Tata прави смел ход на световния пазар на електрически автомобили с представянето на новата си платформа за автомобили без вредни емисии, наречена acti.ev. Написана с малки букви, acti.ev е универсална платформа, способна да побира от един до два двигателя, като предлага модели с конфигурации с предно предаване, задвижване на всички колела или задвижване на задните колела.
Първият автомобил, създаден на тази платформа, носи името Punch.ev. Понастоящем наличен за поръчка на местния пазар и в Северна Африка, този компактен електромобил, наподобяващ SUV, демонстрира технически характеристики, които са в съответствие със западните му аналози. Въпреки това перспективата Punch.ev на Tata да достигне европейските пазари остава несигурна.
Punch.ev се предлага в две версии - стандартна и с дълъг пробег, и се предлага в четири различни конфигурации на оборудване. Що се отнася до спецификациите на мощността и батерията, стандартният модел разполага с двигател с мощност 80 к.с., въртящ момент 114 нютон метра и батерия с капацитет 25 кВтч. От друга страна, версията за дълъг пробег разполага с мощност 108 конски сили, въртящ момент от 190 Нм и по-голяма батерия с капацитет 35 кВтч. Цените на базовия модел започват на цени еквивалентни на около 12 хиляди евро.
Въпреки че Tata не е публикувала обширна визуална документация на Punch.ev, един поглед към наличните опции разкрива интересни характеристики като стъклен люк, мощна аудиосистема, Full LED фарове, стандартна 17,78-инчова информационно-развлекателна система, разработена от Harmann, и др.
Що се отнася до безопасността, Punch.ev е оборудван с различни системи за подпомагане на шофирането и паркирането, включително 360-градусови камери, предупреждения за мъртвата зона и шест въздушни възглавници за всички пътници. Тъй като Tata напредва с платформата си acti.ev и Punch.ev, глобалният пейзаж на електрическите превозни средства може да стане свидетел на нов играч, който да се бори за внимание и пазарен дял.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #7
16:05 19.01.2024
2 Собственик на Спринг
Коментиран от #13
16:13 19.01.2024
3 Пурко
Коментиран от #4
17:07 19.01.2024
4 И какво им е
До коментар #3 от "Пурко":
На теслите в Чикаго? Разходът на ток при минус 20 градуса им се вдига с 40% и вместо 10 минути трябва да висиш 14 минути на зарядната станция за да изминеш същия пробег, защото харчи допълнителна енергия за подгряване на батерията и купето. При автомобилите с ДВГ това става с отпадната топлина която се отделя и зимно и лятно време и я изхвърляш, въпреки че я плащаш.17:34 19.01.2024
5 Няма Дачия Спринг
21:39 19.01.2024
6 Гнида
09:30 21.01.2024
7 Будител
До коментар #1 от "гост":
А като пуснат Махиндра джип на въглища , направо ще превземат пазара...07:20 22.01.2024
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Енжинер
13:49 26.01.2024
13 Друг Собственик
До коментар #2 от "Собственик на Спринг":
Много ти е "тежък" крака. Аз изкарвам зимата 150-170 км с едно зареждане и парното на 6. А лятото си изкарва колкото е по каталог - 230-240 км с включен климатик. НО !!! ... спазвам ЗДП и ППЗДП по отношение на ограничението на скороста.13:51 26.01.2024