Last news in Fakti

9 Юни, 2007 11:23 1 070 0

Сигурност от здрач до изгрев

  • инфрачервени лъчи-
  • nir-
  • oerlikon optics-
  • nightvision-
  • toyota prius-
  • dsg

През последните години много компании експериментират със системи за подобряване на видимостта от автомобила през нощта. Една от най-новите разработки в тази област обещава повече сигурност и до 90% повече ефективност от останалите предложения без да използва инфрачервени лъчи.

Германците от Oerlikon Optics залагат на технология, базирана на спектъра под инфрачервената радиация (Near Infrared Radiation или NIR). Системата позволява елиминиране на нежеланата резидентна светлина, която инфрачервеният спектър генерира. Благодарение на 1 000 пъти по-ниското ниво на паразитни смущения изображението, прожектирано на предното стъкло на автомобила се подобрява до неузнаваемост. За този резултат помага патентованият от Oerlikon VisualFilter, произвеждан по специална технология.
Новата система NightVision се справя с един от най-сериозните недостатъци на досегашните аналогични разработки- насрещния трафик. Фаровете на движещите се в обратна посока автомобили досега обезмисляше до голяма степен наличието на приспособления за нощно виждане заради неспособността на последните да филтрират наистина необходимата визуална информация и дори да заслепяват водача. NightVision подобрява видимостта почти два пъти, дори ако са включени само габаритните светлини на колата.

100 километра с 1.8 литра

Toyota Prius с право се смята за един от най-икономичните и екологични автомобили на пазара. В Америка, където моделът се радва на най-радушен прием обаче, смятат, че японският хибрид съвсем не използва целия си потенциал. Там преработките на Prius, с цел подобряване на икономичността му, стават все по-популярни. Последният пробив в тази насока бе обявен в края на миналия месец от Lithium Technilogies Corporation (LTC). Благодарение на новия тип батерии, предлагани от компанията, разходът на хибрида може да падне под психологическата граница от 125 мили с галон бензин (1.88 литра на 100 км пробег).LTC залага на технология, която използва литиево-железен фосфат (LiFePO4). Акумулаторните клетки от този тип са най-големите в света и се смятат за бъдещето на електромобилите. Най-приятната новина е, че LTC са измислили начин за лесен монтаж, която не изисква никакви конкструктивни изменения в хибрида.

63-те батерии, монтирани в Prius, имат капацитет от 7 киловатчаса, а заради особеносите на технологията позволяват монтирането на значително по-нисък брой акумулатори от обичайното. Специална програма Battery Management Control (BMC) следи постоянно заряда на всяка от клетките и се грижи за оптималното натоварване на всяка, така че да се постига най-висок коефициент на полезно действие и да се предотврати повреда.

Седма скорост и за DSG

Volkswagen обяви официално, че инженерите на компанията са създали седемстепенна версия на прославилата се в последните години автоматична трансмисия DSG. Новата разработка с вътрешнофирмен индекс DQ200 използва двойка сухи съединители за разлика от досегашните скоростни кутии от този тип, при които амбриажът лежи в маслен картер.
Първата скоростна кутия DSG бе представена през 2003 г. и веднага предизвика фурор с рекордно ниската скорост на смяна на предавките и равномерната си работа. За новата седемстепенна трансмисия се използва футеровка със специално органично покритие, което елиминира нуждата от охлаждане, увеличава коефициента на полезно действие и изисква по-малко загуба на мощност в процеса на избор и включване на предавките.

Новата скоростна кутия DGS ще стане първата от подобен тип, която се монтира напречно. С дължина от едва 369 мм и тегло от 79 кг заедно с маховиците трансмисията се оказва шампион по компактност. Габаритите позволяват да бъде инсталирана дори в Polo. Към момента седемстепенната DSG се справя безпроблемно с мощности до 170 к.с. и въртящ момент до 250 Нм.

Новата трансмисия позволява драстично намаляване на времето за ускорение от място и едновременно с това подобряване на икономичността заради използването на последната предавка като повишаваща.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА