ФАКТИ.БГ

Най-култовият Opel и неговите "разнояйчни близнаци"

Публикувана: 19 Март, 2020 11:33 Обновена: 19 Март, 2020 11:38
13 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 9881
Най-култовият Opel и неговите "разнояйчни близнаци"
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.9 от 16 гласа.

Повечето автомобили днес са изградени на общи платформи. Това спестява много пари на автомобилните компании, а и на онези, които разработват и произвеждат компоненти. Купувачите също би следвало да са доволни, защото в колите си получават по-модерно оборудване - огромните тиражи правят технологиите по-достъпни. И много такива обаче, които не харесват този подход. И не бива да чакате рационални аргументи: по-скоро хората просто поставят знак за равенство между моделите на една и съща платформа. Ние обаче не сме съгласни с тази позиция и за да не сме голословни ви показваме едни доста различни автомобили, обединени от обща платформа.

Стереотипите са едно от нещата, които обединяват хората. Те ни заобикалят навсякъде: в коментари по форуми, в филистични преценки, в публичната политика. В автомобилната общност също има много от тях: "най-проходимите SUV-та са на рама", "най-новите технологии са в японските автомобили", "всичко, което е сглобено в Англия, е ненадеждно" и т.н. Има и други стереотипи. Например, "модулните платформи убиват автомобилната индустрия" и "сега колите са почти еднакви".

Opel Lotus Omega

Най-култовият Opel и неговите "разнояйчни близнаци"

Стереотипното мислене рядко води до нещо добро или поне ново. Затова днес си припомняме характерен случай, когато на една и съща платформа са създадени най-различни коли. Най-яркият пример за това са Opel Lotus Omega и Pontiac GTO. Да започнем с дългогодишната класика - архитектурата GM V-body на GM. Тази платформа за коли със задно предаване е изобретена от германците от Opel в началото на 60-те години на миналия век и оттогава е обновявана и усъвършенствана повече от веднъж.

General Motors изцеди всичко от платформата до 2007 г., когато я замени със Zeta. В България GM V-body се помни най-добре от седана Opel Omega, който все още може да се намери покрит с ръжда в дворовете на различни градове у нас. Четири врати и добър спортен потенциал. Върхът на пирамидата е легендарния Opel Lotus Omega от началото на деветдесетте години, способен да "сгъне" всеки супер седан на вилица и да "изяде" почти всеки от съвременните суперкари. Тиражът от 950 екземпляра прави тази кола оше по-култова в днешно време.

Holden HSV GTS Coupe V2

Най-култовият Opel и неговите "разнояйчни близнаци"

Шестцилиндров битурбо двигател, шестстепенна механична скоростна кутия от Chevrolet Corvette и въпросната платформа направиха един истински спортен седан. Нов живот ѝ бе даден не толкова отдавна от "покойния" Holden, който още през 1992 г. започва да модифицира платформата за ново поколение автомобили. И през следващите две десетилетия премиерите започнаха да вървят една след друга: Holden Commodore VT, Chevrolet Caprice, следващото поколение на Opel Omega ... и, разбира се, Holden V2 Monaro - една от основните икони на Holden.

Купето беше толкова успешно, че Боб Луц, легендарният вицепрезидент на GM, лично настоя Monaro да навлезе и на американския и на други пазари - под имената Chevrolet Lumina, Pontiac GTO и Vauxhall Monaro. А върхът на монархията (съжаляваме за каламбура) беше версията на Monaro HSV GTS Coupe, оборудвана с добрия стар атмосферен V8 с капацитет 408 конски сили от Chevrolet Corvette.

Pontiac GTO

Най-култовият Opel и неговите "разнояйчни близнаци"

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.9 от 16 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Азз
1 Отговор
Имах Омега, комби. Супер кола, но имаше един дефект - мотора беше шестак, редови, на БМВ. Голям боклук беше мотора. Прескочи зъб, и продадох колата. 100 пъти по-добре щеше ако беше с хотелски мотор или нещо от Исузу примерно.
За БМВ кочините не искам да чувам.

Коментиран от #2, #3


Оценка:
-19 +57

Прав си
2 Отговор

До коментар #1 от "Азз":


но дизела на Опел 2.3d и 2.3td беше много тромав и допотопен и вместо да разработват нов решиха просто да купят готов а и в тези години повече се търсеха бензинови мотори.

Оценка:
-1 +30

гост
3 Отговор

До коментар #1 от "Азз":


Нормално. Моторите на бмв винаги са били боклуци.

Оценка:
-15 +28

Opel
4 Отговор
e кажи честно.... имал съм два опела и нито едно BMW, но чак пък да са им зле моторите - верно ли?!?
Жалко, а на мене така ми харесваха тези достолепни Е38-ци, а Вие ми развалихте мечтата ...:(

Оценка:
-9 +13

Borislav Popov
5 Отговор
Opel станаха вече французи, Holden се продаваха само в Австралия и Нова Зенландия, но тук наскоро май имаше новина, че са фалирали или, че просто са ги затворили. Pontiac правеха хубави коли, но не можаха да издаянят на кризата и си отидоха . Останаха най силните само, Cadillac, Chevrolet и Buick, но последните се произвеждат само в Китай.

Оценка:
-2 +10

Гост
6 Отговор
Да кажеш че "BMW моторите не стават" трябва или нищо да не разбираш от коли или да си имал лош късмет или и двете. Не може да се слага всичко под общ знаменател. Вечно коментират само "Разбирачи".

Коментиран от #7


Оценка:
-15 +22

Японеца
7 Отговор

До коментар #6 от "Гост":


Всяко бенве при 1000км магистрала наведнъж изяжда 1л масло и се троши!😂

Коментиран от #9


Оценка:
-14 +12

Пустин_як
8 Отговор
Ай стига си хвалил тия японо-корейски курници. Колко от тях надживяват 20г и 20 собственици.

Оценка:
-4 +8

Гост
9 Отговор

До коментар #7 от "Японеца":


Ами Онда колко туби масло ще и трябват???

Оценка:
-8 +5

едно време
10 Отговор
Омегата беше животно. Возил съм си на много стар Рекорд, 2000 кубика, инжекцион, беше змей.

Оценка:
-0 +10

КОНСТАНТИНОВ
11 Отговор
ОТ ПОИТ ЗНАМ ЧЕ ВСИЧКИ НОВИ КОЛИ СА ХУНАВИ,НО ЦАРЯ НА КОЛИТЕ Е МЕРЦЕДЕС КАРАМ МЕРЦЕДЕС ОТ 1978Г. РАЗЛИЧНИ МОДЕЛИ И НИКОГА НЕ СЪМ ОСТАВА
Л НА ПЪТЯ.НЯМА ПО ДОБРЕ НАПРАВЕНА КОЛА
ОТ МЕРЦЕДЕС.

Коментиран от #13


Оценка:
-6 +5

Аз съм
12 Отговор
Мерцедес не е това което беше, след 124

Оценка:
-2 +10

Хайл
13 Отговор

До коментар #11 от "КОНСТАНТИНОВ":


Ти живееш още в 78 г-комунизма си отиде,демокрацията и тя си отиде...колите бяха коли тогава,сега всичко е боклук

Оценка:
-2 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Найджъл Фараж
Бившият лидер на британските националисти за политиката на правителството по Брекзит
Взимат ни за балами"

Още бисери
ТОП 5