Last news in Fakti

20 Юни, 2016 11:31 53 806 67

В АвтоВАЗ обмисляли ново "Жигули"

  • автоваз-
  • lada-
  • ваз-2101-
  • копейка-
  • копейка-2-
  • vesta-
  • неокласика
В АвтоВАЗ обмисляли ново "Жигули" - 1

Легендарният ВАЗ-2101 може да бъде възроден с ретро дизайн и модерна механика, твърди руският сайт АвтоСливки. По неофициална информация в Толиати обсъждали целесъобразността на проект с името "Копейка-2" (така руснаците наричат първата "жигула"), който би могъл да популяризира марката и да привлече носталгично настроени купувачи.

Неокласиката щяла да бъде построена на платформата на Vesta и да се оборудва само с най-мощния двигател, с който разполага АвтоВАЗ в момента. По стара традиция моделът можел да бъде обозначен с кубатурата на 1.8-литровия мотор.

Новото "Жигули" трябвало да бъде готово в навечерието на 50-годишнината на Lada. Идеята била да бъде пусната пробна "юбилейна" серия и в случай, че тя постигне пазарен успех, да се пристъпи към едросерийно производство. Проекта "Копейка-2" одобрявал и шеф дизайнерът на АвтоВАЗ Стийв Матин.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гост

    20 1 Отговор
    Ако го пуснат така както изглежда и с приличен, но прост салон, надежден двигател, подлежащ на тунинг, то цена няма да имат. Познавайки новите им разработки и обещания, вероятно ще си остане само на скица, и Лада Хрей изглеждаше на снимки добре, но в действителност бе едно смешно Сандеро с евтина пластмаса вътре.
    Да я направят със задно, 150кс атмосферен и добро шаси, есп и абс задължително, климатик опция и това е. За цена до 10х. евро вероятно ще се купува, за повече едва ли.
  • 2 СТОЯН

    8 13 Отговор
    нова идиотия.след новата стара газка сега и нова стара жигула :).не разбраха ли рашаните че 1970 мнина отдавна и огромна част от балъците дето купуваха тази каруца вече нямат зор да го правят?

    Коментиран от #4

  • 3 БЕЕМВЕ ПАУЪР

    3 15 Отговор
    УЖАС!
  • 4 Чичу Ади

    10 18 Отговор

    До коментар #2 от "СТОЯН":

    Те на това разчитат, носталгия към 1970. В днешно време все още има такива малоумници, на които можеш с часове да им говориш за комунизма и ще им текат лигите. Същото се получава унас на политическата сцена. Трамвай №5 и старата муцуна Ламбо....... не е като едно време! Докато има прости люде, ще има и измекяри. 2016 година да мисля да си купя нова Копейка за 20000 лв? Само ако са ме ударили 3 последователни гръмотевици. Че то има автомобили с повече екстри на 2-3 години за по-малко пари,а още по-важното е, че не са произведени в Блядия. Помня бащата имаше Лада 1500. На 80К км и прави основен ремонт, беше на 170К когато я предаде за чугун.

    Коментиран от #66

  • 5 водка

    7 13 Отговор
    Няма такива психопати, като руските алкохолици, 50 години да произвеждат един и същ автомобил и след, като го спряха за няколко години вече им липсва.
    Всеки народ сам заслужава съдбата си.

    Коментиран от #19

  • 6 Анонимен

    15 6 Отговор
    КАТО НЕ ХАРЕСВАТЕ КОЛАТА НЕ КОМЕНТИРАЙТЕ,ВСЕКИ СИ ИМА ВКУС !!!

    Коментиран от #13

  • 7 АЗЛК

    12 11 Отговор
    Ако пускат партида за БГ, може да възродят и Мототехника, а ние да се записваме и да чакаме по 15 години. Така циркът ще е пълен. Няма такива психопати.
  • 8 Бай Иван

    15 2 Отговор
    Би могло нещо да се направи като модел за България. Племенникът ми например за изгоряла крушка на автомобила си даде 118 лева т.е горе-долу половината от цената на жигула на старо. Стига автомобилите да са достатъчно евтини и здрави, като нищо могат и да се продават в България. Руснаците имат страхотни технологии. Проблемът е, че всичко е само за военните.

    Коментиран от #16

  • 9 АЗЛК гост

    12 2 Отговор
    Това че някой иска и може да направи съвременна кола на базата на стара визия нека да го направи.
    Има много примери, като:
    Fiat 500;
    Mini;
    WV и др.
    Ако се окаже надеждна, а също така и на цена съобразена с качеството защо да не ги караме в България.
  • 10 Волен Сидеров

    13 2 Отговор
    Красива е и изглежда изчистена и класически-ще има клиенти-само да е с голям двигател-за да е кефа на макс или само електрически.
    Азащо не и да си я произвеждаме тука-но пак ще има далавери като рено или ловешките или роувъра...абе все гладни управници-първо тях трябва да ги нахраним...
  • 11 xxx

    9 1 Отговор
    Ако платят на някой италианец да им направи дизайна (тя копейката и без това си е фиат) и заложат на семпъл вътрешен дизайн + задоволително качество може да им се получи.
    Със задно няма да е, просто защото нямат такава платформа. ясно е е няма да е 200 к.с., но пък може да излезе нещо приятно за окото и прилично за шофиране МПС, знае ли човек...
  • 12 Джими

    11 1 Отговор
    Хубава е!
  • 13 няко си там

    1 5 Отговор

    До коментар #6 от "Анонимен":

    значи приятелю ти изобщо нямаш вкус :Д

    Коментиран от #23

  • 14 правда

    9 1 Отговор
    Голям шофьор е баща ти,щом за 80К е успял да съсипе двигателя.Аз я карах до 193К и колата не даде никакви дефекти,продадох я и още я карат.А ти чичуууу ади си карай прогнилия гдрейски кош и си бъркай в носа.

    Коментиран от #18

  • 15 Гост

    10 1 Отговор
    Идеална е!

    На тези дето хейтят, КИА , хюндай, дачия и незнайно още какви марки, какви са били преди 5-10-20 години ? Но са намерили пазар и са се развили. Всяко начало и всеки опит е добър.

    Да седиш и да хейтиш само, обаче е катастрова!
    Ако не ви харесва, ОК...не купувайте. Имате право на избор. Нали това е свободата на пазарното общество. Уважавайте го и ако някой иска да кара жигула 2016, него го направи. Това пък е негово право и негов избор.

    После да няма, всички на изток са лоши и виновни за всичко, а в същото време....вие хейтите.

    Нека не се карат и хейтят хората. Просто се уважавайте! Нищо повече. Но политиката на демокрацията не търпи това. Нейната политика е "Или си с нас, или си против нас! "
    Така ми се струва.
  • 16 Ушанко

    4 7 Отговор

    До коментар #8 от "Бай Иван":

    Като бях малък и аз вярвах,че руснаците имат страхотни технологии, но само за военните.Сега съм голям и съм разбрал, че няма как руснаците да са технически гении, но в същото време не произвеждат дори четки за зъби като хората.
  • 17 ВИП АМГ

    0 3 Отговор
    giganta lada benz otnovo s nov model. evala
  • 18 Ушанко

    4 9 Отговор

    До коментар #14 от "правда":

    Тия 193 000км с бутане ли ги мина?Питам понеже не ми е ясно по ,,хубавото" време от къде си намерил толкова бензин.Иначе и аз като колегата знам много лади патасали на 70000км
  • 19 999

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "водка":

    Ти също.
  • 20 инструктор

    14 1 Отговор
    До №4 и всички ;разбирачи' на тема Жигули,ще кажа,че когато ги внесоха у България къде 1969 70г масово смениха старите Варшави,Москвичи Победа и тн с таксита -Жигули и същите изкараха по300 000 км ..................Пробег нечуван дотогава...............по онова време работех в ДАП/ Държавно автомобилно предприятие/ и зная това от 1 ръка ........Карах и 2 години държавно такси.......................
  • 21 Design

    2 6 Отговор
    Da zeme da napravqt tozi dizain po dobur che taq taliga shte izglejda kat nqkoe kitaisko kopie na Mini S
  • 22 Жигули

    7 1 Отговор
    Жигули не може да "патаса" (предполагам иска да кажа счупи) на 70 000 км. Първата ми кола беше Жигули 2101 - 1970 или 1971 година произведена. На болтовете по двигателя си пишеше FIAT. Аз я взех на 22-23 години и я карах още 12 години, продадох я в напълно изправно състояние с ГО и минат годишен преглед без забележки и платени данъци когато навърши 35 години (2005-6 година) за 550 лв. в прекрасно състояние на ..... 1 250 000 км. (зная за км защото я взех от мой братовчед който всяка година ходеше 2 пъти до Одеса с нея по работа, беше и правен директно 2-ри основен ремонт на двигателя в завода на Лада в Толиати точно преди да я купя от него. Велика кола си беше - вече не правят такива - не им е изгодно :).
  • 23 Анонимен

    4 1 Отговор

    До коментар #13 от "няко си там":

    ти пък много имаш
  • 24 от Източният Фронт

    8 0 Отговор
    ръшан мъсъл кар :) мяза на руски мустанг, не е лошо :) за нашите кратери са супер !

    Коментиран от #28

  • 25 БАЙ ГАН4О

    6 1 Отговор
    Кефи ме
  • 26 xXx

    7 1 Отговор
    Това трябва да излезе в продажба. Много добре изглежда.
  • 27 new damage

    4 1 Отговор
    супер идея. аз между другото отдавна си го мисля. толкова хора си купуват къде от носталгия къде заради просто обслужване такива коли. но това е яко. аз ще си купя такава наистина!!!
  • 28 хммммм

    2 0 Отговор

    До коментар #24 от "от Източният Фронт":

    Супер беше модел на Фиат с подсилено окачване, който продаваха на времето. За руските пътища друго нямаше и шанс. Така де, ако не вдигаш над 60 че с това меко окачване рискуваш на завоите. Задното предаване с всесезонните гуми които имаше тогава си беше доста адреналин на зима, но пък хората си социализираха като се съберат по канафките. Само че сега АвтоВАЗ е на Рено-Нисан, а Рено някак не са много известни със здраво окачване. Продължавамд а мисля че ако чоевек толкова държи е по-добре да си вземе Веста. Бюджетна, ама Дачия все пак.
  • 29 КЛАСИКА БРАТО

    3 1 Отговор
    Ммм СЛАДУРЧЕ. ЕЙ ТВА ТРЯБВА ДА СИ ПРАЯТ КВИ СТЕЕ ДАЧИИ И ПОДОБНИ МАМАЛИГИ.
  • 30 мъжкар

    2 2 Отговор
    В пълен противовес на всички негативни мнения относно руската автомобилна промишленост тове е бледо доказателство за възможностите на руснаците ТЕ МОГАТ И МНОГО ПОВЕЧЕ.Ако решат да вкарат малко повече пари за дизайн и нови автомобили вместо в разработки на оръжия могат да ударят в земята даже и някои от така наречените премиум марки.

    Коментиран от #32, #38

  • 31 onq s konq

    1 2 Отговор
    Те това "иделие" мо си го взема и да го паркирам до БМВ-то за подсилване на ефекта!
  • 32 antimediator

    1 3 Отговор

    До коментар #30 от "мъжкар ":

    Да не си на принципа: и л..но да е важното да е руско!
    Като толкова много ги хвалиш руснаците дето пет пари не дават за нас, скоро карал ли си някое руско возило?
    Да усетиш тръпката ,че ти разпада в ръцете!
  • 33 Divine

    0 1 Отговор
    Тук му е мястото да цитирам един готин колаж с моделите на BMW и Lada:
    "Създадена съвършена!"
  • 34 Боби

    2 2 Отговор
    До 20-годишна възраст - бмв, мергел, ауди, след 20-годишна възраст, като поумнее човек и спре да го вълнува гъзарията - японска машина..
  • 35 destilator

    1 0 Отговор
    Като знам , че последните модели на ВАЗ ги "обмисляха" повече от 20 /двадесет/ години , то тази рисунка се надявам да стане автомобил поне за 10 /десет/ години. Успех !
  • 36 гост

    0 0 Отговор
    Само японска кола може да изкара повече от руска - физика.
  • 37 гост

    1 0 Отговор
    Много е добра на снимка, важното е да е лека и да има хубаво управление. Та задължително трябва да е със задно, за да различна, а не сглобена само за фасон. Много хора биха си я купили, например тази външност с един 1,8 двг на рено със 120-140коня. Няма нужда от екстри, важното е да е пъргава, да се управлява добре и да е евтина. Омръзна ми от все по-тежки коли, все по-скъпи и все по-ненадежди. Да й сложат един двигател пригоден за газ, да я предлагат готова с газовата. и от 15 до 20х.лв ще е чудесна кола. Трябва да е различна от Дачия, за да е търсена, а не да кажат, че това е поредната стратегия за кражба на коли: една платформа, различни тенекии , ала ФВ.

    Коментиран от #41, #52

  • 38 дестилатор

    2 0 Отговор

    До коментар #30 от "мъжкар ":

    Може и да могат , но не го правят. Факт е и важи дори за всяка една област , дори оръжейната. А вие вярвате в митове , бродещи от около 80-90 години. Продължавайте.
  • 39 КИРИЛИЦАТА

    1 2 Отговор
    СмЕх, голЕм смЕх. Мужиците не са мръднали от 64-та - FIAT 124. Можеше да купят сега лиценз за Трабант. Може и да могат да го правят.
    Тъпи ал(ко)ьошки.
  • 40 Гост

    0 1 Отговор
    Всичко е парички, след подходяща рекламна кампания и достъпна цена на крайния продукт ще се продава като топъл хляб, ако не вярвате вижте Тесла
  • 41 Вся влас советом

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "гост":

    Руснака винаги го е докарвал най добре от снимка!Навремето,дядо ми(лека му пръст на човека),докъто спореше със съседите,казваше"....абе,погледни им Москвичите,за балистичните ракети не ми говори..." На компютърна графика,всичко изглежда ОК!Интересно защо,руските мутри и не само те,все търсят и карат луксозни лимузини крадени от зап.Европа и Америка...!?Дано проумеят грашката си,и се върнат на Лада...за този нов модел става дума...де!!!
  • 42 Вся власт советом

    1 1 Отговор
    На тази "кола",ще бъде монтиран вариабилен теглич за култиватор и редосеялка...и след това...директно на международният автосолон в Москва или Улан Батор..
  • 43 гост

    2 0 Отговор
    По същата логика американците не са мръднали от 50-те г. на миналия век, щото правят реплики на масъл машини, а немците не са мръднали от 1938 г., щото правят реплика на костенурката. А да - и англичаните не са мръднали, щото мини-то... ма пък то се прави от швабите, които вече уточнихме че са още в 1938... значи англичанитге са още по-назад - те сега правят реплика на джаг е-тайп и т.н. и т.н.
  • 44 гост

    2 1 Отговор
    На магистралка може с всичко - алфичка, бе ем вен-це, мергелче /кво като швабите са със задно, те са направени за предградията/ но в Сибир, при -40, върви само руската машина. Сега знам че някои се оплакват - ма не му било мекичко, ма нямало навигацийка - ами така е, това са машини за мъже, някои от тях даже и серво нямат - представяте ли си? Съвременният мъж само като чуе "няма серво" и петите почват да го бият по... гърба. Мдааа... големи мъже сме ние, съвременните мъже.

    Коментиран от #45, #50

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Иванов

    0 1 Отговор
    НАй доброто което карах от Москва бе ЛАДА АЛЕКО 2141 ..

    Удобен,здрав,икономичен стигнах до разход 6.5 литра газ на 100.
    Имаше нужда от галванизирано дъно и прагове..До 370 000 двигателя мечеше от кеф../лада 1600/ два пъти поставях спец добавки за намаляване на триенето в двигателя едната съветска другата NOVO SLICK 2000
  • 47 и аз да попитам

    2 0 Отговор
    ще и запазят ли парното,бащата се хвалеше ,че му стапяло найлоновите чорапи ; д
  • 48 УНИКАЛНА КОЛИЦА

    4 1 Отговор
    НЯМА КАЛПАВИ КОЛИ ИМА ПРОСТИ И НЕКАДЪРНИ ВОДАЧИ.
  • 49 Пешо с жигула

    0 0 Отговор
    Ако е със задно, трябва лично Путин да раздава ограничените бройки, ако е с предно, по-добре да не го правят.
  • 50 Иван

    2 0 Отговор

    До коментар #44 от "гост":

    Стига с този Сибир!В Аляска и Канада да не карат шейни и каруци!Трудни терени има навсякъде по света,не само в Сибир!
  • 51 жигулито ми

    2 0 Отговор
    Идеята не е лоша, напоследък ретрото пак е на мода, нищо чудно по някое време пак да си пускаме мустаци и дълги баки. Руснаците си харесват ладите и в светлината на последните събития и санкции срещу тях може пак да заложат на тяхно си производство. Ако новата копейка се направи с прилично качество и на добра цена мисля че ще се харчи не само в Русия ами и на доста други места в Азия и източна Европа.
  • 52 чичко Ленин

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "гост":

    Много точен коментар, без залитанията на разни пристрастени фенове, каращи раздрънкани бараки. Ако има това, което е написал човека няма значение как се казва и кой я произвежда.
    Дизайнът, обаче е прицелен в точно определен пазар и естествено разчита на сантименти. На който не му харесва Горубляне и Труд са на негово разположение. На мен ми допада стига да има и хидравлика, че още ме болят ръцете от 10 годишната борба с волана на 21013, макар, че тогава бях доста по-млад.
    И освен дизайна друго общо с онези Лади и Жигули вероятно няма да има. Сега времената са други, но пък проблемите с качеството още си ги влачат.
    Поживем, увидем!
  • 53 носталгия ни гони

    6 0 Отговор
    Ей така навремето си представях да ми тунинговат Жигулата, ама да й сложат и пета скорост, че след четвърта просто стенеше за пета. А, и както на чичко Ленин и на мен ми се искаше хидравлика.
    Сега си имам и хидравлика и даже 6 предавки, ама това от снимката много ми харесва, може би не защото е кой знае колко хубава, а защото просто силно ми напомня младостта.
    Но и това си е търговски трик.
    Някои от тези дето сега леят плювни по това от снимката как ли след 30 години ще точат лиги по някоя снимка, дето силно напомня на Голф 2.
  • 54 yyyyyy

    0 2 Отговор
    Поредният Жлеб :-)
  • 55 СТОЯН

    0 6 Отговор
    за да не се сърдят феновете на този курник им пожелавам да го карат цял живот,надявам се сега след това пожелание да са доволни,особено след хвалебствията как карала 370 хил км.само да уточня ,ладата имаше километраж до 100хил км,демек след това излизаше от експлоатация ,макар да е възможно да са отселели някои броики гаражни дето се прибираха зимата и след всяко каране им се правеше ремонт ,но както и да е пожелавам ви лади на всички дето си ги пожелахте!

    Коментиран от #57

  • 56 тъйва

    3 0 Отговор
    ей това е ретро красавец.....аман от футуристичните форми на големите производители
  • 57 хммммм

    0 0 Отговор

    До коментар #55 от "СТОЯН":

    Стояне, не бъркайте носталгията на някои хора по времето когато са били потентни с действителността. Същите хора дето сега се подмокрят, доста добре помнят как са си прекарвали уикендите под возилото, как ходеха с автобус на работа, как се тръгваше за море в 3 сутринта, щото се пътуваше от София 10-12 часа и как пробег 40 000 минаваше за постижение. С всяка нова Лада рекламния отдел на Руската Федерация тук мобилизира де що има пенсионер да я хвали, както четеш всички чакат с нетъпрение да си я купят, пък по улиците съм виждал Тук-таме някоя жугула на 20+ години по селата и един Уаз Патриот в Бургас преди три години. Като трябва да решиш за какво би дал ти лично пари някак си действията се разминават с думите.
  • 58 GTE

    0 0 Отговор
    Трябва да се плаща лиценз на Фият, агейн. Няма начин това да се избегне.

    Коментиран от #64

  • 59 Бай Иван

    0 0 Отговор
    Очередной фейк, а Вы либо поверили, либо решили масла в огонь подлить. В прочем с таким подходом ко всему, скорее всего первое.

    https://pp.vk.me/c630116/v630116494/35beb/G1z--wS4C0g.jpg
  • 60 укиъп

    0 0 Отговор
    Ако е със задно, ще стане абсолютен хит за кола за преработка и фън!
  • 61 Копейка 3

    0 1 Отговор
    -Пълна порнография....-Защото цвета е на Алфа-Ромео....-Визия на Фиат от началотао на 60-години на миналият век....-Двигател на Дачия-Рено....-А сега си я купете за 25 000 хиляди лева.-Ако излезне разбира се....-Тя затова се казва""Копейка-3 '"
  • 62 Христо

    2 0 Отговор
    Аз като фен на Москвичите, искам да възродят и тях.
  • 63 Комън Фючър

    0 0 Отговор
    Къде изчезна снимката?
  • 64 ABV

    0 0 Отговор

    До коментар #58 от "GTE":

    А кои ти каза ,че за фиат 124 са платили лиценз....РЕПАРАЦИЙ...нито копеика...подарък.....да несе върнат. ;-)))
  • 65 Хо Ши Мин

    1 0 Отговор
    Няма по ГРОЗНИ коли от японските, иначе двг-тата им са топ. Ама, като им видя постните, ръбести купета и салони...МИРСИ, начи!
  • 66 Уча се !

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Чичу Ади":

    Много сте прав !
    При това с огромно съжаление констатирам, че стават все повече и по глупави !
  • 67 Xaxaxaxa

    0 0 Отговор
    Тази форма с двигател 1.8 T 150кс 4*4 ще е супер