Last news in Fakti

19 Юли, 2016 18:55 5 973 12

Ford Model E срещу Tesla Model 3

  • ford-
  • tesla-
  • model e-
  • model 3
Ford Model E срещу Tesla Model 3 - 1

Когато преди две години Ford запази правата върху индекса "E" за евентуалния си бъдещ електромобил, шефът на Tesla Илон Мъск не без раздразнение обвини "Синия овал", че го лишавал от възможността да образува думата SEX с имената на трите си модела. В Детройт обаче явно са имали съвсем сериозни намерения да използват ценната буква, а не просто да подливат вода на младите си колеги от Калифорния.

Последните клюки от Диърборн гласят, че Ford се кани да удари през пръстите Tesla с пълноценен конкурент на Model 3, който ще носи името... Model E. Автомобилът ще бъде готов през 2018 г. и ще се предлага в две версии.

Хибридният вариант ще се бори за купувачи с Toyota Prius и Hyundai Ioniq, а изцяло електрическата версия ще се появи на пазара почти едновременно с бъдещата достъпна Tesla. По непотвърдена информация Model E ще може да изминава поне 300 км с едно зареждане на батериите.

Глобалните продукти винаги са били цел №1 на Ford и новият автомобил на ток няма да прави изключение. Той най-вероятно ще бъде електрически еквивалент на Mondeo и ще залага на привлекателно съотношение между цена и потребителски качества.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Jimmy

    2 0 Отговор
    Това на снимката е брутално, за градска кола ще е трепач ако и цената докарат

    Коментиран от #5

  • 2 Трифонов

    2 0 Отговор
    Във всеки случай е по-красиво от бъдещата Тесла Модел 3 и със сигурност и цената ще е много, много по-добра... Както отдавна бях казал, когато продажбата на електромобили стане рентабилна, ще видите как производството и ноу-хау-то за това, не е тайна за никого в автомобилната индустрия. И най-добрите електромобили ще са пак от тези производители, които и днес произвеждат най-добрите и най-добре продавани возила в Света.

    Коментиран от #3, #7

  • 3 незнайко

    0 2 Отговор

    До коментар #2 от "Трифонов":

    Така е големите концерни са "хитри". Сигурно имат готовност, но изчакват да разберат, на къде духа вятъра. Това е непочтено, защото крадат технологиите през това време. Представете си само завод за ДВГ, който ще спре да работи. Това няма да е добре, примерно за Мерцедес. Дано оживеем в близките 10 години, за да видим кой може и кой краде.

    Коментиран от #4

  • 4 Amiiii

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "незнайко":

    е то се видя Ауди и Форд са от първите 300 които си купуват Тесла Модел S/X, за да ги разучават. Тесла прави задвижването на ел Smart, Toyota RAV и Mercedes B electric
  • 5 Electric

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Jimmy":

    надали още форд знаят как ще им изглежда електричката така че...
    Това от снимката с тая висока предница не изглежда аеродинамично което е важно при ел.колите за да имат нисък разход
  • 6 гост

    2 1 Отговор
    Мондео е в класа на модел С, а не модел 3. Сега пускат само снимки, когато представят кола за тестове на всички предавания, списания и на хората по дилърите, тогава може да се хвалят. Защото Тесла ще продава стотици хиляди коли до 2018,а Форд ще въртят тяхната по изложенията, но няма да я пускат понеже лакомите корпорации ще искат голяма печалба на всяка кола.
  • 7 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "Трифонов":

    За да не прегреете с ентусиазма ,ще припомня една "дребна" подробност . Нито Форд , нито някой от другите "стари" производители не разполага дори с договор за доставка , да не говорим за собствено производство на батерии . Фабриката на Тесла , която ще отвори догодина ще произвежда практически 50% от СВЕТОВНОТО производство на автомобилни батерии и ще им даде поне 30% по-ниска себестойност от всеки външен производител , а вече са в напреднала фаза плановете за такива фабрики с Европа и Китай . Освободените от собственото производство батерии от други производители ще бъдат около 20-30000 , които ще трябва да се разпределят между всички останали , което естествено значи дефицит и по-високи цени . Ако някой от "премиумите" замисли сега да прави собствено производство , ще му трябват от 5 до 7 години и поне 50% по-високи разходи от тези на Тесла , а компаниите които сега са основните доставчици няма да бързат да променят положението . Единствения производител , който има някаква сериозна позиция е Рено-Нисан , но те изобщо не смятат да конкурират Тесла , а да оберат клиентите в най-ниския и масов клас . Като добавите и мрежата от Суперчарджъри , която до най-много 5 години ще покрива наистина цяла Европа и Америка , няма кой и как да достигне дори 25% от продажбите на Тесла , да не говорим да я настигне . Отделен е въпроса дали изобщо ще имат с какво , след като за след 5 години обявяват показатели отдавна надминати от Тесла в сегашните и СЕРИИНИ модели , които със сигурност след 5 години ще са много по-добри

    Коментиран от #8

  • 8 копеле

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Батериите на Тесла, за твое сведение, са производство на Panasonic. Използват материали от Китай, Япония и Мексико за направата им. Американчето само прави подредбата на батериите в специфична форма според корема на автомобила. Разбираш ?

    Коментиран от #9

  • 9 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "копеле":

    Добрутро г-н Копеле , а за твое сведение имат и голямо участие в новата фабрика на Тесла и почти сигурно ще участват и във фабриката в Китай , тоест се обвързват дългосрочно и няма да имат други участия в тази област . Другия голям производител Самсунг прави същото с Рено-Нисан ,а LG Chem в близките 5-7 години не може да произведе повече от 20-30000 броя годишно и то далеч под 90 Квч . Китайците изобщо не смятат да продават на външни фирми , защото до 2018 се очаква в Китай да се продават над 1 000 000 електромобила годишно и те не насмогват даже за собственото си производство . Други предложения ?
  • 10 Алабала тук е бардак

    0 0 Отговор
    Щом няма бЪтерИИИ тогаз динамо+петали и пали самолета :)


    Нали се говореше за някаква нова супер батерия, ко' стана с нея? Да не излезе че има нещо по-добро от лития и след 5 години тези заводи на Тесла да са за музей?

    Интересна е играта тука с тези електрички и на къде ще се развият нещата. Подкрепям и се възхищавам на Тесла заради успеха им и иновацията въведена при возилата, която ако зависеше от другите играчи щеше да е на това ниво след 20-30 години.

    Коментиран от #11

  • 11 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Алабала тук е бардак":

    Тук не става въпрос за типа на батерията , естествено че когато графеновите или друг вид докажат предимства за серийно производство , всички ще преминат на тях . Но самото производство на милиони бройки не става от днес за утре , колкото и пари да имаш и най-важното "старите" не могат дори още да пречупят мисленето си , например GM следващата година пуска Волт като конкурент на Тесла 3 , но дори не може да си представи да предложи безплатно зареждане , камо ли да развива мрежа зарядни станции за милиарди, а на всичкото отгоре изобщо не е в състояние да посрещне повече от 15-20000 поръчки , което показва колко самите те разчитат на собствения си модел
  • 12 гост

    0 0 Отговор
    А ето ви и истината за "защитниците" на водорода . За тези които не схващат ще поясня , автомобил с горивна клетка употребява над три ПЪТИ повече енергия от такъв с батерии , без да говорим за далеч по-слабата динамика и далеч по-сложната и ненадеждна конструкция и ужасната и скъпа инфраструктура за зареждане (разбирай гарантиран монопол) : https://greentech.bg/archives/67060