В света на автомобилите е много важно не само да достигнеш до върха, а и да се задържиш там. При срещата между новия ML и неговия предшественик става ясно, че нищо не застрашава авторитета на щутгартския SUV, дори напротив. Новото поколение вече е причина за изживяването на т.нар. втора младост, при това успехът се очертава да е голям. Новата версия на този топ автомобил е вече факт и се продава у нас. Наборът от двигатели не е малък, но не и голям. Вариантите за избор на агрегат са четири - два дизела и два бензинови мотора. Темата ни третира по-слабия бензинов двигател, който всъщност е доста мощен и перфектно отговаря на динамичните изисквания, въпреки двутонната каросерия. С други думи ще си говорим за Mercedes-Benz ML 350 - автомобил, притежаващ неотразим дизайн, динамика и класически привкус.
Екстериор
Въпреки че като цяло външният вид е същият, разликите съвсем не са малко. Изменени пропорции и преосмислени детайли са в основата на промяната. Предшественикът в определени ракурси изглеждаше като масивен миниван. Сега обаче подобни асоциации не възникват. Това най-вероятно се дължи на увеличената дължина на каросерията и удълженото междуосие, които са повече съответно със 150 и 95 мм. Различно изпъкналите (в сравнение с предходния модел) надкалникови арки придават стремителен и агресивен облик на новия ML. Предните и задни светлини също са промемени, като вече са далеч по-стилни и изтънчени. Радиаторната решетка пък е основната иновация в предната част на автомобила. Като цяло екстериорът е по-агресивен и динамчно изглеждащ, но това не се отразява на класическия вид на ML.
Интериор
Салонът на иновацията много ясно демострира висша естетическа класа. Още при предшественика бе излишно да се оплаква човек от липса на пространство. Сега просторът е още повече, което значително увеличава удобството и функционалността. Така например пространството между предните и задната седалки се е увеличило с 15 мм и вече достига цифрата 880 - факт, доближаващ ML до параметрите на лимузина. Както предните, така и задните кресла впечатляват с повече удобство. С други думи, комфортът е като в петзвезден хотел. Багажното отделение също е правено с размах. Освен с огромния си обем то поразява с простототата на трансформация и множеството скрити, но доста удобни ниши. Едно от странните решения е разположението на скоростния лост, неговите габарити и форма. Лостчето е монтирано отдясно на кормилната колонка и е много сходно по размери и форма с това управляващо чистачките при много други автомобили. Всъщност то контролира с лекота седемстепенната автоматична скоростна кутия. Заради това решение обаче контролът на чистачките е изместен отляво и е разположен над лоста за пътепоказателите.
Това е и единственият недостатък, защото навигацията му е нетипична и направо неудобна. Уредите са доста авангардни, като са компилация от електронни дисплеи и аналогови циферблати. Основните са покрити с масивна козирка, информативни са и отчитат всички по-важни дейности на двигателя и помощните възли и агрегати. Централната конзола е зрително свързана с покритието на т.нар. тунел (мястото под което минава карданът). В обобщение трябва да кажем, че салонът е изменен до неузнаваемост, при това в положителна насока.
Двигател и ходови характеристики
Вече стана дума, че новият ML има на разположение четири двигателя. Дизеловите и по-слабият бензинов са V-образни шестцилиндрови, а топ агрегатът е V-образен осмак. Екипът ни се спря на шестцилиндровия бензинов мотор, който е с обем 3.5 литра. Предвид мощността и сравнително по-леката каросерия, трябва да признаем, че по динамика превъзхожда алтернативите си, особено що се касае до показателите доускорение и еластичност. Новост тук е седемстепенната автоматична трансмисия, разработена съвместно с фирмата Magna Steyr. Тя извършва смяната на предавките много гладко и без познатите от обикновените “автомати” прекъсвания. Тази комбинация е доста удобна в градски условия, където ML се чувства изцяло в свои води (като изключим габаритите, разбира се). Новото независимо окачване е унифицирано с това при R-класата и впечатлява с мека возия и доста добра сталбилност. Пневматичната система е опционна, но е изключително качествена и надеждна. Тя работи съвместно с пружините, като прави основните корекции по активното окачване. Иначе отпред инженерите са се отказали от т.нар. торсионно окачване. Заради самоносещата каросерия на новия ML теглото спрямо предшественика, който бе с рама, е намалено с 125 кг. Предаването е перманентно и на четирите колела, но диференциалите са без каквито и да било блокажи. За подобряване на сцеплението при екстремни ситуации в пресечена местност се грижи електронната система 4-ETS, Four Electronic Traction Support.
Тя обаче не предлага сигурността и надеждността на класическите всъдеходи, което прави ML по-слаб по отношение на проходимост.
Цена
Цената не е ниска, но за автомобил от такъв клас и с имиджа на трилъчевата звезда парите са оправдани. Принципно погледнато е доста висока и не по силите на средностатистическия българин. Като я сравним с тези на алтернативите обаче се вижда, че е в рамките на нормалното. Качеството на изработка е много добро, дизайнът - изключителен. Така че, ако сте фен на авангардните, но същевременно класически решения на марката Mercedes-Benz и можете да си го позволите - действайте.
Mercedes-Benz ML 350
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
V-образен шестцилиндров
четири клапана на цилиндър |
Работен обем
|
3 342 куб. см.
|
Максимална мощност
|
200 Kw/272 к.с. при 6 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
350 Нм при 2 400 - 5 000 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
автоматична, седемстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
10.7 : 1
|
Маса на единица мощност
|
7.6 кг/к.с. (10.3 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 788 1 911 1 815 |
Междуосие
|
2 915
|
Маса, кг
|
2 060 |
Допустимо натоварване, кг
|
770
|
Обем на багажника,л.
|
551 - 2 070
|
Вместимост на резервоара, л
|
95
|
Разход на гориво:
|
15.2 л/100км
9.4 л/100км 11.5 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
8.4
|
Максимална скорост
|
225 км/ч.
|
Гуми
|
235/65 R17
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 115 286 |
Базово оборудване
|
ESP - електронна система за стабилност, ABS, BAS - спирачен асистент, ASR - система срещу буксуване, DSR - електронен регулатор на скоростта при спускане, перманентно задвижване на четирите колела, електронна система за контрол на тракцията, 4ETS, 7G-TRONIC - седем-степенна автоматична скоростна кутия с темпомат, електронен ограничител на скоростта, променливо сервоуправление, параболични външни огледала в цвета на купето, ел. регулируеми и ел. отопляеми огледала с вградени мигачи, тонирани в зелено стъкла, сигнализация за спадане налягането на гумите, автоматични светлини, фарове за мъгла, отопляеми дюзи на миещата течност за предното стъкло, брони и странични предпазни лайсни и дръжки в цвета на купето, имобилайзер, централно заключване с crash-сензор, алуминиеви джанти, комплект за поправяне спукани гуми на път, фронтални въздушни възглавници за шофьора и седящия до шофьора с многостепенна логика на отваряне, въздушни възглавници в предните врати, въздушни възглавници за страничните стъкла, атоматична климатична инсталация, борд компютър, мултифункционален волан в кожа, тапицерия комбинация плат/кожа, ел. регулируеми облегалки и височина на предните седалки, сервизен асистент, оборотомер, мултифункционален дисплей, термометър за външна температура, сигнализация за нивото на маслото охладителната и миещата течност, бутони за избор на предавка и скоростен лост на кормилната колона, радио CD и 8 колони, електрически стъкла, механично регулируема ос на волана, сигнализация за непоставени колани на предните места, 5 броя 3-точкови предпазни колани предните с двустепенен ограничител на силата, подлакътник с жабка и дюзи за въздух за задните места, поставки за чаши, мрежи за багаж в облегалките на предните седалки и в краката на пътника, разделена задна седалка, закопчалки за детски столчета на задната седалка, контакт (12V) за предните и задните места и товарното отделение, декоративни елементи от алуминий и др .
|
Гаранция
|
Две години без ограничение на пробега
|
Цените са за България с включени мита, такси, акциз и ДДС
|
Mercedes-Benz ML 350
|
|
АЛТЕРНАТИВАТА
|
|
BMW X5
|
|
Работен обем
|
2 979 см3
|
Мощност
|
170 кВт/231 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
300 Нм
при об/мин 3 500 |
Габарити, мм
|
4666/1872/1707
|
Ускорение
|
8.5 сек
|
Максимална скорост
|
206 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
17.5 л/100 км
10.3 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
101 900 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS+ESP
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
NISSAN MURANO
|
|
Работен обем
|
3 498 см3
|
Мощност
|
172 кВт/234 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
318 Нм
при об/мин 3 600 |
Габарити, мм
|
4770/1880/1705
|
Ускорение
|
9.2 сек
|
Максимална скорост
|
200 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
17.2 л/100 км 9.5 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
105 615 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS+ESP
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
PORSCHE CAYENNE
|
|
Работен обем
|
3 189 см3
|
Мощност
|
184 кВт/250 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
310 Нм
при об/мин 2 500 - 5 500 |
Габарити, мм
|
4782/1928/1699
|
Ускорение
|
9.1 сек
|
Максимална скорост
|
214 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
17.6 л/100 км 10.6 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
110 691 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS+ESP
|
серийно
|
Еърбег, 8 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА