Last news in Fakti

8 Октомври, 2005 08:50 1 036 0

McAudi F1

  • gumpert-
  • gumpert sportwagenmanufaktur gmbh

Марката Gumpert все още не присъства в автомобилните каталози. Малцина са и специалистите, които изобщо са чували за нея. Името Гумперт обаче със сигурност звучи познато на маниаците на тема Audi. В края на 70-те и началото на 80-те, когато инголщадци спечелиха 4 титли в ралишампионата, начело на спортното поделение на производителя бе именно Роланд Гумперт. Преди две години в пълна секретност той полага началото на нов проект, като привлича за каузата друг Роланд - само че Майер. Неговото име също предизвиква трепет у поклонниците на четирите сплетени кръга. Компанията на бившия инженер на Audi - Motoren Technik Mayer (MTM), отдавна си е извоювала подобаващо реноме. Продуктът на обединените усилия на двамата Роландовци се казва Gumpert Sportwagenmanufaktur GmbH, а единствената цел за създаването му се нарича Apollo.

Преди месец базираната в Алтенберг компания лансира този забележителен болид с амбицията да сложи в малкия си джоб всичките му там Ferrari-та, Porsche-та и зверилища от най-висш клас, като при това използва възли, агрегати и компоненти от гамата на Audi. Резултатът е безкомпромисен. Apollo се екипира с битурбо-версия на познатия V-образен осмак с обем 4.2 литра, монтиран на RS6. След намесата на МТМ мощността му е увеличена от 450 на 650 к.с. при 6 800 об./мин., а въртящият момент достига 810 Нм при 5 000 об./мин. Простата сметка показва литрова мощност от 156 к.с. на литър. За да докарат окончателно кървене от носа, останалите технически параметри се допълват от максимална скорост 360 км/ч и точно три секунди за ускорение от 0 до 100 км/ч.

Gumpert Sportwagenmanufaktur GmbH се намира недалеч от "духовния дом" на Audi в Цвикау, което съвсем не е случайно хрумване. Освен с феноменалните технически характеристики на творението си, компанията възнамерява да цака прочутата си конкуренция с достъпни цени, каквито пазарът на труда в бившата ГДР позволява. Самият Гумперт твърди, че Apollo е проектиран преди всичко като пътнически автомобил и едва след това като потенциален участник в състезания. В разработка са взели участие също така специалисти от Университета в Мюнхен и инженеринговата фирма Nitec, чието дело е тръбното стоманено шаси, подсилено с хром-молибденови сплави. Болидът ще се предлага както с купе от фибростъкло, така и с каросерия от въглеродни нишки.

Интересът на "аудифилите" към Apollo естествено се подклажда най-вече от факта, че на цивилния пазар най-сетне се появява инголщадски аналог на суперкарите, "спонсорирани" от Mercedes-Benz, BMW и Porsche. Шестстепенната скоростна кутия с двоен съединител, например, е доста сходна с трансмисията на Audi DSG, използвана при ТТ и А3. За по-неопитни и недотам безразсъдни купувачи пък ще се предлагат две дефорсирани версии на 4.2-литровата ламя с мощност 360 и 460 к.с. и въртящ момент съответно 480 и 596 Нм. Максималната скорост на най-слабия вариант е 290 км/ч, а другата версия с механичен компресор развива 320 км/ч.Коефициентът на въздушно съпротивление на новия германски спринтьор не може да се похвали с рекордни стойности - Сх=0.39. Дизайнът е съобразен преди всичко с изискванията за максимална прилепваща сила, но при тегло от едва 1 100 кг Apollo определено има с какво да се опълчи на законодателите в жанра. За разлика от тях суперавтомобилът няма да се предлага с никакви екстри. Базовата версия няма дори конвенционално арматурно табло, а само индикаторни уреди, подобни на използваните в шампионата DTM.

Всеки купувач ще "конструира" колата си по собствен вкус, като може да си поръча практически всяка глезотия, която му дойде на ум - от климатик до навигационна система. Целта на Роланд Гумперт все пак е да запази възможно най-ниска цена. Тя стартира от 176 000 евро. На фона на сключените с Audi договори за доставка на части и агрегати амбицията на Gumpert Sportwagenmanufaktur GmbH да продаде 30 автомобила до края на годината изглеждат напълно обосновани. Догодина пък от малкия завод в Тюрингия трябва излязат поне 150 суперкара. Те ще трябва да се борят за сърцата на купувачите с шедьоври като Maserati MC12 и Ferrari Enzo.

Димитър Димитров
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА