Last news in Fakti

31 Март, 2007 19:21 818 0

Куршум-рекордьор

  • peraves-
  • acabion-
  • gtbo

Според общоприетото мнение Швейцария няма развита автомобилна промишленост. Страната действително не произвежда собствени марки, нито има намерение да трови природата си с фабрики на чужди компании, пък и цената на труда не би ги оправдала. За сметка на това под Алпите се намират някои от най-развитите технологични центрове в света. Там се създават удивителни возила, които обират лаврите на почти всеки автосалон. Швейцарците си падат по нетрадиционните технически решения и могат да си ги позволят. Достатъчно е да се споменат невероятните обтекаеми мотоциклети на Peraves и идейният им наследник Acabion.

За този нисколетящ коршум вече сме разказвали (Авто пазар, бр. 448). Тогава обаче фантастичното возило все още се намираше в развойна фаза и никой не бе готов да се обзаложи, че изобщо ще види бял свят. Преди дни обаче официално бе оповестено, че швейцарската компания е приключила с разработката и вече приема поръчки за 26-е мотоциклета, които възнамерява да произведе.

В разпространеното по случая комюнике са уточнени и окончателните технически характеристики на возилото. Повечето от тях звучат също толкова нереални, колкото и през лятото на миналата година, когато за първи път се чу за Acabion. GTBO, както ще се нарича рекордьорът, ще се произвежда в Люцерн до 2011 г. Той е дело на дизайнерски отдел на компанията в Маранело, проектиран е в Щутгарт, задвижва се от американска механика за драгстери на Hamamatsu и разполага с със специфична мощност от невъобразимите 1 500 к.с. на тон тегло. Последното позволява теоретична максимална скорост от 565 км/ч, но в серийния модел тя ще бъде ограничена по електронен път на 450 км/ч. Стандартната мощност на мотоциклета е 550 к.с., но по желание на купувача може да бъде увеличена на 700 к.с. Във форсирания си вариант GTBO развива 400 км/ч за около 20 секунди.

Швейцарското чудо е сертифицирано за употреба на пътища за общо ползване и разполага с най-ниската специфична маса за серийно возило. Всяка конска сила на Acabion дърпа 0.51 кг. За сравнение цифрата при досегашния първенец в дисциплината Koenigsegg CCXR е 1.16. Всяка конска сила на Ultima GTR дърпа по 1.38 кг, а при други именити бегачи като Pagani Zonda и Bugatti Veyron - 2.07 и 1.89 съответно. GTBO бие с почти двойно по-добър резултат 1000-кубиковите пистови мотоциклети (около 1.0 кг на к.с.) и побеждава дори болида Ferarri на Кими Райконен с неговите 0.71 кг. Единствено състезателните мотоциклети Ducati на Кейси Стоунър и Yamaha M1 на Валентино Роси се доближават до постижението на GTBO с 0.60 и 0.62 кг на к.с. съответно.

Въпреки феноменалните си мощностни характеристики Acabion отделя 10 пъти по-малко вредни вещества в атмосферата от обикновен автомобил и харчи средно по 2.5 литра на 100 км. Това става възможно благодарение на електрическите мотори, които задвижват GTBO в по-спокойни режими на шофиране.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА