отново по време на автоизложението в Париж, представя първото си спортно купе. За осемнадесетте години съществуване на фирмата са произведени общо около седемстотин автомобила.

Поради факта, че изработката на возилата е изцяло ръчна, а и това, че за техническа база се използват модели на Ferrari и Porsche, себестойността на продукцията е прекалено висока, фирмата често е спохождана от финансови проблеми. През годините марката оцелява, благодарение на смените на собствениците си, но преди три години тя едва не прекрати съществуването си. Venturi започна да излиза от блатото едва в края на 2001 година, когато бе закупена от Джилдо Пастор - истински автомобилен фанатик. Свежата кръв веднага се почувства, като по време на Парижкия автосалон тази година, Venturi

разбуни духовете

със своя нов модел Fetish. Екзотичното четириколесно ще струва 540 000 евро, като срещу тази астрономическа сума трябва да знаете, че се превръщате в горд собственик на спортен автомобил, задвижван от... електромотор!

Преди обаче да махнете скептично и пренебрежително с ръка, може би трябва да научите, че електрическият двигател, който е заел мястото на конвенционалния бензинов агрегат и е разположен зад седалките, осигурява впечатляващата максимална мощност от 245 к.с. и винаги предоставя “любезно” на разположение въртящ момент от 220 Нм. С подобно оборудване, по време на тестовите изпитания, Fetish се представя отлично, като показва изключително впечатляващи качества откъм динамика и поведение на пътя. Така например, ускорението на френската хала от 0 до 100 км/ч се извършва за “магнетичните” 4.5 секунди. Максималната скорост, която можете да достигнете с него пък е 170 км/ч. Без презареждане батерията ви позовлява да измините при максимална скорост разстояние от 350 км. След това спешно трябва да се доберете до обикновен електрически контакт, в който да поставите зарядното и да чакате три часа и половина. За толкова се възстановява батерията, задвижваща Venturi Fetish. Иначе като

габарити

френското возило съотвества на автомобили като Lotus Elise или Opel Speedster. Дължината при него е 3 880 мм, широчината му е 1 880 мм, а височината - 1 200 мм. “Теглото” на екзотичния френски роудстър е 1 100 кг. В областта на вътрешния и външния дизайн Venturi Fetish също има с какво да ви впечатли.

Екстериорът е максимално изчистен и стилен, като акцентът е поставен на масивните и привидно “грубовати” форми, внушаващи силен респект и излъчващи голяма доза спортен нрав и агресия. Четирите малки фара отпред, V-образната радиаторна решетка, както и компактната група спойлери въздействат изцяло в тази насока. Задницата на Fetish пък е издържана изцяло в стил “а ла класически роудстър”. Във вътрешността също е преследвано постигането на максимално спортно усещане. Това се вижда от малкия и удобен волан, покрит с кожа, спортните седалки и множеството детайли, изработени от алуминий и въглеродни нишки.

От Venturi засега обявяват готовността си да произвеждат по 25 екземпляра годишно и то срещу предварителна заявка и заплащане. Все още не е уточнено, дали автомобилът ще се произвежда в Монако, както бе заявено първоначално, или за целта ще се използват мощности в Съединените щати.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА