Все още не може да се даде еднозначен и точен отговор на този въпрос, но възникналият грандиозен скандал с Volkswagen, получил прозвището "Дизелгейт", определено ще доведе до сериозни загуби за компанията. Колко обаче ще са те?
Един от възможните варианти, който е и най-песимистичният до момента, бе очертан от банката Credit Suisse, според която Volkswagen ще претърпи загуби от колосалните 78 млрд. евро. Тази неутешителна прогноза беше разпространена от CNN Money.
Както поясняват анализаторите от Credit Suisse, скандалът ще се отрази изключително негативно и на клиентите на марката, което от своя страна ще доведе до спад в търсенето на автомобили VW.
Въпреки че от концерна вече заделиха сумата от 6.5 млрд. евро за отстраняване на негативните последствия от скандала, явно това няма да е достатъчно. С наложените глоби за "мръсните" дизели загубите ще се увеличат драстично, но още такива ще започнат да се трупат от частни искове, както и от различните мерки, които се вземат в страните от Европа.
Както вече ви информирахме, продажбите на дизелови коли на концерна с мотори EА 189 бяха спрени в много европейски страни. Като цяло имиджът на немския автомобилен производител получи мощен удар, от който ще му е трудно да се съвземе.
Песимистичните прогнози продължават с факта, че много е клиентите на марката ще се преориентират в бъдеще към други автомобилни производители, което ще доведе до още загуби за Volkswagen в дългосрочен план.
От CNN Money обаче казват, че прогнозата на Credit Suisse е прекалено песимистична. Има и по-оптимистичен вариант, при който загубите се изчисляват на 23 млрд. евро. Тези коментари веднага предизвикаха и реакция от страна на VW.
От Volkswagen заявиха, че всичко това са абсолютни спекулации, подобни разчети не означават нищо и от тях определено няма никаква полза. Ще припомним, че на този етап в "Дизелгейт" са замесени 11 млн. автомобила от марките Volkswagen, Audi, Skoda и Seat.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Кирил Миланов
10:28 06.10.2015
2 Владимир
Коментиран от #3
11:48 06.10.2015
3 ххх
До коментар #2 от "Владимир":
Заплаха, са как да не са.Продават се слабо в САЩ, но пък са с отлични продажби в Китай, Бразилия и други интересни пазарари.
Освен това VW се свързва с "made in Germany" , "German quality" и т.н., а това ще рефлектира не само в/у VAG, а върху немската автоиндустрия.
Става въпрос за пари, много пари... Янките хич не им дреме за екологията, никога не им е пукало за нея.
Коментиран от #5
11:57 06.10.2015
4 Дошо
12:15 06.10.2015
5 Владимир
До коментар #3 от "ххх":
Американското автомобилостроене е насочено извънредно за вътешния пазар и за това трудно би пробило на изброените пазари,но това е друга тема.Факт е ,че VW със софтуерни шмекерии се опитват да постигнат това,което другите компании са постигнали с много инвестиции и нови разработки.Тоест нелоялна конкуренция.Срамното е ,че американците ги хванаха ....12:16 06.10.2015
6 до Дошо
12:35 06.10.2015
7 Някой
Коментиран от #8
12:45 06.10.2015
8 Вл
До коментар #7 от "Някой":
1,9 няма от 2008 г.Заменен е от 2,0cc .От тогава е и "проблема" Не могат да се впишат в нормите Евро 5 и вместо да намалят кубатурата ,комете или да инвестират в нов мотор манипулират софтурта ,така че детектира проверка и намалява вредните емисии .13:26 06.10.2015
9 я съм от село
13:33 06.10.2015
10 Папата
13:55 06.10.2015
11 аз
Правят хубави коли и който наистина ги харесва ще продължи да си купува от тях-другите да карат китайски и корейски кошници
14:08 06.10.2015
12 Иван Господинов
14:10 06.10.2015
13 опсмопсус
Тея кенефи ги продават за над 40 000лв нови!
Е кво им е народното?
Фердинанд Порше създава костенурката, с точна цел:
"Във всеки дом, кола".Поръчката е от известен диктатор!
А сега лаком и лъжлив г.з, глава затрива!
14:14 06.10.2015
14
14:14 06.10.2015
15 гост
14:17 06.10.2015
16 Gost1
15:25 06.10.2015
17 бд
компютри сами пазят колата от посегателства и разкриване на технологията при горивните процеси, вземат самостоятелни решения,
17:12 06.10.2015
18
17:39 06.10.2015
19 dhcp
17:42 06.10.2015
20 2dw
20:19 06.10.2015
21 manour
21:34 06.10.2015
22 смърт за дизела
08:48 07.10.2015