SUV сегментът става все по-популярен и почти няма автомобилен производител, който да няма в гамата си подобен автомобил. Все повече се налага тенденцията за производство на кросоувъри само с предно предаване, но класическите 4х4 SUV-та не губят позиции. Този автомобилен сегмент има и своите противници, които твърдят, че подобни коли са прекалено големи, тежки са и харчат много гориво.
Този род превозни средства наистина са по-тежки заради габаритите си и заради системата за предаване на въртящия момент към четирите колела. Това обаче, както се вижда, не пречи на популярността им. Сега ще ви покажем кои са най-леките 4х4 кросоувъри, като естествено разделяме автомобилите по класове. В нашата своеобразна класация включваме само коли с 4х4 система, като предвид габаритите им ги разделяме в четири категории.
Това е един интересен сегмент, който се раздвижи особено много след появата на Nissan Juke. Сега почти всяка марка има в арсенала си подобно возило, но много от тях не са оборудвани с 4х4 система. Най-лекият SUV в този клас е Suzuki Jimny, който отлично се справя в пресечена местност, но пък не се държи толкова добре на асфалта. Jimny може да е моноприводен, а с натискането на бутон се включва и 4х4 системата.
Mazda се включи сравнително късно в този най-популярен сред SUV-тата сегмент, но когато това се случи, конкуренцията отчетливо го почувства. Именно благодарение на приходите от кросоувъра CX-5, японската марка вече може да си позволи да разработва нови нишови модели за ентусиасти, каквато е Mazda MX-5, например. CX-5 разполага с 4х4 система, която се включва при нужда автоматично, като за това се грижи електроника.
Корейският кросоувър постига толкова добър резултат в съчетание с 2.4-литров бензинов мотор и шестстепенна механична скоростна кутия. Родственикът му от страна на Kia - моделът Sorento - е само с няколко десетки килограма по-тежък, като наборът от двигатели и трансмисии е идентичен. Заради по-малките си габарити обаче Santa Fe е и по-лек.
Второто поколение на премиум SUV-то Q7 е един от най-големите автомобили в този клас, но същевременно е и най-лек. За целта Audi инвестира огромна сума в разработката на платформата, което всъщност доведе до по-ниското тегло и същевременно подобри динамичните характеристики и икономичността на автомобила. Платформата носи обозначението MLB и лежи в основата на още куп модели на Volkswagen Group.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 дедо стефчо
12:19 31.01.2017
2 Чико
Коментиран от #3, #13
12:29 31.01.2017
3 Кочи
До коментар #2 от "Чико":
За престиж бе Чико , за престиж :)Коментиран от #11
12:41 31.01.2017
4 Гоуст
Коментиран от #7
12:42 31.01.2017
5 onq s konq
Коментиран от #6, #16, #20
12:51 31.01.2017
6 ко речи
До коментар #5 от "onq s konq":
Всички BMW-та на снимка тежат еднакво , без значение дизел или бензин .Дизеловото е по-леко от бензиново ???? Ти сериозно ли ?????
12:56 31.01.2017
7 МаКаТа
До коментар #4 от "Гоуст":
щото е по-тежка от джимнито13:26 31.01.2017
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Чико
14:27 31.01.2017
10 BILL
14:27 31.01.2017
11 ртхтеъхй
До коментар #3 от "Кочи":
да на беднягата престиж му трябвааз не знам истински богат да парадира с това
но бедния е друго
14:45 31.01.2017
12 Hmmm
Коментиран от #14
15:31 31.01.2017
13 корса
До коментар #2 от "Чико":
Тоз варел е идола на всички бг цървуланковци!Не го обиждай!
Друго е да висиш постоянно в сервиза!
Коментиран от #23
16:14 31.01.2017
14 Хонда
До коментар #12 от "Hmmm":
Разкажи за новите приятели от сервиза на мерцедес!16:17 31.01.2017
15 НекаЗавиждат
Коментиран от #24
16:38 31.01.2017
16 Някой
До коментар #5 от "onq s konq":
Пише се теЖък. От там теЖко.Просто да знаеШ.
Ама няма нищо, нали имаШ БМВ и светкаШ с фаровете на тези пред теб, защото ти пречат, а ти си теЖкар. Или моЖе би Женчо.
17:36 31.01.2017
17 Лъчо
Коментиран от #18
18:44 31.01.2017
18 Лъчо
До коментар #17 от "Лъчо":
ще добавя само, че не съм шофирал нито един от показаните в случая, но съм се возил в Маздата и Джимни - чужди. Джимнито не е комфортно и е логично - то е тясно, на асфалта не е за високи скорости, а ако е с гуми за оффроуд подскача яко... Но то е джипче за маневриране из теснотии, не за висок лукс. маздата вози страхотно, някъде се возих около 15-ина км, няма грешка( Направо е страхотна. Другите не зная как возят, но са хубави скъпи и мощни. Е, всеки да си търси по вкуса. Аз за работа из града и из коловозите избирам Джимни. за пътуване и лична кола ако имах пари купувам Маздата. но парици нема засега толкова. Страхотна е.18:49 31.01.2017
19 Симеон Тасев
Коментиран от #26
18:58 31.01.2017
20 Лъчо
До коментар #5 от "onq s konq":
Защо го няма тука БМВ х3-5 ли? Защото няма място за статията, ако изброят всички нови СУВове тука, ще сдтане малка енциклопедия статията и ще я четем десет дни само...18:58 31.01.2017
21 SUV RAV4
21:41 31.01.2017
22 Субару
22:12 31.01.2017
23 БГ маратонка
До коментар #13 от "корса":
От това което чета разбирам ,че най-големите цървули,които са и най-големите некадърници ,се оплакват най-много.Просто защото завиждат и ги е яд.Такива цълвули никога няма да карат GL ,освен ако не ударщт джакпота или не продадат бащината къща.За съжаление в БГ е пълно с такива цървули.22:22 31.01.2017
24 БГ маратонка
До коментар #15 от "НекаЗавиждат":
Виждам че много плюсчета си навъртял.Значи много сте , тука сте? Абе “приятелю“,защо сравняваш всички хора по собствения си умствен багаж? Точно ти си комплексар ,с ниско самочуствие ,защото завиждаш на успелите хора.Живота е затова,за да му се радваш и наслаждаваш,колкото можеш и когато можеш.Никой не го интересува, ти в каква мозъчна мизерия и социална нищета прекарваш живота си. Хората си карат скъпите коли,пият скъпите питиета и ходят по круизи,защото могат да си го позволят.Защото са спечелили пари ,с труда си.Ти ако си некадърен си стой в кочината.22:31 31.01.2017
25 волен сидеров
12:20 01.02.2017
26 123
До коментар #19 от "Симеон Тасев":
Един смислен коментар...Много странна подредба.
Има поне още 10 СУВ-а, които са до 1500-1600 кг.
А тия списвачи са плеснали двутонни каруци като Ауди.
17:16 01.02.2017
27 Цура дашната
01:11 04.02.2017
28 Стария
тежки и горят много. От изброените дайхатсу териос 2 е най-стойностен, изработка на тойота/ДЪЩЕРНА ФИРМА/ С ПЕРМАНЕНТНО/НЕПРЕКЪСНАТО/ 4Х4 ЗАЦЕПВАНЕ И БЛОКАЖ НА ЗАДНИЯ ДИФЕРЕНЗИАЛ. Джимнито е повече за оф роуд с рама и демултипликатор, бързи бавни. При дайхатсуто е много късата предна предавка, което е горе долу същото. Останалите са тулчоци, горят като автобуси, минимум 10 на 100 нафта и 12-13 бензин, защото са почти 2 пъти по-тежки със скъпи ремонти и консумативи.
22:09 19.04.2020