С разпадането на Великата Съветска Социалистическа Империя много хора неоправдано се отдръпнаха от най-крупния производител на “източни” возила - гигантът АвтоВаз. Малцина вярвяха, че след краха на плановата икономика, руският концерн ще успее някога да се отърси от носталгията по изгубените сигурни пазари. Някои пък стигнаха и по-далеч, предвещавайки скорошния крах на мастодонта. Времето обаче опроверга скептиците, тъй като братушките не само оцеляха, а в последно време правят и сериозни опити да загърбят скучното минало на автомобилите с емблемата на Lada.
Доскоро бе немислимо да се говори за руски автомобил без карбуратор. “Братушките” обаче се усъвършенстват непрекъснато, макар и с недотам бързи темпове, и сега извадиха на пазара новата си “спринцовка”. Познатата ни “десетка” вече е с иновационен двигател, снабден с модерна система за директно впръскване на горивото или иначе казано инжекцион. С този доста по-модерен агрегат, както вече стана ясно, е оборудван моделът 21101, който също е претърпял малки козметични подобрения. Именно тази кола е обект на настоящия материал. Тя вече се продава у нас и естествено, екипът ни направи обстоен тест-драйв на версията 21101 1.6i.
Екстериор
Няма да се спираме подробно на външният вид, тъй като корекциите са минимални. Добре позната ни “десетка” впечатлява със заоблени форми, подобрено качество на сглобката и липса на заден спойлер. Той е премахнат с цел повишаване на пасивната безопасност, както и за оптимизиране на визията на седана. За сметка на това на задното стъкло е монтирана ефектна диодна трета стоп светлина. Като цяло версията 21101 впечатлява с приличен дизайн, сравнително добро изпълнение на сглобката и липса на каквито и да било излишни детайли.
Интериор
Ако очаквате футуристичен дизайн, екстравагантност и нестандартни решения в салона на вашия автомобил, то Lada не е за вас. Ако обаче искате практичност, функционалност и информативност, обърнете внимание на модификацията 21101. Всички уреди са аналогови, разположени на очакваните от вас места. Новост е дигиталният километраж, който е интегриран в добре познатия ни скоростомер. Седалките обаче са оптимизирани с цел подобряване на комфорта. Те са по-меки, а тапицерията с която са покрити е по-фина и значително по-добре изглеждаща. Подглавниците също са променени, но това се прави с цел повишаване на безопасността при евентуален удар. Отзад също е просторно.
По отношение на вътрешно пространство 21101 превъзхожда доста от преките си конкуренти. Функционалният багажник е с голям отвор. Недостатък се явява сравнително бедното базово оборудване, но предвид цената коментарът е излишен.
Двигател и ходови характеристики
Качествата и динамичните характеристики на 1.6-литровата “руска спринцовка” съвсем не са за пренебрегване. Новият агрегат се справя със сравнително лекото купе много добре, като при това е и доста икономичен. Що се отнася до "хищните му по-възрастни роднини”, представлява отличен вариант за оптимално съотношение между експлоатационни характеристики, здравина и икономичност. Новост в моторния отсек е наличието на катализатор, доближаващ още повече продукцията на “братушките” до изискванията, валидни за Стария континент.
Шофирането на автомобила не представлява никакъв проблем. Управлението е достатъчно леко, едновременно с това директно и прецизно. Превключването на предавките е съвсем меко, което не винаги е така при руски автомобил.
С окачването си 21101 заслужава определението комфортен автомобил. Возията е по-скоро мека. Въпреки това колата преминава стабилно през остри завои, дори с висока скорост. Задницата би могла да ви изненада с неподчинение само в особено екстремно взимане на завоите. Работата на амортисьорите се долавя в купето, което малко понижава общия комфорт.
Много добро впечатление прави каросерията като цяло. Усуквания почти не могат да се усетят. Не толкова добри са спирачките. Те не са снабдени със стандартната вече ABS, но въпреки това си вършат работата нелошо.
Цена
За хищни погледи на купувачите може да се погрижи цената на Lada 21101. 1.6-литровата инжекционна модификация струва 11 700 лева, която дори предвид бедното оборудване, е сред най-атрактивните предложения в този сегмент на нашия пазар. Дизайнът сигурно ще е един от малкото недостатъци, които ще изтъкне пред вас нежната ви половина. Но ако искате непретенциозна и евтина за обслужване кола, наблегнете на разума, а не на емоциите.
Lada 21101 1.6i
|
Плюсове
|
1. Познатата ни “десетка” вече е с иновационен двигател, снабден с модерна система за директно впръскване на горивото и предлагащ отлична динамика. 2. При модела 21101 е подобрена безопасността при евентуален челен и страничен удар. 3. Отново заради безопасността е премахнат задният спойлер, факт доближаващ още повече “десетката” до евро стандартите. 4. 1.6-литровата инжекционна модификация е с цена 11 700 лева, в която дори и да не се включва богато оборудване е най-атрактивното предложения в този сегмент на нашия пазар. 5. Външният вид на автомобила се характеризира с предимно заоблени форми, компактност и сравнително добра аеродинамика 6. Качеството на отделните детайли и на самата сглобка е значително подобрено. 7. Много добро впечатление прави каросерията като цяло. Усуквания почти не могат да се усетят. 8. Управлението е достатъчно леко, едновременно с това прецизно. |
Минуси
|
1. Базовото оборудване на руския автомобил е доста по-бедно от това на алтернативите. 2. Дори и като допълнително оборудване не се предлага ABS - факт отслабващ донякъде ефеkта на спирачките. 3. В задния пасажерски отсек облегалката е разположена под доста неудобен ъгъл спрямо седалката. |
Lada 21101 1.6i
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
четирицилиндров
два клапана на цилиндър |
Работен обем
|
1 595 куб. см.
|
Максимална мощност
|
59 Kw/80 к.с. при 5 500 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
118 Нм при 3 200 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, петтстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
10.0: 1
|
Маса на единица мощност
|
12.8 кг/к.с. (17.3 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 265 1 680 1 420 |
Междуосие
|
2 492
|
Маса, кг
|
1 020
|
Допустимо натоварване, кг
|
475
|
Обем на багажника,л.
|
400
|
Вместимост на резервоара, л
|
43
|
Разход на гориво: |
8.8 л/100км
5.4 л/100км 6.2 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
12.7
|
Максимална скорост
|
170 км/ч.
|
Гуми
|
175/70R13
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови барабанни |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 11 700 |
Базово оборудване
|
Оборотомер, предни ел. стъкла, задни ел. стъкла, антена, брони в цвета на купето, поставки за чаши, тонирани стъкла, калобрани, делима задна седалка, подлакътник на задната седалка, диодна трета стоп светлина, триточкови предпазни колани, централно заключване, тасове, дигитален километраж, боя металик катализатор, пластмасови обезшумителни капаци в двигателния отсек и др.
|
Гаранция
|
Една година без ограничение на пробега
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Lada 21101 1.6i
|
|
АЛТЕРНАТИВАТА
|
|
FORD FOCUS
|
|
Работен обем
|
1 596 см3
|
Мощност
|
74 кВт/100 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
143 Нм
при об/мин 4 000 |
Габарити, мм
|
4360/1699/1447
|
Ускорение
|
11.0 сек
|
Максимална скорост
|
180 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
9.3 л/100 км 5.5 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
26 709 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
няма
|
Еърбег, 2 бр. |
серийно
|
Климатик
|
няма
|
FIAT ALBEA
|
|
Работен обем
|
1 596 см3
|
Мощност
|
76 кВт/103 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
147 Нм
при об/мин 4 000 |
Габарити, мм
|
4186/1730/1490
|
Ускорение
|
9.9 сек
|
Максимална скорост
|
180 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
11.5 л/100 км 6.5 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
21 950 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
1 367 лв.
|
Еърбег, 2 бр. |
серийно
|
Климатик
|
1 477 лв.
|
TOYOTA COROLLA
|
|
Работен обем
|
1 598 см3
|
Мощност
|
81 кВт/110 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
150 Нм
при об/мин 4 800 |
Габарити, мм
|
4180/1710/1475
|
Ускорение
|
10.2 сек
|
Максимална скорост
|
190 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
9.0 л/100 км 5.9 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
31 769 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 tini
15:43 08.09.2011
2 Written
"mobile.bg не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани."
Ето за това тук няма други коментари по темата.
15:43 08.09.2011