Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Най-леките 4х4 SUV-та

Публикувана: 31 Януари, 2017 12:08
27 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 25577
Най-леките 4х4 SUV-та
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

SUV сегментът става все по-популярен и почти няма автомобилен производител, който да няма в гамата си подобен автомобил. Все повече се налага тенденцията за производство на кросоувъри само с предно предаване, но класическите 4х4 SUV-та не губят позиции. Този автомобилен сегмент има и своите противници, които твърдят, че подобни коли са прекалено големи, тежки са и харчат много гориво.

Този род превозни средства наистина са по-тежки заради габаритите си и заради системата за предаване на въртящия момент към четирите колела. Това обаче, както се вижда, не пречи на популярността им. Сега ще ви покажем кои са най-леките 4х4 кросоувъри, като естествено разделяме автомобилите по класове. В нашата своеобразна класация включваме само коли с 4х4 система, като предвид габаритите им ги разделяме в четири категории.

Най-леките 4х4 SUV-та

Това е един интересен сегмент, който се раздвижи особено много след появата на Nissan Juke. Сега почти всяка марка има в арсенала си подобно возило, но много от тях не са оборудвани с 4х4 система. Най-лекият SUV в този клас е Suzuki Jimny, който отлично се справя в пресечена местност, но пък не се държи толкова добре на асфалта. Jimny може да е моноприводен, а с натискането на бутон се включва и 4х4 системата.

Най-леките 4х4 SUV-та

Mazda се включи сравнително късно в този най-популярен сред SUV-тата сегмент, но когато това се случи, конкуренцията отчетливо го почувства. Именно благодарение на приходите от кросоувъра CX-5, японската марка вече може да си позволи да разработва нови нишови модели за ентусиасти, каквато е Mazda MX-5, например. CX-5 разполага с 4х4 система, която се включва при нужда автоматично, като за това се грижи електроника.

Най-леките 4х4 SUV-та

Корейският кросоувър постига толкова добър резултат в съчетание с 2.4-литров бензинов мотор и шестстепенна механична скоростна кутия. Родственикът му от страна на Kia - моделът Sorento - е само с няколко десетки килограма по-тежък, като наборът от двигатели и трансмисии е идентичен. Заради по-малките си габарити обаче Santa Fe е и по-лек.

Най-леките 4х4 SUV-та

Второто поколение на премиум SUV-то Q7 е един от най-големите автомобили в този клас, но същевременно е и най-лек. За целта Audi инвестира огромна сума в разработката на платформата, което всъщност доведе до по-ниското тегло и същевременно подобри динамичните характеристики и икономичността на автомобила. Платформата носи обозначението MLB и лежи в основата на още куп модели на Volkswagen Group.

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
дедо стефчо
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Ех, как в атонските манастири любят този Jimmy :)

Оценка:
-1 +21

Чико
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Нека сега се изкаже някой умник и да ми обясни за какво му е BENZ GL варел, тежащ 2600 кг??

Коментиран от #3, #13


Оценка:
-19 +31

Кочи
(гост)

Неутрално
3 Отговор

До коментар #2 от "Чико":


За престиж бе Чико , за престиж :)

Коментиран от #11


Оценка:
-9 +36

Гоуст
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Нещо е пропусната Нивата.

Коментиран от #7


Оценка:
-12 +14

onq s konq
(гост)

Неутрално
5 Отговор
Е то и беенвето не е тешко особено дизоловото ! Що го нема тука ?

Коментиран от #6, #16, #20


Оценка:
-42 +3

ко речи
(гост)

Неутрално
6 Отговор

До коментар #5 от "onq s konq":


Всички BMW-та на снимка тежат еднакво , без значение дизел или бензин .
Дизеловото е по-леко от бензиново ???? Ти сериозно ли ?????

Оценка:
-2 +23

МаКаТа
(гост)

Неутрално
7 Отговор

До коментар #4 от "Гоуст":


щото е по-тежка от джимнито

Оценка:
-2 +10

8
Този коментар е премахнат от модератор
Чико
(гост)

Неутрално
9 Отговор
Хюндая си е тежък, Х3 и Q5 са в същия клас и с двулитрови дригатели са с 100 кила по-леки от корейката. Но пък алианса Киа/Хюндай се развиват много добре и джипките са им ок..

Оценка:
-4 +18

BILL
(гост)

Неутрално
10 Отговор
Ех какви коли правиха навремето, в СССР. Ни коли, ни SUV. Как беше добре при комунизма, ехеее носталгия...

Оценка:
-8 +23

ртхтеъхй
(гост)

Неутрално
11 Отговор

До коментар #3 от "Кочи":


да на беднягата престиж му трябва
аз не знам истински богат да парадира с това
но бедния е друго

Оценка:
-4 +16

Hmmm
(гост)

Неутрално
12 Отговор
Всеки път, когато се напише нещо за SUV и почват умните коментари от рода "Бе вий луди ли сте, къде е GL...къде е Нива, къде ..." Айде най после отворете някоя книжка и прочетете разликата между SUV и джип. До @2 Чико: GL си има стотиците предимства пред гореизброените SUV, включително мога да ти гарантирам от личен опит, че нито един автомобил като 3 тонен джип на мерцедес не се държи по-стабилно на пътя, в завой, задминавайки ТИР при остър страничен вятър и с 210 км/ч...на мен лично ми е точно за това, но не знам дали съм "умник" и дали ще ме разбереш.

Коментиран от #14


Оценка:
-18 +6

корса
(гост)

Неутрално
13 Отговор

До коментар #2 от "Чико":


Тоз варел е идола на всички бг цървуланковци!
Не го обиждай!
Друго е да висиш постоянно в сервиза!

Коментиран от #23


Оценка:
-12 +11

Хонда
(гост)

Неутрално
14 Отговор

До коментар #12 от "Hmmm":


Разкажи за новите приятели от сервиза на мерцедес!

Оценка:
-8 +11

НекаЗавиждат
(гост)

Неутрално
15 Отговор
За мен тези SUV-е са една гъзария. Нещо като паркетни лъвове. "Виж ме народе как съм надвил на масрафа си". Ако ми е нужно по-проходимо возило, съм лесничей, фермер, имам много километри по четвъртокласна пътна мрежа или по пресечени терени, бих си избрал един старичък Нисан Патрол, отколкото някой от подобните тенекиено-пластмасово-дизайнерско изгъзени-претъпкани с излишна електроника играчки за избиване на комплекси.

Коментиран от #24


Оценка:
-10 +20

Някой
(гост)

Неутрално
16 Отговор

До коментар #5 от "onq s konq":


Пише се теЖък. От там теЖко.
Просто да знаеШ.
Ама няма нищо, нали имаШ БМВ и светкаШ с фаровете на тези пред теб, защото ти пречат, а ти си теЖкар. Или моЖе би Женчо.

Оценка:
-2 +24

Лъчо
(гост)

Неутрално
17 Отговор
Най-красив, според мен е Маздата, а най-маневрен из просеките е Сузуки Джимни - наследника на Самурай. Аудито е луксозен и скъп, не е за храсталаците...не си струва пребоядисването... А СантаФе е вече доста пораснал, но е страхотен като качества на асфалт заснежен път - няма поднасяне няма проблеми. Просто не е да го трошиш из чукарите. За чукарите е само Джимни. Маздата е хубава, върви и из коловози и на сняг отлично. но е скъпа също и не си струва да я драскаш из храстите...

Коментиран от #18


Оценка:
-1 +10

Лъчо
(гост)

Неутрално
18 Отговор

До коментар #17 от "Лъчо":


ще добавя само, че не съм шофирал нито един от показаните в случая, но съм се возил в Маздата и Джимни - чужди. Джимнито не е комфортно и е логично - то е тясно, на асфалта не е за високи скорости, а ако е с гуми за оффроуд подскача яко... Но то е джипче за маневриране из теснотии, не за висок лукс. маздата вози страхотно, някъде се возих около 15-ина км, няма грешка( Направо е страхотна. Другите не зная как возят, но са хубави скъпи и мощни. Е, всеки да си търси по вкуса. Аз за работа из града и из коловозите избирам Джимни. за пътуване и лична кола ако имах пари купувам Маздата. но парици нема засега толкова. Страхотна е.

Оценка:
-0 +14

Симеон Тасев
(гост)

Неутрално
19 Отговор
Аз в тази статия най-леки Сув не видях . Показани са някакви 5 модела, които си тежат колкото и всички други в същия клас

Коментиран от #26


Оценка:
-2 +7

Лъчо
(гост)

Неутрално
20 Отговор

До коментар #5 от "onq s konq":


Защо го няма тука БМВ х3-5 ли? Защото няма място за статията, ако изброят всички нови СУВове тука, ще сдтане малка енциклопедия статията и ще я четем десет дни само...

Оценка:
-1 +3

SUV RAV4
(гост)

Неутрално
21 Отговор
SUV RAV4 e такъв представител.

Оценка:
-0 +7

Субару
(гост)

Неутрално
22 Отговор
Ами Форестър ? Хонда ЦР-В ? Нисан кашкай? Тигуан и останалите? или те не са в този клас? Форестъра ми някъде 1.650кг

Оценка:
-1 +5

БГ маратонка
(гост)

Неутрално
23 Отговор

До коментар #13 от "корса":


От това което чета разбирам ,че най-големите цървули,които са и най-големите некадърници ,се оплакват най-много.Просто защото завиждат и ги е яд.Такива цълвули никога няма да карат GL ,освен ако не ударщт джакпота или не продадат бащината къща.За съжаление в БГ е пълно с такива цървули.

Оценка:
-5 +5

БГ маратонка
(гост)

Неутрално
24 Отговор

До коментар #15 от "НекаЗавиждат":


Виждам че много плюсчета си навъртял.Значи много сте , тука сте? Абе “приятелю“,защо сравняваш всички хора по собствения си умствен багаж? Точно ти си комплексар ,с ниско самочуствие ,защото завиждаш на успелите хора.Живота е затова,за да му се радваш и наслаждаваш,колкото можеш и когато можеш.Никой не го интересува, ти в каква мозъчна мизерия и социална нищета прекарваш живота си. Хората си карат скъпите коли,пият скъпите питиета и ходят по круизи,защото могат да си го позволят.Защото са спечелили пари ,с труда си.Ти ако си некадърен си стой в кочината.

Оценка:
-5 +2

волен сидеров
(гост)

Неутрално
25 Отговор
Който има пари кара Мерцедес -който няма -гледа Мерцедес-Но-пък ще има шанс поне веднъж да се Вози в Мерцедес -в катафалка към последното си пътешествие....

Оценка:
-6 +1

123
(гост)

Неутрално
26 Отговор

До коментар #19 от "Симеон Тасев":


Един смислен коментар...
Много странна подредба.
Има поне още 10 СУВ-а, които са до 1500-1600 кг.
А тия списвачи са плеснали двутонни каруци като Ауди.

Оценка:
-1 +0

Цура дашната
(гост)

Неутрално
27 Отговор
За какво ми е да карам Мерцедес като накрая всички ни возят в такъв

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Тереза Мей
Британският премиер показва информираност за плановете на противника
Знам какво прави Путин. Няма да го позволя"

Още бисери