Last news in Fakti

20 Януари, 2007 19:01 1 144 0

Моторшоу Детройт 2007

  • моторшоу-
  • детройт 2007

Първият коз на Ford е моделът Interceptor. Тук прозира носталгията на дизанерите по мощните седани със задно задвижване от миналия век. Interceptor е построен върху модернизираната платформа на една от най-известните коли на марката - Mustang. Автомобилът е запазил дори зависимото задно окачване на ресорите и е оборудван с двигател V8 с мощност 400 к.с., разработен от спортното подразделение Ford Racing. Точно такива двигатели се монтираха в Mustang FR500C, който участваше в състезанията Grand-Am Cup Championship през 2005 г. Единствената разлика е, че агрегатът на концепт кара може да се “храни” със спирт и по-точно с етанол Е85.

И все пак впечатляващото във Ford Interceptor не е толкова моторът, колкото неговият дизайн. Външният вид може да се опише с две думи - брутален и масивен. Площта на остъкляването не е много. За сметка на това обаче, правият капак и вертикалната радиаторна решетка с три огромни хромирани секции са наистина внушителни. В сравнение с Interceptor дори “грозният” Chrysler 300C направо бледнее.

В салона намираме още един “сборник на цитати от миналото”: правоъгълни прибори на таблото, масивни спици на волана. Седалките са под формата на диван, лишени от странични подлакътници. Коланите са четириточкови.

Lincoln MKR Concept

Другият автомобил на концерна Ford, построен на същата платформа, както Interceptor (но вече с независимо задно окачване), изглежда по-иначе. Елегантното концептуално купе с четири врати Lincoln MKR е с по-плавни форми на купето. Салонът е луксозен с красиви седалки и оригинален преден панел.

Основното новаторство в седана на Lincoln е скрито под капада - това е 3.5-литров двигател V6 с непосредствено впръскване на горивото, снабден с два турбокомпресора. Новият агрегат може да работи с бензин или етанол Е85 и е с мощност 415 к.с. Максималният му въртящ момент достига внушителните 546 Нм, което е напълно сравнимо с версия на агрегат V8. При това компактният агрегат V6 е по-лек и употребява 15 на сто по-малко гориво. Разбира се, той е и с по-добри екологични показатели. Според представители на Lincoln такъв двигател ще се произвежда серийно.

Dodge Magnum SRT8

Един чисто американски автомобил. Комбито се комплектова със същия осемцилиндров двигател Hemi с мощност 425 к.с., който “поставят” и на Chrysler 300C SRT8. Возилото ускорява от 0 до 100 км/ч за 5 секунди. Спирачките са модернизирани, окачването и системата за стабилизация са доработени.

Това ли е всичко?

Разбира се, че не! Гостите на шоуто в Детройт видяха над 70 нови возила - 37 серийни и 33 концепткара. Посетителите станаха свидетели на сто процента истинска автомобилна фиеста, която поставя началото на бъдещите тенденции в света на четириколесната индустрия.

Mitsubishi Lancer и Prototype X

Новото поколение Mitsubishi Lancer, представено в Детройт, ще заинтригува почитателите на бензиновите играчки. В основата му лежи “глобалната” платформа на Mitsubishi, върху която е построен и кросоувърът Outlander, както и цяла гама автомобили на концерна DaimlerChrysler (Dodge Caliber и Jeep Compass). Двигателят е познатият двулитров бензинов агрегат с мощност 152 к.с., работещ в комплект с петстепенна механична предавателна кутия или с безстепенен вариатор. “По-простите” версии ще се оборудват с 1.5- или 1.8-литрови двигатели по избор.

Едновременно с дебюта на новия Lancer в Детройт представиха и предсерийния прототип на десетото поколение Lancer Evolution. “Състезателният седан” е построен на същата платформа, както и базовия модел, но по традиция ще се оборудва с ново окачване и друга трансмисия 4х4, наречена Super-All Wheel Control (S-AWC). Освен това следващият “Ево” ще е с активен централен диференциал (ACD), активен заден диференциал с електронно управление (AYC), както и нова система за стабилизация (ASC), тясно интегрирана със системата 4х4.

Накрая, Evo X ще се оборудва с нов двулитров турбомотор 300 к.с. с алуминиев блок на цилиндрите (по-лек от 20 кг)., който ще работи с автоматична предавателна кутия с превключватели, разположени под волана. Няма никаква допълнителна информация за техническите характеристики на новата трансмисия. На пазара Mitsubishi Lancer Evolution X ще се появи чак през есента на 2008 г.

10-цилиндрови войни

Детройтският автосалон напълно може да се счита за мястото, където започна своеобразна война между японските автомобилни производители. Toyota и Honda изложиха на щандовете си прототипи на суперкари, които ще се появят на пазара през 2008 г. Серийните модели ще се оборудват с 10-цилиндрови двигатели и ще се продават в САЩ с “местните” наименования на разкошни коли - Lexus LF-A и Acura Advanced Sports Car Concept съответно.

Автомобилите си приличат дори външно - имат сходна форма на предната броня, която напомня носовия обтекател на болидите от Формула 1. Те изглеждат почти еднакво в профил, а формата на задните им фарове също говори за някакво родство. За сметка на това обаче в технически план нямат нищо общо. Ако Lexus LF-A е автомобил със задно задвижване и средноразположен двигател, то моторът на Acura е отпред, а задвижването - 4х4, на базата на системата Super Handling All-Wheel Drive(TM) на Honda.

Дизелите атакуват

Германските производители Volkswagen, Audi и Mercedes-Benz показаха гама “родствени” дизелови автомобили в Детройт. Този своеобразен алианс разработи нова система за неутрализация на изгорелите газове Bluetec. Благодарение на това откритие дизеловите автомобили вече могат да се продават спокойно във всички щати на Америка, включително и Калифорния, където има жестоки екологични изисквания. Освен това колите, работещи с нафта, употребяват около 20-25 на сто по-малко гориво от аналогичните бензинови агрегати. С поскъпването на бензина този факт е добре дошъл за поуплашените от непрекъснатото увеличаване на цените американци.

Mercedes-Benz демонстрира в Детройт прототип на всъдехода GL420, оборудван с турбодизел V8 с обем 4.2 литра със системата Bluetec. С такъв автомобил може да се пътува из целия свят, имайки предвид, че презареждане се прави веднъж на 1 000 километра пробег.Трилитровият дизелов двигател на същата марка и система Bluetec използва и концептуалният Jeep Trailhawk, за който писахме подробно в миналия брой. Volkswagen отиде по-далеч и показа на Северноамериканското шоу два начина за намаляване на токсичността на изгорелите газове от дизеловите двигатели. Първият е на основата на технологията Bluetec и е предназначен за големи возила като VW Passat, Touareg и бъдещия кросоувър Tiguan. Не се отличава от нововъведенията, използвани от Audi и Mercedes-Benz.

С втората се оборудват VW Jetta ‘2008 и други компактни возила на Volkswagen с двулитрови турбодизели. Тук основната дейност се извършва от фирмения катализаторен конвертор Selective Catalytic Reduction (SCR), в който непрекъснато се впръсква специална течност AdBlue. Тя неутрализира вредните вещества в изгорелите газове.

Мария Минкова
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА