24 Юни, 2010 12:30 11 574 26

Загина главният тест-пилот на Toyota

  • хирому-
  • нарусе-
  • катастрофа-
  • lexus-
  • lf-a-
  • nurburgring-
  • нюрбургринг-
  • bmw

Главният тест-пилот на Toyota загина зад волана на Lexus LF-A. 67-годишният Хирому Нарусе катастрофира тежко на път 410, близо до пистата "Нюрбургринг".

Суперкарът Lexus LFA Nurburgring Edition, управляван от Нарусе, се ударил челно с друг тест автомобил BMW 3er. Японецът е загинал на място, а двамата пилоти на BMW са със сериозни наранявания, като единият от тях е в критично състояние.

Хирому Нарусе е наричан "баща" на проекта Lexus LF-A. От 1963 година той е неизменен тест-пилот на компанията, като освен това е личен шофьор на Акио Тойода. До този момент Нарусе никога не е катострофирал с прототип. Специалната версия на LF-A се оценява на $1.5 млн.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 JTD

    38 4 Отговор
    Еееее много тъпа история:(((! Да почива в мир човека и дано двамата в БМВ-то прескочат трапа.
  • 2 WV

    22 2 Отговор
    Не мога да приема, че такъв професионалист би объркал платната - той не е за пръв път в Европа. Това е затворен път и вероятно не е допускал, че в този ден има и други автомобили в отсечката...
  • 3 WV

    13 6 Отговор
    Какъв е извода от новината, който води до заключението за "японските бръкми" и защо те трябва да запазят тишина? Това е тестов автомобил, нито знаем с какви системи са го накичили, нито дали въобще са били пуснати, нито пък как аджеба е станала катастрофата. Не забравяйте, че починалия пилот е бил на бая години и не му трябва много, за да си отиде... Но това в случая не е важно. Нелеп инцидент със смърт на място, където най-малко можеш да очакваш, че ще се случи подобно нещо. Най-комплексарската позиция в момента е да се започнат спорове между производители / държави производители.
  • 4 BMW

    23 1 Отговор
    Говори се, че Лексусът се е врязал в "отсрещния трафик". Няма да се заяждам за Тойота и техните инциденти. Възможно е японският пилот, който е бил на години, да е претърпял проблем със здравето и това да е изгубил съзнание.
    Също така се говори, че всички в колите са имали каски. Купетата и на двете коли са запазени, докато предниците са поели доста енергия от сблъсъка. Очевидно ускорителните сили са били зверски и са довели до вътрешни травми.
  • 5 Combi

    19 1 Отговор
    За тестове е нужен опит, голям опит. А трагедията може да се случи по сто начина. Може да е получил инфаркт.
  • 6 Ico

    11 23 Отговор
    На 64-години, не е ли малко възрастен за такива скорости и тестове?
  • 7 S-KLASA

    14 2 Отговор
    Не ми прилича да са карали с 200, комбинирана скорост от 400 би оставила само неразпозваеми остатъци.
  • 8 Abarth

    10 17 Отговор
    При такава скорост и серийни автомобили на писта, според мен до голяма степен е въпрос на късмет и на шанс, кой ще оцелее, а не толкова на предимството на БМВ-то (и то от по-нисък клас) пред Лексъса.По принцип сигорноста на Lexus LF-A е неколкократно по сигорен да не забравяме че на базата на Формула 1
  • 9 Infiniti

    9 20 Отговор
    Вазмоно е да е саботаш срещу Toyota .Да не забравияме че инцидента е станал в Германия може да са му дали и приспивателно . На мен минават 1000-ди неща в главата как да погубя колата и ............
  • 10 JJJ

    22 3 Отговор
    Стига бе, хора! Да умреш на 67, докато правиш това, което обичаш най-много... Какво сте го заоплаквали? Само може да му се завижда на Нарусе-сан...
  • 11 M

    10 23 Отговор
    И мене ме удари една пияна жена със 100км/ч,добре че BMW-to ми много здрава машина та отървах кожляка.
  • 12 Martin

    13 8 Отговор
    mladejut Ico zapoznat li e kolko piloti ot svetovna velichina ima na po nad 70 godini koito i v momenta sa test piloti na vodeshti avtomobilni kompanii ? ... i bi mi bilo interesno da go vidia sednal do edin ot tiah , kak gubi telesen cviat opikavaiki se kato malko dete ...
  • 13 Ogi

    7 1 Отговор
    Трябва да се изчакат експертизите, за да има яснота как е станало. Най-вероятните версии за мен са две - или не е знаел, че е пуснат друг автомобил по трасето и е взел вътрешно завоя или му е прилошало. 67-години не са много, особено за човек с такъв опит. Но се случва и на най-добрите.
  • 14 Цецо

    3 8 Отговор
    На бас, че тоя 67 годишен японец му е прилошало и това е причината! Просто на тази възраста не би трябвало да е зад волана и да кара с такива скорости! Той пак може да си кара но някой семейна кола!
  • 15 anonimen

    5 3 Отговор
    Xora za tova trqbva da karate vnimatelno po putishtata a ne s bqsna skorost,ako ne vi e mil jivota pone pazete drugite okolo vas. :)
  • 16 Цецо

    2 2 Отговор
    Пак ще се повторя НО на 67 годишен човек било и то най-добрия тест пилот и цял живот, ако ще да е спал по колите и да не е излизал и да има миларди километра навъртени - 67 годишен човек няма реакциите и свежестта на един 25 - 35 годишен мъж, който каквото иска да ми приказва! Незнам Японско законодателство на колко години човек мъжете излизат на пенсия също така и за Бълария не съм сигурен но възрастта май е 65 години! Не ме разбирайте погрешно и някой по възрастена да не се обиди човечеца ако иска и на 67 и на 75 години да кара кола, но и да кара екстремно като рали пилот за настройка и донастройка на спортен автомобил! На тоя 67 годишния японец вероятността да му е прилошало по време на шофиране е 3 пъти по голяма отколкото на 35 годишен или 25 годишен мъж!
  • 17 ivan

    0 5 Отговор
    tfa ne e li leksus
  • 18 kukuruku

    5 1 Отговор
    Цецо-недей пиши глупусти !!!
    При нас живее един Англичанин който има едно ненормално Субару,човекът е на 70 г.-40 години е бил механик във Формула 1,в междуселските пътища рядко стрелката пада под 120 а на магистралата под 240 не кара !!! Казвам го защото ми е съсед и защото съм се возил не веднъж и дваж при него Аз съм на 33,мога да ти кажа само,че опитът и карането на болиди е оставило траен белег върху начинът му на шофиране въпреки,че това сега не му е професията ! За сведение моята кола е 5000 куб. 320 к.с. Той също ме е возил във собственият ми автомобил-никога не съм и предполагал,че е възможно с такива скорости да се чувстваш толкова сигурен и като слезеш да изпиташ удоволствието от истинската возия !!!
    А ти незнам на колко си години обаче ти гарантирам,че ще има да крещиш в колата и да се молиш да слезеш,а в това време Браян ще е с усмивка на лицето и ще се наслаждава на скоростите смеейки се от сърце,защото това е нещото което го прави и пази толкова Жив !!!

    А за японеца-лека му пръст и няма значение дали е конспирация или мал-шанс,това няма да го върне !!!
  • 19 тадд

    1 1 Отговор
    Много от нещата не се разбират,докато не им дойде времето.Всеки си има гледната точка и е прав за себе си.Но да имаш милиард клм,както казваш Цецо,си е факт. Ще го разбереш по-късно.Кофтито е,че никой не е застрахован от малшанса.Дори от хората по спирките... а ако е въпрос за спора,дай ми пример,някой да е забравил да кара колело или да шари като пиян по платното,щото е на възраст...
  • 20 Peter

    1 1 Отговор
    Хм ! Играта на Съдбата... В собствената си разработка, в собствения си прототип... :( Кофти шега ? Нооо, да не забравяме - ЧЕ НЕ НИЕ СМЕ ГОСПОДАРИ НА ЖИВОТИТЕ СИ ! Един е горе и разполага... Но защо ли ми се струва, че наистина ситуацията може да е била натъкмена ? В днешно време, при положение че почти всеки знае няколко начина за съботаж, дали пък не са се намесили нечии интереси ??? Бъдещето ще покаже...

    Вечна му Памет на Хирому Нарусе !
  • 21 mani

    3 1 Отговор
    leka mu prast na choveka komentarite sa izlishni
  • 22 hasan

    1 5 Отговор
    dali djantite sedat oshte tam da ida da gi svalq za espeisa
  • 23 Nikoloff

    0 1 Отговор
    Наистина малшанс. Според мен не са знаели, че тестват коли едновременно и двамата са взели завоя отвътре. Интересното е как така хората са на пастет, а колите не са смазани много? В тоя завой с повече от 100-120 според мен не са карали, пък и тоя лексус нали е супер специален и така натам, би трябвало нивото му на сигурност да е доста високо за 1.5 милиона...
  • 24 anonimen

    2 0 Отговор
    Za tova,shte ima katastrofi zashtoto ne spazvat skorostta.Az oniq den,kato si chakax reisa vidqx kak edna jena odari edno cherveno polo 2005 godina maiche beshe.Xora prizovavam vi da karate razumno po bulgarskite putishta pazete xorata,okolo vas i budete po vnimatelni.
  • 25 Шарен КОЧ

    2 0 Отговор
    Почивай в мир! :(
  • 26 BOX

    1 0 Отговор
    Tъжна история.Аз бих казал ПОКЛОН И ВЕЧНА ИМ ПАМЕТ ! Сена беше казал преди да се убие ""НЯМА МАЙСТОРИ НА ВОЛАНА""!!!!! Той бе най-великия, но го няма вече съдба... Лейди Даяна също си отиде и то не с какъв, а с президентски Мерцедес !!! Така, че никой не е застрахован от съдбата !