1 Декември, 2011 10:50 13 645 43

320 км/ч за BMW 650i Alpina

  • bmw-
  • alpina-
  • 650i
Тунинг ателието Alpina, специализирано в доработка на автомобили с марка BMW, представи на автосалона в Токио своето виждане по въпроса за новата баварска шеста серия във вариант купе.
 
За сметка на монтиране на два нови турбокомпресора, основно препрограмиране на електронния блок и модернизиране на всмукателната и изпускателна системи, специалистите от Alpina са преобразили "шестицата".
 
Мощността на осемцилиндровия 4.4-литров двигател, който стандартно развива 407 к.с., сега е увеличена до 540 коня. Максималният въртящ момент пък е нараснал от 600 Нм до 700 Нм.
 
Освен това тунинг специалистите са обърнали сериозно внимание и на автоматичната осемстепенна скоростна кутия на ZF. Трансмисията е основно преработена, като отзад е монтиран и нов диференциал с повишено триене.
С тези силови агрегати доработеното BMW 650i ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.4 секунди - време, по-добро с половин секунда от това на стандартното 650i. Максималната скорост е увеличена от 250 на 320 км/ч.
 
Външно автомобилът е снабден с нов аеродинамичен боди кит, изработен от въглеродни нишки. Окачването също е пренастроено, като амортисьорите са електронно управляеми. Монтирани са и стабилизатори Dynamic Drive.
 
Ауспухната система е титаниева Akrapovic, а джантите са сменени с фирмените на Alpina 20-цолови колела. Последните са обути с високоскоростни нископрофилни гуми Michelin Pilot Super Sport.
 
Салонът също е модернизиран, като приборният панел е нов, дървените елементи в салона са от различна дървесина, а коженият салон е изцяло ръчно шит. Цената на тази доработка е 190 000 евро.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иван Иванов

    3 0 Отговор
    Новата 6-ца е абсолютно ненормална!!!
  • 2 някой

    2 1 Отговор
    Надали мах скоростта на стандартната е само 250 км/ч с тези 407 коня. Просто на тази стойност е ограничена. Струва ми се доста скъпичък тунинг - 190К евро, което предполагам е доста повече от самата кола, т.е. не си струва парите. За цялата сума се купува утвърдена спортна кола с по-добри характеристики и имидж на спортист. Не одобрявам цената!!!
  • 3 330и

    2 0 Отговор
    така е, но парите не са от значение за тоз дето ги има, ще имат доста продадени бройки, а разликата в двигателя м/у 650 сток и това се вижда в ускорението
  • 4 Патрик зваздата

    3 0 Отговор
    естествено че скоростта от 250 е ограничена. Но няма как да е иначе със сток окачването. Тук има ново окачване и за това могат да допуснат и по-голяма скорост
  • 5 ВИП АМГ

    1 0 Отговор
    mnogo dobro
  • 6 R6-tak

    0 0 Отговор
    dobre che e krasivo e kresivo no tazi cena naprao litna nekade
    i motora e good neeli mnojko
  • 7 хрн–ммк

    0 2 Отговор
    аз сам фен на бмв-та, ама за тази цена за тази кола много, няма визия на суперкар, по добре да си купиш audi R8, .....
  • 8 520 zender

    1 1 Отговор
    Правилото ако не се лъжа е Алпина да е по-слаба от М,макар че не липсват примери за обратното.Обичам Алпина-на косъм бях да си купя 34 Алпина но не битурбото а чисто 3.4куб см.Цената била голяма на тази шестица-ами това да не е гтр.Трябва да е скъпа и който има си я купува не щото е най-бързата а зада демонстрира финансово благополучие.Е естествено милионите завистници и особенно тия в саита ще кажат че това е кола за комплексари.Все пак по тяхната логика има много комплексари..особенно със феро и ламбо...порше и тн..
  • 9 520 zender

    1 1 Отговор
    Всъщност за мен Алпината е един вид уникат.Спрямо М серията Алпина се среща повече от рядко.Според мен Алпина има по-агресивен вид от М....Но най-вероятно предимството на турбината вече ще се стопи защото вече и М серията ще бъде битурбо.Все пак Алпина си отличава със индивидуалния си вид.Новата шестица е великолепна според мен.Смятам че Зендер Шницер Коениг и други са дори по-уникални...
  • 10 520 zender

    1 0 Отговор
    Ако все пак трябва да се опедели най-красивата Алпина смятам че Алпина Е28 битурбо определено е фаворит със своите 320кс и 520 нм.Акулата дори засенчва и Е34.Мисля че това не е автомобил за подценяване при положение че по това време има дори модели на Ферари които имат по-малка мощност-например 348тс.....
  • 11 330и

    1 0 Отговор
    съгласен съм зендер, алпината не означава ли че е всичко е сглобено "на ръка" и има много неща ръчна изработка вътре, даже доколкото си спомням вътре в купето има табелка на инженера който е отговарял за изработката като цяло
  • 12 520 zender

    0 1 Отговор
    Е това не го знам честно казано.За мен е важно че не се среща често по пътищата като М.
  • 13 Skyline

    3 0 Отговор
    190 000 евро.....и като те набримчи GTR ще се клатиш половин час след като те е подминал.
    Баварците просто са жалки срещу бруталната сила на самурая.
    Остава само да се поклонят.
  • 14 520 zender

    0 1 Отговор
    Защо ли хората със синя кръв не си купуват ГТ-Р..а биха си купили Алпина...По същата логика можеш да кажеш че ГТ-Р ще задмине и Ферари което със сигурност е по-скъпо от него.Е и..Не е ли достатъчно че баварската машина развива 320км.Това не е кола за писта...
  • 15 330и

    0 1 Отговор
    ще задминава до към 50 000 км и после ... нов двигател, и пак 50000 и пак нов двигател, и докато трае ремонта собственика на гтр-а ще гледа как алпината е.е мадамите
  • 16 катана

    2 0 Отговор
    Бъркаш двигателите.БМВ е най трошливия кош след Ауди.
    така че след 50 000 БМВ ще е в сервиза.
    А пък БМВ да има синя кръв е направо смешно.Все едно Фолксваген да има синя кръв.
    Колкото и да го надуват разни тунерчета БМВ винаги ще остане по слабата кола.

    Коментиран от #18

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #16 от "катана":

    @16 Виж какво Катана Alpina далеч не са "разни тунерчета". А тунинг фирма, която доработва БМВ-та още преди първата М-ка. Но 6 та серия на БМВ ми е много грозна (съжелявам БМВисти просто не мога да я гледам) Виж Алпина на 5цата ще е по-готино, а още повече М1 Алпина. Но тая 6та серия при положение че за същите пари може да се вземе Jag или Астън, та дори и Порше 911,.......
  • 19 Име:

    1 0 Отговор
    Ето я алпината, за която Зендер спомена по-долу. Характерната предна престилка я прави да прилича малко на локомотив, но такъв е стилът на алпина. Аз лично от този период в европа предпочитам Alfa Romeo и Autodelta......
  • 20 катана

    2 0 Отговор
    Име не искам да споря по темата тунинг на БМВ сега.
    Има няколко "придворни" тунера на БМВ , както виждаш един дизелист от по предни коментари си е кръстил ника на тях щото е много силен в главата.
    Дразнят ме изцепките на разни разбирачи как на японска кола щял да и гръмне двигателя на 50 000.

    От къде да знае горкия че моторът на Скайлайн е един от най коравите мотори и от 3 литра могат да се извадят над 1500 коня.
    Никое БМВ с такъв обем не може да издържи такова натоварване.

    Въобще къде слагате БМВ при истинските спортни автомобили.
    Те са за фукане и показност не за истински състезания.

    Коментиран от #22

  • 21 330и

    0 1 Отговор
    ти виждал ли си 5 литра атмосферен, и 3.0 литра турбо, и какво натоварване има единия и какво другия?... по-голямото бутало е ... чисто и просто по-голямо, и живота му е по-голям, и всичко му е по-голямо, плюс това не съм сигурен че на макс годзилата ще насмогне, и дори да успее - колко км ще е така
  • 22 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "катана":

    @20 Виж много добре знам колко са силни R31, R32, R33, R34, но как да им говоря за такива нисани като те дори не знаят да ги различат един от друг. БМВ са имали доста спортни успехи също. Супрата също има много корав шестак не забравяй. Но новите БМВ-та за мен не са никакви спортисти. Виж на магистралата са бързи, но по пистите из света се знае кой доминира и на time atack и на drift. BMW с тия v8 станаха като american muscle (много глупави коли, с малки изключения). Като автоманяк съм твърдо за връщането на редовия шестак в BMW-тата дори и турбиниран да е. За японките много пъти съм го казвал че нямат еквивалент като килограми/мощност цена/здравина и т.н и т.н не случайно цял живот ще карам японки (това не означава че не харесвам алфи примерно или ретро фиати и разни резачки от франция (такива каквито вече няма и не сме виждали от 90те год, но както и да е).... ОБАЧЕ не искам да ги намесвам тия неща в тази статия, защото статията е за БМВ Алпина.
  • 23 hienata

    0 2 Отговор
    @Име:
    Харесвам японски коли, но за кои състезания точно говориш ,че нещо не можах да се ориентирам. На международния шампионат лидери в момента са Шевролет Криз, Seat и BMW. Във F1 също не са японци,а подреждането в time atack 2011 изглежда така:
    1 00:55.32 Денислав Цветозаров Шишев БМВ Z3
    2 00:56.94 Венцислав Димитров Станев Митсубиши Лансер
    3 00:57.22 Николай Емилов Минков Мицубиши Ево8
    4 00:58.78 Константин Стефанов Маршавелов Мицубиши Ево-X
    5 00:59.75 Николай Атанасов Димитров Алфа Ромео 156
    6 01:00.90 Николай Йорданов Николов Фиат 131

    drift - пиленето на стари гуми не го смятам за спорт.Голям фен съм на Импреза и съм разочарован, че такива марки като Ситроен и Форд в последните години не им дават шанс да се запишат в рали шампионата.

    Коментиран от #24

  • 24 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "hienata":

    @23 ХАХАХХАХАХАХХАХАХ спука ме от смях. Говори ми за тайм атак в България...... АХАХАХХАХАХ ХАХАХАХАХА. Нали знаеш че колите на ситроен и форд които участват в WRC нямат нищо общо с серийните им модели, които дори не са 4wd. Докато импрезата и лансера си бяха почти както серийните коли само че разбира се с друго окачване, скорости, части по мотора и т.н. Но шосейните версий също баха 300к.с 4wd. Докато Ситроен C4 WRC е на изцяло променена платформа. Плюс това ми сравняваш заводски отбори с Про дайв. Разликата в финансите е много голяма. А в България тайм атака е пределно ясен защо е такова положението. Ти по улиците да си виждал RX-7 ? Или GTR R32, R33?? S14, S15- НЕ. Лично аз не съм. В България преобладават немските коли и това също си има обяснение. А за шевролет и сеат изобщо не ми говори.

    Коментиран от #34

  • 25 automan

    2 0 Отговор
    Hiena погледни японския шампионат Супер ГТ.Там са най бързите коли.Ако пуснеш тези коли срещу БМВ , Сеат Шевролет просто ще ги размажат.
    А ако говорим за история ясно ти е кой е Колин Макрий примерно.
    Вероятно знаеш и кой е Аиртон Сена.
    Сега се сети с какви коли са станали шампиони.
  • 26 520 zender

    0 0 Отговор
    катана-Мойто момче-ника ми е такъв защото преди да карам 530д имах Е34 520 Зендер-200кс.Като не знаеш недеи да скачаш.И на 50 000 ти хвърля маслото-Както многократно съм писал преди да ми блъснат Зендера го оставих на 400 000км а аз лично минах около 90 000км.
  • 27 vortex

    1 0 Отговор
    Ами смени си ника на печка или трактор тогава.Защо срамиш името Zender? А що се отнася до километри иди на пиацата бакшишите да ти разкажат за коли по на 700 800 хиляди при това съвсем не са БМВ та.
    Така че не ни давай за пример кола на 400 000.
  • 28 330и

    0 1 Отговор
    вортекс, нали ти е ясно че е едно е 400 000 за 15 години примерно, означава някъде около 2750 студени старта (през ден), а двигателя се износва най-много тогава, и със таксиметъра дето има и на двойна езда и на двигателя не се дава възможност да изстине..
  • 29 520 zender

    0 1 Отговор
    vortex-Смешен си ве-вижда се колко си карал кола само от коментара ти бе аматьор.Аз разбрах че нямаш километри зад гърба си но по-добре не се обаждай повече че се излагаш и ще ти се смеят и другите-е смел си щот тука си зад компа и не ти се вижда умрялото изражение на лицето-въобще не ми говори за БМВ би смешник.
  • 30 520 zender

    0 1 Отговор
    Всъщност имаш ли си ная представа кво е М...Едва ли..Е при всички положения това не се отъждествява с Нисан и Тойота.Всъщност не-Можеби Супра-но пак има разлика с Алпина-не са съпоставими.

    Коментиран от #31

  • 31 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "520 zender":

    @30 Ти пък като го разпитваш дали има представа какво е М. Да те питам ти пък знаеш ли какво е TRD?
  • 32 vortex

    2 0 Отговор
    Зендер ако искаш да си мерим знанията по автомобили заповядай.
    За разлика от тебе който друго освен БМВ не си карал съм разглобил доста двигатели и доста неща съм изпробвал.е34 съм пръскал двигателя на съставните му части ако искаш може да се пробваме двамата да си покажеш уменията щото явно си голям разбирко.
    И мога да ти кажа че Хонда мотор например на 500 000 изглежда доста по добре вътре от такъв на БМВ нищо че е по форсиран и че е имал "студени" стартове.
    За отвън няма да ти говоря БМВ тата на 15 години текат като лейки от гарнитурите.
    Айде карай си и недей дава мнение кой колко знае и може.
  • 33 330i

    0 2 Отговор
    и двете ми бмв-та са на около 500 000 - смея да кажа че са в по-добро състояние от всяка хонда на тез километри и несамо относно двигател, ами и останалото, всъщност хондите на 500 000 са по-голяма рядкост от бмв на 500 000, отговори си що е така
  • 34 hienata

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Име:":

    @24 Име:
    За разлика от болшинството пишещи тука, аз ходя на истинско състезание с истински коли. Интересувам се от доработките по моторите, а не от състезания тип "манга" и др. компютърно преработени клипчета които ти гледаш. За твое сведение на рали шампионата за да участва колата трябва да е серийна, т.е. Импреза заради това правят WRC модификацията на обикновената Импреза, която не е нищо особено като характеристики.Същото го правят и Форд с RS и нямат право да пипат платформата. GTR R32 можеше да видиш ако си ходил на Божурище преди 5-6г. По думите на момчетата които го караха само с лаптопа можеше да го направят 800кс., но на 400м не можа нещо да блесне (тогава номер 1 беше Али с БМВ 3 с мощност над 600кс и тегло 650кг) Имам приятел с GTR R35 страхотна кола, но не е за в града (много харчи). Виждал съм и др. екзотики, Сивик доработка (модел 2002г.) на Муген (около 300кс), Тойота MR2 с двигател 320кс., а на time atack 2011 преобладаваха японски коли (разгледай цялото класиране).

