Last news in Fakti

9 Юли, 2005 07:48 1 247 0

Хамъроубиец

  • international cxt

Какво може да тегли ремарке от 6 тона, да мине през Hummer като Волга през полско фиатче и да завладее завинаги въображението на "дечица" над 20, на които им липсват игрите с камиончета в пясъчника? Вероятно това са се питали в маркетинговия отдел на американския производител на тежкотоварни автомобили International Truck&Engine Corp., докато не им хрумнало да предложат на ръководството да пусне "гражданска" версия на един от влекачите на компанията под формата на... пикап. Чудовището бе показано за първи път през септември миналата година на може би най-удачно за целта място - в Тексас. От тогава насам щатските знаменитости се чудят дали да не последват примера на актьора Аштън Кътчър, по-известен като гадже на Деми Муур, и да зазимят Hummer-ите си. Младокът бил забелязан да стоварва - и това е най-точната дума - децата на приятелката си пред училище с гиганския камион.

International CXT произхожда от съешаването на 20-тонен влекач от моделното семейство 7000 и други тежкотоварни камиони на компанията, използвани в строителството, армията и боклукчийските фирми. Платформата му е заета директно от сметоизвозващите автомобили и снегорини на International, както впрочем и дизеловият двигател DT466 с мощност 220 к.с. и максимален въртящ момент от 732 Нм. Зад абревиатурата в името му се крие Commercial Xtreme Truck. Наскоро това съкращение даде название на цяло семейство екстремни пикапи, които да запълнят "нишите" в по-"малките" класове облагородени камиони за богаташи. След CXT се появиха RXT (Recreational Xtreme Truck) и MXT, като "М"-то в заглавието на последния вероятно ще да значи "Мини"...

CXT разполага с перманентно задвижване на четирите колела, може да тегли три пъти повече товар от който и да било сериен пикап и разполага с пневматични спирачки без аналог в света на леките автомобили. За да се осигури що-годе прилична автономност на животното, конструкторите му са предвидили резервоар с обем 265 литра.

Кабината на гиганта оползотворява целия си простор по най-добрия и разточителен начин. Петте седалки се поръчват поотделно, за да отговарят на изискванията на собственика по отношение на цвета, формата и възможностите за промяната є с помощта на пневматика. По поръчка се подбира и видът на вградените в тях екрани. Вторият ред може да се изпълни и като сгъваем диван, който се превръща в легло. Списъкът с опциите се допълва от DVD-плейър с широкоекранен телевизор, който се спуска от тавана, сателитна система и камери, които се монтират отвън, за да улеснят видимостта.

Празен, International CXT тежи колкото два Hummer-а, а пълното му работно тегло достига 11 800 кг. Цифрата е внимателно подбрана. Това са точно 25 999 паунда, а за возила над 26 001 според щатското законодателство се изисква професионална книжка. Кабината се извисява на почти три метра над платното и дори в "пълно бойно снаряжение", водачът има видимост с минимум метър повече над останалите участници в движението.

Въпреки това онези, които вече са се качвали на мастодонтския пикап, твърдят, че не се кара никак лесно. Движи си се като същински влекач, а седалките на пневматични амортисьори само затвърждават това впечатление. Най-въодушевен от новата придобивка на американския автомобилен пазар както обикновено бил всепризнатият маниак на подобни екстремални возила Джей Лено. Пред списание "Попюлар меканикс" телевизионният водещ споделя следните впечатления: "Когато отидох с CXT до тъща си, която живее малко по-надолу по улицата, и навлязох в алеята пред къщата установих, че на покрива имало футболна топка. На края на деня пък открих една Toyota Prius размазана на предното стъкло..."

Цените на International CXT стартират от $93 000 за най-"голата" версия на чудовището. Въпреки това много знаменитости вече са си поръчали голяма част от 500-те бройки, които ще бъдат произведени през тази година. Само Аштън Кътчър не понесъл бъзиците на приятелите си за боклукчийското потекло на CXT и решил да продаде така скъпия му пикап.

Технически характеристики
International CXT, 2005 г.

Двигател:
дизелов, шестцилиндров, редови, четири клпана на цилиндър, разположен надлъжно отпред, модел DT466, производител International Truck&Engine Corp.

Работен обем:
7 678 см3

Максимална мощност:
162 кВт (220 к.с.)

Максимален въртящ момент:
732 Нм при 1 200 об./мин.

Скоростна кутия:
петстепенна автоматична Allison Automatic 2500 HS, задвижване на четирите колела, двустепенна раздатъчна кутия

Габарити, дължина/височина:
6 553/2 743 мм

Маса:
11 800 кг

Джанти:
Polished Aluminum Wheels

Гуми отпред/отзад:
11R22.5 Goodyear Tires (Dual Rears)

Максимална скорост:
не се съобщава

Разход на гориво, в градски условия/пресечен терен:
не се съобщава

Резервоар:
265 литра

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА