Last news in Fakti

31 Юли, 2017 12:58 3 201 20

Bollinger B1 - як електрически офроудър

  • bollinger
Bollinger B1 - як електрически офроудър - 1

Покрай представянето на Model 3 сме на електрическа вълна и ще преминем, към нещо значително по-интересно наречено Bollinger B1. Електрификацията няма да засегне само масовите автомобили, защото освен екологичните си позитиви има и много други, като огромния въртящ момент. Той е една от най-важните характеристики на двигателите използвани в офроуд карането.

Тази машина напомня много за Defender, защото конструкцията ѝ е модулна и от пикап може да се превръща в нормален офроудър. Мощността на четирите колела идва от два двигателя с общо 360 конски сили и 640 нютонметра, като ускорението от 0 до 100 става за изключителните 4.5 секунди. Това идва от ниското тегло на машината - 1770 килограма, която е и с перфектно разпределение между мостовете. B1 може да понесе и огромния товар от близо 2.7 тона, като обемът на багажното пространство може да достигне до 2700 литра. Проходимостта е гарантирана от надвес от цели 40 см, ход на окачването от 25 см, което е хидро-пневматично, както и откачащи се стабилизиращи щанги.

Изборът от батерии ще бъде между 60 и 100 киловатчаса, което ще означава пробег от 195 или 320 километра. Първите депозити ще се приемат през следващата година, а първите готови машини ще излязат през 2019-та. Зареждането ще се случва през CHAdeMO порт като и Level 3 DC бързото зареждане също ще е възможно благодарение на универсалния накрайник J1772.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пазарен Либерализатор

    8 2 Отговор
    300 км по равен асфалт или по тежък офроуд терен с кал/киша/баир?
  • 2 да да да

    10 6 Отговор
    Пълни глупости-и като забуксуваш в калта и изхарчиш батериите ще има ли в гората контакти.....Абе масово ви е обхванало това безумие--електромобилите...Да си го кажем сериозно-наистина това е хубаво-но за да стингне днешното ниво на разпостранение както при ДВГ ще трябва да минат 50-60 години....Да не говорим че остават много технически въпросителни и най вече задоволяването на икономическите искания за камиони-кораби-влакове и т.н....

    Коментиран от #3

  • 3 Пазарен Либерализатор

    7 2 Отговор

    До коментар #2 от "да да да":

    Аз да си питам, щото като се накалям с моя таралясник и почна да се връзвам с лебедката разхода се мери в моточасове около 28л./ час дизел, та с тая електричка ми е интересно какво ще стане....

    Коментиран от #4, #5

  • 4 да да да

    11 1 Отговор

    До коментар #3 от "Пазарен Либерализатор":

    Кво ще стане-отваш до близкото село за трактор...а после си пиеш ракията със старците в кръчмата и чакаш да се заредят батериите.

    Коментиран от #6

  • 5 Има начин

    5 9 Отговор

    До коментар #3 от "Пазарен Либерализатор":

    Предполагам че този разход не е на дизеловата ти лебедка, а на двигателя.
    Лебедката е електрическа нали?
    Колко киловата е мощността и, за да ти кажа колко часа може да работи с акумулатора преди да го изтощи?

    Другата важна подробност е, че много по трудно ще затънеш с електричка и много по-лесно ще излезеш, защото въртящия момент започва от нула оборота и няма нужда да даваш газ за да имаш мощност. Освен това не трябва да се опитваш да излезеш на полусъединител, Защото ток ще ти донесат по-лесно, отколкото да ти ремонтират съединителя в калта.

    Коментиран от #7

  • 6 Има начин

    4 9 Отговор

    До коментар #4 от "да да да":

    Зависи къде е закъсал. Ако е закъсал горе в планината, докато слезе батериите ще са заредени поне на половината отколкото е тръгнал отдолу, заради рекуперацията, с която да спира. Ех да беше вярно това и за онези 28 литра на час от резервоара.
  • 7 Пазарен Либерализатор

    7 1 Отговор

    До коментар #5 от "Има начин":

    Лебедката е 5.5KW, сам мога да си направя сметката. Джипа има блокажи и редуктори, няма да се запали съединител, споко, не веднъж съм го вадил от кирпича. Ако закъсам за нафта е лесно, има туба в резерв, но като клекне батерията там, дето се размножават орлите не ми е ясно какво ще стане. 28/ч се постига много лесно, само ти трябва добре разкаляна гора и си готов.

    Коментиран от #8, #9, #11

  • 8 гост

    5 8 Отговор

    До коментар #7 от "Пазарен Либерализатор":

    Човека искаше да ти каже джипа да "върне" 28 л за час в резервоара , ама ти си толкова зает да слушаш собствения си "глас" , че даже нямаш време да четеш . И не можеш даже да схванеш , че след всяко "баирче" ел. джипа ще върне поне 50% от енергията чрез рекурперация , като ще запази и спирачките , а дизеловата ламя знае само едно - разход, разход и пак разход , включително пет пъти по-голяма амортизация . А относно "теглителните" качества , що ли тия глупаци правят локомотивите и всички тежки самосвали на ток , с ДВГ само за генератор , като е толкова "силен" ?
  • 9 гост

    3 9 Отговор

    До коментар #7 от "Пазарен Либерализатор":

    А между другото и туба не ти трябва , а приятелче с друг ел. джип , който да ти пусне кабелче или просто да те дръпне донякъде , откъдето да слезеш надолу и едновременно и да заредиш донякъде и това изключително рядко , само ако си неграмотен "офроудър"
  • 10 гост

    5 9 Отговор
    А нещо да кажеш за вътрешното разпределение и непостижимия за който и да е ДВГ вътрешен обем или това са "дребни" за тебе работи , ти би седял и на ауспуха ако ще да ти запали задника , ама да има звук , а ?!
  • 11 Има начин

    4 5 Отговор

    До коментар #7 от "Пазарен Либерализатор":

    Най-вероятно си преувеличил малко мощността, освен ако не караш някакъв над 3 тона джип, но това няма значение за примера. Дори и с тази мощна лебедка, акумулаторът има потенциал да я върти около 10 часа само с около половината от капацитета си.

    До горния колега:

    След като пазарният либерализатор казва че неговия джип има предимство при ползване на лебедка, значи е сигурно че е осигурил гориво за над 10 часа работа и само за него има място поне за 15 броя 20 литрови туби.

    Тези които се чудеха колко километра е пробегът, Защо не питат пазарния либерализатор, колко му е пробегът с един резервоар?

    После да си помислят Колко е разходът на пета скорост на джипа с ДВГ, а колко ще бъде ако включат на същият терен на първа бавна?

    Електрическият джип няма скорости и разходът е един и същ. Ако изхаби повече енергия на качване, после на слизане ще си я върне само без топлинните загуби и при ползване на спирачка, а не спиране с рекуперация.

    Коментиран от #12

  • 12 Пазарен Либерализатор

    6 1 Отговор

    До коментар #11 от "Има начин":

    С джипа в нормални условия на път с един резервоар около 900 км до 120 км/ч. Вече извън пътя всичко зависи от тежестта на трасето. Ако електричката няма скорости и блокажи на мостове и дифове ми е много интересно как ще предава въртящ момент според нуждите на терена. Дизела "не връща", но консумацията му е нулева при спускане на скорост. Разход на празен ход около 1/час, туба 20л. в резерв е напълно достатъчна+резервоара.
  • 13 Има начин

    3 9 Отговор
    Направо ме заинтригува! Колко литра е резервоара?

    Както писах вече, въртящият момент на всеки един електромобил, започва още от нула оборота. Бяха правили тест с модел S , че дори на мокър асфалт, ускорението е същото - под три секунди за 100 километра в час, защото управлението е много прецизно и не позволява превъртане на нито едно колело в нито един момент. Помага и това, че на всяка ос има по един двигател, всеки от които се управлява индивидуално.

    При твоят джип, каквито и да са предавките, получаваш пълният въртящ момент едва когато напълно отпуснеш съединителя. Три електрическите двигатели, не е нужно нито едно колело да се върти за да имаш пълен въртящ момент. Каквото и да правиш няма да забуксува, освен ако не си легнал по корем и всички колела се въртят с една скорост.

    За да придобиеш някаква бегла представа за какъв чудовищен въртящ момент става въпрос, ето какво прави автомобил, който с единствената си предавка може да достигне 250 километра в час:

    https://www.youtube.com/watch?v=ib-02b2ooLY&feature=youtu.be&t=206

    Коментиран от #14

  • 14 Пазарен Либерализатор

    9 0 Отговор

    До коментар #13 от "Има начин":

    Мощността е равна на въртящия момент умножен по ъгловата скорост.
  • 15 Има начин

    3 7 Отговор
    Именно! Радвам се, че насреща имам събеседник, който разбира от физика. Сигурен съм, че ще намерим общ език.
    Електромобилът може да увеличава въртящият момент постепенно заедно с мощността.

    Представи си затегнат болт на джантата. Постепенно с ключа, увеличаваш въртящия момент, но болтът не се върти. Ако плавно се качиш на ключът с по-късо рамо, е възможно болтът да не се развие. Обаче ако някой с два пъти по-малка от твоето тегло скочи рязко върху ключът, е по-вероятно болтът да се развие.

    Електромоторът, може да упражни въртящ момент, точно както върху затегнатият болт. Ще черпи мощност от батерията, но гумата няма да се завърти, докато не се преодолеят усилията за преместване на джипа и чак тогава ще се получи движение.

    За разлика от електродвигателят, двигателят с вътрешно горене е задължително да се върти и каквато и да е предавката, при отпускане на съединителя, има задължително въртене, което е предпоставка за пребоксуване. Единственият вариант да регулираш въртящият момент е на полусъединител, но тогава пък губиш от мощността.

    Надавам се да съм се изразил разбираемо.

    Коментиран от #16, #17, #20

  • 16 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #15 от "Има начин":

    Поредната ти "гениална" мисъл!
    Може би не си чувал за автоматични и безстепенни (вариаторни) скоростни кутии, които съчетани с ESP не позволяват буксуване?!
    Иначе определено този джип ще е интересен, но цената май ще е доста солена, а хидро-пневматичното окачване малко не ми вдъхва доверие в истинско офроуд каране.

    Коментиран от #18

  • 17 Пазарен Либерализатор

    3 0 Отговор

    До коментар #15 от "Има начин":

    Обаче тук ел.двигателите са два.... Ако са четкови при товар до като "развие" ротора ще има пушек и стопен лак...
    Както и да е, дано има клипове в реална кал. Иначе това с циркуляра се постига с бензинова резачка.
  • 18 гост

    1 5 Отговор

    До коментар #16 от "Гост":

    Ама естествено , как нещо без ДВГ ще ти "вдъхне" доверие !

    Коментиран от #19

  • 19 Гост

    6 1 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Ама естествено - как ще прочетеш нещо и ще разбереш какво пише?
    Щом за теб ДВГ и хидро-пневматично окачване са едно и също, то какво повече да говорим!
  • 20 гоУст

    4 0 Отговор

    До коментар #15 от "Има начин":

    Ма как няма да намериш общ език с вътрешния си глас? Раздвоението на личността е сериозно заболяване и ти като велик лекар трябва да се замислиш за лечение.