Last news in Fakti

3 Юли, 2004 21:48 709 0

Австралийска гордост

  • holden-
  • holden hsv coupe 4

Буквално преди няколко седмици семейството на спортните скоростни автомобили се обогати с още един член. Атлетичното четириколесно носи названието

Holden HSV Coupe 4


и е разработено на базата на култовото за повечето австралийци возило Holden Monaro, което дебютира официално пред публика по време на автомобилното изложение в Сидни преди близо две години. Иначе самото Holden HSV Coupe 4 е първият подобен екземпляр със задвижване на четирите колела, който ще бъде произвеждан в страната на кенгурото. До реализацията му пък, както подсказва и наименованието му, се стига след продължителна съвместна работа между дизайнерите и конструкторите на компаниите HSV и Holden. Специалистите и от двете страни влагат сериозни усилия, но крайният резултат показва, че си е заслужавало. Самите продажби стартират още този месец, като се очаква до края на годината да бъдат произведени около сто екземпляра, като базовата цена започва от 92 000 австралийски долара нагоре.

Иначе автомобилът е оборудван с V-образен осемцилиндров LS1-агрегат с два клапана на цилиндър. Работният обем на сърцето е 5 665 см3, като във всеки един момент то би могло да ви гарантира мобилизирането на 363 к.с. при 5 700 об./мин. Пиковата стойност на въртящия момент също е в унисон със солидната мощност, предлана от Holden HSV Coupe 4 - 475 Нм при 4 000 об/мин. В оборудването е използвана и четиристепенна автоматична скоростна кутия. По отношение на показателя “ускорение” едва ли ще има недоволни, тъй като спортистът се катапултира от 0 до 100 км/ч за по-малко от шест секунди. За съжаление засега производителите отказват да разкрият каква е максималната скорост, която може да бъде постигната с новото им творение. При

окачването и спирачките

строго са съблюдавани каноните при спортните возила, което позволява да се твърди, че Holden HSV Coupe 4 предлага не само впечатляваща динамика, но и надежност и сигурност на пътя. Така например, електронна система контролира разпределението на въртящия момент между четирите колела, а специални сензори отчитат състоянието на пътната настилка, по която се движи автомобилът и в резултат на това се регулира твърдостта на окачването, като крайният резултат е винаги перфектно сцепление с пътя и безпроблемно следване на избраната траектория за движение.

Спирачната система също е съобразена с атлетичните качества на Holden HSV Coupe 4. Отпред конструкторите залагат на вентилирани спирачни дискове с размер 336Х32 мм, а отзад на вентилирани дискове с размер 315х18мм. Деветнадесетцоловите колела, изработени от олекотени сплави също спомагат за сигурното и стабилно поведение на австралийския атлет на пътя.

Станислав Гавазов
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА