"Добри"
Пролетта постепенно настъпва, а това означава и смяна на зимните гуми с летни. За онези, на които им предстои покупка на такива, но все още не са ориентирани за марка и модел, може би ще е от полза този сравнителен тест, проведен от специалистите на ADAC.
Тази година изборът пада върху 16 модела летни гуми от различни ценови сегменти и с един и същ размер - 185/60 R14. След сериозни изпитания, проведени с автомобили VW Polo, се оказва, че цели шест модела получават най-високата оценка "Добри".
Тази година хегемонията на Continental бе нарушена от Goodyear и Nokian. Трите марки събират най-много точки в крайното класиране. Интересното е, че точките на Continental, Goodyear и Nokian са равни. Малко след тях, но също с добра оценка, остават Dunlop, Hankook и Vredestein.
"Удовлетворителни"
Летните гуми на Firestone, Michelin и Sava получават оценка "Удовлетворителни", като експертите отбелязват, че съвсем малко не е достигнало на тези три варки да наредят своите продукти в най-силната група. Така например Firestone се представят не толкова добре на мокър асфалт, а Michelin губят на сух. Гумите Sava пък се оказват недостатъчно тихи и икономични.
Останалите гуми, получили оценка "Удовлетворителни", се представят зле основно на мокър асфалт. Става дума за летните предложения на Yokohama, GT Radial и Semperit. Има и едно изключение в лицето на Pirelli, които се представят отлично на мокро, но губят точки заради по-висок разход на гориво. Гумите Infinity също се представят добре на мокър асфалт, но се износват доста по-бързо от лидера в тази категория Kumho.
"Посредствени"
Въпреки високата износоустойчивост Kumho получава оценка "Посредствени". Корейските гуми впечатляват и с висока икономия на гориво, но отстъпват много в показателите на мокър асфалт. По-лоши резултати на мокро дават единствено гумите Matador.
Марките Dunlop, Hankook и Firestone също не се представят отлично, но според специалистите от ADAC като цяло може да се разчита на тях по отношение на спиране на автомобила. Интересното е, че от ADAC използват при оценката на дадена гума система с обратен бал - тоест колкото по-ниска е оценката, толкова по-добра е гумата. Така победителите Continental ContiPremiumContact 5, Goodyear EfficientGrip Performance и Nokian Line получават по 2.2 бала, а всички останали - по-високи оценки.
Най-лошата гума от теста е Matador MP 16, която е оценена с 4.8 точки. Основните критерии, по които се достига до въпросната крайна оценка, са пет - поведение на сухо, на мокро, акустика, икономичност и износоустойчивост. Ето и общото класиране.
16. Matador MP 16 - 4.8 точки
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Skier
10:13 18.03.2015
2 Крис
Коментиран от #3
10:15 18.03.2015
3 Марто
До коментар #2 от "Крис":
Тоа па, ти в ред ли си бе. Ето за това загиват хора, заради такива като теб, дето карат с галоши и си мислят, че като е лято няма проблем.10:19 18.03.2015
4 гоуст
Коментиран от #6
10:30 18.03.2015
5 джантата
10:43 18.03.2015
6 Калоян
До коментар #4 от "гоуст":
На мен пък не ми е ясно и аз при избора на гуми се съобразявам с мнението на специалистите. Ама повечето българи си мислят, че разбират от всичко и са свръхкомпетентни по всички въпроси. За това сме на този хал.10:47 18.03.2015
7 Гост
Коментиран от #26
11:07 18.03.2015
8 Уеко ти
Коментиран от #11
11:21 18.03.2015
9 Shmeker
12:30 18.03.2015
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Стилян
До коментар #8 от "Уеко ти":
ми образовай се като четеш мнения на специалисти, като тези на ADAC, а не на кварталния гумаджия, който няма основно образование.12:57 18.03.2015
12 onq s konq
Коментиран от #75
13:07 18.03.2015
13 МАК
13:12 18.03.2015
14 Vasik Atanasova
13:15 18.03.2015
15 край
14:18 18.03.2015
16 край
Коментиран от #18, #25
14:22 18.03.2015
17 гост
- да са нови
- да не са китайски
Това гарантира достатъчно добри качества за сигурното придвижване и контакт с пътната настилка. Кой производител точно е направил гумата не е от такова значение, нито дали е с 2 децибела по-шумна или с 5% по-икономична.
Важното е да се кара със здрави, нови и качествени гуми в съответен размер за автомобила. Тогава и автомобилите си дават заводски разход и комфорт.
14:28 18.03.2015
18 onq s konq
До коментар #16 от "край":
Преди да си купя летните гуми попрочетох някои неща эа качествата на гумите и ми направи впечатление следното писание:"Няма по-голяма эаблуда от всесеэонната гума-това е нито рак,нито риба и просто си давате парите эа нещо със най-съмнителните въэможни качества.Эатова и няма класация эа качествата на тоя тип гуми-те просто са отчайващо эле както на сняг,така и на сухо.Нищо лично!14:37 18.03.2015
19 А Димов
14:44 18.03.2015
20 край
Коментиран от #22
15:00 18.03.2015
21 onq s konq
15:20 18.03.2015
22 селянин
До коментар #20 от "край":
Брей тарикати колкото искаш, зимата с летни гуми. Вече ми е писнало да се пазя от такива. Разправяй си глупостите на някой друг дето няма книжка още. За зимата стават само чисто зимни гуми, дори и да не са от най марковите. Всичко друго е само извинение за дупката в джоба. У нас, особено в шопско си пада сняг достатъчно че да нямаш извинение за зимни гуми!15:21 18.03.2015
23 гуми
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2015_Sommerreifen_Test_205_55_R16.aspx?ComponentId=228381&SourcePageId=31821
16:09 18.03.2015
24 BENZ
Коментиран от #27, #28
16:16 18.03.2015
25 BENZ
До коментар #16 от "край":
16:17 18.03.2015
26 Shmeker
До коментар #7 от "Гост":
С Йокохама бая съм се лизгал с баварката.И кво Конти и Гудяр не стават ли ?!??
Коментиран от #52
16:19 18.03.2015
27 Shmeker
До коментар #24 от "BENZ":
Аве има ама не им е изгодно да го развиват. Нали трябва да те набутат да си купуваш по 2 чифта гуми годишно, що да правят всесезонните добри?Коментиран от #41
16:20 18.03.2015
28 Shmeker
До коментар #24 от "BENZ":
То на практика трябва и 3 чифта гуми да имаш в момента - летни, евро-зимни и акртически зимни. Така, че смятай колко пъти може да се ходи до гумаджийницатаКоментиран от #29
16:21 18.03.2015
29 Владислав Димитров
До коментар #28 от "Shmeker":
Е и, за какво ти са тия арктическите ?Коментиран от #32
16:28 18.03.2015
30 гост
Коментиран от #33
17:05 18.03.2015
31 Роман Ценов
Коментиран от #34, #35, #36, #49
17:24 18.03.2015
32 Shmeker
До коментар #29 от "Владислав Димитров":
Ами за по-сериозен и неотъпкан сняг, лед, шиповеКоментиран от #37
17:51 18.03.2015
33 Shmeker
До коментар #30 от "гост":
Има например -GOODYEAR VECTOR 4SEASONS
Hankook Optimo 4S
VREDESTEIN QUATRAC
KUMHO 4 seasons
DUNLOP 4 all seasons
SAVA Adapta
Kleber Quadraxer
Това са едни от най-разпространените всесезонни гуми. Концернът Континентал не произвежда такива - няма всесезонни Континентал, Барум, Семперит, Гиславед и т.н.
17:59 18.03.2015
34 Shmeker
До коментар #31 от "Роман Ценов":
Сава са словашки или словенски.Коментиран от #66
18:18 18.03.2015
35 Shmeker
До коментар #31 от "Роман Ценов":
Под крилото на Гудяр са.18:18 18.03.2015
36 Бате
До коментар #31 от "Роман Ценов":
Сава нямат нищо общо с Русия, а е словенска марка. И толкова неграмотен коментар скоро не бях чел.Коментиран от #65
18:19 18.03.2015
37 Владислав Димитров
До коментар #32 от "Shmeker":
Според мен арктическите се различават от зимните по това, че не си губят свойствата при по високи минусови температура -40, -50 градуса и нагоре, или аз нещо греша !?Коментиран от #38
18:21 18.03.2015
38 Shmeker
До коментар #37 от "Владислав Димитров":
Да, но повечето имат отвори за шипове. То ако живееш или имаш имот в планината са си необходими19:29 18.03.2015
39 Бургазлията
Коментиран от #40, #42, #44
20:05 18.03.2015
40 Тодор
До коментар #39 от "Бургазлията":
Всесезонните гуми не са нито летни, нито зимни. Зимните дори и да няма сняг се държат много по-добре, когато температурите са ниски. Аз лични за себе си не бих пренебрегнал сигурността(своята и на другите на пътя).Моето мнение е, че зимните гуми са задължителни у нас.
21:28 18.03.2015
41 BENZ
До коментар #27 от "Shmeker":
veroiatno si prav no na pazara vsesezonite gumi sa tragediaКоментиран от #56
21:42 18.03.2015
42 BENZ
До коментар #39 от "Бургазлията":
drugari na Pozitano21:42 18.03.2015
43 qwerty
Коментиран от #45
21:49 18.03.2015
44 123,300
До коментар #39 от "Бургазлията":
другарю от Бургас,аз си сложих 4 чисто нови китаеца на цената на 2 континентала и нямам проблеми-карам и зимно и лятно време без да ги сменям и се оказва че само са нападани китайските производители без основание.не мога да ти кажа как се казват че името е едно такова страшно но имат едно слонче за емблема но за 3 години свършиха работа и купих пак 4 китаеца ама и тях не помня.избора си е твойКоментиран от #46
22:21 18.03.2015
45 452а
До коментар #43 от "qwerty":
и на мен не ми пука с кво караш :)22:29 18.03.2015
46 Shmeker
До коментар #44 от "123,300":
Ако си карал някога с Континентал щеше да разбереш, че двойната цена на практика е нищо спрямо тия пластики дето си си взел. Не знам на каква цена реално би си заслужавала китайска пластмаса, май на никаква.. Ако сложиш някога конти на тая кола ще се удивиш колко си се набутал с тия китайски саксии... Много много много много много си се объркал. Най-малкото заради невероятното бързо и БЕЗОПАСНО спиране, което може да получиш с едни добри континентали.22:35 18.03.2015
47 123,300
Коментиран от #48
22:51 18.03.2015
48 Shmeker
До коментар #47 от "123,300":
Вземи НОВИ контита и пак ще говорим.Иначе - да карал съм с китайски
Коментиран от #50
22:55 18.03.2015
49 123,300
До коментар #31 от "Роман Ценов":
има всесезонни гуми22:57 18.03.2015
50 123,300
До коментар #48 от "Shmeker":
въпрос на вкус-предпочитам гудрич,но китайците ме устройват също ;)23:00 18.03.2015
51 Бай Бай
00:01 19.03.2015
52 Гост
До коментар #26 от "Shmeker":
Май не четеш какво съм писал, а се опитваш да се хвалиш, че си имал БМВ. Казвам, че съм карал с всякакви гуми, но за мен Yokohama са най-удачни за нашите дупки, особено 17-ки и нагоре. Достатъчно е да пипнеш дебелината на гумата отстрани и да усетиш разликата. Michelin правят най-много балони.Коментиран от #54
00:15 19.03.2015
53 Shmeker
Коментиран от #69
07:52 19.03.2015
54 Shmeker
До коментар #52 от "Гост":
йокохамите съм ги отписал. Не държат достатъчно като направят 1-2 сезона. Тва е.Коментиран от #57
07:53 19.03.2015
55 bmw
08:59 19.03.2015
56 НикиД
До коментар #41 от "BENZ":
У нас почти няма предлагане на всесезонни гуми и започвам да си мисля, че това е съвсем преднамерено. Гумаджийниците и магазините нямат сметка от такива, а истината е че за две трети от хората, които си карат колата предимно в града, какъвто съм и аз , те вършат отлична работа. Освен това се налага нарочно мнението, че такова нещо няма, което не е вярно. На запад и в щатите повечето хора си карат с всесезонни гуми и не се занимават със смени есен и пролет.Коментиран от #64
10:08 19.03.2015
57 Гост
До коментар #54 от "Shmeker":
Ами купувай си нови и ще ти държат повече :)))Опа, забравих, че си на всяка манджа мерудия!
Гледам, че има големи защитници тук на всесезонните гуми, но ето какво пишат за собствените си такива Goodyear:
"Те са един практичен вариант, приложим в региони с умерени зимни условия (леки снеговалежи, с температури рядко падащи под нулата)"
Хората са го написали за къде стават, а ето и сайта им за невярващите: http://www.goodyear.eu/bg_bg/all-about-tires/seasonal-tires/why-summer-tires/
Коментиран от #59
11:16 19.03.2015
58 гост
11:28 19.03.2015
59 Shmeker
До коментар #57 от "Гост":
Е аз за нови говоря. Този тест показва къде са Йокохамите.Колкото до Гудрич - те са под крилото на Мишлен и правят среден клас гуми. Топ-продуктът е Мишлен.
Не съм защитник на всесезонните, просто казвам че ги има и доста марки ги разработват в момента. Там също има тестове от време на време и може да си направиш сметка за това дали може да свършат работа според нуждите. Те са и по-скъпи от само летни или само зимни.
Коментиран от #60
11:36 19.03.2015
60 Гост
До коментар #59 от "Shmeker":
Доста си ми странен, защото единия път се доверяваш на тестове, а другия път не. Тълкуваш ги както ти изнася.Първо тази класация хич не ми е меродавна, защото е правена за пътища без дупки. У нас обаче гумите трябва на първо място да не са надеждни минавайки ежедневно пред хиляди дупки! Не случайно Yokohama се ползват в рали шампионата.
А всесезонните гуми не стават за температури под -5 градуса, както не стават и за сняг и лед. Забележи, че това го пише един от сериозните производители!
Коментиран от #61, #62, #63
11:44 19.03.2015
61 Shmeker
До коментар #60 от "Гост":
Доверяването е силно казано. Предпочитам да видя няколко различни теста и тогава мога да се доверя на някоя гума.Не съм гледал теста на Аутобилд от тази пролет. Там тестват доста повече гуми - около 40-50. Там е по-интересното.
Ако те притесняват дупките всяка гума си има XL версия, която е подсилена и по принцип издържа на по-високо натоварване.
А тези гуми по състезанията не ги гледай, те са съвсееееееем различно нещо.
12:46 19.03.2015
62 Shmeker
До коментар #60 от "Гост":
Да бе знам за всесезонните, аз си карам с летни и зимни.Но това не означава, че не могат да създадат и по-добри всесезонни гуми. Могат.
12:47 19.03.2015
63 Shmeker
До коментар #60 от "Гост":
Относно Йокохамата - карал съм с тази марка.В момента карам с летни Гудяр между другото. Зимните са ми Семперит на едната кола, на другата са ми Континентал. Зимния семперит е доста близо до Континентал, а и на тестовете бяха дадени сред топ-резултатите.
13:10 19.03.2015
64 BENZ
До коментар #56 от "НикиД":
na zapad koi darjavi vizirash zashtoto v Italy ako zimata nesi s gumi na koito pishe M+S te globiavat.v USA gi vidiahme v 10 sm sniag se udriat i nosiat kato narodna pesen.16:39 19.03.2015
65 Роман "Маверика"Ценов
До коментар #36 от "Бате ":
ти па нали си много грамотен остани си със здраве18:52 19.03.2015
66 Роман "Маверика"Ценов
До коментар #34 от "Shmeker":
немога да знам всички марки от къде са колега18:54 19.03.2015
67 БамБам
Коментиран от #68
17:18 20.03.2015
68 Петър Петров
До коментар #67 от "БамБам":
Не са ли малко големи за този модел,знам,че ползват 205 60 16Коментиран от #72
17:27 20.03.2015
69 123,300
До коментар #53 от "Shmeker":
след като китайците ми спират както другите маркови що да не карам с китайски? не мислиш ли че тези тестове малко повече хвалят определени фирми? а и вече почти всяка фирма има заводи в китай-така че е вярна приказката че бог е създал света за 7 дни а всичко друго е произведено в китайКоментиран от #70, #71
22:52 20.03.2015
70 Shmeker
До коментар #69 от "123,300":
Абе те може и да спират ама само на сухо23:19 20.03.2015
71 Shmeker
До коментар #69 от "123,300":
Каква е марката и модела на гумите??Коментиран от #73
23:19 20.03.2015
72 БамБам
До коментар #68 от "Петър Петров":
Напротив точният размер са,купих го с такива,но са много изпилени.Даже по харектеристика му дават и по-големи http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=999009:22 21.03.2015
73 123,300
До коментар #71 от "Shmeker":
ханканг всесезонни 215/65/15 с тях съм от ноемвриКоментиран от #77
13:27 21.03.2015
74 Shmeker
18:12 21.03.2015
75 верно ли
До коментар #12 от "onq s konq":
на 138000км....предполагам автомобила е на 6-7 години ако съдим по километрите :-))))))))))20:09 21.03.2015
76 Моя опит
Дебица Навигатор 2 - 13 цола, всесезонни. 4 гуми - 280 лева с монтажа. Изминати 55 000 км. Много съм доволен.
Понеже нямаше такива после си купих зимни Барум за 240 лв. А на пролет летни Дебица за 200 лв. До тук общо изминати 45 000 км. Летните са за изхвърляне, а зимните ще карам и лятото. На есен ще купувам нови. Ако има Дебица Навигатор 2 ще е супер.
20:49 21.03.2015
77 BENZ
До коментар #73 от "123,300":
nankang li hvalish?21:11 21.03.2015
78 Shmeker
Коментиран от #80
21:41 21.03.2015
79 японеца
След Потенца разбира се!
23:46 23.03.2015
80 BENZ
До коментар #78 от "Shmeker":
22:31 24.03.2015