Last news in Fakti

10 Септември, 2005 11:58 16 081 1

Две x Три

  • honda fr-v

Преди двайсетина години много от американските автомобили (а и някои руски) имаха цяла предна седалка. Двама плюс водача отпред е някък тесничко, но пък в много ситуации е уютно. В света на съвременните четириколесни това интериорно решение се среща доста рядко. Темата на настоящият материал обаче засяга именно подобен миниван - разполагащ с три отделни седалки отпред и три отзад. Става дума за Honda FR-V. Като се върнем малко назад ще стане ясно, че японците не са открили топлата вода. Подобна схема на креслата има и в далеч по-старата Multipla на компанията FIAT. Въпреки всичко FR-V е компактен ван с шест места, който не впечатлява с екстравагантност, цената му не е ниска, но пък от друга страна качеството му е прецизно по японски, а интериорът - доста функционален. Този недотам типичен автомобил е оборудван с 1.7-литров бензинов двигател, а модификацията на която акцентираме е с най-ниско ниво на екипировка.

Екстериор

Първото, което прави впечатление са добре заоблените и аеродинамични форми. Хубавото е, че това не е само оптическа измама. Обтекаемостта на автомобила е много добра за кола от този клас, а ефектните предни светлини придават стремителност и едновременно с това елегантност. Отзад светлините са с модерни форми, но не може да се каже, че са авангардни. Именно те внасят, нужното за подобен род четириколесни, спокойствие. Цялостната обтекаема форма е лишена от излишни елемнти и на пътя FR-V изглежда естествен. Трябва да се отбележи фактът, че на живо японският миниван изглежда доста по-впечатляващо отколкото на снимки. Ветроупорното стъкло е сравнително голямо, което осигурява перфектна видимост на водача. Страничните също не са малки, а ефектната задна хромирана лайсна завършва външния стилен, и същевременно некрещящ облик на FR-V. Въпреки че е създаден върху платформата на "паркетния" всъдеход CR-V, миниванът превъзхожда по вътрешни габарити доста от алтернативите си, което е важно за автомобили от този клас.

Интериор


Основното преимущество на FR-V е функционалният салон. Шестте седалки са разположени на два реда - по три. Средните са почти аналогични що се касае до удобство с останалите. В салона можете да правите всевъзможни трансформации, като отделните кресла могат да се демонтират, да се превръщат в масички, да се регулират в различни посоки. Като цяло седалките са малко твърди, но имат добре развита странична поддръжка и са сравнително ергономични. Основният им недостатък е, че са по-тесни от стандартните, но няма как да е иначе. Арматурното табло е доста стилно и същевременно екстравагантно.

Основните уреди са стандартни и информативни, а високата позиция на водача му осигурява перфектна видимост на пътя и добро самочувствие. Скоростният лост е разположен в леко изпъкналата част на средната конзола. Лостчето е малко и контактува с таблото посредством метална полусфера - решение познато от модела на Volvo S60. Багажният обем може да варира доста, което е нормално за еднообемен автомобил. Тези вариации естествено са за сметка на седящите места. Освен с обем багажникът впечатлява и с функционалност. Различни по размер "жабки" способстват за значително по-добро подреждане на товара, а подът е абсолютно равен. За комфорта на водача и пасажерите допринася и богатото базово оборудване, качеството на отделните детайли и тяхната перфектна сглобка. Лек недостатък е недбрата шумоизолация на салона.

Двигател и ходови характеристики

Най-малкият бензинов агрегат е с мощност 125 к.с., което е доста повече от "кончетата" на сходните алтернативни мотори. Той предлага много прилична динамика, като единственият му недостатък е, че децибелите му на по-високи обороти са повече от нормалното за подобен род мотори. Иначе, благодарение на четирите клапана на цилиндър, икономичността е много добра, а ускорението, доускорението и еластичността превъзхождат доста от конкурентите.

Окачването също е много добро. То, в голяма част, е заимствано от това на всъдехода CR-V (McPherson отпред и сдвоени щанги с реактивна тяга, отзад). Возията може да се определи като твърда, но стабилността, особено в завои е отлична. Стандартно се предлагат системите ABS и EBD. За добрата маневреност на минивана съществена роля играе сервоусилителят на волана, който е с променливо действие спрямо оборотите на двигателя.

Цена

Това е един от основните минуси на японския мини ван. Цената е доста по-висока от тази на алтернативите. Какво обаче получавате за тези пари. Отлично качество, много по-богато базово оборудване от това на конкурентите, надежден и динамичен двигател и нестандартна компонировка на седалките в салона. Можете да намалите крайната цена с 20% при положение, че притежавате фирма регистрирана по ДДС. С други думи, ако не робувате на доказаните европейски аналози, фен сте на японската марка и ви допада разработката FR-V, знайте че няма да останете разочаровани.

Honda FR-V 1.7 PGM-VTEC
Плюсове
1. Качеството на изработка е изключително прецизно.
2. Двигателят впечатлява с динамика, превъзхождаща повечето алтернативи, като наред с това е икономичен.
3. Багажното отделение е функционално и практично.
Минуси
1. Въпреки богатото базово оборудване цената на японския мини ван е значително по-висока от тази на алтернативите.
2. Двигателят е малко по-шумен при високи обороти.
3. Заради разположението си седалките не са в състояние да предложат оптимален комфорт.

 

Honda FR-V 1.7 PGM-VTEC
Технически характеристики
Двигател
Четирицилиндров, редови
четири клапана на цилиндър
Работен обем
1 668 куб. см.
Максимална мощност
92 Kw/125 к.с. при 6 300 об./мин.
Максимален въртящ момент
154 Нм при 4 800 об/мин.
Скоростна кутия
механична, петстепенна
Степен на сгъстяване
9.9 : 1
Маса на единица мощност
11.2 кг/к.с. (15.2 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 285
1 810
1 610
Междуосие
2 680
Маса, кг

1 395

Допустимо натоварване, кг
495
Обем на багажника,л.
439 - 1 049
Вместимост на резервоара, л
58

Разход на гориво:
градско
извънграско
комбиниран

9.3 л/100км
6.5 л/100км
7.5 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
12.3
Максимална скорост
182 км/ч.
Гуми
195/65 R15
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
дискови

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 40 320

 

Базово оборудване
Авариен клапан за прекъсване на горивото, ABS + EBD, Спирачен асистент, Подглавници за всички места, Система за самодиагностика на електронните възли в автомобила, Странични предпазни въздушни възглавници за предните две места, Трети централен стоп, Допълнително обезопасяване във вратите срещу страничен удар, Предпазни въздушни възглавници за предните две места с по два пиропатрона електронно контролируеми в зависимост от силата на удара, Имобилайзер вграден в централния компютър, Атермично предно стъкло, Регулировка на волана във височина, Параболични фарове регулируеми от шофьорското място, Оборотомер, Осветление в багажното отделение, Хидравлично усилване на волана с регулируемо налягане в зависимост от оборотите, Тонирани стъкла, Датчик за външната температура, Дигитален часовник, Централно заключване с дистанционно управление, Отваряне на капака на резервоара от шофьорското място, Щора на багажното отделение, Регулируема по височина, в наклон и дълбочина шофьорска седалка, Звуков сигнал за забравени светлини, Шест индивидуални седалки, Средна предна седалка трансформираща се в подлакътник, масичка или в малко шкафче, ISOFIX, Многостепенни предни чистачки с регулируем интервал, Ел. предни стъкла, Ел. задвижвани и отопляеми асферични странични огледала, Сгъваеми задни облегалки 60/40, 4 тонколони +антена и аудио CD система, Странични огледала с вградени мигачи, Заден габарит за мъгла др.
Гаранция
3 години или 100 000 километра пробег
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Honda FR-V 1.7 PGM-VTEC
АЛТЕРНАТИВАТА
FIAT MULTIPLA
Работен обем
1 581 см3
Мощност

76 кВт/103 к.с.
при об/мин 5 750

Максимален въртящ момент
144 Нм
при об/мин 4 000
Габарити, мм
3994/1871/1670
Ускорение
12.6 сек
Максимална скорост
170 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско
11.1 л/100 км
7.2 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
32 221 лв.
Цени на някои екстри:


ABS
опция

Еърбег, 1 бр.

серийно
Климатик
опция
FORD FOCUS C-MAX0
Работен обем
1 798 см3
Мощност

88 кВт/120 к.с.
при об/мин 6 000

Максимален въртящ момент
165 Нм
при об/мин 4 000
Габарити, мм
4333/1825/1595
Ускорение
10.8 сек
Максимална скорост
193 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

9.7 л/100 км
5.6 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
29 783 лв.
Цени на някои екстри:


ABS
серийно

Еърбег, 2бр.

серийно
Климатик
опция
KIA CARENS
Работен обем
1 594 см3
Мощност

75 кВт/102 к.с.
при об/мин 5 750

Максимален въртящ момент
141 Нм
при об/мин 4 700
Габарити, мм
4493/1748/1609
Ускорение
14.6 сек
Максимална скорост
170 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

10.2 л/100 км
6.8 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
28 983 лв.
Цени на някои екстри:


ABS
серийно

Еърбег, 2 бр.

серийно
Климатик
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 4 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 RR

    1 0 Отговор
    Qool