Когато преди две години Ford запази правата върху индекса "E" за евентуалния си бъдещ електромобил, шефът на Tesla Илон Мъск не без раздразнение обвини "Синия овал", че го лишавал от възможността да образува думата SEX с имената на трите си модела. В Детройт обаче явно са имали съвсем сериозни намерения да използват ценната буква, а не просто да подливат вода на младите си колеги от Калифорния.
Последните клюки от Диърборн гласят, че Ford се кани да удари през пръстите Tesla с пълноценен конкурент на Model 3, който ще носи името... Model E. Автомобилът ще бъде готов през 2018 г. и ще се предлага в две версии.
Хибридният вариант ще се бори за купувачи с Toyota Prius и Hyundai Ioniq, а изцяло електрическата версия ще се появи на пазара почти едновременно с бъдещата достъпна Tesla. По непотвърдена информация Model E ще може да изминава поне 300 км с едно зареждане на батериите.
Глобалните продукти винаги са били цел №1 на Ford и новият автомобил на ток няма да прави изключение. Той най-вероятно ще бъде електрически еквивалент на Mondeo и ще залага на привлекателно съотношение между цена и потребителски качества.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Jimmy
Коментиран от #5
19:03 19.07.2016
2 Трифонов
Коментиран от #3, #7
08:07 20.07.2016
3 незнайко
До коментар #2 от "Трифонов":
Така е големите концерни са "хитри". Сигурно имат готовност, но изчакват да разберат, на къде духа вятъра. Това е непочтено, защото крадат технологиите през това време. Представете си само завод за ДВГ, който ще спре да работи. Това няма да е добре, примерно за Мерцедес. Дано оживеем в близките 10 години, за да видим кой може и кой краде.Коментиран от #4
08:52 20.07.2016
4 Amiiii
До коментар #3 от "незнайко":
е то се видя Ауди и Форд са от първите 300 които си купуват Тесла Модел S/X, за да ги разучават. Тесла прави задвижването на ел Smart, Toyota RAV и Mercedes B electric10:39 20.07.2016
5 Electric
До коментар #1 от "Jimmy":
надали още форд знаят как ще им изглежда електричката така че...Това от снимката с тая висока предница не изглежда аеродинамично което е важно при ел.колите за да имат нисък разход
10:45 20.07.2016
6 гост
11:24 20.07.2016
7 гост
До коментар #2 от "Трифонов":
За да не прегреете с ентусиазма ,ще припомня една "дребна" подробност . Нито Форд , нито някой от другите "стари" производители не разполага дори с договор за доставка , да не говорим за собствено производство на батерии . Фабриката на Тесла , която ще отвори догодина ще произвежда практически 50% от СВЕТОВНОТО производство на автомобилни батерии и ще им даде поне 30% по-ниска себестойност от всеки външен производител , а вече са в напреднала фаза плановете за такива фабрики с Европа и Китай . Освободените от собственото производство батерии от други производители ще бъдат около 20-30000 , които ще трябва да се разпределят между всички останали , което естествено значи дефицит и по-високи цени . Ако някой от "премиумите" замисли сега да прави собствено производство , ще му трябват от 5 до 7 години и поне 50% по-високи разходи от тези на Тесла , а компаниите които сега са основните доставчици няма да бързат да променят положението . Единствения производител , който има някаква сериозна позиция е Рено-Нисан , но те изобщо не смятат да конкурират Тесла , а да оберат клиентите в най-ниския и масов клас . Като добавите и мрежата от Суперчарджъри , която до най-много 5 години ще покрива наистина цяла Европа и Америка , няма кой и как да достигне дори 25% от продажбите на Тесла , да не говорим да я настигне . Отделен е въпроса дали изобщо ще имат с какво , след като за след 5 години обявяват показатели отдавна надминати от Тесла в сегашните и СЕРИИНИ модели , които със сигурност след 5 години ще са много по-добриКоментиран от #8
11:39 20.07.2016
8 копеле
До коментар #7 от "гост":
Батериите на Тесла, за твое сведение, са производство на Panasonic. Използват материали от Китай, Япония и Мексико за направата им. Американчето само прави подредбата на батериите в специфична форма според корема на автомобила. Разбираш ?Коментиран от #9
15:27 20.07.2016
9 гост
До коментар #8 от "копеле":
Добрутро г-н Копеле , а за твое сведение имат и голямо участие в новата фабрика на Тесла и почти сигурно ще участват и във фабриката в Китай , тоест се обвързват дългосрочно и няма да имат други участия в тази област . Другия голям производител Самсунг прави същото с Рено-Нисан ,а LG Chem в близките 5-7 години не може да произведе повече от 20-30000 броя годишно и то далеч под 90 Квч . Китайците изобщо не смятат да продават на външни фирми , защото до 2018 се очаква в Китай да се продават над 1 000 000 електромобила годишно и те не насмогват даже за собственото си производство . Други предложения ?20:42 20.07.2016
10 Алабала тук е бардак
Нали се говореше за някаква нова супер батерия, ко' стана с нея? Да не излезе че има нещо по-добро от лития и след 5 години тези заводи на Тесла да са за музей?
Интересна е играта тука с тези електрички и на къде ще се развият нещата. Подкрепям и се възхищавам на Тесла заради успеха им и иновацията въведена при возилата, която ако зависеше от другите играчи щеше да е на това ниво след 20-30 години.
Коментиран от #11
08:40 21.07.2016
11 гост
До коментар #10 от "Алабала тук е бардак":
Тук не става въпрос за типа на батерията , естествено че когато графеновите или друг вид докажат предимства за серийно производство , всички ще преминат на тях . Но самото производство на милиони бройки не става от днес за утре , колкото и пари да имаш и най-важното "старите" не могат дори още да пречупят мисленето си , например GM следващата година пуска Волт като конкурент на Тесла 3 , но дори не може да си представи да предложи безплатно зареждане , камо ли да развива мрежа зарядни станции за милиарди, а на всичкото отгоре изобщо не е в състояние да посрещне повече от 15-20000 поръчки , което показва колко самите те разчитат на собствения си модел12:59 21.07.2016
12 гост
15:36 22.07.2016