Last news in Fakti

28 Юли, 2007 11:41 2 515 0

Камион за развлечения

  • mazda-
  • mazda bt-50-
  • mazda bt-50 double cab 4x4

Стане ли дума за сериозни разработки 4х4, доскоро японската компания Mazda тотално отстъпваше на своите сънародници от Nissan, Toyota и Mitsubishi. От доста време насам към качеството на продукцията няма основателни претенции, но клиентите започнаха да предпочитат конкуренцията заради липсата на нови разработки. Пикапът В 2500 отдавна се превърна в морално остарял екземпляр и бе редно нещата да се променят. Най-накрая Mazda извади на бял свят ново поколение пикап, който впечатлява с доста осъвременен дизай, нов икономичен двигател и отлична проходимост. Новият индекс на товарния всъдеход е ВТ-50 и той вече е на нашия пазар.

Предлага се в няколко разновидности по отношение на кабина и товарно пространство и само с един дизелов агрегат. В полезрението ни попадна версията Mazda BT-50 Double Cab 4x4. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Японците от Mazda се придържат стриктно към вече утвърдените канони в този клас. Тяхната разработка е типичен SUT - Sport Utility Truck или в превод спортно-утилитарен камион. За родните разбирания външният вид е доста впечатляващ, най-вече заради габаритите на колата - много висок с огромни гуми и респектираща предна част. Докато законодателите в класа Navara и L200 са в двете крайности на дизайна, съответно груб агресивен и стилен заоблен и изтънчен, то ВТ-50 е нещо средно. Хем притежава заоблени форми, хем е грубоват. Тази стилова смесица не е от най-удачните, но вкусове всякакви. Иначе, наличието на хром внася необходимата доза лукс, а що се отнася до пропорции - те са абсолютно конвенционални. Като цяло дизайнът, сравнен с предшественика, е доста осъвременен, но въпреки това не е достатъчно впечатляващ.

Интериор

С една дума салонът може да се определи като конвенционален. Стандартен приборен панел, пластмасова арматура и обикновена тапицерия на седалките, напомнят на седан от среден клас. Всъщност в салона на ВТ-50 няма да се чувствате неудобно, но излишни глезотии, и лукс, няма. Обикновена климатична инсталация, настройки на креслата сведени до оптималния минимум и т.н. Както вече казахме, ако се изключат габаритите и високата позиция, ВТ-50 прилича на съвсем нормален автомобил от среден клас. Неголеми, но удобни седалки, оптимално, дори по-голямо от нужното пространство за краката на водача и пасажерите и простор над главите им. Що се отнася до функционалност обаче пикапът впечатлява с добър набор от екстри. Най-интересна е подвижната масичка, излизаща отдясно на арматурното табло и издържаща на натиск и товар до 10 килограма. Уредите са прилично информативни и показват работата на най-важните възли и агрегати. Единствено матираният хром по части от таблото внася нотки на модернизъм. Един от плюсовете е, че водачът разполага и с перфектна видимост, която се дължи на високата му позиция и на доста големите предни и странични стъкла. Товарният отсек е функционален, но не се различава от този при конкуренцията.

Двигател и ходови характеристики

Новият 2,5-литров турбодизелов двигател с директно впръскване на гориво Common-Rail под предния капак на ВТ-50 се отличава с добри показатели най-вече по отношение на разход на гориво. Сравнен с този на предшественика е доста по-мощен, но отново отстъпва по динамика на основните конкуренти. За сметка на това е безшумен и вибрациите почти не се усещат. Окачването е, независимо торсионно отпред и ресорно отзад. Последното е от основно значение за отличната товароносимост на пикапа. По отношение на системата 4х4 Mazda e с едни гърди пред конкуренцията. Проходимостта е съизмерима с тази на всъдеходи от т.нар. тежка артилерия. Екстрите в това направление са диференциал с повишено триене, дистанционно освобождаване на главината на предните полуоси при превключване от режим 4х4 в режим 4х2. Минус се явяват задните барабанни спирачки, които отдавна би следвало да бъдат заменени с дискови. На практика системата за задвижване на колелата съдържа в себе си задно предаване, двойно предаване и двойно предаване с блокиран диференциал, позволявайки на водача да ги избира и превключва ръчно в движение, в зависимост от условията, в които пътува. По този начин автомобилът може да даде най-доброто от себе си при движение с висока скорост по магистрала, при маневриране в градски условия, при преминаване по пътни отсечки с лоша настилка или при преодоляване на мокри, заснежени или заледени планински склонове. Благодарение на тези прости решения ВТ-50 без проблем преминава през пресечена местност с голяма степен на трудност.

