Last news in Fakti

26 Октомври, 2009 11:21 8 102 5

Renault Megane Grandtour

  • renault megane-
  • grandtour-
  • megane hatch-
  • laguna

Спорт за семейството

Новото попълнение в линията Megane е оптимално съчетание  от спортна визия, практичност и динамика

Повечето мъже, попадащи в категорията “бракуван”, са наясно, че за семейството е нужен предимно практичен автомобил. Голям процент от тях обаче не спират да мечтаят за возило със спортна визия и не могат да се примирят с реалността, че трябва да управляват скучноват компактен ван например. Новото предложение, което до голяма степен разрешава този проблем, идва от Renault, които извадиха на пазара Megane Grandtour. Това е четвъртият модел от обновеното семейството на Megane, който излиза на пазара след версиите Hatch, Coupe и Grand Scenic. Автомобилът съчетава елегантен и динамичен стил с изключителна практичност и сериозна товароносимост. Моделът се произвежда в завода на Renault в испанския град Паленсия, на същите поточни линии, където се сглобяват версиите Hatch и Coupe. Той вече е и на нашия пазар, а версията, на която решихме да акцентираме, беше оборудвана с уникалния 1.9-литров дизел и високото ниво на оборудване Privilege. Ето и нашето становище по въпроса след обстойния тест-драйв, който направихме.

Екстериор

Още от пръв поглед возилото се различава от стандартните компактни комбита. В сравнение с Golf и компания (виж алтернативите) новият Grandtour е значително по-хармоничен и с подчертано спортна осанка. Отвън автомобилът изглежда стегнат и компактен, а хубавото е, че това почти не се отразява на вътрешното пространство. Интерес представляват задните светлини, които са доста по-различни от тези на останалите модели от линията Megane. Освен това по-дългото с 60 мм междуосие на Megane Grandtour, сравнено с това на Megane Hatch, осигурява балансирано излъчване и съразмерни пропорции на автомобила. Погледната в профил, колата впечатлява с обтекаеми и динамични линии, нехарактерни за повечето компактни комбита. Предната част е доста сходна с останалите представители на модела, като по този начин се запазва търсената съвсем умишлено фирмена идентичност.

Интериор

Пътническият отсек и особено неговата предна част почти не се различават от версиите Hatch и Coupe. Материалите са качествени, сглобката също. Паразитни шумове в купето няма, а просторът е оптимален. Интерес представлява арматурното табло и най-вече скоростомерът. Той е кръгъл и по форма наподобява аналогов циферблат, но всъщност е електронен дисплей. Скоростта се отчита с големи цифри, като стрелка липсва. Това е едно от задължителните авангардни решения, присъстващи във всички модели на френската компания. Що се отнася до втория ред седалки, те са удобни, като мястото за краката е напълно достатъчно за комфортно пътуване на пълноръстови пасажери.

Багажникът е функционален и поразява с доста голям обем. В стандартно положение на седалките вместимостта му е 524 литра, което е с цели 119 повече от товарния отсек на хечбека. При свалени седалки кубическите дециметри могат да достигнат 1 595, а максималната дължина на товарното пространство - 2 550 мм. Тези цифри, както и силно повишената товароносимост, би трябвало да са достатъчни, за да ви убедим в практичността и функционалността на автомобила. Основният недостатък при новото комби е сходен с този при версията Coupe и е свързан със задното стъкло. Заради динамичната екстериорна визия и снижаващия се назад таван задното стъкло е малко и не предлага добра видимост за водача. Всичко останало е без забележки като не трябва да се пропуска факта, че нивото на оборудване, както и предлаганите опции, превъзхождат това на голяма част от преките конкуренти на модела. Като пример ще дадем функционалната вградена навигационна система Carminat TomTom. От останалите опции интерес представляват картата за достъп  Renault “Свободни ръце”, автоматичното централно заключване, след като водачът с картата се отдалечи от автомобила, както и автоматичната паркинг спирачка.

Двигател и ходови характеристики
Неведнъж е ставало дума за дизеловите двигатели на Renault и за тяхната оптимална уравновесеност между динамика и икономичност. Що се отнася до последния показател, трябва да сте сигурни, че това е един от най-икономичните агрегати (сравнен с алтернативи със сходен обем и мощност). Последното твърдение се опира изцяло на личен опит, тъй като е известно, че официалните разходни норми, давани от производителя, невинаги съвпадат с реалните.
Относно динамиката трябва да кажем, че агрегатът, който разполага само с по два клапана на цилиндър, се справя завидно със сравнително лекото купе. Управляемостта също е подобрена, но тя определено отстъпва на тази при Laguna. Все пак това е автомобил от по-нисък клас. Като заключение може да се каже, че Grandtour притежава добро пътно поведение, отлични мерки за безопасност и икономичен и същевременно динамичен двигател.

Цена

Особено атрактивна. Като се има предвид и богатото базово оборудване, трябва да се каже, че в ценово отношение Megane Grandtour е сред лидерите в класа си. Още нещо, което не е за пренебрегване - някои от версиите ползват данъчен кредит (възможност за приспадане на ДДС) и по този начин цената на базовата модификация може да стартира от 24 125 лева.

 

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Двигател:                                                                     Редови четирицилиндров

                                                                                   два клапана на цилиндър

Работен обем                                                                                 1 870  куб. см
Максимална мощност                                      96 Kw/ 131  к.с. при 3 750 об/мин.
Максимален въртящ момент                                         300 Нм при  1 750 об/мин.
Скоростна кутия                                                             шестстепенна механична
Степен на сгъстяване                                                                                 16.6:1
Маса на единица мощност                                               10.9 кг/к.с. (14.9 кг/Kw)
Габарити:
                                        дължина    4 559 мм
                                       широчина     1 804 мм
                                       височина     1 469 мм
Междуосие                                                                                            2 701 мм
Маса                                                                                                      1 432 кг
Допустимо натоварване                                                                                 н.д.
Обем на товарния отсек                                                                    524 - 1600 л
Вместимост на резервоара                                                                            60 л
Разход на гориво:        
                                         градско    6.2 л/100км
                                      извънградско    4.4 л/100км
                                       комбиниран    5.1 л/100км
Ускорение:        
от 0 до 100 км/ч, сек                                                                                     9.8
Максимална скорост  км/ч.                                                                           205
Гуми отпред/отзад                                                                            205/55 R16
Спирачки отпред/отзад                                                     дискови вентилирани/

ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА

Цена                                                                                                39 900 лв.
Базово оборудване

ABS, електронна система за екстремно спиране AFU, ел. разпределител на спирачното усилие EBV, Eлектронна система за динамичен контрол на траекторията ESP, система за тракшън контрол ASR, система против недозавиване CSV, Автоматично активиране на аварийните светлини при внезапно спиране, шест въздушни възглавници, система за закрепване на детската седалка ISOFIX, темпомат, паркинг асистент, ел. стъкла, електрохромно огледало за обратно виждане, чистачки регулируеми според интензитета на дъжда, сензори за дъжд и светлина, отопляемо задно стъкло с чистачка, датчик за външната температура, странични отопляеми ел. огледала асферично от страната на водача, допълнителни фарове за мъгла, функция Follow me home, електронен имобилайзер, централно заключване на вратите при движение, карта Renault “Свободни ръце” за дистанционно заключване/отключване на автомобила и безключово стартиране на двигателя, борд компютър, сервоусилител на волана, регулируем по височина и в дълбочина волан, жабка с осветление, централна предна конзола с интегриран подлакътник, мрежа за задържане на багажи, осветление и в багажника, регулируеми във височина предни  седалки, двузонален климатроник, цветна GPS навигационна система Carminat TomTom с 5.8''’ вграден екран, лети джанти, хромирани надлъжни релси на покрива, кожен волан, топка и маншон на скоростния лост, тапицерия - текстил / кожа  и др.
Гаранция
 3 години или 100 000 километра пробег
Цените на модела и алтернативите са за България с включени такси и ДДС


АЛТЕРНАТИВИ

FORD
FOCUS SPORTBREAK
HYUNDAI
I30 SW
VOLKSWAGEN
GOLF VARIANT
Работен обем    1 998 см3
Мощност    100 кВ/136 к.с.
при об/мин    4 000
Въртящ момент    320 Нм
при об/мин     2 000
Габарити    4468/1839/1501 мм.
База    2 640 мм.
Ускорение    9.5 сек.
Макс. Скорост    203 км/ч.
Разход на гориво:
Градско    7.2 л/100 км.
Извънградско    4.6 л/100 км.
Цена на модела с ДДС:
Ghia    39 400 лв.
Цени на някои екстри:
ESP    опция
Еърбег 4 бр.    серийно
Климатроник    серийно
Работен обем    1 991 см3
Мощност    103 кВ/140 к.с.
при об/мин    4 000
Въртящ момент    305 Нм
при об/мин    2 000
Габарити    4475/1775/1520 мм.
База    2 700 мм.
Ускорение    10.7 сек.
Макс. Скорост    205 км/ч.
Разход на гориво:
Градско    7.3 л/100 км.
Извънградско    4.4 л/100 км.
Цена на модела с ДДС:
Style    42 459 лв.
Цени на някои екстри:
ESP    серийно
Еърбег 8 бр.    серийно
Климатроник    серийно
Работен обем    1 968 см3
Мощност    103 кВ/140 к.с.
при об/мин    4 200
Въртящ момент    320 Нм
при об/мин     1 750 - 2 500
Габарити    4534/1781/1504 мм.
База    2 578 мм.
Ускорение    9.7 сек.
Макс. Скорост    210 км/ч.
Разход на гориво:
Градско    6.5 л/100 км.
Извънградско    4.1 л/100 км.
Цена на модела с ДДС:
Comfortline    45 864 лв.
Цени на някои екстри:
ESP    опция
Еърбег 6 бр.    серийно
Климатик    серийно



Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бат Пешо

    13 17 Отговор
    Френска кола ли е - бегайййййй
  • 2 бат Вальо

    16 11 Отговор
    точно тази е много по-готина от голфа
  • 3 бАТ пИЩОФ

    9 2 Отговор
    Много неподготвени хора има по-темата за френските коли, но за сметка на това на всякъде по форумите за коли са изказват. И защо все с Голф се сравняват колите не мога да разбера - т.е. имам извастни съмнения: преди войната Хитлер възлага на Порше да изобрети народна кола и той конструира не безизвестния VW Бръмбар, на който фактически наследник става Голф. Самите немци създават ореол на качество около него поради шовинистически и сантиментални чувства, като не подлагам под съмнение техническите познания на инженерите им изобщо и все още не дават дума да се каже срещу VW със всичките му подразделения и в Германия, и в Чехия и в Испания/но все пак ги степенуват, като Голф и Пасат са непобедими, както и Ауди разбира се/. Поради това колите все "немогат" да изпреварят качествата на Голфа, като се има пред вид, че в голяма степен те са и субективно посочени от немците, според тяхното усещане и предпочетания. Но всеки модел е различен и сам за себе си - не че му липсват качества, но може да са различни от тези на VW и то не винаги в отрицателния смисъл. Немците нищо не говорят например за зле представилия се модел Голф3. Или за това, че до скоро дизеловите им мотори си тракаха откровено и скоро въведоха комън рейл, и то все още на във всички модели. И, че поради това да не паднат на колене, продължават да си го кръщават TDI, защощо комън рейл не е немска абривиатура/защото като тип хранене не е измислен от немците, а от италианците и доразработен от същите тези французи/ и т.н. и т.н. И много ме кефят хора като кажат "Мани го френското или италианското", а колко още страни правят автомобили? И пак ще кажа: в най-големия автомобилен пазар - САЩ, най-добри са японските коли, а в Германия от немските по-добри няма. Да се чуди човек?
  • 4 HRISTO

    4 3 Отговор
    IMAT MEKA VOZIQ INA4E SA PULNI BOKLUCI PAK DE DIZELOVITE DVIGATELI SA IM ZDRAVI
  • 5 PlimP

    2 0 Отговор
    mom4eta, 6e gi tarsim starite koli ama niama da gi ima, starite verni ku4eto deto varviat s vsiakakav vid gorivo stiga da zapali :D, edno vreme e bilo lux da ima6 tapiceria pliu6 i da ima6 izkustvena koja po vratite i tabloto, sia vseki bi4i iako plastmasa 6toto e eftiniika, kato im vidi6 nedodqlanite paneli po interiora i ti se presira :X, ne mi se misli kak 6te izglejdat teia "ka4estveni" vozila sled 20g. upotreba(malko me samniava da dojiveiat i 15g.)edinstvenoto hubavo e, 4e sa novi i deto se vika, vse 6te iskarat 150Tkm bez da ima seriozni povredi