31 Януари, 2017 12:08 32 029 28

Най-леките 4х4 SUV-та

  • кросоувъри-
  • suv-та-
  • тегло
Най-леките 4х4 SUV-та - 1

SUV сегментът става все по-популярен и почти няма автомобилен производител, който да няма в гамата си подобен автомобил. Все повече се налага тенденцията за производство на кросоувъри само с предно предаване, но класическите 4х4 SUV-та не губят позиции. Този автомобилен сегмент има и своите противници, които твърдят, че подобни коли са прекалено големи, тежки са и харчат много гориво.

Този род превозни средства наистина са по-тежки заради габаритите си и заради системата за предаване на въртящия момент към четирите колела. Това обаче, както се вижда, не пречи на популярността им. Сега ще ви покажем кои са най-леките 4х4 кросоувъри, като естествено разделяме автомобилите по класове. В нашата своеобразна класация включваме само коли с 4х4 система, като предвид габаритите им ги разделяме в четири категории.

Субкомпактен кросоувър/всъдеход: Suzuki Jimny – 1 060 кгНай-леките 4х4 SUV-та

Това е един интересен сегмент, който се раздвижи особено много след появата на Nissan Juke. Сега почти всяка марка има в арсенала си подобно возило, но много от тях не са оборудвани с 4х4 система. Най-лекият SUV в този клас е Suzuki Jimny, който отлично се справя в пресечена местност, но пък не се държи толкова добре на асфалта. Jimny може да е моноприводен, а с натискането на бутон се включва и 4х4 системата.

Компактен кросоувър/всъдеход: Mazda CX-5 – 1 455 кгНай-леките 4х4 SUV-та

Mazda се включи сравнително късно в този най-популярен сред SUV-тата сегмент, но когато това се случи, конкуренцията отчетливо го почувства. Именно благодарение на приходите от кросоувъра CX-5, японската марка вече може да си позволи да разработва нови нишови модели за ентусиасти, каквато е Mazda MX-5, например. CX-5 разполага с 4х4 система, която се включва при нужда автоматично, като за това се грижи електроника.

Средноразмерен кросоувър/всъдеход: Hyundai Santa Fe – 1 773 кгНай-леките 4х4 SUV-та

Корейският кросоувър постига толкова добър резултат в съчетание с 2.4-литров бензинов мотор и шестстепенна механична скоростна кутия. Родственикът му от страна на Kia - моделът Sorento - е само с няколко десетки килограма по-тежък, като наборът от двигатели и трансмисии е идентичен. Заради по-малките си габарити обаче Santa Fe е и по-лек.

Пълноразмерен кросоувър/всъдеход: Audi Q7 – 1 985 кгНай-леките 4х4 SUV-та

Второто поколение на премиум SUV-то Q7 е един от най-големите автомобили в този клас, но същевременно е и най-лек. За целта Audi инвестира огромна сума в разработката на платформата, което всъщност доведе до по-ниското тегло и същевременно подобри динамичните характеристики и икономичността на автомобила. Платформата носи обозначението MLB и лежи в основата на още куп модели на Volkswagen Group.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 дедо стефчо

    21 1 Отговор
    Ех, как в атонските манастири любят този Jimmy :)
  • 2 Чико

    31 19 Отговор
    Нека сега се изкаже някой умник и да ми обясни за какво му е BENZ GL варел, тежащ 2600 кг??

    Коментиран от #3, #13

  • 3 Кочи

    36 9 Отговор

    До коментар #2 от "Чико":

    За престиж бе Чико , за престиж :)

    Коментиран от #11

  • 4 Гоуст

    14 12 Отговор
    Нещо е пропусната Нивата.

    Коментиран от #7

  • 5 onq s konq

    3 42 Отговор
    Е то и беенвето не е тешко особено дизоловото ! Що го нема тука ?

    Коментиран от #6, #16, #20

  • 6 ко речи

    23 2 Отговор

    До коментар #5 от "onq s konq":

    Всички BMW-та на снимка тежат еднакво , без значение дизел или бензин .
    Дизеловото е по-леко от бензиново ???? Ти сериозно ли ?????
  • 7 МаКаТа

    10 2 Отговор

    До коментар #4 от "Гоуст":

    щото е по-тежка от джимнито
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Чико

    18 4 Отговор
    Хюндая си е тежък, Х3 и Q5 са в същия клас и с двулитрови дригатели са с 100 кила по-леки от корейката. Но пък алианса Киа/Хюндай се развиват много добре и джипките са им ок..
  • 10 BILL

    23 8 Отговор
    Ех какви коли правиха навремето, в СССР. Ни коли, ни SUV. Как беше добре при комунизма, ехеее носталгия...
  • 11 ртхтеъхй

    16 4 Отговор

    До коментар #3 от "Кочи":

    да на беднягата престиж му трябва
    аз не знам истински богат да парадира с това
    но бедния е друго
  • 12 Hmmm

    6 18 Отговор
    Всеки път, когато се напише нещо за SUV и почват умните коментари от рода "Бе вий луди ли сте, къде е GL...къде е Нива, къде ..." Айде най после отворете някоя книжка и прочетете разликата между SUV и джип. До @2 Чико: GL си има стотиците предимства пред гореизброените SUV, включително мога да ти гарантирам от личен опит, че нито един автомобил като 3 тонен джип на мерцедес не се държи по-стабилно на пътя, в завой, задминавайки ТИР при остър страничен вятър и с 210 км/ч...на мен лично ми е точно за това, но не знам дали съм "умник" и дали ще ме разбереш.

    Коментиран от #14

  • 13 корса

    11 12 Отговор

    До коментар #2 от "Чико":

    Тоз варел е идола на всички бг цървуланковци!
    Не го обиждай!
    Друго е да висиш постоянно в сервиза!

    Коментиран от #23

  • 14 Хонда

    11 8 Отговор

    До коментар #12 от "Hmmm":

    Разкажи за новите приятели от сервиза на мерцедес!
  • 15 НекаЗавиждат

    20 10 Отговор
    За мен тези SUV-е са една гъзария. Нещо като паркетни лъвове. "Виж ме народе как съм надвил на масрафа си". Ако ми е нужно по-проходимо возило, съм лесничей, фермер, имам много километри по четвъртокласна пътна мрежа или по пресечени терени, бих си избрал един старичък Нисан Патрол, отколкото някой от подобните тенекиено-пластмасово-дизайнерско изгъзени-претъпкани с излишна електроника играчки за избиване на комплекси.

    Коментиран от #24

  • 16 Някой

    24 2 Отговор

    До коментар #5 от "onq s konq":

    Пише се теЖък. От там теЖко.
    Просто да знаеШ.
    Ама няма нищо, нали имаШ БМВ и светкаШ с фаровете на тези пред теб, защото ти пречат, а ти си теЖкар. Или моЖе би Женчо.
  • 17 Лъчо

    10 1 Отговор
    Най-красив, според мен е Маздата, а най-маневрен из просеките е Сузуки Джимни - наследника на Самурай. Аудито е луксозен и скъп, не е за храсталаците...не си струва пребоядисването... А СантаФе е вече доста пораснал, но е страхотен като качества на асфалт заснежен път - няма поднасяне няма проблеми. Просто не е да го трошиш из чукарите. За чукарите е само Джимни. Маздата е хубава, върви и из коловози и на сняг отлично. но е скъпа също и не си струва да я драскаш из храстите...

    Коментиран от #18

  • 18 Лъчо

    14 0 Отговор

    До коментар #17 от "Лъчо":

    ще добавя само, че не съм шофирал нито един от показаните в случая, но съм се возил в Маздата и Джимни - чужди. Джимнито не е комфортно и е логично - то е тясно, на асфалта не е за високи скорости, а ако е с гуми за оффроуд подскача яко... Но то е джипче за маневриране из теснотии, не за висок лукс. маздата вози страхотно, някъде се возих около 15-ина км, няма грешка( Направо е страхотна. Другите не зная как возят, но са хубави скъпи и мощни. Е, всеки да си търси по вкуса. Аз за работа из града и из коловозите избирам Джимни. за пътуване и лична кола ако имах пари купувам Маздата. но парици нема засега толкова. Страхотна е.
  • 19 Симеон Тасев

    7 2 Отговор
    Аз в тази статия най-леки Сув не видях . Показани са някакви 5 модела, които си тежат колкото и всички други в същия клас

    Коментиран от #26

  • 20 Лъчо

    3 1 Отговор

    До коментар #5 от "onq s konq":

    Защо го няма тука БМВ х3-5 ли? Защото няма място за статията, ако изброят всички нови СУВове тука, ще сдтане малка енциклопедия статията и ще я четем десет дни само...
  • 21 SUV RAV4

    7 0 Отговор
    SUV RAV4 e такъв представител.
  • 22 Субару

    5 1 Отговор
    Ами Форестър ? Хонда ЦР-В ? Нисан кашкай? Тигуан и останалите? или те не са в този клас? Форестъра ми някъде 1.650кг
  • 23 БГ маратонка

    5 5 Отговор

    До коментар #13 от "корса":

    От това което чета разбирам ,че най-големите цървули,които са и най-големите некадърници ,се оплакват най-много.Просто защото завиждат и ги е яд.Такива цълвули никога няма да карат GL ,освен ако не ударщт джакпота или не продадат бащината къща.За съжаление в БГ е пълно с такива цървули.
  • 24 БГ маратонка

    2 5 Отговор

    До коментар #15 от "НекаЗавиждат":

    Виждам че много плюсчета си навъртял.Значи много сте , тука сте? Абе “приятелю“,защо сравняваш всички хора по собствения си умствен багаж? Точно ти си комплексар ,с ниско самочуствие ,защото завиждаш на успелите хора.Живота е затова,за да му се радваш и наслаждаваш,колкото можеш и когато можеш.Никой не го интересува, ти в каква мозъчна мизерия и социална нищета прекарваш живота си. Хората си карат скъпите коли,пият скъпите питиета и ходят по круизи,защото могат да си го позволят.Защото са спечелили пари ,с труда си.Ти ако си некадърен си стой в кочината.
  • 25 волен сидеров

    1 6 Отговор
    Който има пари кара Мерцедес -който няма -гледа Мерцедес-Но-пък ще има шанс поне веднъж да се Вози в Мерцедес -в катафалка към последното си пътешествие....
  • 26 123

    0 1 Отговор

    До коментар #19 от "Симеон Тасев":

    Един смислен коментар...
    Много странна подредба.
    Има поне още 10 СУВ-а, които са до 1500-1600 кг.
    А тия списвачи са плеснали двутонни каруци като Ауди.
  • 27 Цура дашната

    1 0 Отговор
    За какво ми е да карам Мерцедес като накрая всички ни возят в такъв
  • 28 Стария

    0 0 Отговор
    Панда, сузуки игнис, сузуки джими, фиат седичи/сузуки сх4/, дайхатсу териос1и2,мицубиши пини е сузуки витара с 3врати, ситроен кактус/с двигател на бе ем бе-страхотен/всички са малко над тон. Останалите са
    тежки и горят много. От изброените дайхатсу териос 2 е най-стойностен, изработка на тойота/ДЪЩЕРНА ФИРМА/ С ПЕРМАНЕНТНО/НЕПРЕКЪСНАТО/ 4Х4 ЗАЦЕПВАНЕ И БЛОКАЖ НА ЗАДНИЯ ДИФЕРЕНЗИАЛ. Джимнито е повече за оф роуд с рама и демултипликатор, бързи бавни. При дайхатсуто е много късата предна предавка, което е горе долу същото. Останалите са тулчоци, горят като автобуси, минимум 10 на 100 нафта и 12-13 бензин, защото са почти 2 пъти по-тежки със скъпи ремонти и консумативи.