17 Март, 2007 12:07 1 813 0

Международно автомобилно изложение Женева 2007

  • женева 2007-
  • изложение

Напоследък в средите на световните автомобилни производители е модно да презентират новите модели на всякакви изложения. Снимките на предстоящите премиери с техническите характеристики се подават лъжичка по лъжичка няколко седмици преди дебюта. Така “публиката” се подгрява както на рок концерт.

77-ят автомобилен салон в Женева, достъпен за посетители от 8 до 18 март, не нарушава тази практика. Реално всички модели - дали Mercedes C-Class или Audi A5, вече отдавна са показани и обстойно обсъдени в интернет-форумите. Само една женевска премиера никой не е видял предварително или чул нещо за нея. “Спортен автомобил с три врати, построен върху нова платформа от клас С с агресивен, стремителен дизайн”, така концептуално описват невероятния автомобил конструкторите от завода на АвтоВАЗ в Толияти. Да, става дума за новия концепт Lada. За съжаление обаче, прототипът не успява да привлече вниманието на посетителите. А за тези, които случайно попадат на руския щанд, остава голямата загадка причината за присъствие на големия световен автомобилен форум. Че марката е пренебрегната, това е така. За отношението подсказва и самият факт, че Lada не съществува в официалния сайт на женевското изложение. Tata, Techart, Stola и други популярни само в определени райони на света марки са с почетно място в интернет страницата.

И ако вазовският концепт след две години действително стане сериен, това ще бъде несъмнен пробив за толиятския автозавод. По този повод припомняме, че времето, отнело на Lada Kalina да се появи на бял свят от първата презентация до началото на продажбите, беше пет години, а Lada Priora беше показана през 2003 г. и до ден днешен я няма в дилърските салони.

За разлика от Волжския завод, автомобилните производители от световно равнище са докарали в Женева модели, които могат да се купят веднага след премиерата им. Дори концепткарите, ако се харесат на клиентите, се превръщат за нула време в серийни коли.

На този автосалон доминират европейските марки.

Освен споменатите Mercedes C-Class и купето Audi A5, германските автопроизводители представят и кабриолет на базата на Audi TT и BMW 3-Series, вариант с три врати BMW-1 Series и обновени седан и комби от 5-Series. Версията M5 с двигател с мощност 507 коня ще се продава с пет врати.

Година след появата на седана S80 Volvo показва комбито V70 и новото поколение на всъдехода XC70.

Италианският концерн FIAT презентира в Женева нов автомобил от Golf класа Bravo. Моделът е натоварен от създателите си със задачата да повтори успеха на компактния хечбек Grande Punto и окончателно да изведе FIAT от кризата. И още една италианска премиера - разкошното купе Maserati GranTurismo c двигател V8 с мощност 400 к.с., построено върху платформата на седана Qattroporte.

Най-интересните френски експонати са “паркетните лъвове” - близнаците Peugeot 4007 и Citroen C-Crosser. За тяхното съществуване знаем от миналата година, така че за пореден път гостите няма да видят нищо ново. Припомняме, че и двата автомобила са произведени на базата на Mitsubishi Outlander.

Друг френски представител - Renault, в Женева показва серийната версия на малолитражния Twingo, който в Париж през миналата есен беше още прототип.

Чехите дебютират с новата Skoda Fabia, външно приличаща на компактния ван Roomster. Европейското отделение на Ford се представя със серийния нов Mondeo и обновения C-Max.

Азиатските автопроизводители

се опитват да угодят на европейския вкус с возила като Mazda2. Компактният хечбек от сегмента “В” в бъдеще ще поделя една платформа с новата Ford Fiesta. Друга премиера, подготвена в Япония, е версията с три врати на Toyota Auris.

Корейские компании

Hyundai и Kia залагат на новите си модели от Golf-клас, специално разработени за Европа. Автомобилите ще се произвеждат в Чехия и Словакия. Серийният хечбек на Hyundai, наречен i30, както и комбито и концептуалният кабриолет, са на базата на Kia Cee’d.

Накъде без китайците?

Няма пазар без китайска стока. Така е и с изложенията. Най-интересният експонат е спортното купе Brilliance BC3, оборудвано с турбодвигател с обем 1.8 литра с мощност 170 к.с., който според уверенията на автомобилния производител, е разработен от китайските инженери абсолютно самостоятелно.

Разбира се, списъкът дотук не изчерпва всички премиери в Женева. Гостите на салона ще могат да видят уникални, малкосерийни спорткари. Например, масковската компания A:Level официално представя свой автомобил в Швейцария - Russo-Baltique Impression.

Мария Минкова
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА