Last news in Fakti

15 Януари, 2005 09:07 1 011 0

Северноамериканско международно изложение (ДЕТРОЙТ)

  • детройт-
  • изложение

Lexus LF-A

На Севрноамериканското автомобилно изложение триумфира и един истински “ферариубиец” с японски паспорт. Удоволствието на четири колела е разработено от Lexus и носи названието LF-A. Засега все още не е ясно кога почитателите на азиатския “ураган” обаче ще могат да се сдобият с него и дали това изобщо ще е възможно някога, тъй като засега скоростната резачка е единствено със статут на концепткар. Двигателят на новата гордост на Lexus LF-A е V-образен, осемцилиндров, с работен обем 5.0 литра. Осигуряваната от него мощност е 500 к.с. Максималната скорост, която четириколесното гарантира, пък е повече от впечатляваща - педалът на газта “издиша” едва, след като скоростомерът отчете 320 км/ч.

От компанията-производител анонсират намерението си LF-A евентуално да се предлага с две различни трансмисии. За почитателите на истинското спортно шофиране е предназначена шестстепенната механична скоростна кутия, а за по-мързеливите баровци, които си падат по по-олекотения начин за управление, е предвидена и четиристепенен автомат.

Dodge Charger

В Детройт от пепелищата възкръсна още една легенда. Dodge дебютира с новото поколение на модела Charger. Автомобилът се очаква да бъде разпространен в дилърските центрове на компанията в началото на следващата година, като модел 2006-а. Подобно на своя оригинален предшественик, новият Charger ще бъде типичен представител на американските “мускулести” коли.

Chrysler Firepower

С представянето на футуристичната разработка Firepower в Детройт, Chrysler зашлеви нова мощна плесница в лицето на конкуренцията. Моделът прилича донякъде на класиката Viper на Dodge, но само в известна степен. За разлика от V-образния десетцилиндров двигател на “усойницата”, Firepower е екипиран с новия V-образен осемцилиндров HEMI мотор с работен обем от 6.1 литра. Максималната мощност на агрегата е 425 к.с.

По предварителни данни, Chrysler Firepower ще бъде в състояние да развие максимална скорост на движение от около 300 км/ч и да се ускори от 0 до 100 км/ч за около 4.5 секунди.

Jaguar Advanced Lightweight

Гранд от класата на старата британска марка Jaguar едва ли би могъл да пропусне шанс за доказване на традициите и славата си като този в Детройт. По тази причина компанията дебютира в Детройт с последната си концептуална разработка Advanced Lightweight. Според “бащите на проекта” създаденият от тях екземпляр е носител на типичните за Jaguar висок лукс и качество в съчетание с отлична динамика и перфектно поведение на пътя.

За да предложат на клиентите си действително най-доброто, конструкторите от Jaguar използват за техническа база на своята най-нова студия част от решенията и компонентите от актуалната към момента луксозна лимузина Jaguar XJ.Концепткарът е “дарен” от създателите си с перманентно задвижване на четирите колела. Монтиран е и двигател с работен обем 4.3 литра. Агрегатът е V-образен, осемцилиндров, а гарантираната с него максимална скорост е над 300 км/ч. Advanced Lightweight е оборудван и с автоматична трансмисия, като окачването е регулируемо. В салона е осигурен достатъчен комфорт и простор. Всъщност при направата на интериора дизайнерите залагат на подчертаното спортно усещане. Изобилието от качествени материали и прецизно изработени детайли определено пасва на аристократичния имдж на марката. Кожата, хромът и дървените апликации перфектно си пасват с подреденото и практично арматурно табло.

Силен плюс е и това, че багажният отсек на автомобила предлага място за доста повече от една дамска чанта и плик за писма - нещо типично за останалите возила в този клас. При Advanced Lightweight е предвидено солидно за подобен автомобил пространство за пренос на товари.

Mazda MX-Crossport

На американска земя Mazda дебютира за пореден път пред широка публика с поредната си концептуална разработка. Моделът носи наименованието MX-Crossport и ще прави “компания” на новите за пазара на Северна Америка Mazda 5 и Mazda Speed 6. MX-Crossport представлява дизайнерско решение, което демонстрира вижданията на компанията за моделната є гама на близкото бъдеше. Като цяло, автомобилът притежава всички качества, които могат да бъдат изисквани от четириколесно превозно средство.

Външният вид на колата подсказва за динамични качества, а габаритите говорят за добър вътрешен комфорт и добра вместимост. Концептуалната Mazda MX-Crossport е широка 1 930 мм, висока е 1 630 мм, а междуосието й е 2 795 мм.

Dodge Magnum

От няколко години насам марката Dodge не крие амбицията си да обогати рязко моделната си гама, като дори нещо повече - през следващите три години се очаква да се появат най-малко 25 изцяло нови модела. Флагманът, който постави началото на амбициозната ера се нарича Magnum RT, а през тази седмица посетителите на Северноамериканското моторшоу разполагат с възможността да му се порадват отблизо.

Първоначално се очакваше след появата му на пазара топверсията на модела да бъде оборудвана с легендарния 5.7-литров HEMI-агрегат, който печели завидна слава на резачките на компанията, произвеждани през 60-те години на миналия век.Конструкторите на Dodge обаче шокираха всички в Детройт, след като оповестиха, че мощното сърце вече е с работен обем от 6.1 литра! Понастоящем халата гарантира още по-перфектна динамика за Magnum RT, като го катапултира от 0 до 100 км/ч за впечатляващите 5.4 секунди.

Едва ли пък някой очаква нещо друго от мотор с мощност 425 к.с.!

Ford Fairlane

Гигантът Ford със сигурност предизвика много завист сред конкуренцията с откриването на автомобилното изложение в Детройт, тъй като наследниците на Хенри Форд просто надминаха себе си и щандовете им привличаха посетителите с нестандартните и причудливи возила, изложени там. Пример за такова е и студията Fairlane.

Возилото разполага с доста атрактивен дизайн и разбира се с така предпочитания от американците надъхан двигател. Стилният външен и вътрешен дизайн, както и високата функционалност на интериора определено правят впечатление.

Това, което предизвиква истинското удивление е фактът, че салонът е разделен на три отделни “класи”. Във втора класа се вози... самият притежател на Fairlane. И тук разкошът е подобаващ, но истинските баровци всъщност се намират на двата “трона” зад него, където първата класа налага и едновременно с това предлага нужния стандарт. Ако пък ви предложат да се повозите в третокласното отделение на сгъваемите малки столчета най-отзад на автомобила, то значи определено не сте симпатичен на човека, отправил предложението.

Jeep Gladiator

Още от края на миналата година Jeep обещаха истинска моделна офанзива през 2005-та. Явно американците решиха да поставят славното начало още по време на изложението в Детройт, където около техния боец с впечатляващо название Gladiator, се събира сериозна публика. Това пък красноречиво говори, че компанията отново е намерила точния и верен път към сърцата на своите почитатели.

Пикапът носи характерните за марката външни черти, съчетани освен това с голяма доза новаторски идеи. Типичен пример за последното са двойките врати, отварящи се на 180 градуса. Освен с респектиращо мускулест външен вид, Gladiator може да се похвали и с адекватен двигател.

Под предния капак е монтиран 2.8-литров четирицилиндров турбодизелов агрегат, който е в състояние да мобилизира при необходимост максимална мощност от 163 к.с. Предавателната кутия на концептуалния за момента модел е механична.

Kia Ria

Дебютантът е с почти изцяло променена визия, междуосието му е увеличено, а новата гама двигатели предлага не само по-динамично поведение на пътя, а и значително по-добра горивна икономичност от тази на настоящата модификация.

Отвъд Океана автомобилът ще се предлага във вариант с 1.6-литров четирицилиндров бензинов агрегат, докато клиентите на Стария континент ще разполагат с много по-богат избор. Последният е увеличен до три агрегата - към 1.6-литровия бензинов са добавени 1.4-литров бензинов и 1.5 литров дизелов.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА