Last news in Fakti

13 Януари, 2016 11:56 24 215 41

Въпреки "Дизелгейт" Audi-тата чупят рекорди

  • audi-
  • продажби-
  • дизелгейт-
  • 2015
Въпреки "Дизелгейт" Audi-тата чупят рекорди - 1

Три месеца след избухването си скандалът с нафтовите двигатели на VW продължава да предизвиква катаклизми, както с всички марки на концерна, така и в целия автомобилен свят. Въпреки всичко това обаче, през 2015 година Audi AG отбелязва рекордни резултати. Продажбите в световен мащаб са нараснали с 3,6 процента спрямо 2014 година и достигат 1 803 250 автомобила. Още по-впечатляващото е, че този резултат е постигнат преди главните модели като новите издания на A4, Q7 и R8 да са започнали продажбите си във всички ключови за марката региони.

В Европа и Китай Audi затвърждава своята позиция като най-успешна премиум марка, а в Щатите продажбите растат с двойно по-голямо темпо спрямо общия пазар. Само през месец декември 158 450 клиенти са отдали предпочитанията си на Audi, което бележи увеличение от 5,6 процента спрямо същия период миналата година. Така предприятието продължава да бележи ръст вече 72 месеца без прекъсване.

„С 1,8 милиона продажби ние надхвърлихме с 300 000 автомобила заложената цел от 1,5 милиона реализирани бройки, която си бяхме поставили в стратегията за 2015 година“, казва Руперт Щадлер - председател на управителния съвет на AUDI AG. „През 2015 година показахме, че позициите на Audi са изключително солидни и марката успешно се справя с различни предизвикателства.“

Шефът на дистрибуцията Дитмар Фогенрайтер обяснява по-подробно картината по региони: „В Азия ние сме много гъвкави и реагирахме навреме на намаляващата динамика на пазара там, оптимизирайки усилията си така, че да задържим максимално добри позиции. Силните резултати в Щатите и началото на масираната ни моделна офанзива в Европа също са солидна основа за по-нататъшния растеж на Audi.“

Смяната на поколенията при важните модели на Audi върви с пълна пара. A4 е най-продаваният продукт на Audi и от месец ноември 2015 година и вече е на европейския пазар в своето изцяло ново издание. През тази година моделът ще стъпи и на пазарите отвъд Океана. Новата генерация на Q7 се предлага в Европа от лятото на 2015-а, като в края на годината отпразнува своя дебют в Китай, а през 2016 година Щатите ще се превърнат в още един от важните пазари за него.

Цялото SUV-семейство на Audi през 2015 отново бележи солиден ръст - продажбите на различните Q-модели са скочили с 6,0 процента до 537 950 автомобила в световен мащаб. A3 също допринася за блестящия резултат на Audi с ръст на продажбите от 20,3 процента до 372 750 автомобила. С 29 950 реализирани автомобила TT пък бележи забележителен ръст от 87,0 %.

В Европа моделите от висш клас на Audi продължават да увеличават популярността си. Наред с Q7, A6 също отбелязва голям плюс от 9,9 процента до 99 800 автомобила. Общо в Европа продажбите на марката са се увеличили с 4,8 процента и достигат до рекордните 799 950 автомобила. През декември, първият пълен месец за новото A4, продажбите в Европа са се увеличили със 17,5 процента и достигат до 57 650 автомобила.

Статистиката сочи още, че в рамките на последните пет години Audi са увеличили продажбите си в Европа с почти една четвърт, и то при положение, че пазарът чак сега успява да си върне нивата от 2010 година. През 2015 година класацията за най-позитивно развиващи се европейски пазари на марката се води от Испания (+16,5% до 44 587 автомобила) и Италия (+10,3% до 54 054 автомобила). С 60 216 продажби Франция бележи ръст от 5,2 процента. В Германия (+5,7% до 270 063 автомобила) и Великобритания (+5,0% до 166 817 автомобила) Audi се представя по-добре от всякога.

Трудни продължават да бъдат условията в Русия. Продажбите там отчитат спад от 24,6 процента и достигат до 25 650 автомобила през 2015 година. В САЩ обаче компанията за пръв път в историята си прекрачва границата от 200 000 продадени автомобила. Ръстът зад Океана е 11,1 процента, а продадените автомобили от марката са 202 202. Така в рамките на пет години Audi практически са успели да удвоят продажбите си в Щатите.

През декември, въпреки доброволното временно прекъсване на доставките на дизелови автомобили, продажбите са се увеличили с 6,0 процента спрямо същия период миналата година и достигат до 20 399 автомобила. За цялата година моделът Q5 е увеличил продажбите си с 22,6 процента до 52 006 автомобила, с която SUV-семейството от разнообразни Q-модели набира все по-голяма популярност. 32 119 клиенти са спрели избора си на A3 седан (+52,4%), което превръща модела в един от най-предпочитаните компактни седани на местния пазар.

Наред с Щатите, пазари като Канада (+9,1% до 26 754 автомобила), Мексико (+9,3% до 14 147 автомобила) и Бразилия с ръст от 38,7 процента до 17 130 продажби също допринасят за бързите темпове, с които Audi засилва позициите си в различните части на американския континент. В Китай през 2015 година Audi достига до много сериозен пазарен дял, но с 570 889 продажби бележи спад спрямо 2014 година (-1,4%).

Въпреки "Дизелгейт" Audi-тата чупят рекорди


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Vasik Atanasova

    3 5 Отговор
    НОМЕР 1

    Коментиран от #11

  • 2 аз

    8 2 Отговор
    Най-добрата марка, евала!!!
  • 3 опсмопсус

    1 9 Отговор
    Явно всичко е мобилизирано да оправдае ваг-.ните!
  • 4 кибика

    7 0 Отговор
    какво е мобилизирано?Фактите говорят,Продават си хората коли клиентите им се кефят в лукса им,а вие си приказвайте.Никой не ви слуша.Кучетата си лаят керванът си върви.Останете със здраве ;)

    Коментиран от #7

  • 5 бмв ф10

    5 0 Отговор
    нормално все пак ауди си е сериозна марка
  • 6 гого

    7 2 Отговор
    Качеството е на по високо ниво от това на италиански,френски или японски автомобили и това се оценява от потребителя.Този скандал няма да ги събори.
  • 7 опсмопсус

    3 7 Отговор

    До коментар #4 от "кибика":

    Явно "требе ти обясним", мобилизиран е маркетинга!Продават си наистина, това е тънкоста на автомобилостроенето, да продаваш!Тойота са номер едно по продажби, а колите им не са нищо особенно нали!Същото е с ваг-.ните!
    Иначе премиумите са олеле и на цени и на качество, не са за бедняците от БГ!
  • 8 Йорданнн

    2 6 Отговор
    Както се казва няма лоша реклама. Проблеми може да има в дългосрочен план, когато орежат бюджета за развитие. Действително са впрегнали цялата медийна машина да пише статии за иновации, електромобили и тн, които никога няма да видят бял свят.

    Решението за дизелгейта - раздават безплатни противогази на всички шофьори.
  • 9 дизел

    2 2 Отговор
    За нафтови печки съм чувал, но не и за нафтови двигатели. Не се заяждам, просто смятам, че подобни статии трябва да се пишат професионално.
  • 10 144

    2 8 Отговор
    Чупят и скорости и окачване и.......
  • 11

    2 6 Отговор

    До коментар #1 от "Vasik Atanasova":

    Васик трябва да черпиш, твоите любими премиум бараки къртят, само братята от Русия нещо не ги тачат много.

    Коментиран от #12, #17

  • 12 ауди rs6

    5 0 Отговор

    До коментар #11 от " ":

    бараки ама надали ще имаш ново такова

    Коментиран от #13

  • 13

    0 6 Отговор

    До коментар #12 от "ауди rs6":

    Не ми и требе, даже и да имам парите....
  • 14 Jyusix HasiK

    2 0 Отговор
    голямата дилема Ауди или Мерцедес?!
  • 15 Аз

    5 1 Отговор
    Преди да си купя първата кола с мои пари,изчетох всякакви статии и мнения във форумите.Изгледах и всевъзможни клипчета на Топ Гиър и видео ревюта.В крайна сметка си взех тогава БМВ 530д Е60 с почти всички екстри,но някакси не ми хареса като цяло.След това бях с Мерцедес за кратко,но след като станах семеен реших да пробвам Audi A6 Allroad 2008 г.,но бях леко скептичен заради мита относно сервизите,недозавиването и т.н. В крайна сметка това стана любимата ми кола.Нямам проблеми и съм приятно очарован от представянето и.Съвета ми е да не се влияете от мнението на хората и да пробвате преди да говорите.
  • 16 audi a4

    2 3 Отговор
    audi sie 1 edno jelezen adrugite sa bokluci
  • 17 Vasik Atanasova

    4 2 Отговор

    До коментар #11 от " ":

    МИТАК ЦЯЛ ЖИВОТ СЪМ КАРАЛ АУДИ
    Е НЕМА ТАКАВА КОЛА ЧОВЕЧЕ
    КОМФОРТ СПОРТ КРАСОТА ВОЗИЯ ВЪТРЕ ДА НЕ ГОВОРИМ САМОЛЕТКА
    РЪЖДА НИКОГА НЕ СА ИМАЛИ И ДЪРЖАТ ЦЕНИ ТОВА Е
    АКО БЯХА ЕВТИНИ ВСИЧКИ ЩЯХА ДА КАРАТ АУДИ АМА ВСЯКО НЕЩО ИМА ЦЕНА
    ТОВА ЛЯТО КАРАХ Х5 БМВ СЪЩО МНОГО МИ ХАРЕСА ШИРОКА СТАБИЛНА НЕМЦИТЕ ПРАВЯТ КОЛИ И ТО СУПЕР

    Коментиран от #19, #20, #21

  • 18 лъва

    0 3 Отговор
    Ауди ли кво беше това ???Аз пък карам ОПЕЛ ВЕКТРА 91-ва година и хич не ми пука.
  • 19 Коцето Калки

    0 2 Отговор

    До коментар #17 от "Vasik Atanasova":

    Като гледам колко си грамотен се чудя дали изобщо си минал листовките.
  • 20

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "Vasik Atanasova":

    Ей ша ме надъхаш най-накрая да пробвам следващия път някое Ауди, само че ще е някое доста дърто щото нямам пари за по-ново. Във Ст. Загора робовладелците дават ниски заплати.

    Коментиран от #24

  • 21 КУРНИЗА

    0 4 Отговор

    До коментар #17 от "Vasik Atanasova":

    РАЗБИРАМ ТЕ ЧОВЕЧЕ ЧЕ ЦЯЛ ЖИВОТ СИ КАРАЛ AUDI 80 НО ВЕЧЕ СМЕ 2016г ГОДИНИТЕ МИНАХА УБАВИ КЪТ НОВИ А НАЙ МЪ КЕФИ АЛУМИНИЕВОТО ОКАЧВАНЕ И СМЯНА НА РЕМЪЦИ И РОЛКИ ЦЕЛАТА ПРЕДНИЦА ДОЛЕ А ДАИ БОЖЕ СМЕНА НА ВЕРИЖКИ МАТОРЯ ДОЛЕ УБАВА КОЛА НОВОВНОС ОТ ИТАЛИЯ Р Е А Л Н И КИЛОМЕТРИ А ЗА Х5 ДЕТО СИ Я КАРАЛ СЪНУВАЛ СИ МНОГО ЧАК ДА ВОЗИ УБАВО МАЙ МАЛКО ДРУСА ААААААААААААААААААА

    Коментиран от #25

  • 22 bumblebee

    1 3 Отговор
    Съгласен съм с Курниза, вярно е не ръждясват ама качеството с дъгосрочен план нее много на нивото което заявяват, след 7-8 години интериора е одраскан целия, понеже на наз стандарта ни позволява такива да караме.
  • 23 Ицо

    3 2 Отговор
    Всички марки са хубави, но всички си имат куци модели примерно мерцедес А класа не е мерцедес за мен, някой като ми каже WV си представям само 2 генерации на ГОЛФ. BMW пък е много красива кола която за да не прави проблеми трябва да няма: дюзи, турбо, ксенон, спортна рейка, демфер, автоматични скорости, кожа, подгрев на седалките и всички онези екстри които имат Алфите за да може поне малко да се доближи до това което наричаме изправен автомобил, Алфите пък са много здрави ако се абстрахираш от всичките проблеми които майсторите оправят и после пак ги има. Японските автомобили са непозната материя за мен, но който си ги кара не си купува друга кола, също като тези които са Карали Мерцедес. Аз лично не се чувствам добре зад волана на друга кола освен МБ и не задължавам никой да споделя моето мнение. И въобще не държа Мерцедеса да е 2016-та година. Ако не е каран от тумба с цигани и МБ124 94-та година си е кола която ще ти достави удоволствие.

    В крайна сметка колкото и да изпишем това са си лични впечатления с които си губим времето, Наздраве
  • 24 Vasik Atanasova

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от " ":

    МОЖЕ НА ПРОЛЕТ ДА ХОДЯ ПАК В ПАВЕЛ БАНЯ И ЩЕ
    МИНА ДА СЕ ВИДИМ
    И ЩЕ СИ ГОВОРИМ
  • 25 Vasik Atanasova

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "КУРНИЗА":

    ТАКА ДА Е БЪДИ ЩАСТЛИВ ХАХАХАХХА
  • 26 КУРНИЗА

    0 0 Отговор
    с -80-ката ли че додеш до ПАВЕЛ БАНЯ да не се изпукаш с некоя А8 се чудим де да спирам аз че бъда с FIAT REGATA

    Коментиран от #35

  • 27 бмв е34

    3 0 Отговор
    надали някой от вас пишещите имат идея за какво иде реч ауди мерцедес и бмв са марки не са като някой нисан или не дай боже хюндай или киа

    Коментиран от #28, #29, #31

  • 28

    2 1 Отговор

    До коментар #27 от "бмв е34":

    Така е не са, де да бяха толкова надеждни. Карал съм известно време Мерцедес ЦЛК от първите и наистина бях доволен не ми създаде сериозни проблеми, движеше се много стабилно по пътя и качеството беше на ниво. Не ми харесваше мудно реагиращия волан и също така работещия автоматик, разхода в градско беше доста солиден за 136 к.с. 15л.. Имам приятели с по-нови БМВ и Мерцедес и доста проблеми им създават особено БМВ-тата, имам и познати с по стари японки и всички са доволни почти не познават сервизите.
  • 29

    0 3 Отговор

    До коментар #27 от "бмв е34":

    Така е не са, де да бяха толкова надеждни. Карал съм известно време Мерцедес ЦЛК от първите и наистина бях доволен не ми създаде сериозни проблеми, движеше се много стабилно по пътя и качеството беше на ниво. Не ми харесваше мудно реагиращия волан и също така работещия автоматик, разхода в градско беше доста солиден за 136 к.с. 15л.. Имам приятели с по-нови БМВ и Мерцедес и доста проблеми им създават особено БМВ-тата, имам и познати с по стари японки и всички са доволни почти не познават сервизите.
  • 30

    0 3 Отговор
    Нещо се бъгна нета....
  • 31 КАЛДЪРМЪША

    0 3 Отговор

    До коментар #27 от "бмв е34":

    БАЦЕ ТИЯ МАРКИ НЕ СЪММ ГИ ВИжДАЛ И НА ЖИВО КВО РЕЧЕ ТИ БРЕ АБЕР СИ НЕМАМ ЗА КО ИДЕ РЕЧ само ти кажем на уше че твоето BWV E34 е гоЛем САНДЪК
  • 32 гостенинчо

    0 0 Отговор
    Ауди винаги са правили хубави и луксозни коли, но на българина му трябва среден клас кола, да е здрава, икономична, нормална поддръжка като цена и да го закара закъдето е тръгнал. Всичко останало е мутреене и Overengineering.
  • 33 onq s konq

    0 2 Отговор
    Преди да си купя БМВ-то се консултирах с хора специалисти,вещи лица в застр. дружества и собственици на сервизи.На въпроса ми "добро ли е Ауди",отговорът беше Дааа,много !А на следващия ми въпрос-"какво ще кажеш за БМВ?",отговорът беше-Ееее,това е друго нещо!Държа да поясня-вкарвам не пари,А ПАЧКИ в колата-тотална подмяна на всичко от предната до задната броня/без нищо по безупречния двигател обаче/ защото е 2004г и стана ПО-НОВА ОТ НОВА,но ЗАЩО ГО ПРАВЯ?...Ами защото ми е на сърцето!...и не ме кефи следващия модел 2005г.

    Коментиран от #38

  • 34 Бхд БхД

    0 3 Отговор
    Като изхарчиш толкова пари за ремонт при Ауди няма как да не ти е любимата кола.И аз съм притежавал доста различни марки коли и в крайна сметка ще ви кажа ,че Ауди не е марката в ТОП 1 и то в никакъв случай особено дизелите на Ауди са пълна скръб за материалите вътре в купето няма да коментирам.Попитайте информативно колко струва предното окачване на А6 след 2003 и пишете пак

    Коментиран от #36

  • 35 Vasik Atanasova

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "КУРНИЗА":

    ДА ТАМ ЩЕ СЪМ НА
    ХОТЕЛ ДИАНА МАР
  • 36 Audi

    2 0 Отговор

    До коментар #34 от "Бхд БхД":

    Брат,много се смешен да знаеш.Кога си карал Ауди или пък нещо от Ваг групата за да коментираш колко са скапани.
  • 37 Румен Гумен

    0 0 Отговор
    Аз карам от 3 години Дачия Логан и съм много доволен ,много си е здрава колата ,върви много добре и си е евтина ,С една дума разни аудита ,бемевета фолцвагени могат само да се наредят отзат зад моита Дачия и да и дишат пушека.Аман от скъпи и клапави и замърсяващи боклуци от германиа !!!
  • 38 Румен Гумен

    0 1 Отговор

    До коментар #33 от "onq s konq":

    БРАТО ,явно си от онез -пишман разбирачите дето карат бмвета -таралясници
    НАИ ХУБАВАТА КОЛА Е ЕВТИНИНАТА КОЛА ПЪК АКО Е ЗДРАВА ОЩЕ по добре е
    Дачията Логан е такава ,-събери некои лев и си купи Дачия и тогас ще откриеш Америката-Разбра ли !

    Коментиран от #39

  • 39 onq s konq

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "Румен Гумен":

    Логанеее!Ща късам с "таралясника" дори без да паля двигатела-достатъчно е само да увелича музиката на 2/3:)
  • 40 Георги

    0 0 Отговор
    Audi най-успешната
  • 41 Румен Гумен

    0 0 Отговор
    да,да ясно е ква музика има в таралясника ти --чалга нали ?--така си и знаех .
    с тези песни на Азис дето толкова ги харесваш ше си караш само стари бмвета -таралясници .
    Виж Дачиа Логан си е друго нещо ---ти в румъния ходил ли си?знайш ли за кво става вапрос?