Ако необходимостта ви кара да бъдете безупречно чисти, по-добре да не се доверявате на Ariel. Не на праха за пране, а на бруталния британски роудстър със същата марка. Ще са ви нужни само 5 минути зад волана на бясната бегачка, за да не остане и едно чисто място по дрехите ви. Моделът Atom не само няма покрив и ветроупорно стъкло. Липсата е хванала даже вратите, на чието място лъщят алуминиевите профили на тръбната рама. Всъщност единственото място по "каросерията", покрито с вякакви зачатъци на купе, е предницата, и то от аеродинамични съображения. Останалото са две седалки, четири гуми и двигател с мощност до 280 к.с. - чист автомобилен тестостерон в най-британския му вид.
Преди да се прочуе като перилен препарат и име на русалка, Ariel е една от най-известните мотоциклетни марки от Острова. През целия си активен живот създадената през 1898 г. компания произвежда возила с подчертано състезателен характер. Допреди 30-ина години марката все още вегетираше под ударите на японската конкуренция, но постепенно се предаде, както много други британски легенди.
Преди три години обаче Ariel изненадващо се появи в каталозите за бутиково автомобилостроене. Поводът беше Atom - своего рода четириколесен състезателен мотоциклет. Всеки що-годе запознат с островната философия за подобни возила знае, че в британските традиции се залага много повече на минималното тегло и супер повратливостта, отколкото на огромните мощности. Навремето този принцип изкачи Lotus на върха и промени Формула 1 завинаги. В този смисъл надали ще бъде пресилено ако се каже, че в Ariel са наследници на легендарната марка.
Atom e конструиран с едничката цел да "яде" Porsche-та и Ferrari-та и определено се справя със задачата. При тегло от около 450 кг дори в стандартната си комплектация с четирицилиндров двигател от Honda Civic Type R (220 к.с.) минималистичният британски спринтьор разполага с близо 500 к.с. на тон живо тегло. В зависимост от степента на форсиране това съотношение достига 622 коня, че и повече за състезателните версии. Замервания са правени само на серийно продавания автомобил, но дори той отпердашва стотака за по-малко от 3.5 секунди. Не тежката атлетика обаче е най-силният коз на Atom. Макар да надбягва икони на съвременното бутиково автомолибостроене като Lamborghini Murcielago, Pagani Zonda и Noble M12 R дори на права отсечка, британчето се справя още по-добре в дисциплините "устойчивост" и "пътно поведение". При тестове на реномираното списание AutoCar на пистата Рокингам Atom завърта обиколка с близо три секунди по-бързо от втория - Porsche 911 GT3.И всичко това за по-малко от 25 000 паунда! Каква ли мъка очаква баровците по европейските писти, когато Ariel получи очаквания сертификат за продажба на Atom под формата на киткар...
Технически характеристики Ariel Atom 2 (2004)
|
Двигател: Горивна система: Максимална мощност:
Максимален въртящ момент: Габарити, дължина/височина/широчина: База: Предна/задна колея: Маса: Разпределение на масата отпред/отзад: Специфична маса: Трансмисия: Спирачки отпред/отзад: Максимална скорост: Ускорение от 0 до 100 км/ч: Цена на базовия пакет: |
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА