Last news in Fakti

4 Февруари, 2006 19:43 10 270 1

R-еволюция

  • mercedes-benz-
  • mercedes-benz r 320-
  • mercedes-benz r 320 cdi 4 matic

През зимата на 2002-ра в Детройт, компанията Mercedes-Benz представи пред широката публика една концептуална разработка, наречена Grand Sports Tourer. Точно четири години по-късно концепцията вече се произвежда в серия и моделът R-classе е и на нашия пазар. Автомобилът впечатлява със странния си синтез между ван, всъдеход и луксозна лимузина. Платформата, върху която е построена иновацията е заимствана от новия SUV МL, като основните пропорции са леко изменени. Засега новата класа с индекс R e без аналог на пазара, притежава невероятно богато базово оборудване, но и цената не е ниска. Все пак обаче не забравяйте, че говорим за автомобил с трилъчева емблема, снабден с перманентно предаване на четирите колела, седемстепенна автоматична скоростна кутия и безброй екстри. Версията, на която ще акцентираме, е Mercedes-Benz R 320 CDI 4 matic. Освен този дизелов модел у нас се предлагат модификации с още два бензинови двигателя - R 350 и R 500. Всеки от тях може да се монтира на два вида каросерии - дълга и къса. Темата ни третира основно късата база, която е с дължина 4 922 мм и отстъпва на по-дългата с 235 мм а разликата в цената е 2 000 лв.

Екстериор

Видимо разликата между дългата и късата база е неосезаема. Впечатление правят новите предни светлини, които са разделени на две. Основните са подобни на тези при Е класата, но към тях са “,залепени” още едни - триъгълни, които много ясно открояват модела от останалата гама на компанията. Като цяло формата наподобява луксозен ван, но сравнително високият клиренс, както и масивните 17- цолови джанти, допринасят за солидността, присъща на сегмента SUV. Големите габарити пък ясно подсказват за комфорта, който притежава салонът. Цялостната заоблена форма на автомобила го прави да изглежда спокоен, но отделни елементи като предните въздухозаборници внасят необходимата доза агресия. Визията се доближава леко до определението “капковидна”, което е само в полза на цялостната аеродинамика. Коефициентът на въздушно съпротивление е Cx 0.31, което предвид габаритите и обема на салона е перфектен показател.

Интериор

Формулата на местата за сядане е 2+2+2. Или иначе казано на три реда по две отделни кресла. Седалките са доста по-различни от тези на конвенционалните леки автомобили. Огромни са, притежават оптимална странична поддръжка и са доста по-меки от останалите. Всяка от тях е независима от другите и нито една не отстъпва по комфорт на останалите. Мястото за краката на водача и пасажерите е повече от достатъчно, а наличието на всевъзможни екстри е още едно доказателство за определението “петзвезден”. Едно от странните решения, но познато ни от новия ML, е разположението на скоростния лост, неговите габарити и форма.

Лостчето е монтирано отдясно на кормилната колонка и е много сходно по размери и форма с това управляващо чистачките при много други автомобили. Всъщност то контролира с лекота седемстепенната автоматична скоростна кутия. Заради това решение обаче контролът на чистачките е изместен отляво и е разположен над лоста за пътепоказателите. Уредите са доста авангардни, като са компилация от електронни дисплеи и аналогови циферблати. Основните са покрити с масивна козирка, информативни са и отчитат всички дейности на двигателя и помощните възли и агрегати. Централната конзола пък е зрително свързана с покритието на т.нар. карданен тунел. Багажникът не е голям, но сгъването на седалките може да го увеличи до впечатляващите 1 950 литра.

Двигател и ходови характеристики

Новото независимо окачване е унифицирано с това при M-класата и впечатлява с мека возия и доста добра сталбилност. Пневматичната система е опционна, но е изключително качествена и надеждна. Тя работи съвместно с пружините, като прави основните корекции по активното окачване. Иначе отпред инженерите са се отказали от т.нар. торсионно окачване. Седемстепенният автоматик е последна дума на техниката, като благодарение на него смяната на предавките е разбираема само от показанията на оборотомера. Сложна електроника управлява системите за стабилност и срещу буксуване, спирачния асистент, преразпределянето на въртящия момент, както и системата за контрол на сцеплението, която е с автоматичен спирачен контрол при спускане.

Двигателят не е нов, но впечатлява с динамика и икономичност, главна заслуга за което има перфектната система Common-Rail. Нейното действие може най-кратко да се обясни така: Малко количество гориво “пилотно” се впръсква в цилиндрите под ниско налягане миг преди подаване на основната маса, която попада в горивната камера едва след започване на изгарянето. По този начин динамиката, тягата и икономичността са на върхови нива.

Цена

Вече споменахме, че R класата все още няма аналог, затова е трудно да сравним цената с тази на алтернативни возила. Парите не са малко, но в замяна на тях получавате от всичко по много. И ако ви допада външния вид на този революционен автомобил знайте, че с подобен комфорт на четири колела пътуването придобива нови измерения.

Mercedes-Benz R 320 CDI 4 matic
Технически характеристики
Двигател
V-образен шестцилиндров четири клапана на цилиндър
Работен обем
2 987 куб. см.
Максимална мощност
165 Kw/224 к.с. при 3 800 об./мин.
Максимален въртящ момент
510 Нм при 1 600 - 2 800 об/мин.
Скоростна кутия
автоматична, седемстепенна
Степен на сгъстяване
18.0:1
Маса на единица мощност
9.8 кг/к.с. (13.3 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 922
1 922
1 659
Междуосие
2 980
Маса, кг

2 200

Допустимо натоварване, кг
595
Обем на багажника,л.
244 - 1 950
Вместимост на резервоара, л
80

Разход на гориво:
градско
извънграско

комбиниран

12.2 л/100км
7.6 л/100км
9.3 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
8.7
Максимална скорост
222 км/ч.
Гуми
235/65R17
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
дискови

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 117 983

 

Базово оборудване
ABS, ESP, BASт, ASR, 4ETS, Перманентно задвижване на четирите колела, Овален хромиран ауспух, Осветление във вратите при отваряне, допълнителни рефлектори в задната врата, Асферични външни огледала в цвета на купето, ел. регулируеми, ел. отопляеми с вградени мигачи, Комплект инструменти, Автоматични светлини, 7G-TRONIC - седемстепенна автоматична скоростна кутия, Задна светлина за мъгла, Променливо сервоуправление, Сигнализация за спадане налягането на гумите, Отопляеми дюзи на миещата течност за предното стъкло, Брони, странични предпазни лайсни и дръжки на вратите в цвета на купето, Автопилот (темпомат) с регулируем ограничител на скоростта, Осветление във външните огледала при качване и слизане, Тонирани в зелено стъкла, Електронен имобилайзер с инфрачервено дистанцонно управление, Централно заключване с crash-сензор, Алуминиеви джанти, Фронтални и странични въздушни възглавници за шофьора и седящия до шофьора с многостепенна логика на отваряне, Въздушни завеси за страничните стъкла за всички редове седалки, Преден подлакътник с две отделения, Осветяема жабка вместо пепелник за местата от първи ред, Джобове за багаж на гърбовете на облегалките на предните седалки, Термометър за външна температура, електронна система за безопасност при удар, лампи за четене на първи и втори ред и осветление в багажното отделение, DIRECT SELECT бутони за избор на предавка и скоростен лост на кормилната колона, Оборотомер, Предни и задни степенки, Единични седалки с вътрешни и външни подлакътници за първи и втори ред с функция и механично надлъжно преместване, Ел. стъкла, Сигнализация за нивото на маслото, охладителната и миещата течност, Седалки от втори и трети ред, сгъващи се индивидуално, Мрежи за багаж на предните облегалки и в краката на предния пътник, закопчалки за детски столчета на седалките от втори и трети ред, Ключ, блокиращ отварянето на задните прозорци и врати от деца, Автоматично разпознаване на специализирано детско столче върху седалката на предния пътник, Автоматична климатична инсталация, Мултифункционален дисплей, регулируема ос на волана, Мултифункционален волан в кожа, Тапицерия комбинация плат/кожа, Audio със CD и 8 високоговорителя, Борд компютър, 3-точкови осигурителни предни колани с двустепенен ограничител на силата, с настройка на височина и реверсивни обтегачи, Контакт (12V) за местата от първи и втори ред и за багажното отделение, Чистачки със сензор за дъжд, Ел. регулируеми облегалки и височина на предни седалки с механично надлъжно преместване и лумбални опори за седалката на водача, Звукова сигнализация за непоставени колани на предните места , неизключени светлини и неосвободена ръчна спирачка и др.
Гаранция
Две години без ограничение на пробега
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 merc 190e

    0 0 Отговор
    Вечни автомобили