Лимонада
Новото поколение на модела показва подобрен комфорт, като в същото време запазва доста от off-road качествата си
Кратка справка с енциклопедията ни кава, че родината на лимоните е Индия. Ако попитате обаче някой кулинарен естет, ще разберете, че най-вкусните лимони растат в италианското градче Соренто.
На познавачите не им е нужна енциклопедия, за да заявят без колебание, че истинските SUV-ове се правят в Германия и Япония. Мнозина специалисти обаче са на мнение, че напоследък корейците все повече доближават продукцията си до именитите конкуренти. На марката Kia това приближаване се удаде още през 2003, когато на бял свят се появи първата генерация на Sorento. Сега на ход е второто поколение, което е вече и на нашия пазар.
Тестът, който направихме, не беше до неаполитанското градче Соренто, а до най-големият карстов извор у нас - Клептуза. Това обаче ни беше напълно достатъчно да разберем, че новото поколение на автомобила с повишена проходимост разполага с подобрен комфорт, като в същото време запазва off-road качествата си.
Екстериор
Sorento II дели обща платформа със средногабаритния кросоувър Hyundai ix55, но външният му вид е доста различен. Дизайнерите от Kia са наблегнали на по-груби и изсечени форми. По този начин новото Sorento изглежда едновременно агресивно и динамично. В цялостният му облик не се открива нито една черта от недотам привлекателния за европееца корейски дизайн. Интерес представляват изцяло новите предни светлини и агресивната радиаторна решетка. Отзад новост са диодните стопове.
Иначе, въпреки по-грубоватия външен вид, аеродинамиката е доста подобрена. Коефициентът на въздушно съпротивление Cx е равен на 0.38, докато при старото поколение той беше 0.43. Това е още една сериозна стъпка към приближаване до немските аналози, но ще припомним, че аеродинамиката на Mercedes-Benz ML все още е доста по-добра - 0.34.
Интериор
Зад внушителната екстериорна визия се крие просторен и функционален салон. Въпреки че междуосието е скъсено с 10 мм, Sorento II е по-дълъг, но и по-нисък. Новите габарити позволяват интегрирането на трети ред седалки, които излизат от равния под на багажното отделение. Тези кресла са предвидени основно за деца и не предлагат комфорта на предните два реда, които от своя страна впечатляват с удобство и ергономичност. Мястото за краката на водача и пасажерите на първите два реда е повече от достатъчно. Уредите са компилация от аналогови цифарблати и монохромни дисплеи, като се характеризират с доста добра информативност. Един от малкото минуси в салона са по-евтино изглеждащите материали, от които е изработено арматурното табло. Иначе сглобката е на високо ниво. Богатото базово оборудване е още една предпоставка за повишаване на комфорта в салона.
Двигател и ходови характеристики
Основната разлика между новото Sorento и предходния модел е липсата на рама при Sorento II. Иновацията е създадена на т.нар. интегрална самоносеща каросерия. Това е една от положителните новости в автомобила. При 70% от нея е използвана тънколистна високоякостна стомана, благодарение на която масата на автомобила е намалена с 215 кг.
Предаването на въртящия момент към четирите колела става с добре познатата и изпитана схема Torque On Demand, която най-общо казано представлява електронно разпределение на въртящия момент между преден и заден мост. Липсата на понижаващи предавки лишава новото Sorento от част от всъдеходните качества, присъщи на предшественика, но това според нас е едно разумно решение, защото на повечето хора, използващи подобни автомобили, не им се налага да преодоляват сложни пресечени местности. От друга страна, управлението и возията са доста подобрени и на асфалт кросоувърът се държи много добре. Що се отнася до реалните off-road качества на Sorento, то те превъзхождат доста от познатите ни “паркетни джипчета”.
Цена
Базовата версия стартира от 59 563 лева с ДДС, а най-наточената, която ние имахме удоволствието да тестваме, е с цена под 70 000 лв. Автомобилът е седеместен и ако притежавате фирма, регистрирана по ДДС, цената му може да падне с още 20%. Това, както и съотношението качество/цена/оборудване ни води до заключението, че сумата за подобен всъдеход е силно атрактивна.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Двигател | Редови четирицилиндров четири клапана на цилиндър |
|
Работен обем | 2 200 куб. см | |
Максимална мощност | 145 Kw / 197 к.с. при 3 800 об/мин. | |
Максимален въртящ момент | 436 Нм при 1 800 - 2 500 об/мин. | |
Скоростна кутия | шестстепенна автоматична | |
Степен на сгъстяване | 16.0:1 | |
Маса на единица мощност | 9.6 кг/к.с. (13.0 кг/Kw) | |
Габарити: | ||
дължина | 4 685 мм | |
широчина | 1 885 мм | |
височина | 1 755 мм | |
Междуосие | 2 700 мм | |
Маса | 1 885 кг | |
Допустимо натоварване | н.д. | |
Обем на багажника |
531 - 1 546 л | |
Вместимост на резервоара | 70 л | |
Разход на гориво: | ||
градско | 9.3 л/100км | |
извънградско | 6.2 л/100км | |
комбинирано | 7.4 л/100км | |
Ускорение: | ||
от 0 до 100 км/ч, сек | 10.0 | |
Максимална скорост км/ч. | 190 | |
Гуми отпред/отзад | 235/60 R18 | |
Спирачки отпред/отзад | дискови вентилирани / дискови |
ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА
Цена 69 015 лв.
Базово оборудване
ABS, EBD, ESC, TCS, BAS, Регулиране на волана по височина и дължина, Електронно разпределение на въртящия момент между преден и заден мост - Torque On Demand, Регулиране на седалките от 1-ви ред по височина, Окачване с газови амортисьори, Сгъваеми и делими седалки 2-ри ред в съотношение 60:40, Хидравлично сервоуправление, Сгъваеми седалки на 3-ри ред, Двузонов климатроник + йонизатор, Датчик за външна температура, Подлакътник между предните седалки, Осем въздушни възглавници, Конзола в покрива с 2 спота за четене и поставки за сл. очила, DBC - асистент при спускане по наклон, Дюзи за отопление/охлаждане за 2-ри и 3-ти ред, HAC - асистент при изкачване на наклон, Чекмедже под пасажерската седалка, Активни подглавници на предните седалки, Пиротехнически колани, 2бр.12V извода, Борд компютър, Централно заключване с дистанционно управление, Ел. стъкла, Ел.устройство за защита на акумулатора от спад в напрежението, Ел. отопляеми странични огледала в цвета на автомобила, Допълнително подгряване на входящия въздух в купето, Radio + CD + MP3 + 6 високоговорителя + Sub woofer + антена, Изофикс за детска седалка, Дистанционно управление на аудио системата от волана, Щора над багажното отделение, Извод за USB, Темпомат с управление от волана, Метални защитни кори под двигателния отсек и резервоара, Автоматично включване на фаровете, Пластмасови защитни кори на вратите, калниците и праговете, Сензор за дъжд, Тонирани стъкла, Кожен волан, Имобилайзер, Кожена топка на скоростния лост, Трета стоп светлина, Енерго-абсорбиращи брони (до 4км/ч), Допълнителни фарове за мъгла, Рейки за багажник на покрива, Тъмни стъкла в задната част на автомобила, Заден спойлер в цвета на атомобила, Частично подгряване на предното стъкло, Лети джанти, Ел.регулиране на фаровете по височина, Ел.дистанционно прибиране на стр.огледала от мястото на шофьора, Вградени LED пътепоказатели в страничните огледала, Тапицерия естествена кожа, Фарове - Xenon, Подгряване на предните седалки, Устройство за миене на фаровете, Анти-заслепително огредало + 3.5''’ камера за обратно виждане, Задни LED светлини, Предупредителна система при паркиране назад и др.
Цените на модела и алтернативите са за България с включени такси и ДДС
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 инж.Денчев
15:43 08.09.2011
2 Коста
15:43 08.09.2011
3 KOLO
15:43 08.09.2011
4 Vaх
15:43 08.09.2011
5 krasi
15:43 08.09.2011
6 Пепо
15:43 08.09.2011
7 Валери
Коментиран от #9
15:43 08.09.2011
8 Начо
15:43 08.09.2011
9 Юлиян Александров
До коментар #7 от "Валери":
@7 Валери,ти явно грам не разбираш от автомобили.Сравняваш Киа с Лада? Все едно кон с кокошка.Такива предубедени типове сте ми много интересни.Ти карал ли си Киа?Е,и аз бях предубеден.Но преди година ми изпадна едно Соренто.Мисля,че това е марката за автомобил.И ще ти кажа,че винаги съм имал избор и възможности.Имал съм и от трите най-титуловани марки,все лимузини от високия им клас.Мога да кажа,че поддръжката им е ужасна на немските лимузини.Скъпа и честа,за жалост.Киа-та е точно обратното-не се разваля и е много евтина поддръжката.Супер практичен избор е.А ходовата част пък е номер 1,здрава,бетон!Моята е 170 к.с. и върви като луда.16:01 12.03.2012
10 Волвар
08:02 01.02.2021