Тунинг ателието Alpina, специализирано в доработка на автомобили с марка BMW, представи на автосалона в Токио своето виждане по въпроса за новата баварска шеста серия във вариант купе.
За сметка на монтиране на два нови турбокомпресора, основно препрограмиране на електронния блок и модернизиране на всмукателната и изпускателна системи, специалистите от Alpina са преобразили "шестицата".
Мощността на осемцилиндровия 4.4-литров двигател, който стандартно развива 407 к.с., сега е увеличена до 540 коня. Максималният въртящ момент пък е нараснал от 600 Нм до 700 Нм.
Освен това тунинг специалистите са обърнали сериозно внимание и на автоматичната осемстепенна скоростна кутия на ZF. Трансмисията е основно преработена, като отзад е монтиран и нов диференциал с повишено триене.
С тези силови агрегати доработеното BMW 650i ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.4 секунди - време, по-добро с половин секунда от това на стандартното 650i. Максималната скорост е увеличена от 250 на 320 км/ч.
Външно автомобилът е снабден с нов аеродинамичен боди кит, изработен от въглеродни нишки. Окачването също е пренастроено, като амортисьорите са електронно управляеми. Монтирани са и стабилизатори Dynamic Drive.
Ауспухната система е титаниева Akrapovic, а джантите са сменени с фирмените на Alpina 20-цолови колела. Последните са обути с високоскоростни нископрофилни гуми Michelin Pilot Super Sport.
Салонът също е модернизиран, като приборният панел е нов, дървените елементи в салона са от различна дървесина, а коженият салон е изцяло ръчно шит. Цената на тази доработка е 190 000 евро.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иван Иванов
11:22 01.12.2011
2 някой
11:33 01.12.2011
3 330и
11:46 01.12.2011
4 Патрик зваздата
12:47 01.12.2011
5 ВИП АМГ
14:17 01.12.2011
6 R6-tak
i motora e good neeli mnojko
17:54 01.12.2011
7 хрн–ммк
18:23 01.12.2011
8 520 zender
18:47 01.12.2011
9 520 zender
19:10 01.12.2011
10 520 zender
19:45 01.12.2011
11 330и
19:53 01.12.2011
12 520 zender
19:58 01.12.2011
13 Skyline
Баварците просто са жалки срещу бруталната сила на самурая.
Остава само да се поклонят.
21:13 01.12.2011
14 520 zender
21:25 01.12.2011
15 330и
21:45 01.12.2011
16 катана
така че след 50 000 БМВ ще е в сервиза.
А пък БМВ да има синя кръв е направо смешно.Все едно Фолксваген да има синя кръв.
Колкото и да го надуват разни тунерчета БМВ винаги ще остане по слабата кола.
Коментиран от #18
21:55 01.12.2011
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Име:
До коментар #16 от "катана":
@16 Виж какво Катана Alpina далеч не са "разни тунерчета". А тунинг фирма, която доработва БМВ-та още преди първата М-ка. Но 6 та серия на БМВ ми е много грозна (съжелявам БМВисти просто не мога да я гледам) Виж Алпина на 5цата ще е по-готино, а още повече М1 Алпина. Но тая 6та серия при положение че за същите пари може да се вземе Jag или Астън, та дори и Порше 911,.......22:25 01.12.2011
19 Име:
22:45 01.12.2011
20 катана
Има няколко "придворни" тунера на БМВ , както виждаш един дизелист от по предни коментари си е кръстил ника на тях щото е много силен в главата.
Дразнят ме изцепките на разни разбирачи как на японска кола щял да и гръмне двигателя на 50 000.
От къде да знае горкия че моторът на Скайлайн е един от най коравите мотори и от 3 литра могат да се извадят над 1500 коня.
Никое БМВ с такъв обем не може да издържи такова натоварване.
Въобще къде слагате БМВ при истинските спортни автомобили.
Те са за фукане и показност не за истински състезания.
Коментиран от #22
22:47 01.12.2011
21 330и
22:58 01.12.2011
22 Име:
До коментар #20 от "катана":
@20 Виж много добре знам колко са силни R31, R32, R33, R34, но как да им говоря за такива нисани като те дори не знаят да ги различат един от друг. БМВ са имали доста спортни успехи също. Супрата също има много корав шестак не забравяй. Но новите БМВ-та за мен не са никакви спортисти. Виж на магистралата са бързи, но по пистите из света се знае кой доминира и на time atack и на drift. BMW с тия v8 станаха като american muscle (много глупави коли, с малки изключения). Като автоманяк съм твърдо за връщането на редовия шестак в BMW-тата дори и турбиниран да е. За японките много пъти съм го казвал че нямат еквивалент като килограми/мощност цена/здравина и т.н и т.н не случайно цял живот ще карам японки (това не означава че не харесвам алфи примерно или ретро фиати и разни резачки от франция (такива каквито вече няма и не сме виждали от 90те год, но както и да е).... ОБАЧЕ не искам да ги намесвам тия неща в тази статия, защото статията е за БМВ Алпина.23:02 01.12.2011
23 hienata
Харесвам японски коли, но за кои състезания точно говориш ,че нещо не можах да се ориентирам. На международния шампионат лидери в момента са Шевролет Криз, Seat и BMW. Във F1 също не са японци,а подреждането в time atack 2011 изглежда така:
1 00:55.32 Денислав Цветозаров Шишев БМВ Z3
2 00:56.94 Венцислав Димитров Станев Митсубиши Лансер
3 00:57.22 Николай Емилов Минков Мицубиши Ево8
4 00:58.78 Константин Стефанов Маршавелов Мицубиши Ево-X
5 00:59.75 Николай Атанасов Димитров Алфа Ромео 156
6 01:00.90 Николай Йорданов Николов Фиат 131
drift - пиленето на стари гуми не го смятам за спорт.Голям фен съм на Импреза и съм разочарован, че такива марки като Ситроен и Форд в последните години не им дават шанс да се запишат в рали шампионата.
Коментиран от #24
09:47 02.12.2011
24 Име:
До коментар #23 от "hienata":
@23 ХАХАХХАХАХАХХАХАХ спука ме от смях. Говори ми за тайм атак в България...... АХАХАХХАХАХ ХАХАХАХАХА. Нали знаеш че колите на ситроен и форд които участват в WRC нямат нищо общо с серийните им модели, които дори не са 4wd. Докато импрезата и лансера си бяха почти както серийните коли само че разбира се с друго окачване, скорости, части по мотора и т.н. Но шосейните версий също баха 300к.с 4wd. Докато Ситроен C4 WRC е на изцяло променена платформа. Плюс това ми сравняваш заводски отбори с Про дайв. Разликата в финансите е много голяма. А в България тайм атака е пределно ясен защо е такова положението. Ти по улиците да си виждал RX-7 ? Или GTR R32, R33?? S14, S15- НЕ. Лично аз не съм. В България преобладават немските коли и това също си има обяснение. А за шевролет и сеат изобщо не ми говори.Коментиран от #34
11:39 02.12.2011
25 automan
А ако говорим за история ясно ти е кой е Колин Макрий примерно.
Вероятно знаеш и кой е Аиртон Сена.
Сега се сети с какви коли са станали шампиони.
12:56 02.12.2011
26 520 zender
18:59 02.12.2011
27 vortex
Така че не ни давай за пример кола на 400 000.
21:08 02.12.2011
28 330и
21:28 02.12.2011
29 520 zender
22:23 02.12.2011
30 520 zender
Коментиран от #31
23:11 02.12.2011
31 Име:
До коментар #30 от "520 zender":
@30 Ти пък като го разпитваш дали има представа какво е М. Да те питам ти пък знаеш ли какво е TRD?09:03 03.12.2011
32 vortex
За разлика от тебе който друго освен БМВ не си карал съм разглобил доста двигатели и доста неща съм изпробвал.е34 съм пръскал двигателя на съставните му части ако искаш може да се пробваме двамата да си покажеш уменията щото явно си голям разбирко.
И мога да ти кажа че Хонда мотор например на 500 000 изглежда доста по добре вътре от такъв на БМВ нищо че е по форсиран и че е имал "студени" стартове.
За отвън няма да ти говоря БМВ тата на 15 години текат като лейки от гарнитурите.
Айде карай си и недей дава мнение кой колко знае и може.
10:55 03.12.2011
33 330i
15:42 03.12.2011
34 hienata
До коментар #24 от "Име:":
@24 Име:За разлика от болшинството пишещи тука, аз ходя на истинско състезание с истински коли. Интересувам се от доработките по моторите, а не от състезания тип "манга" и др. компютърно преработени клипчета които ти гледаш. За твое сведение на рали шампионата за да участва колата трябва да е серийна, т.е. Импреза заради това правят WRC модификацията на обикновената Импреза, която не е нищо особено като характеристики.Същото го правят и Форд с RS и нямат право да пипат платформата. GTR R32 можеше да видиш ако си ходил на Божурище преди 5-6г. По думите на момчетата които го караха само с лаптопа можеше да го направят 800кс., но на 400м не можа нещо да блесне (тогава номер 1 беше Али с БМВ 3 с мощност над 600кс и тегло 650кг) Имам приятел с GTR R35 страхотна кола, но не е за в града (много харчи). Виждал съм и др. екзотики, Сивик доработка (модел 2002г.) на Муген (около 300кс), Тойота MR2 с двигател 320кс., а на time atack 2011 преобладаваха японски коли (разгледай цялото класиране).
Коментиран от #35
15:59 03.12.2011
35 Име:
До коментар #34 от "hienata":
@34 Заводски Фокус с задвижване на четирите колела няма, дори фокус RS e FWD. Същото важи и за ксарата и за ц4. Драг състезанията са много повече от килограми и конски сили. Има доста фактори, колкото и опростено състезание да е. Интересно MR2 с 320 кс. Това ако е от неговия си атмосферен 2,0 или 2,2 мотор 320 к.с е мн добро постижение за атмосферка. Но се съмнявам. (дай малко инфо) Защото ако е турбо зн ли какъв лаг ще има , който мноого пречи на тайм атак. Коя генерация МР2 ? Щото 1ва са с 1.6. А и за толкова много конски сили на това купе е нужен много много добър шофьор. Сивик доработка на Муген 300 к,с? 300 к.с на предната ос също не е мн готина комбинация. А и аз за такава доработка не знам. Освен да е специална поръчка или собственика да си я е доработвал и след Муген или с части муген.......... Но това какво значение има?? Както написах на края статията е за АЛПИНА и нека пишем за АЛПИНА.Коментиран от #36
17:08 03.12.2011
36 hienata
До коментар #35 от "Име:":
@35За Сивика - писах около 300, оказа се 272кс.,а MR2 е пак някакво заводско тунинг изпълнение мотора е 6 цилиндров (кубатура неизвестна) внесена е от Англия и е с десен волан. Статията е за тунинговано BMW, наскоро гледах предаване в което сравняваха дизелово BMW 3 и съшото тунинговано от Алпина ,обикновеното завърши почти наравно с Алпината, а разликата в цената беше 20 000 евро.
Коментиран от #37
17:55 03.12.2011
37 Име:
До коментар #36 от "hienata":
@36 Ами ако имаш много пари 20 000евро са нищо за това, което повече, или по-малко тоест не гледаш емблемата на БМВ (това е най-ценното от всички козметични промени). Алпина обаче не винаги са правили по-бързи БМВ-тата. Какъвто е и примера в по-долното клипче. Все още не харесвам БМВ 6та серия и смятам че в момента най-добрите им коли са единствено М1 и М5.18:12 03.12.2011
38 520 zender
21:13 03.12.2011
39 330и
23:09 03.12.2011
40 520 zender
23:19 03.12.2011
41 330и
23:22 03.12.2011
42 520 zender
23:34 03.12.2011
43 330i
18:58 04.12.2011