В периода 1938-1939 година Porsche усилено се готви за надпреварата по маршрута Берлин-Рим, което трябва да се превърне и в широкомащабна рекламна кампания на “народните автомобили” Volkswagen. За целта се разработва машината Type 64, която разполага с каросерия, изработена на базата на Type 60, но изцяло от алуминий. Началото на Втората световна война осуетява амбициозното начинание - факт, който обаче в никакъв случай не би могъл да омаловажи динамичните и стойностни характеристики на създаденото четириколесно. Естествено, инженерите на процъфтяващата в довоеннния период компания изобщо не ограничават идеите си до един-единствен проект, като свидетелство за това е активната работа по създаването на подходящ двигател за окомплектоването на Mercedes Silberpfeile. Между 1937-1939 в Porsche усърдно се трудят и върху модела Type 80 на Daimler-Benz - автомобил, който с лекота би могъл да постигне рекорд за скорост в онези времена.
Започналият глобален военен конфликт няма как да не се отрази и на Porsche AG (с това име компанията е позната от 1937 г.), като мозъчният тръст на фирмата е ангажиран изцяло за целите на Вермахта. Именно за войниците на Райха се създават фургонът Type 81 Kastenwagen, лекият всъдеход Kuebelwagen Type 62 и Type 82, както и амфибията Type 166 Schwimmwagen. Всички возила пък се изработват на базата на модифицирана платформа на сериен лек автомобил Volkswagen. Конструкторите на Porsche AG вземат дейно участие и при разработката на лекия танк 101 Tiger, както и на тежката бронирана крепост 205 Maus.
След безусловната капитулация на Хитлеристка Германия настъпва доста труден за компанията период, в който тя е принудена да измести производствените си мощности в град Гмюнд, Австрия. В продължение на четири години (до 1948 г.) Porsche AG се занимава предимно с изработката на воднотурбини, лифтови съоръжения, лебедки и даже трактори. Светлина в края на тунела се забелязва едва в края на 1947 и началото на 1948 година, когато Фердинанд Порше започва разработката на спортни автомобили на базата на модела Type 64. Именно по този начин се ражда и Porsche 354 - първото возило на новата марка. Началото на производството датира от 1950 година, когато Porsche отново се завръща на немска зема, в Щутгарт.
Стартирането на собствено производство обаче в никакъв случай не означава прекратяването на сътрудничеството с останалия свят - дори напротив. Първата голяма сделка на германците е с новите американски съюзници и по-конкретно за марката Studebaker. Porsche разработва за тях четириместен седан с носещо шаси, получил обозначението Type 542. Цяла плеяда разработки се извършват и за приятелите от Volkswagen.
През осемдесетте години на миналия век Porsche AG постепенно се утвърждава на лидерски позиции в областта на развойните технологии - при това не само в автомобилостроенето, като успехите на фирмата са безбройни и варират от революционни нововъведения при болидите от Формула 1 до създаването на самолетни двигатели за концерна Airbus.
От 2001 година насам официалното название на фирмата е Porsche Engineering Group GmbH, в която към настоящия момент са заети повече от 500 от най-първокласните и талантливи инженери в света.
АВТО пазар
8 Юли, 2006 16:50 918 0
Инженерните подвизи на Porsche
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА