ФАКТИ.БГ

General Motors ликвидира марката Holden

Публикувана: 17 Февруари, 2020 20:39
34 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5639
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.5 от 8 гласа.

General Motors обяви, че с цел оптимизация на разходите се изтегля от всички пазари с десен волан. Решението няма да подмине Австралия и Нова Зеландия, където продукцията на концерна се продава под марката Holden, а тя самата ще престане на съществува.

Дизайнерското бюро, отделът за разработки и тестовият полигон в Мелбърн ще бъдат закрити, в резултат на което работата си ще изгубят около 600 служители. 200 души ще продължат на поддържат сервизната мрежа на Holden, която ще обслужва автомобили на марката още 10 години.

Holden е основана през през 1856 г. в Аделаида от английския емигрант Джеймс Холдън. В началото на 20 в. компанията започва да ремонтира автомобилни каросерии, през 1918-а се захваща и с производството им, а през 1948 г. влиза в състава на General Motors.

През последните няколко години съдбата на най-известния автопроизводител в Австралия висеше на косъм. През 2017-а бе закрит последният завод на Holden, където се произвеждаше моделното семейство Commodore (Opel Insignia).

След ликвидирането на марката с доставките на американски автомобили в Австралия ще се занимава подразделението General Motors Specialty Vehicles (GMSV), което ще конвертира продукцията от ляв към десен волан за местния пазар. По тази схема в Австралия вече се продават Chevrolet Camaro и Silverado, а скоро трябва да започнат и продажбите на новия Corvette Stingray C8.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.5 от 8 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Тъпанар
1 Отговор
Каква велика новина, за нашите ширини.Неизвестна марка, която не се е появявала никога тук, щяла да изчезне. О, чудо...

Коментиран от #14, #15, #22, #30


Оценка:
-40 +23

Факт!
2 Отговор
Важна е ако ставаше въпрос за бугаростан само за 124-ти с джанци дзъ дзъ щеше се говори.Ваща .... циганьорска.

Оценка:
-22 +8

пилот на Ферари
3 Отговор
То General Motors ликвидира и Опел и Сааб . А Форд - Фолво !
А уж икономиката в краварника вървяла нагоре !
General Motors миналата година уволниха 50 хиляди човека и закриха два завода в краварника. Сега колко ?

Оценка:
-19 +29

пилот на Ферари
4 Отговор
За сметка на това Фиат купиха Крайслер , а имаха свежи пари и за Опел , но понеже се явява конкуренция General Motors не им го продадоха.
Иначе Италианците напълниха краварника с Фиати с други ламарини !

Коментиран от #17, #25, #28


Оценка:
-10 +16

Дьо Кабан
5 Отговор
Ако не са Пежо италианските боклуци да са опънали лрака нагоре.

Коментиран от #7


Оценка:
-13 +14

Random
6 Отговор
Тия до каквото се докопат му е*ават мамата, даеу, сааб, опел, сега и холден.

Коментиран от #11, #23, #29


Оценка:
-6 +27

пилот на Ферари
7 Отговор

До коментар #5 от "Дьо Кабан":


И какво дължат италианците на Пежо ?

Коментиран от #9


Оценка:
-4 +10

Peci kupona
8 Отговор
Ами колите станаха по-зле и от смартфоните! Карат има няма три години и трябва нова! На 5-тата година пълен дарак! На 10-тата година трябва да плащаш да ти я изкупят като опасен отпадък! Единици са тези с по-дълъг живот!

Оценка:
-4 +18

9
Този коментар е премахнат от модератор
10
Този коментар е премахнат от модератор
гост
11 Отговор

До коментар #6 от "Random":


За сметка на това ,москвич и лада са световно известни марки и се продават по цял свят. За миналата година са продали 5000 коли ,но за тази пранират 100% растеж, 10000 кошника продажба.

Коментиран от #12, #16


Оценка:
-18 +14

пилот на Ферари
12 Отговор

До коментар #11 от "гост":


Говориш само за модела "Нива"!
Иначе само от Lada Granta са продадени за миналата година 123 хиляди бройки.
Заедно с останалите модели - Калина , Приора ,XRAY, Vesta, Largus....
Над половин милион автомобила .

Коментиран от #18


Оценка:
-11 +9

ала бала
13 Отговор
За много марки сме чели че ги спират и след 4-5-6 години пак четем че отново ги пускат

Оценка:
-2 +8

АнтиТъпанар
14 Отговор

До коментар #1 от "Тъпанар":


Името, с което си написал коментара говори достатъчно. Жалко е невежи хора като теб, които предполагам, че се интересуват повече от липсата на билетчета за търкане в магазинната мрежа, отколкото от ставащото на автомобилния пазар да коментират подобни статии.

Оценка:
-3 +20

15
Този коментар е премахнат от модератор
Random
16 Отговор

До коментар #11 от "гост":


Продажбите за миналата година са над 360хил.

Коментиран от #24


Оценка:
-4 +4

Хасан
17 Отговор

До коментар #4 от "пилот на Ферари":


Затова сега Фиат се обединява с PSA щот много цъфтят от хИталия

Оценка:
-8 +3

Мана
18 Отговор

До коментар #12 от "пилот на Ферари":


Ей паткан , не слагай в износа общата бройка

Коментиран от #19, #21


Оценка:
-3 +4

пилот на Ферари
19 Отговор

До коментар #18 от "Мана":


Говорим за произведени и продадени бе овца.

Коментиран от #26


Оценка:
-4 +2

Сър Стенли Ройс
20 Отговор
По същия начин фалираха и Saab и Daewoo, не им харесваше, че ги правеха като хората... Saab не слушаха GM, че трябва да поевтиняват 9-5 и 9-3 и затова колите са с яки ламарини, усилено купе и много устойчиви на удар. Ама за тъпия масов купувач сигурността не е от значение, както беше при сааб - еталон за сигурност и качество. А лично аз имам деу, същата история - евтини, здрави и непретенциозни коли, отново зорлем фалирани от GM, ама в този случай просто им е по-удобно да вземат всичките им модели и разработки и да си ползват корейските заводи. Индустрията няма нужда от качествени продукти на пазара.

Оценка:
-4 +3

Random
21 Отговор

До коментар #18 от "Мана":


Кой ти говори за износ бе ма*оумник

Оценка:
-3 +1

Гост
22 Отговор

До коментар #1 от "Тъпанар":


Неизвестна за невежите. Холдън си е марка и любителите на коли я знаят доста добре.

Оценка:
-1 +7

Borislav Popov
23 Отговор

До коментар #6 от "Random":


Те и до ЗИЛ и до АЗЛК се докопаха и на тях им е.ха мамата.

Оценка:
-1 +2

Borislav Popov
24 Отговор

До коментар #16 от "Random":


Ха сега погледни колко са продали General Motors и тогава плямпай. През 2019 г. само един модел, пикап Chevrolet Silverado, са продали над 600 000 бройки.

Оценка:
-1 +2

Borislav Popov
25 Отговор

До коментар #4 от "пилот на Ферари":


Да разбира се икономиката им върви нагоре, над 17 милиона нови автомобила са купили американците през 2019 г. Виж продажбите на нови коли в Русия, например, сравни ги с американските и тогава разсъждавай за икономика.

Оценка:
-1 +3

Borislav Popov
26 Отговор

До коментар #19 от "пилот на Ферари":


А колко са продали в страните на ЕС бе овца, 5-6 хиляди бройки не повече ?

Оценка:
-2 +2

Бай Цвятко
27 Отговор
А интересно защо я ликвидира? при положение ,че това е Шевролетът или Опела, или Форда на Австралия и пазарът е добър...И те си я харесваха много тази марка. Мноо интересно! има само едно обяснение:
Американците ще им продават американско производство. Ей,тоя Тръмп майката си джаса. Воланът няма да им е толкова голям проблем. Гоу Шеви гоу! Другият вариант е GM влизат в Англия и произвеждат за Англия и за колониите...

Оценка:
-0 +2

asd
28 Отговор

До коментар #4 от "пилот на Ферари":


Ти нормален ли си да сравняваш клошарската държава расиа с клошарския им пазар и клошарските им колички с тези на САЩ? Ти в американска кола качвал ли си се някога? Особено пък в някои от последните им модели? Бягай оттук с ватнишките таратайки.

Оценка:
-3 +4

Танко
29 Отговор

До коментар #6 от "Random":


В Ушанкавирустан няма вече завод,където да се произвеждат леки коли,проектирани там и сглобени с техни части! До там я докараха. Не ги мислѝ GM.

Коментиран от #32


Оценка:
-1 +2

Танко
30 Отговор

До коментар #1 от "Тъпанар":


Неизвестна марка е само за теб. И Айфеловата кула не се е появявала насам,но ако я съборят,ще е новина. Напълно си оправдаваш Ника!

Оценка:
-0 +3

Холдън
31 Отговор
1974 в Девин командира на батареята имаше Холдън с десен волан,вие на кой меридиан живеете

Оценка:
-0 +2

Random
32 Отговор

До коментар #29 от "Танко":


Хахахаха, я кажи кое е проектирано извън Русия на Гранта, Веста, 4х4 и УАЗ, много ми е интересно

Коментиран от #33, #34


Оценка:
-1 +1

Танко
33 Отговор

До коментар #32 от "Random":


ВАЗ е френски,аУАЗ не е лека кола.Интересно ми е в кой РУСКИ завод се произвеждат леки коли? Купѝ си една лада за всекидневно каране.Ще поспреш да ги защитаваш толкова неистово.

Оценка:
-0 +1

Е се сере
34 Отговор

До коментар #32 от "Random":


Кретените от ВАЗ произвеждат старите модели на Дачия .

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Джейми Карагър
Бившата легенда на Ливърпул далеч не бе доволен от представянето на защитника Алберто Морено във финала на Лига Европа и призова селекционера на тима Юрген Клоп да му потърси заместник:
Юрген, трансферен комитет, някой веднага да привлече ш***н ляв бек!"

Още бисери