15 Декември, 2015 09:47 5 734 16

Четири нови модела от Saab

  • saab-
  • nevs-
  • 9-3
Четири нови модела от Saab - 1

Шведско-китайският консорциум National Electric Vehicle Sweden AB (NEVS), който притежава Saab, представи нов бизнес план за развитието на компанията. Амбициозната програма предвижда 4 нови модела, 3 от които ще бъдат кросоувъри, става ясно от изказване на президента на NEVS Матиас Бергман на автомобилната конференция Stora Bildagen.

Според Бергман в Saab ще бъдат вложени "милиарди крони" и с тази инвестиция възраждането на култовата марка ще стане "един от най-големите промишлени проекти в Швеция". NEVS възнамеряват да рестартират завода в Тролхетан през лятото и да започнат да наемат работници.

Таблоидът Expressen уточнява, че в началото фабриката ще произвежда само боядисани каросерии, които ще бъдат изпращани в китайския град Тиендзин за окомплектоване. На първо време готовите автомобили ще се продават само в КНР, а през 2017 г. производство ще започне и в Швеция.

Четири нови модела от Saab

Новата програма на Saab включва всъдеход със средни размери, градско SUV и компактен "спортен" кросоувър. Всички те ще бъдат базирани на нова платформа, разработена в рамките на проекта Phoenix преди банкрута на компанията през 2011 г.

"Първата лястовица", която ще извести завръщането на Saab, обаче ще бъде електрически седан на базата на модела 9-3. Прототип на автомобила с електромотор с мощност 140 к.с. бе показан миналата година, но така и не стигна до серийно производство.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Капитана

    0 5 Отговор
    Каквото и да на правят СааБ си остава едно дърво което е с нисък ръст на продажби и слабо търсене.Това е просто едно шведско дърво.

    Коментиран от #6, #8

  • 2 mediator37

    1 3 Отговор
    Китайците каквото са краднали като технология от СААБ - това ще им остане. И то технологиите до 2011г.
    Швеция ли ? Същата като Русия - произвежда изтребители, а прости коли не може.

    Коментиран от #7, #12

  • 3 опсмопсус

    3 0 Отговор
    Плювате, но Китай си се развива, а вие си стоите в лигите!
    Сааб нямаше добри маркетинг специалисти и затова фалира.
    Продажбите са най-важни, а Сааб не го умееха и колите им не бяха модни!
  • 4 гост

    2 0 Отговор
    На китайците от Сааб им трябваше само името и мястото на производство , ако не помните скандинавските страни са с най-големи привилегии за електромобили . Ще правят в Швеция само каросерии , които се произвеждат 100% от роботи , а всичко останало ще идва от Китай , но готовите коли ще се водят произведено в ЕС , така че не бързайте да ги жалите . Това ще бъде европейската Тесла в следващите години
  • 5 Бай Коста

    0 0 Отговор
    Нямам претенциите, че следя всичко в автомобилния свят, но беше публикувано съобщение, че турците ще правят тяхна кола върху Сааб 9-3.

    Коментиран от #11

  • 6 iii

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Капитана":

    Я кажи кога те изпревари Сааб, че така да си избиваш комплексите тук?
  • 7 iii

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "mediator37":

    Ти явно си много технически неграмотен, че да пишеш такива глупости.
  • 8 iii

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Капитана":

    Усещам, че ти никога не си се доближавал до шведски автомобил. Ако те кача в моя 9-3 ще го помниш цял живот като най-добрия ден от живота ти.

    Коментиран от #16

  • 9 sergo

    1 0 Отговор
    аз имам Saab 9-5 vector sportcombi 2003 Уникален автомобил и следвщата кола пак ще ми бъде Saab 9-5 та ако ще и в България да го зглобяват Най-добрата кола
  • 10 PlimP

    1 0 Отговор
    имам волво, добра кола(естествено бензиново с турбо), но мисля че Сааб са една идея по-напред и следващата ще е Сааб, който не е имал Сааб не знае за кво иде реч
  • 11 Foff

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Бай Коста":

    Върху Epsilon платформата на GM с външен вид на Cadillac BLS.
    Пък тоя безхаберник Капитана ли е, какъв е, да си кара кораба и да не се обажда там където и понятие си няма от нещата.....
  • 12 Иван Радев

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "mediator37":

    не си дорасал за шведска кола, дечко… не всичко е дизайн.
    шведите имат друга философия за живота и е нормално тя да не пасва на всеки. сигурността и комфорта е драматично преди динамиката, макар че и тя никак не липсва. шведският външни дизайн рядко е красив, но определено не грозен, както при други марки.
  • 13 ххх

    1 0 Отговор
    SAAB си е пълна екзотика каквото и да говорят или твъдят собствениците им тук или къдео и да било.
    Всъщност дори в Швеция не са чак такив фенове на SAAB (странно, зщо ли?!?)
    Истината е, че като се счупи нещо куцо и може да ти побелее косата. Някой части просто ги няма. По моргите, като чуят SAAB и се усмихват лукаво...
    Но като цяло са си здрави коли, не може да се оспори. Проблемите идват най-вече в изхранването на бензиновите им мотори. Как никой не спомена колко харчат тук... Горят много, ама много!

    Жалкото е че вместо GM да я възроди, те взеха че тотало ги затриха.
    Китайците ли... китайците ще ги довършат :(

    Коментиран от #14

  • 14 iii

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "ххх":

    Части има в изобилие, просто много от хората не знаят къде да търсят, и частите са много по-евтини от на BMW E38 например. Относно разхода : Оттук личи, че никога не си имал досег до бензинов турбо СААБ, защото моя е с B205R (ако това ти говори нещо, но не вярвам) 2-литров турбо, в момента с около 230к.с. и около 300-320н.м. и ми харчи около 8/100км. при средна скорост от 190км/ч. А при 140 пада на 7/100км. рядко ми качва над 10 градско, а карането ми е далеч от икономично.
  • 15 гост

    0 0 Отговор
    Никой ли не си направи труда да забележи , че се говори за НОВИ и само ЕЛЕКТРИЧЕСКИ модели , даже в името на собственика го пише . Какво сте седнали да обяснявате за разни динозаври , хората се готвят да бъдат европейската Тесла , а не да се занимават с технологии за музея
  • 16 93 ss

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "iii":

    И най- берзия