    Коментиран от #35

  • 35 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #34 от "hienata":

    @34 Заводски Фокус с задвижване на четирите колела няма, дори фокус RS e FWD. Същото важи и за ксарата и за ц4. Драг състезанията са много повече от килограми и конски сили. Има доста фактори, колкото и опростено състезание да е. Интересно MR2 с 320 кс. Това ако е от неговия си атмосферен 2,0 или 2,2 мотор 320 к.с е мн добро постижение за атмосферка. Но се съмнявам. (дай малко инфо) Защото ако е турбо зн ли какъв лаг ще има , който мноого пречи на тайм атак. Коя генерация МР2 ? Щото 1ва са с 1.6. А и за толкова много конски сили на това купе е нужен много много добър шофьор. Сивик доработка на Муген 300 к,с? 300 к.с на предната ос също не е мн готина комбинация. А и аз за такава доработка не знам. Освен да е специална поръчка или собственика да си я е доработвал и след Муген или с части муген.......... Но това какво значение има?? Както написах на края статията е за АЛПИНА и нека пишем за АЛПИНА.

    Коментиран от #36

  • 36 hienata

    1 0 Отговор

    До коментар #35 от "Име:":

    @35
    За Сивика - писах около 300, оказа се 272кс.,а MR2 е пак някакво заводско тунинг изпълнение мотора е 6 цилиндров (кубатура неизвестна) внесена е от Англия и е с десен волан. Статията е за тунинговано BMW, наскоро гледах предаване в което сравняваха дизелово BMW 3 и съшото тунинговано от Алпина ,обикновеното завърши почти наравно с Алпината, а разликата в цената беше 20 000 евро.

    Коментиран от #37

  • 37 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #36 от "hienata":

    @36 Ами ако имаш много пари 20 000евро са нищо за това, което повече, или по-малко тоест не гледаш емблемата на БМВ (това е най-ценното от всички козметични промени). Алпина обаче не винаги са правили по-бързи БМВ-тата. Какъвто е и примера в по-долното клипче. Все още не харесвам БМВ 6та серия и смятам че в момента най-добрите им коли са единствено М1 и М5.
  • 38 520 zender

    0 1 Отговор
    vortex-Пич аз колите не ги поправям ами ги карам.Има си хора които ми ремонтират колата като се счупи.Аз монтьор не съм и няма да стана.Тъй че какво да спорим-кой двигател е по-издръжлив ли.Дреме ми-просто ти казвам че на предишната баварка километража показваше 400 000км и можеби сам знаеш че това едва ли е истинската стойност.А колко е износен двигатела спрямо хондаджииския си отговори сам като го разпиляваш на части-аз от това не се нуждая-не съм учил за това.Даже и не ми е идвало на ум да си цапам ръцете ...загуба на време най-малкото.Това ще го оставя на монтьорите..повече ме бива в шофирането-в ремонтите не.
  • 39 330и

    0 2 Отговор
    много мнения, много коли, но ако се наложи да избираме измежду всички - това безпорно е 650 алпина, поне мойто желание е такова, даже и ферарито губи, пък японските въобще са 9-тата дупка на кавала
  • 40 520 zender

    0 1 Отговор
    330и-Коя Алпина ти харесва най-много.Аз избирам акулата-не по-скоро я обожавам.
  • 41 330и

    0 1 Отговор
    наздраве зендер, аз да ти кажа нямам претенции коя от двете ще е, по-скоро зависи от данните на мотора
  • 42 520 zender

    0 1 Отговор
    330и-Наздраве пич-гушнах 1650 лева със 500лв залог.Дреме ми какво ще ми се прее.е в БМВ-то.Ще го оправя без да се притеснявам.Обичам съботите.Обичам демокрацията-респективно хазарта.А за Алпина отношението ми е специално.Аз и без това си фаворизирам Е28.Макар че и Е34битурбо-360кс също е изрод за времето си.
  • 43 330i

    0 0 Отговор
    поздравления, от еврофутбол ли, аз отдавна не съм се пробвал, иначе и аз съм пробвал с по 300-400 лв залог, и двата пъти спечелих, беше 2006 г, 2 срещи, германия-австрия и германия-туция, след като се "бухнах" за първата среща, след това разбрах че германците, и равен ги устройва (за да отидат като 1-ви отбор на 8-финал), но знаеш че германеца никога не прави тънки сметки, а играе на макс