11 Март, 2006 16:16 1 150 0

Моторшоу Женева - 2006 година

  • моторшоу-
  • женева - 2006

Alfa Romeo Spider

На швейцарска територия италианските комшии определено съумяха да разбунят духовете. Основна заслуга за това се падна на специалистите от Alfa Romeo, които решиха да използват Женева като място за официалния дебют на своето ново попълнение в моделната си гама - Spider. Автомобилът, който е разработен на базата на актуалната към момента Brera, най-вероятно ще се появи в дилърските центрове на компанията, най-късно до края на пролетта.

За пазарния успех на четириколесното се очаква да допринесе и фактът, че Alfa Romeo Spider бе избран за кабриолет на годината. Явно съвършеният дизайн на автомобила, дело на апенинската легенда в бранша - Giugiaro, е направил достатъчно силно впечатление на независимото жури.

Потенциалните купувачи на Spider ще разполагат и с богат избор за подходяща моторизация на своя любимец. Засега е ясно, че на разположение на клиентите ще бъдат 2.2-литров четирицилиндров бензинов агрегат с мощност 185 к.с. Топ версията на модела пък ще бъде оборудвана с 3.2-литровaта V-образна хала на концерна, предлагаща 260 к.с. Почитателите на дизеловото гориво би следвало да се зарадват на 2.4-литровия мотор, чиято мощност е повече от впечатляваща - 200 к.с.

Acrea Zest

В рамките на автомобилното изложение в Женева дебютира и едно твърде странно четириколесно с названието Zest. То е дело на фирмата Аcrea и събуждаше доста странни чувства в сърцата на посетителите. Мъникът според създателите си представлява екзотична смес между бъги и роудстър, но “двигателчето”, скътано под предния му капак, осигуряващо мощност от едва 21 к.с., не позволява кой знае какви изживявания.

Компактните габарити и пъстрите цветове на Zest обаче, както и неговата икономичност, все пак предполагат интерес от страна на най-младите. Цената от 10 500 евро също не е особено висока за страните от ЕС. В общи линии автомобилът перфектно би се вписал във всеки университетски паркинг, но спрете ли с него пред който и да е офис на реномирана фирма рискувате да си спечелите куп подигравателни и злостни забележки.

Lotus Europa S

Със своя модел Europa S британският производител на спортни четириколесни Lotus обра овациите край Женевското езеро, тъй като екземплярът бе очакван от почитателите на култовата марка доста дълго време. Освен това другата добра новина е, че серийното производство на островното купе със средноразположен двигател стартира още в средата на тази година, респективно и продажбите му. Цената на двуместния автомобил ще бъде около 50 000 евро.Суперолекотеното четириколесно (995 кг) ще бъде задвижвано от двулитров мотор с четири цилиндъра. Благодарение на монтирания турбокомпресор Lotus Europa S предлага въртяш момент от 263 Нм, който се достига при 4 200 об./мин., а максималната му мощност е 203 к.с., достигани при 5 400 об./мин.

Динамиката, предлагана от британеца, е в пълен унисон с агресивната му и спортна външност. От място до 100 км/ч Europa S ускорява за по малко от шест секунди, а по-сложната задача - от 0 до 160 км/ч, също се извършва с лекота за приблизително 14 секунди. Максималната скорост, която автомобилът развива е 225 км/ч.

Bollore Bluecar

Минавайки край щанда на въпросното возило, повечето посетители биха били склонни да подминат, без да проявят кой знае какъв интерес. Вина за това в най-голяма степен се пада може би на доста стандартния за студия и дори малко скучноват въшнен дизайн на Bluecar, но все пак този показател не е и водещ във визитката на компактното четириколесно.

Истинската интрига при него се поражда от двигателя, с който е снабдено от създателите си от френската фирма Bollore. Под предния капак на автомобила работи електромотор с мощност 50 киловата, захранван от специална литиева метално-полимерна батерия. С подобна екипировка тежащото 1 070 килограма джудже, предлага комфорт на четирима пасажери, ускорявайки едновременно с това от 0 до 60 км/ч за впечатляващите 6.3 секунди.

Максималната скорост, която електромобилът развива, е 125 км/ч, а батерията осигурява пробег от 200 до 250 км без нужда от презареждане.

Castagna Imperial Landaulet Concept

Миланският специалист в производството на автомобилни каросерии Castagna дебютира официално в Женева с импозантната студия Imperial Landaulet. Шасито на елегантното возило, издържано в изискан ретро стил, е заимствано от Porsche Cayenne, като се внася, разбира се, определена доза корекции, с оглед на новото му предназначение.

С произход от Цуфенхаузен също така са и системата за перманентно задвижване на четирите колела, както и регулируемият клиренс. Истинското очарование обаче настъпва когато чуете гласа и изпитате възможностите на монтирания под предния капак двигател. Последният представлява истинско V-образно дванадесетцилиндрово чудовище с два турбокомпресора, а максималната мощност, осигурявана от него е повече от впечатляваща - 800 к.с.

Що се отнася до екстериора на дългата почти шест метра Landaulet, то той представлява екзотична смес между черти на SUV и купе, като стилистичните елементи, използвани от апенинските дизайнери, в голяма степен напомнят за излъчването на возилата Isotta Fraschini - италианският аналог на Rolls-Royce през 20-те години на миналия век.

Brabus S V12 S

Още през миналата година, в рамките на автомобилното изложение в Есен, Германия, тунинг-специалистите от Brabus загатнаха как ще изглежда последното им голямо творение - S V12 S. В Женева посетителите вече можеха да се насладят на крайния резултат - най-мощната и бърза серийна лимузина в света. Направата й отнема на конструкторите и инженерите в Ботроп почти половин година, но само един поглед към външността и техническите характеристики на четириколесното е достатъчен, за да се съгласи всеки, че усилията са си заслужавали.

Представителната баровска лимузина ползва техническата база на сериен Mercedes-Benz S600, само че с цял списък допълнителни подобрения. Благодарение на монтирания от специалистите в Brabus V-образен дванадесетцилиндров битурбо двигател, флагманът мобилизира с готовност 730 к.с. при 5 100 об./мин., а пиковата стойност на въртящия момент от 1 320 Нм се достига при изключително ниски обороти - 2 100. В резултат на всичко това тузарското возило “къса” на старта дори апенинските спортни резачки - от 0 до 100 км/ч елегантната лимузина ускорява за по-малко от четири секунди, а стрелката на скоростомера върви триумфално нагоре, докато не достигне 340 км/ч.

Edag Biwak

На швейцарска земя германската фирма Edag представи последната си концептуална разработка, носеща названието Biwak. Последната представлява смела интерпретация на популярния модел на Volkswagen - New Beetle. Вместо с класическа полукръгла форма обаче германската студия изненада посетителите, представяйки им четириколесно доста приличащо на комби или мини-SUV... Благодарение на това пък конструкторите на Edag съумяват да постигнат много по-добро разположение на седалките и приборите в салона, както и повече свободно пространство за пасажерите като цяло.

Всичко това в съчетание с качествените и определено скъпи материали (част от детайлите и апликациите са изработени от платина) превръщат студията в твърде атрактивно предложение както за натоварения градски трафик, така и за дълги и продължителни пътувания.

Lancia Thesis 2006

Един от екземплярите, който без съмнение събираше очите на посетители и специалисти бе новият Thesis на апенинския гранд Lancia. В сравнение със своя предшественик, свежото попълнение предлага доста изчистена комбинация от динамика и елегантност. Промените в екстериора на автомобила са свързани с обновените външни цветове, а дизайнът на осемнадесетцоловите алуминиеви джанти засилва още повече мускулестото излъчване на престижната лимузина. Изцяло новоразработен именно за Lancia Thesis 2006 е и 2.4-литровият двадесетклапанов Multijet-двигател, гарантиращ максимална мощност от 185 к.с., достигани при 4 000 об./мин. Пиковата стойност на въртящия момент е 330 Нм, които са на разположение на водача още при 1 500 об./мин. Максималната скорост, която новата Lancia Thesis 2006 е способна да развие също би задоволила повечето от вас - 225 км/ч. Динамиката също е на висота, като, например, ускорението от 0 до 100 км/ч се извършва за малко повече от десет секунди. В оборудването присъства и петстепенна секвенционална трансмисия.

В базовото оборудване на новия Thesis се очаква да бъдат включени спирачна антиблокираща система с електронно разпределение на спирачното усилие, електронна стабилизираща програма допълнена с ASR, осем въздушни възглавници, Connect Nav+ система, аудиосистема BOSE, многозонална климатична инсталация, предни седалки с вентилация, отопление и масажираща функция, паркинг сензор, телевизия и др.

Kia Cee''d

В рамките на автомобилното изложение в Женева корейският гигант Kia за пореден път доказа, че няма да има милост за конкуренцията. Този път азиатците изкараха няколко много силни коза, сред които беше и студията Cee’d. Последната е разработена изцяло в унисон с предпочитанията на средния европеец, относно автомобилите в компактния сегмент. Страховитият конкурент на Golf следва да се появи в завършен вид за влизане в серийно производство най-късно в началото на септември тази година, като световният му дебют, преди стартирането на продажбите, ще се състои по време на моторшоуто в Париж.

Автомобилът ще се произвежда в словашкия град Жилина.

Иначе четириколесното разполага с всички необходими предпоставки за впечатляващ пазарен успех. Типичният за фирмата в последните години дизайн на предницата, отличните пропорции между отделните части на возилото, както и меките заоблени форми определено придават доста шикозен и елегантен вид на автомобила с пет врати. Интериорът пък се отличава с доста високо ниво на изработката и солидна доза функционалност.

Identity i1

В Швейцария не мина и без испанско участие, като иберийската гордост бе защитена от развойната фирма H2R Design, която дебютира с изключително атрактивната студия Identity i1.Последната е дълга 4 430 мм, като в задната й част работи мощен двигател. Моторът е V-образен, а предлаганата от него мощност е 487 к.с. С подобна хала и ниското си тегло автомобилът би следвало да предлага впечатляващи изживявания на пътя, но за съжаление на почитателите на този род четириколесни, засега и дума не може да става за серийно производство.

Всъщност идеята на H2R Design е реализирана на практика от концерна Mazel Group, които сами разработват и шасито тип “спейсфрейм”, изработено изцяло от въглеродни нишки.


Inovo Design Lirica
Изпълнен със стил и очарование концептуален модел показаха в Женева дизайнерите от Inovo Design. Техният шедьовър носи звучното наименование Lirica, като последното представлява расово спортно купе с функционален интериор, място за четирима пътника, както и атрактивна външност.

Изящният спортен автомобили е с класическото задно предаване, предноразположен V-образен двигател, къси надвисвания отпред и отзад и плавно снижаваща се линия на покрива. Много стилни акценти в автомобила са въздухозаборниците и червените мигачи включени в страничните огледала.

Интериорът на колата е доста аскетичен, но за сметка на това високите технологии присъстват почти навсякъде. Така например цялата информация се предоставя на вниманието на водача на няколко LCD-монитора. Седящите на задните седалки пък могат да сърфират в Интернет, да гледат DVD или да се сражават с електрони противници.

Santana PS 10 Anibal Short Line

Друга испанска “перла”, която заблестя на изложението в Женева бе моделът PS 10 Anibal Short Line на фирмата Santana Motor.

В дизайнерско и техническо отношение концептуалната разработка се базира на сериен Land Rover Defender. Студията се задвижва от дизелов агрегат с мощност 140 к.с., като според създателите й нейната стихия са именно пресечените местности. Няколкото блокиращи диференциала, регулируемият клиренс, както и повишената проходимост през водни басейни определено създават добър имидж на модела.

Засега евентуално негово серийно производство не се обсъжда, но предвид на позитивните му качества подобна възможност не би следвало напълно да се изключва.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА