23 Януари, 2017 10:45 32 637 20

Аварийките като пълномощно за паркиране навсякъде

  • канцер
Аварийките като пълномощно за паркиране навсякъде - 1

Проблеми с местата за паркиране има във всички градове. Като доказано най-голям тарикат в света обаче, българинът си е изобретил универсално разрешение да спира където му е угодно - "аварийни светлини".

В съзнанието на родните водачи веднъж включени, аварийките дават право да се спира дори в абсолютно забранени за това зони. Колкото по-скъпа е колата, толкова по-продължителен и безметежен може да бъде престоят.

Рядко ще видите полицай да се намесва в подобни ситуации, макар че Законът за движение по пътищата определя съвсем точно в какви случаи се използват "аварийки". Според Чл. 74а. "аварийният сигнал може да бъде включван за предупреждаване на останалите участници в движението за различни опасности, когато моторното превозно средство е спряло поради повреда или има участие в пътнотранспортно произшествие и не може да бъде отстранено веднага и се явява препятствие за другите участници в движението."

Проблемът не е от вчера и винаги е дразнел добросъвестните водачи. В усложнена зимна обстановка обаче безразборното спиране по бездруго отеснелите улици се превръща в кошмар и често блокира напълно трафика.

Когато заради някой "привилегирован" по силата на всемогъщите аварийни светлини се образува тапа, става още по-страшно. Останалите участници в движението трябва да го заобикалят и в един момент за изнервените шофьори предимството престава да важи, с което запушването става безнадеждно.

В цивилизованите държави всеки опит за спиране на непозволено място, възпрепятстване на останалите участници в движението и отнемане на предимство се наказва мигновено. Българското законодателство също предвижда санкции в такива случаи, а и невралгичните места се знаят. Защо правилата не се спазват вероятно могат да обяснят единствено от КАТ.

Публикувано във факти.бг:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
P.S.
Българската държава е абдикирала от българските пътища!
ФАКТИ.bg настоява за истинска държавна власт, ред и контрол по пътищата.
Прекалено много станаха автонаглеците и КАНЦЕРИТЕ* по българските улици!

*ФАКТИ.bg нарича КАНЦЕР всеки индивид, който подобно на ракова клетка, живее, пътува, размножава се, ползва обществени ресурси, но не се съобразява с останалите индивиди, не спазва законите, не образова себе си и децата си и егоистично паразитира върху обществения организъм.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Анкета

Кое от нарушенията смятате за най-дразнещо и наболяло като проблем, който изисква по-остра реакция от страна на КАТ?



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мигача

    13 1 Отговор
    Park anywhere button.

    Коментиран от #14

  • 2 незнайко

    57 2 Отговор
    Обяснението е едно. Органите на реда не са сигурни в законодателството. Никой не може да им гарантира, че няма да изхвърчат от работа ако санкционират някой "баровец". Докато това не се промени, така ще бъде.
  • 3 невралгичните места

    47 1 Отговор
    "В цивилизованите държави всеки опит за спиране на непозволено място"
    Правилно сте дали пример с "цивилизованите" държави, където културата е факт, а не митология...
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 уйк

    8 22 Отговор
    v civilizovanite durjavi ima opredeleni mesta za spirane pred vsqka sgrada sigurno ,a ne kato v Bulgaria za da moje da spre6 da si plati6 edna smetka trqbva da parkira6 na 200 kilometra ot sgradata

    Коментиран от #6, #13

  • 6 пенсия по старост

    41 6 Отговор

    До коментар #5 от "уйк":

    В цивилизованите държави, хората ползват транспорт, който е редовен, бърз, комфортен и евтин!
    Ганьовците държат по 3-4 бараки "за всеки случай"!
    Комплексарщината от соца ги кара да купуват коли, като символ на престиж и богатство за което очакват уважение...
  • 7 гост

    39 6 Отговор
    Цивилизованите градове са планирани с места за паркинг и там не всеки има кола, особенно ако живееш в града. Притежанието и употребата на автомобил в западните страни е скъпо удоволствие, основно такси, паркинг и данъци, не самата стойност на колата. У нас стойността на колата е скъпото, а употребата и притежанието е смехотворно, особенно за стари, прогнили барутници бълващи канцерогени колкото камион.
    КАТ не си върши работата по много линии, КАТ макар и да имат чиновници, не правят каквито и да е стъпки в улесняването и глобализирането на техните системи. Самите представители на КАТ са нарушители, все едно банков обирджия да работи в банка легално и без ограничения. Представителите на КАТ омаловажават закона и подминават нагли и опасни нарушения без оглед на стойността на колата, или това е тяхното опасно бездействие.

    Коментиран от #8

  • 8 Kolev

    16 10 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Ами докато се толерира по-ниския данък за старите барутници, няма как да се стимулира покупката на по-нови автомобили.

    Относно темата - иди че се разправяй дали преди 5 минути "нещо стана и не искаше да запали"...
  • 9 Ники

    14 1 Отговор
    Това е защото в България за спиране на непозволено място няма нито една глоба !!! За това всички минават с номера че са спрели за минутка а не са паркирали !!! Масово хората си мислят че ако е за малко могат да спрат навсякъде !! Ако това започне да се следи Маршрутните фирми ще фалират !!!!
  • 10 боря

    21 6 Отговор
    Георги Касабов, тази статия е написана тенденциозно, за да не кажа елементарно. Проблемът съществува понеже общинските места , където можеше да има множество платени паркинзи бяха "разпродадени" за жълти стотинки от кметовете. Чист вид корупция, навсякъде при това София Варна Пловдив и т.н. Не го ли знаеше това бе Георги та промиваш мозъци тука ? И още нещо - България не е цивилизована държава, така, че недей дава примери.
  • 11 Mercedes-Benz

    27 4 Отговор
    Най-яко е когато някой тъпак спре на аварийни в час пик, за да си купи цигари! От две ленти всички трябва да минат в една, понеже "майстора" е безсмъртен и не му дреме за другите "глупаци"!
  • 12 Ярослав Станчев

    9 2 Отговор
    А защо нищо не казахте по повод репортажа който се върти по новините от вчера в който полицаи спират жълтия Опел Астра на мобиле.бг и му свалиха номерата заради нарушения

    Коментиран от #15

  • 13 ГОСТЪ

    8 1 Отговор

    До коментар #5 от "уйк":

    ПИШИ НА КИРИЛИЦА ВЕ
  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Разбирач

    11 1 Отговор

    До коментар #12 от "Ярослав Станчев":

    На мобиле служебните коли са само бели и сини, при това баничарки дачия и бусове мерцедес. Това жълтото най-вероятно е такси, на което има реклама на мобиле. Има много такива из София
  • 16 111

    12 1 Отговор
    Нямаме си полиция,затова не мога да посъветвам журналистите да се обръщат към нея,а не да задават едни и същи въпроси всекидневно!Идете в най-близкото РПУ и просто попитайте-Кога ще започнете да работите и знаете ли откъде да я подхванете работата в момента в който се озовете извън РПУ-то!Няма да могат да ви отговорят,повярвйте ми!
  • 17 РАМБО

    10 0 Отговор
    Къде ги видяхте тия " стари барутници " паркирали на аварийки ?
    Неправилно паркирали са само и изключително гъзари със скъпи коли - вижте ма каъв съм пич ! Точно те и пишат за "барутниците " , т.е. крадеца вика дръжте крадеца !
  • 18 КАТ

    9 0 Отговор
    КАТ не може да обясни нищо, т.к. отдавна е напуснало улиците и не контролира движението, което му е основното задължение. В редките случаи, когато се забелязват полицаи на кръстовища или улици, то те люпат семки и се дивят на движението. През последните пет години съм видял само двама да си вършат работата както трябва. Браво на тях, но това е само капка в морето.
  • 19 hienata

    9 0 Отговор
    Малко история.
    Този фномен бе наложен от "високо интелигентните" шофьори на марширутки и бе успешно продължен от "доайените на волана" най-добрите сред най-добрите - бакшишите.
    Ако тогава КАТ ги бяха насмели, сега нямаше изобщо да пишем по тая тема, но тогава (и сега), катаджиите бяха заети да се крият около "хранилките", да муфтят някой човечец и да не се занимават с проблеми (мутри, бакшиши, политиции, тъпи охранители и др. плевел)
  • 20 Paxkicker

    5 0 Отговор
    Българското изобретение се практикува известно време и в Сърбия, проверено в Цариброд!