Цена

У нас този вид возила се ползва предимно за имидж и активни развлечения. Тъй като не са евтини, малцина са тези които ги използват за работа, каквото всъщност е основното им предназначение. Всички японски пикапи са с почти една и съща цена, а малките вариации са следствие от различното базово оборудване. Качеството и на четирите марки също е доста сходно - надеждни и здрави, и само комфортът, функционалността и външният вид са критериите, по които може да се избира.

Mazda BT-50 Double Cab 4x4
Технически характеристики
Двигател
Четирицилиндров редови
четири клапана на цилиндър
Работен обем
2 500 куб. см.
Максимална мощност
105 Kw/143 к.с. при 3 500 об./мин.
Максимален въртящ момент
330 Нм при 1 800 об/мин.
Скоростна кутия
механична петстепенна
Степен на сгъстяване
18.0:1
Маса на единица мощност
13.0 кг/к.с. (17.7 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

5 075
1 805
1 760
Междуосие
2 985
Маса, кг

1 855

Допустимо натоварване, кг
1 155
Товарно пространство д./ш./в.
1530/1805/465
Вместимост на резервоара, л
70

Разход на гориво:
градско
извънграско
комбиниран

10.9 л/100 км
7.8 л/100 км
8.9 л/100 км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
12.5
Максимална скорост
158 км/ч.
Гуми
245/70 R16
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
барабанни

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 54 990

 

Базово оборудване
ABS, EBD, четири въздушни възглавници, Регулируеми по височина предпазни колани със система за самопритягане, Усилващи греди във вратите, Сгъваема кормилна колона за предотвратяване на травми в случай на пътен инцидент, Климатик, Ел. управляеми странични огледала, Ел. стъкла, Атермични тонирани стъкла, Регулируем по височина волан, Извод за 12 V на централната конзола в купето, Сгъваема полица в арматурното табло, Самоблокиращ се диференциал (LSD), Дистанционно освобождаване на главината на предните полувалове, Сервоусилител на волана, Оборотомер, Пълноразмерно резервно колело, Система за допълнително подгряване на дизеловото гориво, Двойнооптични халогенни фарове, Допълнителни фарове за мъгла, Чистачки с регулируем интервал, Сгъваема облегалка на задната седалка, Отопляеми предни седалки, Хромирани дръжки на вратите, Лети джанти, Брони в цвета на купето, Електронен имобилайзер вграден в ключа, Дистанционно централно заключване и др.
Гаранция
3 години или 100 000 километра пробег
Цените на модела и алтернативите са за България с включени такси, акциз и ДДС

 

Mazda BT-50 Double Cab 4x4I
АЛТЕРНАТИВИТЕ
NISSAN NAVARA
Работен обем
2 488 см3
Мощност

126 кВт/171 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
403 Нм
при об/мин2 000
Габарити, мм
5220/1850/1884
Междуосие
3 200
Ускорение
11.8 сек
Максимална скорост
170 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

11.8 л/100 км
8.6 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
54 333 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS
серийно

Еърбег, 2 бр.

серийно
Климатик
серийно
MITSUBISHI L200
Работен обем
2 477 см3
Мощност

100 кВт/136 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
314 Нм
при об/мин 2 000
Габарити, мм
5075/1800/1800
Междуосие
3 000
Ускорение
14.6 сек
Максимална скорост
167 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

10.7 л/100 км
7.4 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
55 990 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS
серийно

Еърбег, 2 бр.

серийно
Климатик
серийно
TOYOTA HILUX
Работен обем
2 192 см3
Мощност

88 кВт/120 к.с.
при об/мин 3 600

Максимален въртящ момент
325 Нм
при об/мин 2 000
Габарити, мм
5255/1835/1810
Междуосие
3 085
Ускорение
15.0 сек
Максимална скорост
155 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

10.9 л/100 км
7.2 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
52 543 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS
серийно

Еърбег, 2 бр.

серийно
Климатик
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА