Last news in Fakti

24 Март, 2007 12:00 3 451 0

Вечното дерби

  • bmw-
  • bmw x5-
  • bmw x5 3.0d

Вече не си спомняме откога датира вечното дерби между марките BMW и Mercedes-Benz. Винаги когато една от тези две компании изкара на бял свят нов модел, другата неминуемо прави същото. “Баварската тройка” и аналогът и C-klasse, щутгартските модели с индекси “Е” и “S” и пета и седма серия на баварците. Примерите са много и с разрастване на моделните гами борбата между двата немски колоса се разширява на различни фронтове. През 1997 година “Сребърните звезди” извадиха на пазара своята М-класа. Тя бързо се превърна в безспорен хит и завладя баровския таргет на европейския и американския пазар. Баварците се забавиха малко и чак през 1999 година показаха своя шедьовър Х5. Второто поколение на тези хитови возила също започна с атака на щутгартци, които отново първи извадиха новия ML. Както се очакваше, “Синьо-белите” не останаха назад и на свой ред обновиха всъдехода с моделно обозначение Х5. Новият SAV (Sports Activity Vehicle) вече се предлага и у нас, а версията, на която решихме да се спрем по-обстойно, е 3.0d.

Екстериор

Новото BMW X5 не се отличава радикално от своя предшественик, но пък за сметка на това е с 200 мм по-дълго и точно 61 мм по-високо. Тази промяна се отразява по-скоро на салона, отколкото външно, но все пак новото Х5 изглежда по-солидно. Предните светлини са доста променени, като наподобяват тези, познати ни от по-малкия всъдеход на марката Х3. Сложната пластика на предната броня, както и изразителната радиаторна решетка внасят повече от достатъчна доза динамика и агресия. Отзад промените са по-малко, като на пръв поглед задницата изглежда същата. Вгледате ли се обаче, ще забележите малки, но определено на точното място корекции, които превръщат Х5 в стилен и луксозен автомобил. Като цяло можем да кажем, че дизайнерски иновации по външния вид липсват, но въпреки това автомобилът изглежда съвременно, доста стилно и определено дръзко.

Интериор

Увеличаването на габаритите се усеща най-вече във вътрешността на автомобила. Благодарение на това, по желание на клиента, би могъл да се монтира и трети, допълнителен ред места за сядане. Ако се спрете на тази възможност, то не бива да се опасявате, че ще се затрудни превоза на товари. Когато нямате нужда от двете седалки най-отзад, поотделно или заедно бихте могли да ги приберете в рамките на секунди в специално предвидено за целта отделение в пода на багажника. Повторението на същата процедура по отношение на втория ред места за сядане гарантира наистина впечатляваща по вместимост платформа, която побира и доста обемисти предмети. Освен това долната част на петата врата е също с възможност за отваряне, като по този начин борд на входа на бакажника липсва. Що се отнася до седалките, то можем да кажем, че комфортът намалява отпред назад. Предните са изключително удобни и ергономични, доста големи са и впечатляват с нетипична за марката мекота. Вторият ред е малко по-некомфортен от първия, което се явява и минус за луксозен автомобил, какъвто е Х5, но за сметка на това разстоянието за краката на пасажерите, както и пространството над главите им е повече от задоволително. Третият ред по традиция е неудобен, макар че седалките там не са никак малки. Разположението им спрямо пода обаче е ниско, липсва странична поддръжка и са доста тънки и твърди. Именно те обаче са в състояние да намалят цената на Х5 с цели 20%, но това само при условие, че притежавате фирма, регистрирана по ДДС. Новост в арматурното табло е централният приборен панел, който е изработен в стила на новата пета серия на марката. Оборудването, качеството на материалите и самата сглобка са на познатото за BMW изключително високо ниво.

Управлението на климатроника, стереото и навигационната система e позиционирано, така че да бъдe еднакво удобно за достъп и управление, както на водача, така и на неговия спътник. Директно в зрителното поле и на двамата попада също така дисплеят на обслужващата система iDrive, която вече намира място в оборудването и на моделната гама X5. По подобие на останалите екземпляри на компанията, оборудвани с въпросната технология, контролерът за управление е разположен на средната конзола. За улесняване на боравенето със системата водачът разполага с възможността да задава до осем бързи команди, избирани с натискането само на един бутон. Изцяло ново решение е и монитор, предоставящ основна информация на шофьора, чийто дисплей автоматично променя яркостта и контрастта си в зависимост от количеството светлина, което попада в салона. Срещу допълнително заплащане и желание от страна на клиента няма пречка и пред монтирането на Head-Up-Display, който да проектира определена информация директно върху ветроупорното стъкло.

В заключение може да се каже, че салонът на новата Х-петица е просторен, функционален, сравнително комфортен и много луксозен.

Двигател и ходови характеристики

Щом говорим за всъдеход, ще започнем от xDrive системата. Тя представлява постоянно задвижване на четирите колела с вариращо разпределение на въртящия момент между предната и задната ос. Освен това Х5 разполага и с Automatic Differential Brake или повече познат като самоблокиращ се диференциал. При нормални условия моментът се предава на предната и задната ос в съотношение 40:60. При екстремна ситуация обаче прецизната електроника за част от секундата пренасочва тягата там, където е нужно, като на ос биха могли да се предадат до 90% от въртящия момент. Новост е и двойното независимо окачване на предния мост, благодарение на което на по-широк пътен участък то носи със себе си множество осезаеми предимства.

Трилитровият дизел е снабден с common-rail, последно поколение и впечатлява с завидна мощ, ускорение и доускорение, което не е за сметка на висок разход на гориво.

Цена

Тя едва ли е от значение за човек, който има сериозно намерение да кара новото Х5.

BMW X5 3.0d (E70)
Технически характеристики
Двигател
Редови шестцилиндров четири клапана на цилиндър
Работен обем
2 993 куб. см.
Максимална мощност
173 Kw/235 к.с. при 4 000 об./мин.
Максимален въртящ момент
520 Нм при 2 000 - 2 750 об/мин.
Скоростна кутия
автоматична шестстепенна
Степен на сгъстяване
17.0:1
Маса на единица мощност
9.3 кг/к.с. (12.6 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 854
1 933
1 766
Междуосие
2 933
Маса, кг

2 180

Допустимо натоварване, кг
635
Обем на багажника,л.
620 - 1 750
Вместимост на резервоара, л
85

Разход на гориво:
градско
извънграско
комбиниран

11.3 л/100км
7.2 л/100км
8.7 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
8.3
Максимална скорост
210 км/ч.
Гуми
255/55R18
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
дискови, вентилирани

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 113 300

 

Базово оборудване
Anti-Lock Braking System (ABS), включва Brake assist и Cornering Brake Control (CBC), Dynamic Stability Control (DSC), включва Dynamic Traction Control (DTC), Въздушни възглавници за водача и пътника отпред, Странични въздушни възглавници за главата, обхващащи 1-ви и 2-ри ред седалки, Странични въздушни възглавници за водача и пътника отпред, Странична защита, Runflat индикатор за следене на налягането в четирите колела, Пиротехнически система за закопчаване, Лети джанти, Ел. ръчна спирачка, Хидравлично управление с променливо предавателно число, Hill Descent Control (HDC), Сензор за нивото на маслото в двигателя, без пръчка за нивото на маслото, Двустепенно светене на стоповете, Фарове за мъгла, Задна седалка с централно разположен подлакътник, ISOFIX, Асиметрично делима задна седалка, Кожен волан, Регулиране на волана по дължина и височина, Климатроник, Тонирани стъкла, Предни и задни ел.стъкла, борд компютър, Отваряне в две части на вратата на багажното отделение, Мултифункционален волан, Пръскалки за миене на предното стъкло с подгряване, Start/Stop бутон за стартиране и гасене на двигателя, 12V изход за ток в багажника в предната и задната част на купето, Централно заключване, дистационно на ключа, Имобилайзер, Датчик за външна темперетура, Индикатор за сервизни интервали, iDrive дисплей с размер 6,5", Джойстик, разположен в централната конзола и др.
Гаранция

Две години без ограничение на пробега

Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

BMW X5 3.0d (E70)
АЛТЕРНАТИВИТЕ
AUDI Q7
Работен обем
2 967 см3
Мощност

171 кВт/233 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
500 Нм
при об/мин 1 750 - 2 750
Габарити, мм
5086/1983/1772
Ускорение
9.1 сек
Максимална скорост
210 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

14. л/100 км
8.3 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
110 952 лв.
Цени на някои екстри:

 

ESP
серийно

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатроник
серийно
VOLKSWAGEN TOUAREG
Работен обем
2 967 см3
Мощност

165 кВт/225 к.с.
при об/мин 4 000

Максимален въртящ момент
500 Нм
при об/мин 1 750
Габарити, мм
4754/1928/1726
Ускорение
8.9 сек
Максимална скорост
205 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

14.19 л/100 км
8.6 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
88 169 лв.
Цени на някои екстри:

 

ESP
серийно

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатроник
серийно
VOLVO XC90
Работен обем
2 400 см3
Мощност

136 кВт/185 к.с.
при об/мин 4 200

Максимален въртящ момент
400 Нм
при об/мин 2 750
Габарити, мм
4797/1898/1743
Ускорение
10.9 сек
Максимална скорост
195 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

10.6 л/100 км
6.8 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
87 881 лв.
Цени на някои екстри:

 

ESP
серийно

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатроник
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА