17 Февруари, 2020 20:39 6 673 34

General Motors ликвидира марката Holden

  • general motors-
  • holden-
  • съкращения

General Motors обяви, че с цел оптимизация на разходите се изтегля от всички пазари с десен волан. Решението няма да подмине Австралия и Нова Зеландия, където продукцията на концерна се продава под марката Holden, а тя самата ще престане на съществува.

Дизайнерското бюро, отделът за разработки и тестовият полигон в Мелбърн ще бъдат закрити, в резултат на което работата си ще изгубят около 600 служители. 200 души ще продължат на поддържат сервизната мрежа на Holden, която ще обслужва автомобили на марката още 10 години.

General Motors ликвидира марката Holden

Holden е основана през през 1856 г. в Аделаида от английския емигрант Джеймс Холдън. В началото на 20 в. компанията започва да ремонтира автомобилни каросерии, през 1918-а се захваща и с производството им, а през 1948 г. влиза в състава на General Motors.

През последните няколко години съдбата на най-известния автопроизводител в Австралия висеше на косъм. През 2017-а бе закрит последният завод на Holden, където се произвеждаше моделното семейство Commodore (Opel Insignia).

General Motors ликвидира марката Holden

След ликвидирането на марката с доставките на американски автомобили в Австралия ще се занимава подразделението General Motors Specialty Vehicles (GMSV), което ще конвертира продукцията от ляв към десен волан за местния пазар. По тази схема в Австралия вече се продават Chevrolet Camaro и Silverado, а скоро трябва да започнат и продажбите на новия Corvette Stingray C8.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тъпанар

    23 40 Отговор
    Каква велика новина, за нашите ширини.Неизвестна марка, която не се е появявала никога тук, щяла да изчезне. О, чудо...

    Коментиран от #14, #15, #22, #30

  • 2 Факт!

    8 22 Отговор
    Важна е ако ставаше въпрос за бугаростан само за 124-ти с джанци дзъ дзъ щеше се говори.Ваща .... циганьорска.
  • 3 пилот на Ферари

    29 19 Отговор
    То General Motors ликвидира и Опел и Сааб . А Форд - Фолво !
    А уж икономиката в краварника вървяла нагоре !
    General Motors миналата година уволниха 50 хиляди човека и закриха два завода в краварника. Сега колко ?
  • 4 пилот на Ферари

    16 10 Отговор
    За сметка на това Фиат купиха Крайслер , а имаха свежи пари и за Опел , но понеже се явява конкуренция General Motors не им го продадоха.
    Иначе Италианците напълниха краварника с Фиати с други ламарини !

    Коментиран от #17, #25, #28

  • 5 Дьо Кабан

    14 13 Отговор
    Ако не са Пежо италианските боклуци да са опънали лрака нагоре.

    Коментиран от #7

  • 6 Random

    27 6 Отговор
    Тия до каквото се докопат му е*ават мамата, даеу, сааб, опел, сега и холден.

    Коментиран от #11, #23, #29

  • 7 пилот на Ферари

    10 4 Отговор

    До коментар #5 от "Дьо Кабан":

    И какво дължат италианците на Пежо ?

    Коментиран от #9

  • 8 Peci kupona

    18 4 Отговор
    Ами колите станаха по-зле и от смартфоните! Карат има няма три години и трябва нова! На 5-тата година пълен дарак! На 10-тата година трябва да плащаш да ти я изкупят като опасен отпадък! Единици са тези с по-дълъг живот!
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 гост

    14 18 Отговор

    До коментар #6 от "Random":

    За сметка на това ,москвич и лада са световно известни марки и се продават по цял свят. За миналата година са продали 5000 коли ,но за тази пранират 100% растеж, 10000 кошника продажба.

    Коментиран от #12, #16

  • 12 пилот на Ферари

    9 11 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Говориш само за модела "Нива"!
    Иначе само от Lada Granta са продадени за миналата година 123 хиляди бройки.
    Заедно с останалите модели - Калина , Приора ,XRAY, Vesta, Largus....
    Над половин милион автомобила .

    Коментиран от #18

  • 13 ала бала

    8 2 Отговор
    За много марки сме чели че ги спират и след 4-5-6 години пак четем че отново ги пускат
  • 14 АнтиТъпанар

    20 3 Отговор

    До коментар #1 от "Тъпанар":

    Името, с което си написал коментара говори достатъчно. Жалко е невежи хора като теб, които предполагам, че се интересуват повече от липсата на билетчета за търкане в магазинната мрежа, отколкото от ставащото на автомобилния пазар да коментират подобни статии.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Random

    4 4 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Продажбите за миналата година са над 360хил.

    Коментиран от #24

  • 17 Хасан

    3 8 Отговор

    До коментар #4 от "пилот на Ферари":

    Затова сега Фиат се обединява с PSA щот много цъфтят от хИталия
  • 18 Мана

    4 3 Отговор

    До коментар #12 от "пилот на Ферари":

    Ей паткан , не слагай в износа общата бройка

    Коментиран от #19, #21

  • 19 пилот на Ферари

    2 4 Отговор

    До коментар #18 от "Мана":

    Говорим за произведени и продадени бе овца.

    Коментиран от #26

  • 20 Сър Стенли Ройс

    3 4 Отговор
    По същия начин фалираха и Saab и Daewoo, не им харесваше, че ги правеха като хората... Saab не слушаха GM, че трябва да поевтиняват 9-5 и 9-3 и затова колите са с яки ламарини, усилено купе и много устойчиви на удар. Ама за тъпия масов купувач сигурността не е от значение, както беше при сааб - еталон за сигурност и качество. А лично аз имам деу, същата история - евтини, здрави и непретенциозни коли, отново зорлем фалирани от GM, ама в този случай просто им е по-удобно да вземат всичките им модели и разработки и да си ползват корейските заводи. Индустрията няма нужда от качествени продукти на пазара.
  • 21 Random

    1 3 Отговор

    До коментар #18 от "Мана":

    Кой ти говори за износ бе ма*оумник
  • 22 Гост

    7 1 Отговор

    До коментар #1 от "Тъпанар":

    Неизвестна за невежите. Холдън си е марка и любителите на коли я знаят доста добре.
  • 23 Borislav Popov

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "Random":

    Те и до ЗИЛ и до АЗЛК се докопаха и на тях им е.ха мамата.
  • 24 Borislav Popov

    2 1 Отговор

    До коментар #16 от "Random":

    Ха сега погледни колко са продали General Motors и тогава плямпай. През 2019 г. само един модел, пикап Chevrolet Silverado, са продали над 600 000 бройки.
  • 25 Borislav Popov

    3 1 Отговор

    До коментар #4 от "пилот на Ферари":

    Да разбира се икономиката им върви нагоре, над 17 милиона нови автомобила са купили американците през 2019 г. Виж продажбите на нови коли в Русия, например, сравни ги с американските и тогава разсъждавай за икономика.
  • 26 Borislav Popov

    2 2 Отговор

    До коментар #19 от "пилот на Ферари":

    А колко са продали в страните на ЕС бе овца, 5-6 хиляди бройки не повече ?
  • 27 Бай Цвятко

    2 0 Отговор
    А интересно защо я ликвидира? при положение ,че това е Шевролетът или Опела, или Форда на Австралия и пазарът е добър...И те си я харесваха много тази марка. Мноо интересно! има само едно обяснение:
    Американците ще им продават американско производство. Ей,тоя Тръмп майката си джаса. Воланът няма да им е толкова голям проблем. Гоу Шеви гоу! Другият вариант е GM влизат в Англия и произвеждат за Англия и за колониите...
  • 28 asd

    4 3 Отговор

    До коментар #4 от "пилот на Ферари":

    Ти нормален ли си да сравняваш клошарската държава расиа с клошарския им пазар и клошарските им колички с тези на САЩ? Ти в американска кола качвал ли си се някога? Особено пък в някои от последните им модели? Бягай оттук с ватнишките таратайки.
  • 29 Танко

    2 1 Отговор

    До коментар #6 от "Random":

    В Ушанкавирустан няма вече завод,където да се произвеждат леки коли,проектирани там и сглобени с техни части! До там я докараха. Не ги мислѝ GM.

    Коментиран от #32

  • 30 Танко

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Тъпанар":

    Неизвестна марка е само за теб. И Айфеловата кула не се е появявала насам,но ако я съборят,ще е новина. Напълно си оправдаваш Ника!
  • 31 Холдън

    2 0 Отговор
    1974 в Девин командира на батареята имаше Холдън с десен волан,вие на кой меридиан живеете
  • 32 Random

    1 1 Отговор

    До коментар #29 от "Танко":

    Хахахаха, я кажи кое е проектирано извън Русия на Гранта, Веста, 4х4 и УАЗ, много ми е интересно

    Коментиран от #33, #34

  • 33 Танко

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "Random":

    ВАЗ е френски,аУАЗ не е лека кола.Интересно ми е в кой РУСКИ завод се произвеждат леки коли? Купѝ си една лада за всекидневно каране.Ще поспреш да ги защитаваш толкова неистово.
  • 34 Е се сере

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "Random":

    Кретените от ВАЗ произвеждат старите модели на Дачия .