Last news in Fakti

15 Юни, 2015 10:12 16 149 14

Суперкар с 4 мотора от Yamaha в един W16

  • jimenez novia w16-
  • yamaha
Бившият мотоциклетен състезател Рамон Хименес създава може би най-забележителният суперкар от началото на 90-те, изпреварвайки с находчивостта и инженерните си умения мастодонти с неизчерпаем технологичен потенциал от ранга на Bugatti. През 1988-а. Хименес дори основава компания, която да реализира мечтите му и стига до подиумите в Женева.
 
Основният проблем при създаването на истински суперавтомобил винаги е бил двигателят. За разработката на качествено шаси не се изискват нито много умения, нито кой знае колко средства. Точно затова пазарът е наводнен от "модерни GT-класики" с мотори от масови производители. Натрупал капитал от подготовка на състезателни мотоциклети, испанецът с авиньонско жителство посвещава 16 000 часа на компютърни проекти, 6 000 на чертежи и 10 000 на разработката на "свръх автомобила на ХХ век".
Резултатът вижда бял свят през 1994-а под името Jimenez Novia W16. След тестове от 5 000 км суперкарът дебютира в Женева и Jimenez Motor Constructeur започва да приема поръчки. Каросерията на Jimenez Novia не се отличава особено от стандартите в този клас. Купето представлява монокок от въглеродни нишки и напомня донякъде на Ferrari 512 S от 70-те години. Няма особени изненади и по ходовата част. Окачването е изпълнено по схема от "формулите" с двойни триъгълни носачи и амортизиращи елементи в центъра, като електрониката позволява да се коригира клиренсът.
 
В съответствие с пътните условия се регулират също характеристиките на спирачките с титаниеви накладки, разпределението на масата по осите и т.н. Изключителното в Jimenez Novia обаче са не "цивилните" приложения на типично състезателни компоненти, а двигателят. Рамон Хименес го разработва абсолютно сам, използвайки опита си от мотоциклетната писта. Той съчетава четири агрегата от Yamaha, като подрежда блоковете им в W-образна форма няколко години преди Audi и VW да оповестят първите си подобни проекти.
Хименес проектира сам дори и инжекциона. Получава се компактен мотор с дължина на четирицилиндров двигател, темперамент на пистарка и конструкция, чието пълно разбиране изисква часове съзерцаване даже от дипломиран доцент по ДВГ. Противно на представата за мотоциклетен агрегат, електрониката, която го управлява, позволява да се изменя величината на пика на оборотите така, че в определени режими да се изстискват над 750 Нм въртящ момент.
 
Въпреки феноменалните си показатели и шест пъти по-ниската от McLaren F1 цена, Jimenez Novia W16 така и не намира достатъчно купувачи.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ицака

    2 0 Отговор
    Много любопитна концепция. Интересно защо не се е наложила. Двигателят е пъргъв и същевременно мощен и лек
  • 2 незнайко

    2 0 Отговор
    Проблема е в нестандартния двигател. Колко ли бройки са произведени от него? Ангренажните ремъци са напълно открити, което не е много добре. Пред ентусиазма на този човек обаче, трябва да се преклоним. Едва ли ще спре до тук.
  • 3 кйху

    2 0 Отговор
    Отговора е ясен от как свят светува, слаб маркетинг, блестящ ум и никакви продажби
  • 4 Марка

    1 0 Отговор
    Да, освен слабия маркетинг, тежката дума си казва и това че колата е на "изобретател", а не е от някоя от "бележитите" марки (Ferrari, Lambo, McLaren) и.т.н.
  • 5 ГОст

    2 0 Отговор
    жалко.. след време някоя голяма компания ще вземе идеята, ще я доработи и ще стане масов хит. За изобретателя няма да има много пари, но дано поне славата му се носи.
  • 6 гост

    2 0 Отговор
    Мотоциклетните двигатели не са много подходящи за коли, но както се казва в статията, Нм са били програмируеми и това е компенсирало архитектурата на високооборотния мотоциклетен двигател.
    Жалко за такива идеи които са си останали само проект, а са имали потенциал да се срещат по състезания и писти.
    Навремето формулата и тя е била така: които както се сети, така се сглобява двигател и архитектура, дали е добро решение или не, само на пистата може да се види.
  • 7 раптор

    0 0 Отговор
    98ма чух за нея за 1ви път и много се радвах каква екзотична кола знам... Голям праз! Не се е пласирала защото има лош дизайн и изработката и е тип гаражно изпълнение. Произведена е в 1 бройка. Подобна марка е Барабус, които пуснаха пак някакъв недодялан автомобил с 1005 коня през 2006та
  • 8 Apokalipsis

    1 0 Отговор
    Напишете поне спецификациите де:

    Model Novia W16
    0 to 60 mph (97 km/h) 3,0 seconds
    Max speed 379,7 km/h or 236 mph
    Max power 760 hp / 412.2 kW at 10 000 rpm
    Max torque 432.00 Nm (318.5 ft·lbf) @ 7500.00 rpm
  • 9 гост

    0 0 Отговор
    Нищо им няма на мотоциклетните двигатели! Имаше един, който печелеше републиканския рали шампионат с едно Justy с двигател от Kawasaki, 1.2L при 1.6L позволен обем. При атмосферни двигатели въртящия момент е много свързан с кубатурата, в тоя случай тя е 4-на, а и 16 цилиндровия двигател със сигурност има въртящ момент в много широк диапазон. Ако оборотите те притесняват, това не е автомобил, който е направен с идея да се кара до 3, 4000 оборота. Почти всички бегачки без турбо гонят 10000 оборота, почти като мотоциклет.
  • 10 master

    0 0 Отговор
    W двигателя на VW няма нищо общо с този като конструкция. Иначе като цяло прототипа е доста интересен, дори да е на ниво гаражна изработка.
  • 11 taka e brat

    0 0 Отговор
    Интересна зглобка е това. Хитро е .
  • 12 Японеца

    0 0 Отговор
    За изработкат на шаси, не се изискват нито умения, нито много средства.Шшшшш,ало Испанеца да ходи да си допуши тревата.Или кво'лепкаме 3000коня на Москвич и сме бомба.Те инженерите на супер кари са балъци,че се заиграва толкова с шасито и и правият тестове с аеродинамиката и усукването на купето.

    Коментиран от #14

  • 13 Име:

    0 0 Отговор
    За разработката на качествено шаси не се изискват нито много умения, нито кой знае колко средства.
    Най-голямата глупост която съм чел....
  • 14 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Японеца":

    Дойдох за този коментар!