6 Октомври, 2015 09:57 12 749 22

Какви ще са загубите на VW след "Дизелгейт"?

  • volkswagen-
  • дизелгейт

Все още не може да се даде еднозначен и точен отговор на този въпрос, но възникналият грандиозен скандал с Volkswagen, получил прозвището "Дизелгейт", определено ще доведе до сериозни загуби за компанията. Колко обаче ще са те?

Един от възможните варианти, който е и най-песимистичният до момента, бе очертан от банката Credit Suisse, според която Volkswagen ще претърпи загуби от колосалните 78 млрд. евро. Тази неутешителна прогноза беше разпространена от CNN Money.

Както поясняват анализаторите от Credit Suisse, скандалът ще се отрази изключително негативно и на клиентите на марката, което от своя страна ще доведе до спад в търсенето на автомобили VW.

Въпреки че от концерна вече заделиха сумата от 6.5 млрд. евро за отстраняване на негативните последствия от скандала, явно това няма да е достатъчно. С наложените глоби за "мръсните" дизели загубите ще се увеличат драстично, но още такива ще започнат да се трупат от частни искове, както и от различните мерки, които се вземат в страните от Европа.

Както вече ви информирахме, продажбите на дизелови коли на концерна с мотори EА 189 бяха спрени в много европейски страни. Като цяло имиджът на немския автомобилен производител получи мощен удар, от който ще му е трудно да се съвземе.

Песимистичните прогнози продължават с факта, че много е клиентите на марката ще се преориентират в бъдеще към други автомобилни производители, което ще доведе до още загуби за Volkswagen в дългосрочен план.

От CNN Money обаче казват, че прогнозата на Credit Suisse е прекалено песимистична. Има и по-оптимистичен вариант, при който загубите се изчисляват на 23 млрд. евро. Тези коментари веднага предизвикаха и реакция от страна на VW.

От Volkswagen заявиха, че всичко това са абсолютни спекулации, подобни разчети не означават нищо и от тях определено няма никаква полза. Ще припомним, че на този етап в "Дизелгейт" са замесени 11 млн. автомобила от марките Volkswagen, Audi, Skoda и Seat.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Кирил Миланов

    0 1 Отговор
    Ако се сбъднат тези песимистични прогнози ще фалират концерна, а не трябва. Това са едни от най-хубавите коли в света, но хамериканците видяха голяма заплаха в тях.
  • 2 Владимир

    0 0 Отговор
    "Хамериканците" казваш?Знаеш ли колко е пазарния дял наVW в USA? Няма и 2%.Голяма заплаха ще да е

    Коментиран от #3

  • 3 ххх

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "Владимир":

    Заплаха, са как да не са.
    Продават се слабо в САЩ, но пък са с отлични продажби в Китай, Бразилия и други интересни пазарари.
    Освен това VW се свързва с "made in Germany" , "German quality" и т.н., а това ще рефлектира не само в/у VAG, а върху немската автоиндустрия.
    Става въпрос за пари, много пари... Янките хич не им дреме за екологията, никога не им е пукало за нея.

    Коментиран от #5

  • 4 Дошо

    0 2 Отговор
    Каквито и да са няма да са достатъчни.СОЦваген трябва да бъде фалиран и закрит!
  • 5 Владимир

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "ххх":

    Американското автомобилостроене е насочено извънредно за вътешния пазар и за това трудно би пробило на изброените пазари,но това е друга тема.Факт е ,че VW със софтуерни шмекерии се опитват да постигнат това,което другите компании са постигнали с много инвестиции и нови разработки.Тоест нелоялна конкуренция.Срамното е ,че американците ги хванаха ....
  • 6 до Дошо

    0 0 Отговор
    БЕСЕЛИНЕ, мечтай си за хонда s2000 и не ръси акъл защото го нямаш !
  • 7 Някой

    0 0 Отговор
    Някой може ли да каже, защо с този двигател се е наложило да лъжат, като има 1,9 тди и други, които явно са безпроблемни? Какво му е на точно този мотор?

    Коментиран от #8

  • 8 Вл

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Някой":

    1,9 няма от 2008 г.Заменен е от 2,0cc .От тогава е и "проблема" Не могат да се впишат в нормите Евро 5 и вместо да намалят кубатурата ,комете или да инвестират в нов мотор манипулират софтурта ,така че детектира проверка и намалява вредните емисии .
  • 9 я съм от село

    0 1 Отговор
    АБЕ ДА ГИ абе да ги докарат в България и ще ги изкупим всичките.Ние нямаме такива изисквания като тъпите хамериканци относно опазването на околната среда.
  • 10 Папата

    1 1 Отговор
    В началото VW беше една много добра марка за малки автомобили - Голф 1-2, поло 1-2-3, пасат 1-2, беше така наречената "народна" марка, после започна да прави огромни "народни" автомобили - автомобили без стил и лошо инженерно замислени, напълни пазара с огромни квадратни фигури, което ни напомня че има и глупави немци
  • 11 аз

    2 0 Отговор
    Аз не мога да разбера защо си мослят,че хората ще спрат да купуват колите на VAG?проблема не е техничетски или някакви дефекти а софтуерна шмекерия,с която нито се бъзика вървенето нито разхода,нито застрашава по някакъв начин пътниците...
    Правят хубави коли и който наистина ги харесва ще продължи да си купува от тях-другите да карат китайски и корейски кошници
  • 12 Иван Господинов

    1 0 Отговор
    Все още ли има хора които приемат това за чиста монета. Да Фолксваген са мамили - всички мамят. Това е битка за пазари, търговско влияние, пари но дотук с търговията. Скандала има две измерения и те нямат нищо общо с автомобилостроенето и екологията. Става дума за политика и пазари. Американците откак се помни света карат коли с огромни двигатели бълващи огромни количества вредни газове и откога почна да им пука за екологията ? Държавата на шистовия газ, ГМО. Та един американец консумира 32 пъти повече природни ресурси от 1 кениец примерно. Мислите че им пука за екологията. Просто това са санкции към Германия удряйки един от най-големите им данъкоплатци. Отнемане на пазари защото всеки непродаден автомобил на Фолксваген груп освобождава място за американските марки. Знаете колко промити мозъци са американците една кампания срещу германските производители и подкрепа на местните ще даде рзултат. Германия че усети един звучен шамар и ще и се напомни че това е само първият ще последват и други ако не не се преориентира геополитически и не започне да действа под свирката на щатите а оттам да повлече и ЕС със себе си. На щатите им трябва една голяма война в Европа от една страна да си опростят колосалният дълг, от друга да наложат още по-голямо политическо и икономическо влияние. Да си продават оръжието и друг да им води битките срещу Русия. Всичко са сметнали така че да спечелят а другите да са губещи пък било то и съюзници
  • 13 опсмопсус

    0 1 Отговор
    Volkswagen=Народна кола! Преди! Сега скъп боклук!

    Тея кенефи ги продават за над 40 000лв нови!
    Е кво им е народното?

    Фердинанд Порше създава костенурката, с точна цел:
    "Във всеки дом, кола".Поръчката е от известен диктатор!
    А сега лаком и лъжлив г.з, глава затрива!
  • 14

    0 0 Отговор
    Време е тарикати от ВАГ да си платят....
  • 15 гост

    0 0 Отговор
    ейй един точен коментар да видя !!
  • 16 Gost1

    0 0 Отговор
    При тях има някакъв филтър, който е по-ефективен ако се изразходва повече гориво. Обаче за да са по-икономични от конкуренцията, от VW намаляват разхода, но пък филтъра става по неефективен, от което дизела става "по-мръсен"
  • 17 бд

    0 0 Отговор
    Истината е друга.Компютрите се развиват и взимат сами решения за защита .Ако някой не си признае ,ще го отнесе изкуствения интелект. /щом една кола реагира без водач всичко е възможно/











    компютри сами пазят колата от посегателства и разкриване на технологията при горивните процеси, вземат самостоятелни решения,
  • 18

    0 2 Отговор
    Време е се...ите тарикати от ВАГ да си платят......
  • 19 dhcp

    0 1 Отговор
    Тоя двигател ще разкаже м....та на vw Първо им донесе слава че са създали супер ненадежден двигател, който не излиза от сервиза, сега пък дизеловия скандал...
  • 20 2dw

    0 0 Отговор
    добре е да има ваг.нова група- да не останат сервизите без работа,сервизно пригодни, много части за смяна, всичките "евтини".
  • 21 manour

    2 0 Отговор
    не е въпроса в това ,че вагена замърсява а в това,че лъже клиентите си за техническите параметри,тоест пише неверни неща на етикета за съдаржанието на продукта както на всяка стока във магазина.Който заблуждава клиентите си си плаща скъпо защотото доверието се печели трудно
  • 22 смърт за дизела

    1 0 Отговор
    Дано загубите да са толкова големи, че да ги накарат да се откажат най-накрая от гнусните дизели и не само те, а и колегите им в ЕС. Защо мръсен дизел е в статията е в кавички - това му е естествената природа, която може да усетиш със всички сетива особено в БГ.