Last news in Fakti

30 Юни, 2007 14:35 990 0

Safety car

  • bricklin sv-1-
  • safety vehicle-
  • sv-1

В Щатите винаги ще помнят Малкълм Бриклин като човека, натрясъл на американците недоразумението Zastava Yugo. Недотам ведрото отношение към личността му се засили и напоследък, след като обяви, че смята да продава китайската марка Chery в САЩ. Мултимилионерът обаче не заслужава този негативизъм. Именно той внася първото Subaru в Америка, а днес всички знаят докъде стигна японската марка. Бриклин има и други мащабни постижения, за които днес злите езици предпочитат да си мълчат. Именно на него Канада дължи единствения суперкар в историята на автомобилната си промишленост. При това неговият SV-1 може да се нарече забележително возило най-малко заради уникалната си концепция, която няма аналог в този престижен сегмент на пазара. Основен водещ принцип при създаването на този автомобил още от самото начало на проекта е безопасността - проблем, който вълнува твърде слабо американските производители в началото на 70-те, когато основното им притеснение са увеличаващите се цени на петрола. Bricklin SV-1 дори носи концепцията в името си. Зад абревиатурата SV се крие Safety Vehicle и спортната кола действително разполага с уникални за времето си системи за сигурност като интегрирана в носещия скелет усилена предпазна клетка за пътниците, енергополъщащи брони и странични греди. Терминът “Safety” се използва дори в имената, измислени за цветовата гама на модела. Каросерията от фибростъкло се боядисва в “безопасно синьо”, “безопасно оранжево” и т.н. В интериора липсват запалка и пепелник, защото Бриклин смята, че пушенето отвлича вниманието на водача.

SV-1 се екипира с V-образни осмаци от AMC и Ford с обем 5 899 и 5 752 см3 съответно. Въпреки кризата с горивата Бриклин твърдо вярва, че водачът трябва да разполага с достатъчно запас от мощност, за да избегне критични ситуации. Окачването е независимо отпред и цяла греда с ресори отзад.

Напредничавите конструктивни особености на SV-1 обаче не помагат особено за продажбите на канадския спорткар. Произведени са едва 2 854 бройки, след което компанията на Бриклин фалира. Купувачите са настроени скептично към каросерията от фибростъкло, а проблемите с електро-хидравличното отваряне и затваряне на тежащите 45 кг врати създават на модела устойчиво реноме на боклук. Смята се, че днес все още съществуват около 1 500 SV-1.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА