Last news in Fakti

20 Март, 2004 12:39 8 495 0

Златният триъгълник

  • tata-
  • tata safari-
  • tata safari ex 2.0 td 4x4

Индия е една от страните с много загадки за нас европейците. Доскоро повечето българи дори не подозираха, че там изобщо се произвеждат автомобили. АВТО пазар вече ви е срещал с част от продукцията на гиганта Tata. Сега ще спрем вниманието ви на един всъдеход, който много точно отговаря на моделното си название. И ако мечтата ви да отидете в Индия и да направите едно сафари по маршрута на "златния триъгълник" - Делхи - Агара - Тадж Махал е неосъществима, то може да задоволите страстите си с всъдехода Tata Safari и да обикаляте не по-малко атрактивни местенца, само че в нашата мила родина. Safari ще ви предостави възможност да отидете до там, където много малко от останалите четириколесни могат да стигнат. Това е автомобил, който се характеризира с проходимост, комфорт и не на последно място атрактивна цена - или иначе казано "златният триъгълник" при возилата с висока проходимост.Традициите на индийския концерн в автомобилостроенето датират от 1945-та година, като усилията на инженерите са насочени предимно в разработката на всъдеходи. Гигантът Daimler-Benz допринася много за качеството на тези возила, като предоставя на индийците свои разработки. По този начин доста от възлите и агрегатите на Safari, които са лицензни от култовата марка Mercedes-Benz, впечатляват с надеждност, издръжливост и качество. В това отношение моделът Safari не прави изключение. Екипът ни се спря на версията 2.0 TD 4x4.

Екстериор

Англичаните от дизайнерското студио IAD са си свършили добре работата и Safari е с доста впечатляващ външен вид. Дебелите брони придават масивност на всъдехода. Те преливат над калниците в стилни “вежди”, а пластмасовият страничен кант е изпипан до съвършенство. Той е изработен от качествена пластмаса, която не е чуплива, както е при някои от алтернативите. В предната броня са вградени допълнителни светлини за мъгла, а доброто външно оформление завършва с масивните алуминиеви джанти. Дозата агресия, която е задължителна за коли от този клас, личи от предните светлини. Те са с интересна продълговата форма, а стилните хромирани ролбари завършват това усещане.За по-голям визуален ефект могат да бъдат монтирани и още един комплект допълнителни светлини, които се разполагат на долната хоризонтална част на предния ролбар. Солидните прагове, освен че защитават купето от странични удари и подпомагат влизането във високия всъдеход, изглеждат екстравагантно и същевременно стилно. С други думи външният вид на Safari няма да остане незабелязан.

Интериор

Отворите ли вратата на всъдехода ще останете приятно изненадани от комфорта, който струи отвсякъде. Креслата са меки, удобни, като същевременно са снабдени с прилично изразена странична поддръжка.

Място за краката на водача и пасажерите не липсва, а високото разположение на тавана и голямата остъклена площ създават усещане за простор. Позицията на водача е доста висока, което е предпоставка за отлична видимост. Уредите, разположени на арматурата са аналогови и са информативни. Недостатъкът по отношение на интериор идва от допълнителните места за сядане. Те са малки и не предлагат комфорта на предните два реда. За сметка на това могат значително да намалят цената на автомобила, в случай че притежавате фирма, регистрирана по ДДС. Интерес представлява петата врата, която се отваря настрани, снабдена е с амортисьор и предлага отлично пространство в багажното отделение. То пък от своя страна се характеризира с равен под и липса на борд от задната страна. Багажното пространство може да бъде значително увеличено при положение, че задните седалки се сгънат напред.

Двигател и ходови характеристики

Двулитровият турбо дизелов агрегат се прави по лиценз на Mercedes-Benz. Концепцията му е поостаряла, което обаче не го прави по-малко ефективен и надежден. Качеството на останалите възли и агрегати също е на прилично ниво, но най-впечатляваща е проходимостта на всъдехода. Благодарение на високия клиренс и добра мощност при ниски обороти, всъдеходът ще ви изненада. В своя клас Safari е с едни гърди напред. Максималната му скорост е 145 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч става за малко по-малко от 19 секунди.

Тези данни едва ли ще ви впечатлят, но ако ви трябва бърза кола, не се насочвайте към подобен род автомобили. За сметка на това пък наклонът, който Tata Safari може да преодолее е 80 %, което се удава на малко от алтернативите.

Цена

В заключение може да се направи изводът, че ако искате всъдеход за приемливи пари, "индиецът" ще отговори на всичките ви претенции по отношение на комфорт, надеждност и ниска цена - три показателя, образуващи "златния триъгълник" при автомобилите с висока проходимост.

Tata Safari EX 2.0 TD 4x4
Плюсове
1. Англичаните от дизайнерското студио IAD са си свършили добре работата и Safari е с доста впечатляващ външен вид.
2. Дозата агресия, която е задължителна за коли от този клас, личи от предните светлини. Те са с интересна продълговата форма, а стилните хромирани ролбари завършват това усещане.
3. Креслата се меки, удобни, като същевременно са снабдени с прилично изразена странична подръжка.
4. Цената е без конкуренция, а при положение, че притежавате фирма регистрирана по ДДС тя ще се намали с още 20%, т.е. ще можете да ползвате ДДС като данъчен кредит.
5. Багажното пространство се характеризира с равен под и липса на борд от задната страна.
6. двигателят си върши работата перфектно и е много надежден.
Минуси
1. Недостатъкът по отношение на интериор при Tata Safari идва от допълнителните места за сядане. Те са малки и не предлагат комфорта на предните два реда.

 

Технически характеристики
Двигател
четирицилиндров,
редови
Работен обем
2 000 куб. см.
Максимална мощност
74 Kw/100 к.с. при 4 300 об./мин.
Максимален въртящ момент
190 Нм при 2 500 об/мин.
Скоростна кутия
механична, петстепенна
Степен на сгъстяване
21.0: 1
Маса на единица мощност
20.4 кг/к.с. (27.6 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 650
1 810
1 925
Междуосие
2 650
Маса, кг
2 040
Допустимо натоварване, кг
630
Обем на багажника,л.
980
Вместимост на резервоара, л
70

Разход на гориво:
градско
извънграско

комбиниран


11.1 л/100км
8.5 л/100км
9.0 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
19.0
Максимална скорост
145 км/ч.
Гуми
235/75R15
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
барабанни

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 42 000

 

Базово оборудване
Енергийно поглъщащи удър предни и задни брони, климатик, ел. огледала с нагревател, регулатор на тежестта при спирането на задните колела, централно заключване със защитно блокиране на задните врати, Ограничен блокиращ диференциал, Електрическо устройство за обездвижване на автомобила против кражба, ел избиране на вида на управление, отваряща се от купето капачка за резервоара, ел. стъкла, предни и задни фарове за мъгла, регулиране на предните светлини от мястото на водача, радио пакет + ел. антена, звукопредупреждение, еърбег за водача, алуминиеви джанти, ABS, стойка на петата врата за резервна гума, седемместна каросерияел. разпределение на спирачното усилие, диференциал с ограничено приплъзванетонирани стъкла и др.
Гаранция
Три години или 100 000 километра пробег
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Tata Safari EX 2.0 TD 4x4
АЛТЕРНАТИВИТЕ

HYUNDAI TERRACAN
Работен обем 2 902 см3
Мощност 110 кВт/150 к.с. при об/мин 3 800
Макс. въртящ момент 333 Нм при об/мин 2 000
Габарити, мм 4710/1860/1790
Ускорение 19.1 сек
Максимална скорост 185 км/ч
Разход на гориво: Градско 10.3 л/100 км, Извънградско 8.7 л/100 км
Цена на моделa с ДДС: 55 293 лв
Цени на някои екстри:
ABSR серийно
Еърбег 2 бр. серийно
Климатроник серийно

 

NISSAN TERANO II
Работен обем 2 664 см3
Мощност 92 кВт/125 к.с. при об/мин 3 600
Макс. въртящ момент 278 Нм при об/мин 3 000
Габарити, мм 4665/1755/1850
Ускорение 16.7 сек
Максимална скорост 155 км/ч
Разход на гориво: Градско 12.1 л/100 км, Извънградско 7.9 л/100 км
Цена на моделa с ДДС: 51 730 лв
Цени на някои екстри:
ABS серийно
Еърбег 2 бр. серийно
Климатроник серийно


SSANG YONG REXTON
Работен обем 2 874 см3
Мощност 114 кВт/155 к.с. при об/мин 4 000
Макс. въртящ момент 336 Нм при об/мин 2 200
Габарити, мм 4720/1870/1760
Ускорение 16.5 сек
Максимална скорост 157 км/ч
Разход на гориво: Градско 12.5 л/100 км, Извънградско 7.2 л/100 км
Цена на моделa с ДДС: 49 500 лв
Цени на някои екстри:
ABS серийно
Еърбег 2 бр. серийно
Климатик
серийно

 

Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА