В Детройт посетителите разполагаха с изключителната възможност да се полюбуват отблизо на един отличен екземпляр, който представлява резултат от задълбочена съвместна работа между корейския концерн Кia и неговият калифорнийски център по дизайн и развойни технологии. Концептуалната разработка носи звучното название Soul (от англ. “душа, дух”) и се причислява към класа на т.нар. CUV-возила (Crossover Utility Vehicle), съчетавайки в себе си елегантно и едновременно с това могъщо и динамично излъчване. Някои специалисти дори побързаха да изтъкнат на преден план аналогията на Soul с дебютиралата точно преди една година отново в Детройт студия KCD-II.
По повод
създаването
на симпатичния азиатец, шефът на студиото в Калифорния Том Керънс заявява, че “е търсена направата на динамичен автомобил с одухотворен дизайн, който да допада на младите хора, а и на онези, които все още се чувстват такива”. Очевидно конструкторите и дизайнерите съумяват отлично да се справят с така поставената задача, тъй като Soul респектира и привлича вниманието с изчистените си и хармонични външни линии. Каросерията на четириколесното по-скоро прилича на такава при класически SUV, като внушението изцяло е насочено към това, да се внушава на потенциалните купувачи, че кросоувърът е еднакво пригоден както за щурмуването на трудни терени, така и за лекото маневриране в натоварения градски слалом. Атлетичното
излъчване
на Kia Soul допълнително се подсилва от силно издълженото настрани предно ветроупорно стъкло и масивните калници, приютили огромните колела. В типичния за марката стил са издържани предните светлини, а скосените линии между отделните пропорции на Soul му придават още по-динамичен и борбен вид.
Силно впечатление при студията прави и изцяло стъкленият панорамен покрив, който само с натискането на едно копче изчезва наполовина и предоставя на своя собственик почти истинско усещане за пътуване със стилен кабриолет.За удобния достъп до гостоприемната вътрешност на четириколесното също е помислено. В тази посока работи концепцията на отваряне на предните и задни врати - в различни посоки. Сигурността в никакъв случай не е пострадала от този факт, тъй като са предвидени специални енергопоглъщащи зони при страничен удар, които напълно компенсират отсъствието на странични колонки.
По отношение на салона също не би следвало да има забележки. Използваните материали са качествени и привличат окото, а и сериозни усилия са вложени при максималната функционалност на всеки детайл. Интересен факт е, че Soul разполага и с впечатляваща стереоуредба, както и с пълен набор комуникационни и информационни технологии. Задните пасажери разполагат и с огромни монитори, интегрирани в подглавниците на седалките пред тях.
За задвижване на студията се грижи подобаващ агрегат с четири цилиндъра, чийто работен обем е два литра. В оборудването присъства и петстепенна секвенциална скоростна кутия.
21 Януари, 2006 20:43 935 0
Азиатски приятел
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА