Last news in Fakti

24 Юни, 2006 20:00 770 0

О, MiG, поспри!

  • mig tako m100

Какъв би бил резултатът от консумираната любов между Ferrari 360 и Jaguar XJ220? Отговор на този въпрос дават някои от най-закоравелите автоманиаци, сочейки една от малкото снимки на MiG Tako M100. Някои стигат и по-далеч във фантазиите си, като включват в любовното мероприятие McLaren F1 предвид очевидната прилика във фаровете на “отрочето” с авиационно име. Всъщност за този уникален автомобил се знае толкова малко, че надали някой би се наел да посочи с абсолютна убеденост истинските му създатели. Мистерия обгръща не само съдбата на еднократния участник в “24-те часа на Льо Ман”, а и хората, които стоят зад проекта “грузински суперкар”.

Официалната версия и списъкът с участниците в прочутата гонка през 1993 г. гласят, че MiG Tako M100 е дело на авиоконструкторското бюро “Микоян-Гуревич”. Да, същото, което създава едни от най-добрите изтребители за всички времена! Шеф на проекта е някой си Александър Макиашвили, който дори се кани да участва като пилот. По непотвърдени данни шасито е доставено от MCA Centainere, а за задвижването се грижат специалистите на Motori Moderni. Те доставят 12-цилиндров агрегат с обем 3 500 см3, снабден с два турбокомпресора, които му помагат да изцеди 720 к.с.

Макиашвили модифицира основно каросерията, като добавя нови обтекатели и спойлери. Участието на MiG Tako M100 в “Льо Ман” се финансира от чуждестранни фирми и MiG Georgia (чети Грузия) и за изненада на останалите тимове, стартирали през 1993-а, чудатият отбор от бившата съветска рупублика успява да завърши успешно квалификациите, макар и на повече от минута след предпоследния - Venturi 500 LM.

Грузинският дебют на легендарната писта обаче се превръща в истински кошмар. Зрител, който разказва за старта на състезанието преди 13 години, си спомня как отишъл да си купи бира и пристигнал в отдалечената част на пистата... преди MiG Tako M100. Оказало се, че по време на квалификациите грузинците използвали двигател на Lamborghini. Модифицираният от тях мотор на Motori Moderni, монтиран за състезанието, гръмнал още след първите няколко километра. Това не само посича в полет грузинската мечта за суперкар, а и подрежда MiG Tako M100 сред най-кошмарните състезателни автомобили, правени някога.

Димитър ДИМИТРОВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА