Last news in Fakti

17 Март, 2016 11:17 117 185 70

Знаете ли, че М-ките на BMW започват от Ford?

  • ford-
  • bmw-
  • m-
  • нерпаш
Знаете ли, че М-ките на BMW започват от Ford? - 1

Днес подразделението BMW M е едно от най-успешните имена в автомобилната индустрия, но знаете ли, че всичко започва от Ford...

В края на 60-те години на миналия век на върха в автомобилните състезания е Ford. Тяхната агресивна политика по отношение на състезателните коли води до уникалните четири поредни победи в 24-те часа на Льо Ман, както и до успехи във Формула 1 с двигателя Cosworth DFVV8. Успехите за Ford са навсякъде - от Америка до Европа.

През 1969 година британското подразделение на Ford работи над рали програмата на марката, а немското - над разработката на т.нар. туринг автомобили. В резултат на това британците вадят рали версията на Escort, а немските им колеги превръщат спортно изглеждащото двуврато купе Ford Capri в истински доминант, носещ обозначението Capri RS 2600.Знаете ли, че М-ките на BMW започват от Ford?

Въпросната кола Capri RS 2600, дебютирала през 1970 година, е дете на Йохан Нерпаш, който малко след това става ръководител на спортното подразделение на Ford в Кьолн. Преди това Нерпаш е пилот на Porsche и даже печели трето място в 24-те часа на Льо Ман. След успеха обаче той напуска моторните спортове, но остава в автомобилната индустрия.

Измененията, които Нерпаш прави по стандартния Ford Capri са уникални за онова време и превръщат колата в истински звяр на пистата. Двигателят получава още мощ за сметка на по-големи бутала (от 2.6 литра до 2.8 и впоследствие до 2.9), като наред с това се работи над олекотяване на каросерията. Стъклопластовите каросерийни панели, както и промененото окачване и спирачна система правят колата да тежи само 950 килограма, като в същото време мощността нараства до 280 конски сили. Така Ford Capri се оказва един от най-леките и същевременно най-мощни автомобили на стартовата решетка.

И успехите не закъсняват. Колата печели немския туринг шампионат, след което и европейския, като унищожава конкуренцията и в състезанията за издръжливост в Група 2. За да пусне обаче леката и мощна машина в състезания, на Нерпаш се налага да направи и цивилна версия, която да се произведе в тираж от минимум 1000 бройки. Така се ражда и култовото Capri RS 2600. Колата не е с пластмасови панели, липсват масивните брони, но си остава все така бърза. Интересът към нея е толкова голям, че от Ford произвеждат цели 3000 екземпляра.

И докато екипът на Ford в Кьолн се занимава с това да изчислява броя на победите на знаменитото Capri, то в Мюнхен специалистите от BMW търсят начин да спрат победите на Ford. Тогавашното им предложение в Група 2 е 2800CS, което има почти същата мощност, но е значително по-тежко и по-бавно. Машините на баварците отстъпват по всички параграфи на тези на Ford, за което красноречиво говори факта, че през 1972 година от 16 състезания, Ford печели 13.Знаете ли, че М-ките на BMW започват от Ford?

В разгара на този опустошителен за BMW сезон обаче баварците отправят едно "неприлично" предложение на Нерпаш, който явно няма как да откаже и заедно с неговия технически директор Мартин Брайнгарт напускат Ford и започват работа в BMW. Този ход е изключително успешен за BMW, защото още през следващата 1973 година баварците печелят убедително шампионата. Това става благодарение на създаденото от Нерпаш BMW 3.0 CSL. Тази кола се явява силно модифицирана версия на 2800CS - автомобилът, който до преди година нямаше никакви шансове срещу Capri

Това са легендарни дни за туринг шампионатите и по-конкретно за Ford и BMW. Битките между двете марки са на живот и смърт, а техните автомобили са управлявани от легенди като Джеки Стюарт, Емерсън Фитипалди, Джоди Шектер, Джеймс Хънт, Ники Лауда и много други светила от Формула 1.Йохан Нерпаш

Нерпаш успява да издейства хомологация и на цивилната версия CSL. Автомобилът с гигантски спойлер обаче е изключително скъп за времето си. Той е оценен на 6899 британски лири, което по цена го приближава до колите Aston Martin. Цената на този "батмобил" превишава с 2.5 пъти тази на Jaguar E-Type с V12. Всичко това добре показва колко скъп е бил за BMW целия проект за надмощие над Ford.

