31 Декември, 2005 15:16 538 0

Пришълецът

  • zazen

Докато целият автомобилен свят трескаво се подготвя за предстоящото изложение в Детройт, което ще отвори врати за журналисти на 8 януари следващата година, то нестандартните творци от швейцарското студио Rinspeed вече са отправили поглед към автомобилния форум в Женева, който тази година ще посрещне гостите си още в първите дни на март. В това, че собственикът на швейцарската фирма Франк Риндеркнехт си пада по шантавите и на пръв поглед извънземни технологии и форми, вече отдавна никой не се съмнява, но все пак няма как човек да остане равнодушен пред последната му гениална идея.

Последната носи

названието

zaZen и е разработена съвместно с един от световните лидери в производството на различни композитни материали - Bayer MaterialScience. За сътрудничество е привлечена и швейцарската инженерингова компания Esoro, която и в момента работи над нестандартната студия. Дори и в незавършен вид е повече от ясно, че zaZen отново ще събере погледите на посетителите в Palexpo в Женева. Концептът привлича с подчертната си спортна форма и излъчване, като всеки детайл подсказва за необуздан и агресивен нрав на пътя. Силно впечатление предизвикват и предните фарове в стил “а ла Ferrari 612 Scaglietti”, които придават голяма доза чар на четириколесното. Истинската атракция при оформлението на zaZen обаче е задното стъкло, което в определен момент се превръща в истиснка “холограмна арена”. При натискане на спирачките около стъклото заблестява сноп от лъчи, който в случая изпълнява ролята на трети стоп.

Не по-малък

интерес

събужда и прозрачният “калпак” на автомобила, който стига до средната линия на возилото. Той е дело на баварската фирма, участник в проекта, и е изработен от високотехнологичната поливъглеродна сплав Makrolon. С подобно “остъкление” zaZen предлага идеална видимост на пасажерите и водача. При необходимост обаче, само с натискането на едно копче, прозрачната конструкция се затъмнява и ефективнo предпазва пътуващите във возилото от ярките слънчеви лъчи и любопитните погледи на околните (особено ако спътницата до вас със сигурност не е съпругата ви). Освен това автомобилът отвън е украсен с милиони микроскопични криастали Swarowski, защитени от нараняване чрез самовъзстановяващо се полиуератоново покритие.Засега от Rinspeed не планират да онагледят как ще изглежда интериорът на футуристичния zaZen, но пък за сметка на това щедро разказват за него. Идеята на швейцарските дизайнери е водачът и автомобилът да се намират в хармонично и “съзерцателно единство”. Явно по тази причина арматурното табло е изработено от същия материал като покрива, което позволява постигането на променяща се прозрачност. Преведено на по-простичък език следният факт означава, че натискът върху подходящия бутон позволява да бъдат скрити всички ненужни за момента индикатори и прибори за навигация, като погледът на водача да проследява единствено спидометъра. Обитателите на zaZen ще разполагат и с изключително комфортни кресла, наподобяващи стъкло и издържани в стилен топъл оранжев цвят.

Естествено е помислено и за оборудване с подходящ двигател, който да задвижва нестандартното четириколесно. В случая специалистите от Rinspeed спират избора си върху агрегат от Porsche 997 Carrera S. Работният обем на мотора е 3 824 см3, като осигуряваната от него мощност е 355 к.с. при 6 600 об./мин. Максималният въртящ момент е 400 Нм при 4 600 об./мин. Задвижването идва от задните колела, като въртящият момент се доставя посредством шестстепенна механична трансмисия.

Според създателите на zaZen с подобна екипировка последният е в състояние да развие максимална скорост от 293 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч в никакъв случай не е сложно изпитание за швейцарския боец, а по-скоро рутинна операция, която четириколесното изпълнява с лекота за впечатляващите 4.8 секунди...

Автопазар


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА