1 Октомври, 2015 12:08 8 963 24

VW и Audi отзовават 5700 коли в България

  • volkswagen-
  • audi-
  • vag-
  • порше бг-
  • сервизна акция-
  • отзоваване-
  • дизелгейт

Българският вносител на Volkswagen и Audi обяви, че започва сервизна акция за отстраняване на проблема със софтуера, който манипулира показанията за вредни емисии на дизеловите двигатели EA 189 и доведе до най-тежката криза в историята концерна. С цел "подобряване на емисионното поведение" ще бъдат отзовани 3 500 леки и 900 лекотоварни "фолксвагена" и 1 300 "аудита" с въпросния мотор, доставени от "Порше БГ".

Всички засегнати автомобили са произведени между 2009 и 2015 г. От "Порше БГ" уточняват, че те са "технически безопасни и напълно годни за пътна експлоатация". На отзоваване подлежат само коли с четирицилиндров дизелов двигател EA 189, който би трябвало да покрива екологичната норма Euro 5. Новите возила на VAG, отговарящи на стандарта Euro 6, не са засегнати по никакъв начин от проблема.

Първата стъпка от плана за действие на Volkswagen AG предвижда клиентите да бъдат индивидуално уведомени, че качеството на отделяните отработени газове от автомобила им може да бъде подобрено. Следващата стъпка от сервизната акция предвижда информиране на клиентите за техническото решение за подобрение на автомобила им, след което те ще могат да уговорят час за посещение на сервиза в оторизираната дилърска мрежа на вносителя.

Моделите, на които се монтира EA 189:

Audi: A1, A3 (8P), A3 (8V), A4 (B8), A4 allroad quattro, A5, A6 (C7), Q3, Q5, TT
Skoda: Fabia, Rapid, Roomster, Octavia II, Octavia III, Superb, Yeti
Seat: Alhambra, Ibiza, Leon III, Toledo III, Exeo, Altea, Altea XL
Volkswagen: Polo, Golf, Golf Plus, Jetta, Beetle, Passat (B7), CC, Touran, Sharan II, Tiguan, Scirocco, Amarok, Caddy, T5/T6
 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Румен Янев

    2 3 Отговор
    Добре че си продадох димката навреме за да си нямам проблеми
  • 2 Електрик

    5 1 Отговор
    А другите 100 000 димящи печки кой ще ги отзове????? Днес пред мен едно Пежо 205 с Ремус си пушеше като трактор на 40 години.

    Коментиран от #5, #6

  • 3 vag

    2 5 Отговор
    Ха ха ха ха, продължавайте да си карате боклуците на ваг, ха ха ха ха!!!
  • 4 Край

    2 0 Отговор
    Безопасни ли. Ало немците - те са продадени незаконно. Т.е продажбата им е НИЩОЖНА по смисъла на закона и всеки може да се позове на това. И вие сте ЛЪГАЛИ. Няма проблем - има ИЗМАМА и някои трябва да влизат в затвора. А Фолксваген трябва да бъде осъден да плаща стотици милиарди. Заради измамната нелоялна конкуренция ГМ оттегли шевролет от европейските пазари. Хонда се отказа да предлага дизелов акорд в Европа и пазара на автомобили беше изкривен тотално. ЗАВОДА ЗА ДИЗОЛОВИ ДВИГАТЕЛИ във Варна беше затворен 2006г. защото не отговаряли на нормите на ЕС двигателите. Български семейства останаха без хляб. Да ви напомням ли колко кравеферми, кланници и колбасарници и мандри бяха затворени заради лъжата ЕС и Германия.
  • 5 Стоян Стоянов

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "Електрик":

    То това Пежо 205 не е ли доста морално остаряло по принцип ? Тук става въпрос за значително по-нови автомобили, но иначе си прав: не само от VW лъжат, просто с тях се зачекнаха американците. А и по принцип в USA френски автомобили няма - те пък хич не им отговаряли там на нормите нещо

    Коментиран от #15

  • 6 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Електрик":

    За съжаление по скоро са към 1,5 милиона , защото всички регистрирани са към 3 милиона , а дизеловите са над 50% и щом новите не стават , какво остава за старите . А е много просто , само трябва прегледите да не се правят "за бог да прости"

    Коментиран от #18

  • 7 сл4т

    3 2 Отговор
    ей ваг.нджии нещо да кажете сега за грозните си,димящи и скъпи каруци????????????????? слагайте минуси колкото си искате-боли ме фара

    Коментиран от #8

  • 8 Българин

    3 0 Отговор

    До коментар #7 от "сл4т":

    Ей,фани се нещо на работа,да си поне малко полезен,не ми злобей по форумите,че заради такива като теб сме на тва положение. Твоята кочина не пуши ли? Я кажи колко годишна ти е колата,да се посмеем малко.

    Коментиран от #9

  • 9 гост

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "Българин":


    Току що Австралия обяви , че глобата която ще наложи на ВАГ може да бъде 2,5 пъти по голяма от американската и да достигне 34 милиарда евро ! И това без частните искове които ще ги има със сигурност и ще бъдат по-големи от нея . А сега да видим , къде ще решиш че са замърсявали австралийците . А още няма резултати от нито една европейска страна , нито от Китай , така че почвай да мислиш с какво ще ги оплюеш , само да не е крив "златния" ВАГ
  • 10 сб

    2 0 Отговор
    да не мислите че всички тия WV с нови дизелови двигатели са по опасни от средно статистически пернишки голф????????
  • 11 сл4т

    1 0 Отговор
    82 г бензинов ЗаЗ карам-що,твоята по нова ли е и не пуши като печката ти,и аз съм си надвил на масрафа и мога да не работя за разлика от теб пък има кой да ме храни на всичко отгоре
  • 12 dhcp

    2 2 Отговор
    Момци говорите така сякаш въпросния двигател е супер замърсяващ и вреден. Просто скандала става заради американците(търпят загуби от европейските автомобили) и заради това, че въпросния двигател е писан, че отговаря на евро5 а реално отговаря на евро3-4. Има държави които постепенно забраняват употребата на дизеловите двигатели като цяло. Лично аз никога не съм харесвал дизела и не мисля някога да притежавам дизелова бангия.
  • 13 ТАКАШИСАН

    2 3 Отговор
    Хонда VTEC му е майката !!!
  • 14 селянин

    3 1 Отговор
    Драги VW тарикати, проблема е не в това че вежливо безплатно ще си оправите бъкиите, а че човек трябва да отдели специално внимание да посещава сервиз и да си губи времето. Същото е за всеки ъпдейт на софтуер и какви ли не сервизни акции. Идеята е просто отиваш в магазина и си купуваш примерно Голф и от 0-100000км ходиш за смяна на масло и разни консумативи като накладки, а не да те тормозят с привикване за разни сервизни акции да си губиш времето.
    Хубавата кола е тази която не посещава сервиз за глупости, а не тая с най високите оценки Аутобилд и други списания правещи платена реклама!
  • 15 Стоенчо,чети баба

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Стоян Стоянов":

    Прав си,Пежо 205 е морално остаряло но това Пежо се произвежда от началото на 80години.Ако е минало 1млн км кво очакваш?Някъде да пише,че французите не покриват еко нормите на USA?Факт е ,че отвъд океана няма френски коли но едва ли това е причината.Благодарение на това,че VW ги покрива може и да фалират.
  • 16 fbegov

    1 0 Отговор
    Всеки иска двеста коня, които се задействат на 1500об. да гори ПЕТ и да отговаря на евро 17

    Коментиран от #17

  • 17 onq s konq

    1 2 Отговор

    До коментар #16 от "fbegov":

    Аз не ги искам,ЗАЩОТО ГИ ИМАМ,НО СЕ "ЗАДЕЙСТВАТ" НЕ НА 1500 А НА 2100 ОБОРОТА...но ми са малко и след 1 месец ще сложа едно чипче,с което ще станат 240.При това не ме интересува нито колко гори,нито някакво си "евро":)
  • 18 Електрик

    1 0 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    Написал съм цифрата от други поне 100 000 броя димящи печки за БГ, защото не всички пушат ужасно. Тези които имам предвид оставят зад себе си видим 2 пъти по-голям облак смрад от размера на автомобила.
  • 19 Електрик

    1 0 Отговор
    В държавите с по смислени уредби от нашите, данък МПС се плаща според нивото на вредни емисии. А не като в БГ колкото по-стар става автомобила толкова по-нисък е данъка. Егати стимула да се карат по-нови и екологични автомобили.
  • 20 Шиничи Ясуко

    0 1 Отговор
    За съжаление не могат да отзоват и тези (локомотиви VW ) , които се движат от години по нашите пътища ,и изхвърлят сажди. Поглеждат ли си в огледалото,"шоФерите "какво е след тях?
  • 21 гост

    0 0 Отговор
    А защо никой не обясни от Порше БГ с колко ще спадне мощността и с колко ще се увеличи разхода след вкарването на двигателите им нормите , или колко по-често ще се сменят филтри и катализатори и т.н. , включително филтъра за твърди частици (сажди) , струващ една шапка пари и кой ще поеме тези разходи на наивните им клиенти , доверили се на лъскавите им реклами

    Коментиран от #24

  • 22 гост

    0 0 Отговор
    Е очакваше се , 12 никому неизвестни и евтини инженери били виновни за скандала , а маститите шефове с милионни бонуси , ни лук яли , ни лук мирисали , те никога не биха помислили да лъжат , само определят задачите за инженерите !!!!
  • 23 k0k1t0

    0 0 Отговор
    Приятелю, ти сигурно си един от малкото, които могат да си позволят да карат ЧИСТО НОВА кола. Мисля си, че причината е, че българина масово не може да си позволи да си купи чисто нова кола.
  • 24 Бай Ганьо

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    Защото не знаят!