Ръководството на Ford не може да си позволи да харчи подобни средства и постепенно BMW-тата се превръщат в доминант по пистите. Но, както се вижда, всичко започва зад стените на Ford, където Нерпаш (със своя талант и всичко останало) разработва формулата за превръщането на стандартен автомобил в печеливш състезателен болид.Знаете ли, че М-ките на BMW започват от Ford?
Епилог. Ако ви е интересно да узнаете какво се случва с Capri след напускането на Нерпаш, то колата постепенно остава в историята, въпреки напъните на новото ръководство да я съживят. Новите експерти така и не успяват да се преборят с недозавиването на автомобила. А що се отнася до Нерпаш, то той изживява девет много добри години в BMW. След като докарва своята програма до Група 5, той се отказва от предно моторното BMW 3.0 CSL в полза на абсолютно новата концепция за централно разположен двигател. Става дума за култовото М1.Знаете ли, че М-ките на BMW започват от Ford?

За съжаление именно неговото "новородено" му изиграва лоша шега, защото той сключва договор за сътрудничество с Lamborghini, които по същото време банкрутират. Това отсрочва появата на М1, а когато колата е готова, състезателните правила са вече съвсем други. Автомобилът М1 на практика е със същия редови шестцилиндров мотор като този на 3.0 CSL. Нерпаш се опитва да убеди ръководството на BMW за разработка на нов V8, който впоследствие да се използва във Ф1, но този план не се харесва от ръководството на BMW. Задържането на М1 пък е основателна причина за шефовете на баварската компания да уволнят "бащата на М-ките".


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Миташки

    24 0 Отговор
    Супер е историйката. Бравос!
  • 2 Никой

    19 0 Отговор
    Има хора на които просто им е вродено:) Страхотна е историята!
  • 3 Караиванов

    20 0 Отговор
    Уникална статия. Поздравления.
  • 4 Сиджимко

    1 9 Отговор
    Какво е М-пакет ?

    Коментиран от #11

  • 5 кроко

    11 2 Отговор
    Браво за статията! Само една много важна подробност не се казва - успеха на BMW-то идва основно от факта че за разлика он стандартния модел, този е с алуминиеви панели и съответно много по-лек.
  • 6 FastDriver

    15 3 Отговор
    Въпреки, че се интересувам от историята на моторните спортове не съм знаел точно тази история. Качествен материал! Убеден съм, че автора има и доста подробности по тези проекти, но ги е спестил за да не отблъсне "широката "публика.
  • 7 onq s konq

    17 58 Отговор
    БМВ е най великата фирма на света и никога не е догонвала някои особено па форд!!!Даже напротив!!!Сички искат като БМВ ама не може щото трябва ъкъл!!!Ние дето караме БМВ знаеме за какво става въпрос!!!Колата е идеална и всява респект навсякъде!!!Като изляза от глуха улица сичко ми спира и чака да мина а не като с някоя тоьота дето никои не те бръсне за сушена слива!!!БМВ е престиш и никога не е догонвала които и да е даже напротив-все нея я гонят ама не става!!!

    Коментиран от #9, #10, #12, #13, #17, #32, #49, #50, #51, #68

  • 8 давидя

    18 14 Отговор
    Копие в сърцето на всички бмв фенове. Колко болка ще се излее сега хахаха. Иначе, поздравления за статията.
  • 9 давидя

    5 9 Отговор

    До коментар #7 от "onq s konq":

    POKLON!!!1111
  • 10 кроко

    17 6 Отговор

    До коментар #7 от "onq s konq":

    Понеже си силно неграмотен, в написаното от теб има противеречия относно "догонванията", ама.... важното е да си вярваш!
  • 11 968М

    9 6 Отговор

    До коментар #4 от "Сиджимко":

    когато едно БМВ изглежда добре а няма душа!
  • 12 шруум гъбков

    27 5 Отговор

    До коментар #7 от "onq s konq":

    ти си пълен .......... ако си мислиш, че заради каруцата, която караш някой те бръсне за слива...
  • 13 шруум гъбков

    27 12 Отговор

    До коментар #7 от "onq s konq":

    Да караш 25-годишно бмв и да се гордееш е същото като да ч.каш 70-годишна плеймейтка и да се хвалиш...

    Коментиран от #14

  • 14 Петко

    11 13 Отговор

    До коментар #13 от "шруум гъбков":

    Със сигурност е по добре от колкото да караш нова Дачия Задръстър!
  • 15 Някой там

    16 2 Отговор
    Чесно да ви кажа много интересна статия!! Благодаря!! А на всички турбо газари дето спорят живи и здрави. И аз карам БМВ но това не ме прави бог не ме интересува колко респект всява колата и дали ще е бмв или не искам като седна да ми е широко да ми е удобно и да има прилични екстри според зависи годината и серията така че дали ще е 25-годишно бмв-то като си го пазиш и подържаш ще го караш с кефи като си балък ще ч.каш бабите ппс. имам и опел кадет един от малкото 1.4 моно инжекция и според теб тази кола не струва но съм 10000% сигурен че има по малко ремонти по нея отколкото по твойта кола дишай.
  • 16 Господин ГОСТ

    2 20 Отговор
    страшна статия направо прекрасна добре че немците не знаят от каде са трьгнали че ще почнат да си кьсат дипломите. Евала на историка замалко да ти повярваме. Продалжавай скоро може да снимаш и филм за форд и бмв. Откадето произхожда форда оттам си и ти от някое смотано село ТРАКТОРИСТ - ИСТОРИК
  • 17 Гоуст

    16 8 Отговор

    До коментар #7 от "onq s konq":

    Ти си типичен представител на БМВ - неграмотен, надменен

    Коментиран от #23

  • 18 7777777

    11 13 Отговор
    Ало, onq s bmvkonq, а какво правиш зимъска когато сняг забръска с това задно предаване? Да не я държиш в гаража и да и се радваш само, а лятото да ходиш от в къщи до центъра на кафе за да те видат с каква кола си? И вземи да се ограмотиш малко!

    Коментиран от #20

  • 19 гост

    14 3 Отговор
    Аз не знам с какво на някои им пречи статията. И статистиката да погледнете, пак същото ще прочетете. През въпросните години, които се посочват, Форд наистина е бил водеща марка в състезанията и БМВ въобще не е могло и на пръста да му стъпи. Какво толкова се засягате, чудя се. Просто тогава истината е била тази. Не значи, че сега Форд са по-хубави коли от БМВ.
  • 20 мдаа

    12 2 Отговор

    До коментар #18 от "7777777":

    още едно плямпало без книжка...мдааа те и автобусите и камионите стоят в гаражите през зимата

    Коментиран от #27

  • 21 баттошо

    6 7 Отговор
    много поздрави на всички завиждащи на БМВ,то е ясно че тия които не карат БМВ

    Коментиран от #22

  • 22 давидя

    1 2 Отговор

    До коментар #21 от "баттошо":

    Ooo, баттошо ... NASTAXXNAXXXX!!!!1111
  • 23 Fake

    6 6 Отговор

    До коментар #17 от "Гоуст":

    Бате точно защото кара бмв ще му е трудно да те разбере....
  • 24 Жокея

    10 11 Отговор
    Вие които карате BMW сте дърти комплексари. Разбираш от коли колкото и от телескопа Хъбел. Умствения ти потенциал е точно толкова респектиращ колкото и колата ти - 115 коня и няколко умряли магарета.
  • 25 Гоуст

    6 8 Отговор
    Ами хората са си го казали. БМВ е диагноза
  • 26 Stoich

    13 7 Отговор
    Почти всички, които карате БМВ сте сектанти с диагноза. Ти на всичкото отгоре си неграмотен. Сипвай газчица за 10 лв., пускай чалгата, пък каквото стане...
  • 27 999

    3 5 Отговор

    До коментар #20 от "мдаа":

    Простотия и гол задник не можеш да скриеш така,че използвай истинското си име не се срамувай ние си те знаем. Хайде сега на паша.

    Коментиран от #28

  • 28 мдаа

    4 3 Отговор

    До коментар #27 от "999":

    Напротив моето момченце, и двете можеш да ги скриеш, ама не ти е изсъхнало млякото по устата за да знаеш как! Хайде сега стисни една-две пъпки, за да успокоиш пуб.-хормончетата си.

    Коментиран от #39

  • 29 бонзо

    10 1 Отговор
    В историята на автомобилостроенето има много подобни обрати... хората ще говорят глупости защото не са запознати с историята на любимата им марка !
  • 30 Гошко

    4 8 Отговор
    Знаех си аз че има нещо гнило при трибуквените недоразумения, ама чак да тръгват от Форд ..... Нещо като АМГ на Мерцедес да тръгва от Фиат ....
    хахахахахаххахахаха
    Айде очакваме на таз годишния събор на бееееееее ...мве най-бърза кола да е Таврия .... :D
  • 31 НЕ ГОРИ МАСЛО

    3 3 Отговор
    НАЙ НАДЕЖДНАТА КОЛА КОЯТО СЪМ ИМАЛ Е ЕСКОРТ 1.8 d 300000 км само с текуща потдръжка .Продадох я и още я карат ????!!!!::::

    Коментиран от #48

  • 32 Кобрата

    7 2 Отговор

    До коментар #7 от "onq s konq":

    така си е
  • 33 Леле леле

    1 5 Отговор
    То затова са такива изгнили тарги хаха
  • 34 Някой

    12 6 Отговор
    Стига с тая омраза към БМВ. Не знам какво ви става. Само хейт навсякъде.Плювате , говорите и после се качвате на Голфа или Астрата и си мислите че карате кола. БМВ - М е серията по която се оценяват всички останали. Моля ви се да не се заблуждаваме!

    Коментиран от #35

  • 35 AMG

    4 6 Отговор

    До коментар #34 от "Някой":

    Смени си дилъра! Качвам си се на АМГ-то и ме боли за смешните ти бмвта

    Коментиран от #38

  • 36 tost

    5 4 Отговор
    Трола с коня кара Форд с ембемата на бе ен ве ;),направо паднах от каруцата, голем смех :)))))))))))
  • 37 Роман Ценов

    0 1 Отговор
    Добра информация.
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 999

    0 4 Отговор

    До коментар #28 от "мдаа":

    Поредното доказателство,че си много бос, цитирах ти народна поговорка но ти се изкара по голям и от народната мъдрост а това може да направи само доказан неграмотник.Що се отнася за "моето момче" и "пубертета" сигурно мога да ти бъда и баща но аз такива простотии не мога да сътворя. Събирай г......й дружината и отлитайте.

    Коментиран от #44

  • 40 Msux

    7 3 Отговор
    Много ги заболя бмв феновте, тук в коментарите има много болка :)

    Коментиран от #45

  • 41 Хикса

    4 0 Отговор
    Страховита статия. Еваларка
  • 42 Vasik Atanasova

    5 1 Отговор
    ТОВА ЧЕРНОТО БМВ Е МНОГО КРАСИВО

    Коментиран от #47

  • 43 GSI 16V

    8 0 Отговор
    И от мен еваларка за статията, златни автомобили, златни години.

    Браво.
  • 44 тъй

    3 0 Отговор

    До коментар #39 от "999":

    ей това че се обясняваш те прави пъпчив пубертет,.. малко мило момченце! Ти не разбра ли,че ние батковците пишем поговорките...ходи да сучеш и лягай....преди аз да съм го направил и станал татко ти....хахахаххаа малък симпатяга!

    Коментиран от #52

  • 45 МБоклук

    0 4 Отговор

    До коментар #40 от "Msux":

    Де бре?
  • 46 МоТо

    1 1 Отговор
    Г-н Славчев,

    Моите почитания за тази така интересна статия,проверявам в момента дали не сте направили превод,но дори и да е така -пак много добро попадение -интересни моменти от Историята.интригуващи,браво!
    Може да продължите да ни радвате с подобни "шукарни" истини за автомобилната спортна История!
  • 47 МоТо

    1 2 Отговор

    До коментар #42 от "Vasik Atanasova":

    Atanasova,
    Един път да сме на едмо мнение - очите ми останаха !
  • 48 МоТо

    1 2 Отговор

    До коментар #31 от "НЕ ГОРИ МАСЛО":

    Маниии..., с чугунения блок и чугунена глава,май така беше - стар предкамерен дизелак - вярвам ти - бяха малко тромави за моя вкус - карал съм една такава на познат,но такива "железни" дизелаци няма вече,има комън фейл!
  • 49 МоТо

    7 2 Отговор

    До коментар #7 от "onq s konq":

    Кон,
    Караш ме да се смея доста,но поне си постоянен-"Завинаги БМВ!" На колко години си,не си длъжен да отговаряш , аз съм на 45- доста коли са минали през мен- вкючително и от любимата ти марка,има време ще разбереш че колата коята караш-това не е фактор с който да се олицетворяваш(амплоато ти)!
    Постскриптум:
    Не очаквай обаче да ти спирам или да "всяваш" респект у мен като минаваш с БМВ , ( :),още се смея!),карай с респект към всички ,тогава ще "тежиш" повече,това е моя съвет!
    Няма да ти кажа какво карам (имам две - купени чисто нови),но късмет и човечност на пътя!

    Коментиран от #53

  • 50

    3 2 Отговор

    До коментар #7 от "onq s konq":

    Кончев, купил си дизелов Форд с японско турбо......
  • 51

    1 2 Отговор

    До коментар #7 от "onq s konq":

    ......забравих италианската комън рейл система за впръскване........
  • 52 999

    0 3 Отговор

    До коментар #44 от "тъй":

    Обяснителният режим го правиш ти а не аз. Що се отнася за писането то вие др...ш.....ците /батковци/ сте неграмотни и не може те да пишете,това го доказваш редовно.
  • 53 CL 500

    2 1 Отговор

    До коментар #49 от "МоТо":

    МоТо, какво е туй бе човек; ...доста коли са минали през мен... ?!?
    Добре ли си сега? Предполагам всеки път си се възстановявал, не е шега да те блъскат толкова пъти. Надявам се не съдиш за даден автомобил само по начина как те е блъснал, т.е. минал през теб :-)

    П.С. Пийс ;-) , просто ми стана смешно и не се стърпях ;-)

    Коментиран от #54, #55

  • 54 тъй

    1 0 Отговор

    До коментар #53 от "CL 500":

    Ей сега вече ми харесваш! хахахааа
  • 55 МоТо

    0 2 Отговор

    До коментар #53 от "CL 500":

    Виж ЦЛ,+ "тъй'
    "Остроумни" лигльовци като вас ,сори, но на такива "воните",съм виждал достатъчно в живота!
    Да дойда да те напердаша !?убеден съм че ще мога ,не са ви научили на добри маниери в семейството ,за съжаление!


    Коментиран от #56, #57

  • 56 тъй

    0 0 Отговор

    До коментар #55 от "МоТо":

    Леко бе човек, живота е красив! Толкова гняв не е на добре....кажи Омммммммммм...и дишай!
  • 57 CL 500

    1 0 Отговор

    До коментар #55 от "МоТо":

    МоТо, стига бе, човеко! Усмихни се и недей да пердашиш хората. Нали знаеш, че характеристика на интелигентния човек е да може да се самоиронизира.
    Гледай весело и не се впрягай за глупости.

    П.С. Ако съм те засегнал, сорри! Не предполагах, че ще се впрегнеш и ще пердашиш :-)

    Коментиран от #59

  • 58 опсмопсус

    4 10 Отговор
    КЪДЕ СТЕ БЕ, бе ен ве фенове, тая статия ви мушна под баламатума бе!
    Веднага си продайте кенефите, създадени не от инжинерна мисъл, а от завист!

    Коментиран от #61, #62

  • 59 МоТо

    0 3 Отговор

    До коментар #57 от "CL 500":

    Чак пък гняв?!
    Винаги човек може да научи още нещо -например че плоските шеги не те правят да изглеждаш по-оригинален и не се наричат самоирония:)!
    Добре - Пийс,бабо Пийс!

    Коментиран от #60

  • 60 CL 500

    4 0 Отговор

    До коментар #59 от "МоТо":

    Надявах се ти да подходиш със самоирония към написаното от теб, а не да се впрягаш, не че аз съм бил самоироничен.
  • 61 пой

    7 2 Отговор

    До коментар #58 от "опсмопсус":


    От къде разбираш толкова много, като нямаш кола?
  • 62 Трифонов

    26 2 Отговор

    До коментар #58 от "опсмопсус":

    Абсолютно нищо написано в тази статия няма връзка със заглавието й. Ей това е единнствено верният коментар на написаното, който си заслужава да бъде направен. Автомобилите и автомобилните компании не падат от небето. Тях ги правят хората. И точно както и във всяка друга сфера, така и в областта на автомобилостроенето, има ограничен брой гениални специалисти, които са познати на всички. Инженери, дизайнери, мениджъри и т.н. Те, както и всички ние, непрекъснато се стремят да си намерят по-добра работа - по-добре платена, с по-добри условия на труд, с по-добри переспективи за развитие и т.н. Ето защо тези хора непрекъснато сменят отборите. Абсолютно нищо общо няма Нерпаш с М дивизията. Просто в един определен момент талантът и способностите му са били забелязани и съответно заплатени по достойнство от БМВ. И както виждаме, в момента, в който компанията е преценила, че е взела всичко, което е могло да бъде взето от него, просто го е освободила. Направил е CSL и М1, като провалът от бизнес гледище именно на последното, е грандиозен. Успехът на една компания, в това число и на една автомобилна компания, се крие в способността на мениджърите, които я управляват, винаги да взимат правилните управленски решения, които да я държат на челни позиции в съответния бранш. Именно последното прави БМВ един от най-съществените автомобилни производители на всички времена. Сътресенията и проблемите през годините споходиха всички. Те се сливаха, поглъщаха и бяха погълнати. Други просто фалираха. БМВ продължава да бъде независима компания, която произвежда единствено и само премиум абтомобили. И от всички производители на такива на пазара, именно БМВ стои най-добре. Хората, които управляват тази компания са просто хора, които знаят какво правят... без съмнение по-добре от всички останали. Наемат, освобождават... както във всеки друг бизнес, така и в този - това са нормалните неща. Какви традиции и каква славна история си имал в миналото има значение САМО ако имаш бляскаво настояще, защото единствено на последното могат да се градят очакванията за бляскаво бъдеще. А това вдига цената на акциите и на компанията.
    P.S. И само последен щрих - Нерпаш е немски инженер, учил в Германия, работил в Германия... Изобщо възпитаник на немската школа и представител на немската инженерна мисъл. Т.е. много по-основателно би било изказването, че спортните успехи на Форд през 60-те години на ХХ в. се дължат на немската инженерна мисъл, а не на американската. Което, макар и вярно, вече изобщо не е важно. Защото, както казах по-горе, славното минало има значение само ако се радваш на славно настояще... А Форд днес просто нямат такова!
  • 63 шруум гъбков

    5 6 Отговор
    Сега ми се изясни картинката, безпомощността на беемве-тата на сняг произлиза от фактът, че циганин, пчела и форд зимата не работят
  • 64 Стаматов

    7 4 Отговор
    Към Трифонов
    Абсолютно точен и верен коментар от човек запознат с моторспорта, подкрепям
  • 65 Друг Гост

    3 2 Отговор
    Добре че от БМВ са платили на човека че да им направи колите да приличат на нещо. А повечето фенове няма смисъл да ги коментираме мозъка им е колкото аспиринче до чертичката. В днешно време рядко се срещат истински коли говоря за дизайн. Марки като Мерцедес БМВ Ауди и много други всичките им модели изглеждат еднакво само големината е различна. Нямат никаква идентичност което е много жалко.
  • 66 Гошо

    1 0 Отговор
    Честно по ТЪПО и подвеждащо заглавиене можахте ли да измислите... То е ясно че го правите с цел посещения на статията и съответно сайта Ви ама много е пошло дори и за Вас!
  • 67 бравобе

    0 0 Отговор
    BMW-стите да не си продадат BMW-тата сега. То голям удар по егото си е това :D Направо си е удар под кръста. Сума ти народ няма да спи спокойно тази вечер.
  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Венци

    0 1 Отговор
    Хора вие не сте добре...
    За какво спорите за какво се нареждате...
    Карал съм бмв сега карам форд...ми да ви кажа и двете коли си имат и + и -...
    Важното е да се чувствате добре...
    Естествено има знаечение и цената...но повярвайте не винаги тя определя качеството !
    Вземете едно бмв 2010 и едно мондео 2010г.
    Давам пример..направте една съпоставка , ако имате възможност покрайте едната после другата ?!?!?! После пак говорете !
    И нека се научим да сме толерантни на пътя...а не
    - Като изляза от пресечката с БМВ-то и всички ме чакат щото излъчвам респект !
    И ако се нареди един фокос rs и трябва да си ходиш ;)
    Всеки кара кола според нуждите , парите и предпочитанията си ;) всичко хубаво на всички :)
  • 70 Бмв фен

    0 1 Отговор
    Много тъпа история бмв и форд нямат нищо общо.
    Как така решиха,че точно от форд идват м-ките.
    Пълни глупусти